Daniel131 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Witam Chciałbym doprowadzić samochód z silnikiem 1.8t AEB do ładu. Wpiąłem się dzisiaj manometrem (najtańszy model do 1.6bara - 11zł) pomiędzy DV a kolektor. Badanie przeprowadziłem na benie ponieważ lpg powoduje mi błąd składu mieszanki i błąd lambdy (prawdopodobnie zła regulacja). Po skasowaniu błędów ruszam w drogę. I co się dzieje: Turbo zaczyna ładować gdzieś w granicach 2 tys obr. Wartość przy tych obrotach wynosi 0,4 bara. Wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie spada do 0,35 bara (Najczęściej już przy 3500 obr już mam 0,35 bara). Zrobiłem również próbę na lpg. Do czasu pojawienia się ww. błędów wartości ciśnienia takie same jak na benie. Po pojawieniu się błędów ciśnienie stałe 0,3 bara. Po odpięciu wężyka z gruszki i zaślepieniu go turbo momentalnie nabiło 1.2 bara (wyżej nie próbowałem ze względu na bezpieczeństwo). Pierwszy raz w tym samochodzie usłyszałem syk turbiny i po odpuszczeniu gazu syk zaworku upustowego (coś pięknego ) A teraz do rzeczy. Co muszę najpierw sprawdzić? Podejrzewam, że niezbędne będą logi jednak mam do Was prośbę. Podajcie mi które grupy należy zlogować.
Magicbattle Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 ile masz juz nakulane tym km i czy turbo bylo kiedys regenerowane. sprawdz wszystkie wezyki czy nie sa popekane ewentulanie je wymien bo po tylu latach napewno sa sparciale
Łukasz13 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Logi dynamiczne 002+007 i 013+025, jak po zdjeciu wezyka turbo nabiło szybko 1,2 bar to turbo zdrowe, a przyczyne trzeba szukac gdzie indziej.
Daniel131 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Ogólnie samochód ma nalatane 240 tys km. Turbo regenerowane jakieś 60 tys km temu. Macie może jakiś schemat wężyków podciśnienia bo nie chciałbym przeoczyć któregoś miejsca o którym być może nie wiem. Co według Was może być przyczyną takiego stanu? n75? Z tego co pamiętam dmuchając w n75 powinno trzymać ciśnienie. Dmuchając ustami delikatnie przepuszcza, ale na prawdę nie wiele, ledwo wyczuwalne, ale czy to może mieć jakiś wpływ na to? Może gdzieś jest jakaś nieszczelność i ciśnienie ucieka poprostu? Witajcie Zlogowałem podane grupy. Niestety udało mi się dociągnąć jedynie trochę powyżej 5 tys obr bo droga krótka i ruchliwa.. http://vaglog.rtnet.pl/log_183953.html http://vaglog.rtnet.pl/log_183952.html Proszę o ocenę
Łukasz13 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 n75 do podmiany, na pewno dobrze podpiete jest?
Daniel131 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) A więc kupiłem samochód z niesprawnym N75, w ogóle nie reagował na podane napięcie. Kupiłem inny (aktualny) n75 jednak nie patrząc po numerach, ale wygląda identycznie. po sprawdzeniu na krótko, zaworek reaguje na napięcie i łączy odpowiednie kanały, więc go założyłem tak samo jak był założony poprzedni, ale czy dobrze to teraz już sam nie wiem. Powiesz mi, który wężyk do którego króćca ma iść? Jak to wygląda z logów? Wgl nie ma sterowania? Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Daniel131
Łukasz13 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Z logów wygląda że zaworek ma bardzo duże wysterowanie a nie ma efektu w postaci zwiekszenia doładowania, a jesli po zdjeciu wezyka z wg szybko nabiło 1,2 bar wykluczamy inne nieprawidłowości typu dziura czy uszkodzona turbina czyli zostaje n75 albo nieprawidłowe jego podpicie, tak powinien byc podpiety : https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGY4P8alfz0TqnCxec6qt_VzXiLCC-wYzsd673deSMgssW8pd4
Daniel131 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Jeśli dobrze pamiętam to właśnie tak jest podpięty n75. To by oznaczało, że jest niesprawny? Mogą być tego inne powody? A tak jeszcze przyszło mi na myśl. Poprzedni właściciel regenerował turbo bo się podobno rozleciało jak był w trasie (używał też nieodpowiedniego oleju, ale to już swoją drogą..). Czy jest możliwość, że przyczyna może leżeć w źle wyregulowanej sztandze? Otóż tego nie sprawdziłem czy faktycznie turbo otwiera się przy 0,6bara Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Daniel131
Łukasz13 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Sprawdz czy na pewno tak podpiety, nie zagwarantuje ci że to jest przyczyna, teoretycznie jeśli bez sterowania wg turbo pompuje dobrze to mozemy pominąc że sztanga jest zle ustawiona, wysterowanie zaworka n75 w 025 na pewno nie jest prawidłowe bo przy takim wysterowaniu turbo powinno ładować prawie na maksa cały czas a nie ładuje. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez ?ukasz13
Daniel131 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 A mam również pytanie związane z N75. Kupiłem go "na oko", na wygląd nie patrząc na numery. Czy te elektrozaworki wyglądając tak samo mogą różnić się budową w środku przez co są przystosowane do innego modelu silnika? Coś na zasadzie pompki centralnego, niby jedna literka inna na końcu numeru a już brakuje jej np sterowania pilotem. Przyjmując, że N75 jest prawidłowo podpięty co może powodować niedoładowanie z mojego przypadku?
ganjaq Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) A mam również pytanie związane z N75. Kupiłem go "na oko", na wygląd nie patrząc na numery. Czy te elektrozaworki wyglądając tak samo mogą różnić się budową w środku przez co są przystosowane do innego modelu silnika? Coś na zasadzie pompki centralnego, niby jedna literka inna na końcu numeru a już brakuje jej np sterowania pilotem. Przyjmując, że N75 jest prawidłowo podpięty co może powodować niedoładowanie z mojego przypadku? Łukasz Ci polecił sprawdzić n75, ja od siebie dodam, że w zawór sie nie dmucha a zasysa powietrze, nie jesteś w stanie płucami wytworzyć takiego ciśnienia żeby sprawdzić jego szczelność ale skoro tobie sie to udało to chyba jest zepsuty, dwa krućce są otwarte a trzeci powinien stawiać opór przy zasysaniu powietrza, spróbuj przessać go do jezyka, powinien sie zassać i trzymać, jak puści to jest słaby i kwalifikuje sie do wymiany. Co do jego montarzu to najdłuższy kruciec do weża Tipa Przespałem sie i wpadłem na pomysł, że najlepiej bez rozbierania to sprawdzić, zrób test szczelności kompresorem wedle pierwszego lepszego poradnika na you tube, jak masz trefny n75 to poruszy Ci sztange a nie powinno Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez ganjaq
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się