Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 nie łapie temperatury. Pilne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Mam pewien problem.

W mojej audicy (nabyłem ostatnio)- A4 B6 1.9 TDI 130 KM, wskazówka nie łapie temperatury. Po przejechaniu około 100 km temperatura około 50-60 stopni. NIe jest to normalne.
Czasami temperatura spadnie niżej a czasami złapie 90 stopni . po chwili oczywiście gubi.

Czego to może być wina?
Czy zagraża to jakoś mojej audi ?

Proszę o pilną odpowiedź

Opublikowano

moim zdaniem wina leży po stronie termostu, generalnie szukając przyczyny zaczął bym od wymiany termostatu, uszkodzony moze to spowodować większe spalanie z powodu nie dogrzanego silnika

Opublikowano

Może być termostat ale jak dla mnie wahania są za duże. Te 90c to łapie tylko w mieście w korkach czy zdarza się w trasie itp? Oprócz termostatu sprawdził bym czujnik temp cieczy. Zagotuj wody zanurz w niej część metalową czujnika i zmierz opór. Na necie znajdziesz rozpiskę ile powinien wynosić zależnie od temp. Jeśli czujnik i i termo są ok to zostaje wiązka albo sam licznik. Nie wiem jak w B6 ale B5 zimne luty się zdarzały.

Opublikowano

A jaki koszt wymiany termostatu u mechanika?

Orientacyjnie

Opublikowano

Podepnij pod kompa - w przypadku uszkodzenia czujnika temp wyrzuci błąd - dodatkowo sprawdź jaka jest rzeczywista temp silnika (nie ta na zegarze),te działania podopowiedzą czy to termostat czy czujnik.

Opublikowano

No jak chcesz podepnij się pod kompa. Ja zaproponowałem Ci wersje oszczędną bo mechanik za kompa krzyknie więcej niż byś zapłacił za porządny termostat np. No ale jak pytasz ile mechanik weźmie za wymianę termostatu to chyba nie poradzisz sobie z resztą bez jego pomocy. Dobry termostat kosztuje 40-60zł a wymiana nie powinna więcej niż te 50.

Opublikowano (edytowane)

skąd jesteś ?? to może Ci podepnę go ;)

a wymiana termostatu bez przesady ale mechanika d tego nie trzeba a raczej godzinkę czasu i podrapane ręce :D

Edytowane przez amaradaar
Opublikowano

skąd jesteś ?? to może Ci podepnę go ;)

a wymiana termostatu bez przesady ale mechanika d tego nie trzeba a raczej godzinkę czasu i podrapane ręce :D

Właśnie w tym rzecz ale skoro pyta znaczy się nie ma czasu albo nie ogarnia w ogóle.

Opublikowano

Pytasz skąd jestem. Niedaleko Aleksandrowa Kujawskiego :)

Opublikowano

no to do Lubicza nie masz daleko podjedz to Ci podepnę pod vaga i zobaczymy co wywali ;)

a w aleksandrowie akurat byłem wczoraj ;)

Opublikowano

termostat możesz sam wymienić reczej bez większego problemu, ale jak masz możliwość to możesz podpiąc kompa to nie zaszkodzi

Opublikowano

Podskocze do mechanika. Możecie jakieś linki do termostatu do tego modelu podesłać ?

Opublikowano

tylko musisz podać dokładny kod silnika

Opublikowano

Dodam, że sprawdziłem dzisiaj na rozgrzanym silniku do max 65 stopni (około) bo więcej nie chce osiągnąć czy będzie grzać ogrzewanie, ustawiłem na climatronicu 28 stopni na auto i leciało chłodne powietrze :) Co jest więc?

Opublikowano

wygląda że jest to wina termostatu musisz go wymienić i wtedy sprawdzić, podaj jaki masz kod (oznaczenie) silnika pomoże to w znalezieniu odpowiedniego termostatu

Opublikowano

Jeżeli nagrzewnica tez nie osiąga temperatury to 99 % termostat.

Opublikowano

I jak , termostat wymieniony?

Opublikowano

Kod silnika nie jest potrzebny dla 1.9 TDI PD.

Termostat do Twojego silnika powinien mieć numer : 044 121 113. Wymień (lub mechanik) przy okazji pierścień uszczelniający : 038 121 119 B.

Porównywałeś wskazania temperatury według : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012/ ?

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie tez mam problem z temp, na liczniku raz pokaze 90, potem spadnie, znow 90 zaraz 70 i trasa, miasto bez znaczenia, ale co zauwazyłem, ma 60 stopni na zegarach a z nawiewów leci cieplutko az miło, więc panowie, czy czujnik temp dostal pierdolca lub licznik? Jak bylem na diagnostyce ogolnej to nic o termostacie nie bylo mowy, zadnych bledow zresztą nie bylo.

Edytowane przez SHITERS
Opublikowano (edytowane)

Czujnik/zegary albo zapowietrzony układ. Ja na zapowietrzonym przegrzałem swoją V6 w audi 80 i o tym nawet nie wiedziałem. Objawy jak Twoje.

Edytowane przez Mesiah

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...