kiko79 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 raczej chyba nie bo normy vw 502,00 dla silników benzynowych to on nie ma. Z serii Durablend do benzyny raczej chyba ten: DuraBlend MXL 5W-40
Matys82 Opublikowano 3 Października 2014 Autor Opublikowano 3 Października 2014 No przynajmniej wiem gdzie się podziała częśc oleju.
Dajmon Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Ja jeżdżę na Valvoline MaxLife 5W/40. Jeśli sprawdzam olej, to zaraz po zgaszeniu gorącego silnika. Stan na bagnecie jeśli jest poniżej maks. na nowym czarnym bagnecie, to dolewam. O nwym czarnym bagnecie pisałem w temacie: "kontrolka oil min" - temat o największej liczbie napisanych postów w 2.0. Masz tam porównanie z bagnetem koloru pomarańczowego, który jest standardowym bagnetem. Niestety, podczas walki z kontrolką "oil min" zmieniłem bagnet na nowy czarny z ASO, który ma presuniętą podziałkę poziomuoleju do góry (w stronę rączki). Ja sprawdzam poziom oleju po zgaszeniu gorącego silnika. Na czarnym nowym bagnecie ma być stan maks. Nie odczekuje żadnego czasu. Od razu.
gregor2208 Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Ja sprawdzam na zimnym silniku po nocy bo jeżeli sprawdziłbym na rozgrzanym silniku i po przejechaniu z pracy do domu (10km) to wychodzi ze jest min Olej Valvoline Maxlife 10W/40
Kary Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 No przynajmniej wiem gdzie się podziała częśc oleju. Witam w klubie Ja też jestem zwolennikiem sprawdzania oleju na gorącym silniku. W zeszłym tygodniu dokonałem też kilka napraw takich jak wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, wymiana czwórnika (zawór odmy/zawór odpowietrzający - jak kto woli) uszczelniłem całe wyjście z czwórnika do dolotu, zmieniłem olej z Mobila 10w40 na Motul 10w40 6100 Synergie+ i filtr oleju z filtrona na Mann i po przejechaniu 300 km od tych operacji stan taki jak na początku(połowa miarki bo tak było zalane przy wymianie), wcześniej średnio co 300 km OIL MIN i dolewka.
Matys82 Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 No przynajmniej wiem gdzie się podziała częśc oleju. Witam w klubie Ja też jestem zwolennikiem sprawdzania oleju na gorącym silniku. W zeszłym tygodniu dokonałem też kilka napraw takich jak wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, wymiana czwórnika (zawór odmy/zawór odpowietrzający - jak kto woli) uszczelniłem całe wyjście z czwórnika do dolotu, zmieniłem olej z Mobila 10w40 na Motul 10w40 6100 Synergie+ i filtr oleju z filtrona na Mann i po przejechaniu 300 km od tych operacji stan taki jak na początku(połowa miarki bo tak było zalane przy wymianie), wcześniej średnio co 300 km OIL MIN i dolewka. Planuje bardzo pdobny "remoncik" czyli uszczelka pokrywy(ori) , czwórnik odmy(ori), świece(NGK 7553), olej (Motul 5w40 ale może faktycznie warto już zalać 10w40) + filt oleju MANN. Co masz na myśli że uszczelniłeś całe wejści z czwórnika do dolotu, zaślepiłeś go całkowicie?
Kary Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 @Matys82 Nie zaślepiałem nic nie wolno tego zrobic bo może Ci wypchnąć bagnet lub co gorsze wydmuchać uszczelkę po prostu to połączenie między czwórnikiem a rura ssącą dolotową jest zawsze nieszczelne i ufajdane olejem i ciągnie lewe powietrze dlatego założyłem w to miejsce gumową rurę, którą ścisnąłem obejmą jeden koniec z czwórnikiem, a wejście do dolotu porządnie zaizolowałem, żeby nie było możliwości łapania lewego powietrza - nie wiem jaki to może mieć wpływ na olej w dolocie ale zrobiłem to i czuje się z tym lepiej
kamil8385 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 witaj Dajmon pytanie co do stanu oleju na tym pomarańczowym bagnecie jaki ma być stan wiem może głupie pytanie ale jestem nowym posiadaczem audi pierwsza moja fura wiec jestem laikiem
Kary Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Jak wyciągniesz bagnet to musi mieścić się w miarce, teorii co do sprawdzania oleju w b6 jest sporo ja się trzymam tej, która jest zapisana w instrukcji obsługi czyli po jeździe odczekuję powiedzmy 15 min i sprawdzam stan oleju. Jeśli kupiłeś B6 z silnikiem ALT to pewnie będziesz sporo czytał na temat oleju choć trzymam kciuki, że Ciebie ten problem nie będzie dotyczył
mati95115 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Ja też sprawdzam olej odrazu po zgaszeniu gorącego silnika mija tylko ten czas na otworzenie maski wyjecie i wytarcie bagnetu czyli jakaś minuta max. Wtedy odczyt jest najbardziej wiarygodny
Kary Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Ja też sprawdzam olej odrazu po zgaszeniu gorącego silnika mija tylko ten czas na otworzenie maski wyjecie i wytarcie bagnetu czyli jakaś minuta max. Wtedy odczyt jest najbardziej wiarygodny Ja odczekuję te 15 min ze względu na fakt, że w tym czasie duża ilość oleju spływa i stan bardzo się zmienia.
mati95115 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Być może zależy to od oleju ale jak kiedyś zapaliło mi się MIN OIL to po podniesieniu maski i sprawdzeniu od razu poziomu było naprawdę min a po 15 min było już ok 3 mm powyżej min.
Matys82 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Chciał bym się zwami podzielić czymś ciekawym odnośnie oleju bo mam wrażenie że mój kuc cudownie ozdrowiał albo przynajmniej mocno mu się poprawiło. Mianowice w czwartek zrobiłem trasę Warszawa Bydgoszcz Warszawa. 500km A1 i A2 jadąc na tempomacie 5 bieg i 4000/obr. Resztę S10 i trochę po Bydgoszczy w sumie zrobiłem 670km. Przed wyjazdem miałem już praktycznie suchy bagnet dlatego kupiłem Mobil10W40 dolałem 0.5l. Rozgrzałem silnik i zrobiłem pomiary 8 kresek od razu po zgaszeniu. Po powrocie ponowny pomiar 7 kresek zaraz po zgaszeniu. Oznaczało by to że z ~0.5l na 1000km zużycie spadło do ~0.1l na 1000km Nasuwają się dwa wnioski albo olej Castrol5W40 jest zbyt rzadki/lotny i idzie hurtowo w odmę albo "krótkie" przebiegi w trybie mieszanym po 10km, 25km powodują magiczne odparowanie oliwy. Jedno i drugie sprawdzę z czasem bo lada dzień wymieniam cały olej na MotulaS+10W40 zobaczymy co będzie Edytowane 7 Listopada 2014 przez Matys82
kiko79 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Matys82, o lotności olejów 5w40 pisałem już kilka miesiecy temu. Też mi się to nasunęło na myśl, kiedy po zalaniu 5w40 silnik nagle zaczął gubić olej mimo że wycieków nie było. Wcześniej miałem Motula 10w40 i zużycia praktycznie nie było. Teraz znowu mam ten olej i po przejechaniu prawie 6000km poziom na bagnecie spadł 2 mm od poziomu MAX. Czyli cos jest na rzeczy. Potwierdzają to również inni użytkownicy którzy przszli z 5w40 na Motula 6100S+
mati95115 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ja jutro zamawiam Motula Synargie+ 6100 10w40 do tego filterek manna w sobotę może dam radę wymienić olej i zdam relacje czy pomogło Żyje nadzieją ze będzie dobrze
Brayker Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Panowie, podepnę się pod temat, gdyż mnie też męczy pewen fakt. Silnik 1.9 TDI PD AJM, zalany C. Edge 5w40. Zastanawiam się nad stanem oleju. Mianowicie, gdy auto jest rozgrzane, wstawiam je do garazu i mierzę poziom oleju po powiedzmy 10 minutach to jest idealnie 3/4 na bagnecie. Natomiast czasem jak wstawiam Audiczkę z nierozgrzanym silnikiem i sprawdzam poziom oleju to jest grubo ponad miniumum ?! Jak to wytłumaczyć? chodzi o gęstość oleju? Irytuje mnie to trochę bo teraz mamy zimę, więc i smarowanie musi być lepsze, a jak jest zimno to ten olej się tak dobrze nie rozchodzi po układzie smarowania i przez to silnik dostaje po tyłku? NIe wiem też czy to normalne, ale mam wrażenie, że na oleju na bagnecie są minimalne opiłki metalu. Silnik bardzo zrywny, spalanie w porząku nic nie grzechocze, przejechane od wymiany oleju ok.8tysJedynie gdy zapalam silnik na ujemnych temp to chwię silnik chodzi głośniej, tak samo jak się rusza z biegu to jest kilka sekund takiej głośniejszej pracy, a po chwili się to normuje. Macie Panowie jakieś sugestie? pozdrawiam
qewqeqw Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 @ mati95115 Wymiana oleju i filtra pomogła?
mati95115 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Wiesz co nie wymieniłem jeszcze oleju bo wypadła mi wymiana wariatora mam nadzieje ze w tym tyg wszystko ogarnę
gregor2208 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Ja sprawdzam poziom oleju zawsze z rana na zimnym silniku i mam tak dwie kreski do max, a jezeli sprawdze zaraz po powrocie z pracy (10km) to mam mniej niz pół na bagnecie. Olej Valvoline maxlive 10w40 a z braniem jest różnie zaleznie od jazdy i od obciazenia samochodu.
Dajmon Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Ja sprawdzam poziom oleju zawsze z rana na zimnym silniku i mam tak dwie kreski do max, a jezeli sprawdze zaraz po powrocie z pracy (10km) to mam mniej niz pół na bagnecie. Olej Valvoline maxlive 10w40 a z braniem jest różnie zaleznie od jazdy i od obciazenia samochodu. Odpowiedz ile zjada Ci oleju. Musimy pisać konkretnie, a nie po omacku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się