Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kod błedu 19559 zawirowania przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dawna zmagam sie z szarpaniem auta glownie jak jest zimny rano w koncu podlaczylem kompa i wyskoczylo blad 19559 zawirowania przepustnicy.mechanik mowi ze wystarczy przeczyscic czh to prawda czy mozna zrobic to samemu? Egr nigdy nie byl czyszczony to tez moze miec wplyw?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Przepustnica moze byc zasyfiona ale najczęściej tam mechanizmy modułu pada... Ale jak czyścić to też egr.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Czyli rozumiem ze wyczyszczenie moze pomoc ale nie musi? Ile taki kosztuje?

Opublikowano

Przyczyną może być olej zalewający elektronikę w przepustnicy. Jest to olej wydostający się z turbosprężarki, który dostaje się z układu dolotowego do wnętrza przepustnicy przez gniazdo osi obracającej klapę przepustnicy. Rozebranie przepustnicy i wytarcie oleju pomaga na jakiś czas.

Opublikowano

Ja u siebie akurat miałem problem dostawania się oleju do modulu klapy z tym ze uszczelka nasiaknela i ja wypchnelo na zewnatrz i olej kapal na silnik. Ja ją wymieniłem.

Opublikowano (edytowane)

Da sie tą przepustnicę jakoś rozebrać?? macie może jakieś fotki? moja to

03G128063 Edytowane przez a4maks
Opublikowano

witam jestem nowy mam audi a 4 b7 2005 r 285000 przebiegu trochę trzęsie mi autem na wolnych obrotach na postoju czasem podczas ruszania szarpnie delikatnie tak ze trzy razy jakby się delikatnie zadławił zaświecił mi się czek silnika na kompie pokazuje błąd 19556 przepustnica wyczyszczona fakt była mocno zasyfiona ale nic nie zmieniło wszystkie wtryski są na minusie oprucz drugiego który jest 2-3 na plusie od czego zacząć pompowtrysk czy przepustnica?

Opublikowano

Radził bym od pompki...

Opublikowano

witam jestem nowy mam audi a 4 b7 2005 r 285000 przebiegu trochę trzęsie mi autem na wolnych obrotach na postoju czasem podczas ruszania szarpnie delikatnie tak ze trzy razy jakby się delikatnie zadławił zaświecił mi się czek silnika na kompie pokazuje błąd 19556 przepustnica wyczyszczona fakt była mocno zasyfiona ale nic nie zmieniło wszystkie wtryski są na minusie oprucz drugiego który jest 2-3 na plusie od czego zacząć pompowtrysk czy przepustnica?

Wymień uszczelnienia na pompkach zamieniając miejscami podczas tej roboty pompkę z drugiego cylindra z pompką o największej minusowej korekcji.

Jak się po tym nie naprawi to będziesz na bank wiedział czy to wina pompowtrysku :naughty:

To najrozsądniejsza opcja, w 70 % przypadków problemem jest uszczelnienie pompek ( zwróć też uwagę na wielkość zużycia gniazd pompowtryskiwaczy ).

Opublikowano

Witam.

Na początek mały OT, wyszukiwarka na forum nie znalazła niczego, choć po wpisaniu w googlach kodu błędu pierwszy link odnosi się do tego tematu, więc tutaj spróbuję rozwiać swoje wątpliwości.A mianowicie.  Zaświecił się check engine, mimo że z autem nie dzieje się kompletnie nic co mogło by wzbudzać niepokój(pracuje równo, odpala od strzała, przyśpiesza i gaśnie normalnie). komputer wskazał na błąd 19559.  Po dłuższej lekturze która w niewielkim stopniu rozwiewa wątpliwości "radził bym od pompki...".   postanowiłem wyczyścić EGR.  tutaj pomocny okazał się filmik z youtube https://www.youtube.com/watch?v=zN4he3H4Nok tylko że w moim przypadku po wyjęciu przepustnicy ukazał się taki obraz http://host1gb.net.pl/download.php?file=ad87c57afccb6d3a350dcd5bce3eb4a2 po jej rozkręceniu wylało się z pół litra oleju i dwa zęby z jednego z kół zembatych. skutkiem tego jest to że "klapka" pozoztaje w jednym położeniu (otwarta ?). I tutaj pytam czym  grozi mi jazda w takim stanie. Regenerować ? gdzie i jakie koszty . Nowa 750 używana 300 na alledrogo 03G128063C V110

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

jeżeli klapa jest nieotwarta na max, ograniczona zostaje moc. Używana jak długo posłuży? jeżeli ulegnie uszkodzeniu kolejna używka? to już 600 pln do tego uszczelki śruby. nie lepiej nowy zawór?

błąd 19559 to zwarcie silnika serwa, instalacji lub uszkodzona/niepodłączona wiązka.

Opublikowano

Spadek mocy nie jest zauważalny w żadnym stopniu(osiągi deklarowane przez producenta/wiki) ewentualnie, może większe zużycie paliwa choć to też zrzucam na swój trochę agresywny sposób jazdy.  No i właśnie ten błąd nie daje jednoznacznej odpowiedzi na jego przyczynę, I dlatego pytam czy któryś z kolegów się zmagał z tym problemem i jak go rozwiązał. 

Opublikowano

błąd jest jednoznaczny, wiadomo czego dotyczy, klapy lub wiazki.

a w klapie jest uszkodzona zębatka, czego jeszcze oczekujesz?

Opublikowano

Zębatka uszkodzona jest w przepustnicy a nie w zaworze egr. 

Opublikowano

o przepustnicy myślałem - EGR napisałem. poprawione.

Opublikowano
Dnia 23.01.2017 o 03:12, Musashi napisał:

czego jeszcze oczekujesz?

trochę było za dużo % stąd się wzięło moje nieporozumienie:facepalm:. Przepustnica wymieniona.  I teraz dopiero widzę różnicę w gaśnięciu auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...