szwarcu1 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Witam wszystkich, Walczę od pewnego czasu z poszarpywaniem, gdy utrzymuję stałą prędkość (najbardziej odczuwalne w okolicach 2000obr). Jestem po swapie pompy (wałki wywalone), mam zaślepiony EGR (otwór 8mm) i nadal to samo. Ostatnio sprawdzałem ciśnienie na tandempompie i niby osiąga ona ciśnienie wg manuala, ale na niskich obrotach wskazówka na manometrze ciągle skacze. Dla przykładu na filmie z YouTuba, wskazówka stoi nieruchomo i wskazuje dokładnie ciśnienie. U mnie skacze jak szalona i w zakresie do 2,5tys obrotów nie jestem w stanie odczytać ciśnienia. Powyżej się uspakaja i jest tak jak na filmie. Czy to może być przyczyną poszarpywania? Jeżeli tak, to do wymiany oringi na pompkach, czy też sama tandempompa? Z góry dziękuje i pozdrawiam!
piotrsob1 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Na wolnych nie idzie uśrednić pomiaru ? ( w jakim zakresie skacze wskazówka ?)
szwarcu1 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) No właśnie ciężko uśrednić.... Wskazówka skacze jak szalona powiedzmy od 3 do 6 bar z dość dużą częstotliwością. Na filmie powyżej stoi w miejscu i precyzyjnie wskazuje ciśnienie w danym momencie.... Czy ktoś z forumowiczów, kto mierzył ciśnienie na pompie, może potwierdzić, że wskazówka zachowywała się tak jak na filmie? Z góry dziękuję za pomoc! Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez szwarcu1
SotoM Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 wartość pomiędzy 70kPa - 0,7bar a 100kPa - 1bar. Pompa to nie kompresos aby robic tak duze podciśnienie- 3 a 6bar no co ty. A hamulec zasadniczy dobry masz?
piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Grzesiek, patrząc na poglądowy film zamieszczony przez kolegę, to On chyba mierzy ciśnienie paliwa a nie podciśnienie Na filmiku manometr jest wypełniony cieczą ( bodajże terpentyną ), której zadaniem jest właśnie tłumienie drgań wskazówki spowodowanych skokami ciśenia, i to ta ciecz zapewnia uśrednienie wskazywanych wartości i zapobiega w takich warunkach szybkiemu, mechanicznemu zużyciu manometru
SotoM Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Ja byłem pewny ze on mierzył godcisnienie a nie ciśnienie paliwa.wiem ze jak jest poszarpywanie przy przyspieszaniu to tez może być problem z jakością wytwarzania podcisnienia.ja miałem u siebie problem - szarpania i muła z dołu i do tego problem z hamulcem - pęknieta złączka trójnika na wyściu z pokrywa wałków rozrządu
szwarcu1 Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 W takim razie chyba będę zmuszony kupić manometr zalany gliceryną i zmierzyć raz jeszcze. U siebie podejrzewam jednak pompę, ponieważ na postoju w okolicach 1800obr silnik zaczyna mocno wibrować, co w trakcie jazdy przekłada się na poszarpywanie przy próbie utrzymania stałej prędkości.
ChilliPalmer Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Ale vacu pompę czy pompę oleju ?
szwarcu1 Opublikowano 16 Września 2014 Autor Opublikowano 16 Września 2014 Jak tytuł postu wskazuje, pytałem o pomiar ciśnienia paliwa na tandempompie. Co do pompy oleju - już dawno jestem po swapie.
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 W takim razie chyba będę zmuszony kupić manometr zalany gliceryną i zmierzyć raz jeszcze. U siebie podejrzewam jednak pompę, ponieważ na postoju w okolicach 1800obr silnik zaczyna mocno wibrować, co w trakcie jazdy przekłada się na poszarpywanie przy próbie utrzymania stałej prędkości. Nie wiem jak w BLB, ale w starszych konstrukcjach TDI przy takich obrotach sterownik silnika przestaje korygować dawki paliwa w celu wyrównania biegu jałowego. Sprawdzałeś jak wyglądają korekcje ?, może któryś garnek niedomaga i to właśnie powoduje wibracje
szwarcu1 Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 Witam ponownie, Czy wiecie jaki jest nr uszczelki pod tandempompe (pomiędzy pompę a głowicę)? Wymieniałam ostatnio uszczelkę pod kolektorem ssącym i zauważyłem, że poci mi się także pod tandempompom. Z góry dziękuję! Pozdrawiam
szwarcu1 Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 03G 145 215 A Dziękuję!
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Wczoraj u siebie mierzyłem ciśnienie paliwa na tandemie i mam to samo, na zwykłym manometrze ciężko doczytać ciśnienie, tak skacze wskazówka. Podłączyłem glicerynowy i od razu inna bajka A odczytane ciśnienia na gorącym motorze wyglądały następująco: 880 obr/min - 3,5 Barów 1500 obr/min - 6,0 Barów 2000 obr/min - 7,0 Barów 3000 obr/min - 8,0 Barów 4000 obr/min - 9,0 Barów
szwarcu1 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Dzięki serdeczne za sprawdzenie... Ja wczoraj śmigając autostradką myślałem że coś mnie trzepnie. Trzymam równą prędkość - powiedzmy 140km/h - raz idzie pięknie, nie czuć najmniejszej wibracji, za chwilę zaczyna telepać... Przed wyjazdem zauważyłem, że mam wyciek pomiędzy pompą, a głowicą - w zasadzie bardziej się poci, niż leci, ale w każdym bądź razie jest mokro. Może tamtędy dostaje się powietrze do układu... okaże się jak wymienię uszczelkę :-) P.S. A tak wyglądały logi - jazda na 6 biegu, but w podłogę, do powiedzmy 180km/h. Cały czas poszarpywanie w trakcie przyśpieszania. http://vaglog.pl/log_191882.html Edytowane 4 Listopada 2014 przez szwarcu1
LAKI_73 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 I jak ? Wymiana uszczelki pomogła?
szwarcu1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Witam ponownie, I jestem po wymianie uszczelki - niestety oprócz tego, że jest teraz sucho, nie ma poprawy jeżeli chodzi o poszarpywanie. Zauważyłem natomiast, że na powrocie mam czarne paliwo - podejrzewam oringi na pompo-wtryskiwaczach. Z tego co wiem, nieszczelny układ paliwowy, może mieć wpływ na BIPy. Czy może mieć też wpływ na korekcje? Wg mnie tak, ale fajnie gdyby ktoś potwierdził :-) Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Oczywiście, przy nieszczelnych oringach korekcję i bipy będą z kosmosu. Edytowane 10 Listopada 2014 przez piotrsob1
szwarcu1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 Dzięki za potwierdzenie! Dak dla upewnienie się --> zestaw Boscha 1417010996 dla BLB będzie dobry? Raz jeszcze dzięki za zainteresowanie tematem!
Wihajster Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 jak jest czarne paliwo to moze byc uszkodzona tandem pompa,głowica,lub uszczelniacze na pd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się