Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomiar ciśnienia na tandempompie BLB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Walczę od pewnego czasu z poszarpywaniem, gdy utrzymuję stałą prędkość (najbardziej odczuwalne w okolicach 2000obr).

Jestem po swapie pompy (wałki wywalone), mam zaślepiony EGR (otwór 8mm) i nadal to samo.

Ostatnio sprawdzałem ciśnienie na tandempompie i niby osiąga ona ciśnienie wg manuala, ale na niskich obrotach wskazówka na manometrze ciągle skacze.

Dla przykładu na filmie z YouTuba, wskazówka stoi nieruchomo i wskazuje dokładnie ciśnienie. U mnie skacze jak szalona i w zakresie do 2,5tys obrotów nie jestem w stanie odczytać ciśnienia. Powyżej się uspakaja i jest tak jak na filmie. Czy to może być przyczyną poszarpywania? Jeżeli tak, to do wymiany oringi na pompkach, czy też sama tandempompa?

Z góry dziękuje i pozdrawiam!

Opublikowano

Na wolnych nie idzie uśrednić pomiaru ? ( w jakim zakresie skacze wskazówka ?)

Opublikowano (edytowane)

No właśnie ciężko uśrednić.... Wskazówka skacze jak szalona powiedzmy od 3 do 6 bar z dość dużą częstotliwością.

Na filmie powyżej stoi w miejscu i precyzyjnie wskazuje ciśnienie w danym momencie....

Czy ktoś z forumowiczów, kto mierzył ciśnienie na pompie, może potwierdzić, że wskazówka zachowywała się tak jak na filmie?

Z góry dziękuję za pomoc!

Edytowane przez szwarcu1
Opublikowano

wartość pomiędzy 70kPa - 0,7bar a 100kPa - 1bar. Pompa to nie kompresos aby robic tak duze podciśnienie- 3 a 6bar no co ty. A hamulec zasadniczy dobry masz?

Opublikowano

Grzesiek, patrząc na poglądowy film zamieszczony przez kolegę, to On chyba mierzy ciśnienie paliwa a nie podciśnienie :kox:

Na filmiku manometr jest wypełniony cieczą ( bodajże terpentyną ), której zadaniem jest właśnie tłumienie drgań wskazówki spowodowanych skokami ciśenia, i to ta ciecz zapewnia uśrednienie wskazywanych wartości i zapobiega w takich warunkach szybkiemu, mechanicznemu zużyciu manometru :hi:

Opublikowano

Ja byłem pewny ze on mierzył godcisnienie a nie ciśnienie paliwa.wiem ze jak jest poszarpywanie przy przyspieszaniu to tez może być problem z jakością wytwarzania podcisnienia.ja miałem u siebie problem - szarpania i muła z dołu i do tego problem z hamulcem - pęknieta złączka trójnika na wyściu z pokrywa wałków rozrządu

Opublikowano

W takim razie chyba będę zmuszony kupić manometr zalany gliceryną i zmierzyć raz jeszcze. U siebie podejrzewam jednak pompę, ponieważ na postoju w okolicach 1800obr silnik zaczyna mocno wibrować, co w trakcie jazdy przekłada się na poszarpywanie przy próbie utrzymania stałej prędkości.

Opublikowano

Jak tytuł postu wskazuje, pytałem o pomiar ciśnienia paliwa na tandempompie.

Co do pompy oleju - już dawno jestem po swapie.

Opublikowano

W takim razie chyba będę zmuszony kupić manometr zalany gliceryną i zmierzyć raz jeszcze. U siebie podejrzewam jednak pompę, ponieważ na postoju w okolicach 1800obr silnik zaczyna mocno wibrować, co w trakcie jazdy przekłada się na poszarpywanie przy próbie utrzymania stałej prędkości.

Nie wiem jak w BLB, ale w starszych konstrukcjach TDI przy takich obrotach sterownik silnika przestaje korygować dawki paliwa w celu wyrównania biegu jałowego.

Sprawdzałeś jak wyglądają korekcje ?, może któryś garnek niedomaga i to właśnie powoduje wibracje :naughty:

Opublikowano

Witam ponownie,

Czy wiecie jaki jest nr uszczelki pod tandempompe (pomiędzy pompę a głowicę)? Wymieniałam ostatnio uszczelkę pod kolektorem ssącym i zauważyłem, że poci mi się także pod tandempompom.

Z góry dziękuję!

Pozdrawiam

Opublikowano

Wczoraj u siebie mierzyłem ciśnienie paliwa na tandemie i mam to samo, na zwykłym manometrze ciężko doczytać ciśnienie, tak skacze wskazówka.

Podłączyłem glicerynowy i od razu inna bajka :)

A odczytane ciśnienia na gorącym motorze wyglądały następująco:

880 obr/min - 3,5 Barów

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

Opublikowano (edytowane)

Dzięki serdeczne za sprawdzenie... Ja wczoraj śmigając autostradką myślałem że coś mnie trzepnie. Trzymam równą prędkość - powiedzmy 140km/h - raz idzie pięknie, nie czuć najmniejszej wibracji, za chwilę zaczyna telepać... Przed wyjazdem zauważyłem, że mam wyciek pomiędzy pompą, a głowicą - w zasadzie bardziej się poci, niż leci, ale w każdym bądź razie jest mokro. Może tamtędy dostaje się powietrze do układu... okaże się jak wymienię uszczelkę :-)

P.S. A tak wyglądały logi - jazda na 6 biegu, but w podłogę, do powiedzmy 180km/h. Cały czas poszarpywanie w trakcie przyśpieszania.

http://vaglog.pl/log_191882.html

Edytowane przez szwarcu1
Opublikowano

I jak ? Wymiana uszczelki pomogła?

Opublikowano

Witam ponownie,

I jestem po wymianie uszczelki - niestety oprócz tego, że jest teraz sucho, nie ma poprawy jeżeli chodzi o poszarpywanie.

Zauważyłem natomiast, że na powrocie mam czarne paliwo - podejrzewam oringi na pompo-wtryskiwaczach. Z tego co wiem, nieszczelny układ paliwowy, może mieć wpływ na BIPy. Czy może mieć też wpływ na korekcje? Wg mnie tak, ale fajnie gdyby ktoś potwierdził :-)

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, przy nieszczelnych oringach korekcję i bipy będą z kosmosu.

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki za potwierdzenie!

Dak dla upewnienie się --> zestaw Boscha 1417010996 dla BLB będzie dobry?

Raz jeszcze dzięki za zainteresowanie tematem!

Opublikowano

jak jest czarne paliwo to moze byc uszkodzona tandem pompa,głowica,lub uszczelniacze na pd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...