Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB tylko 0,2 bara


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zmagam się z nowym nabytkiem. Turbina ładuje tylko 0,2 bara. Zlogowałem dynamicznie i wychodzi na to, że ECU ogranicza mocno turbinę. Wartości duty cycle dochodzą w szczycie do ~60% po czym szybko maleją. DV wymieniony na nowy, N75 przetestowany w każdy sposób pod cisnieniem i jest OK. ECU nie cofa zapłonów, nie stuka, przepływomierz osiąga 120g/s przy 5670, lambda od 3000 ponad 0,8. O co chodzi ? Po wypięciu sterowania WG istny szatan. Czyżby za luźno ustawiony WG? Tylko skąd takie niskie wartości duty cycle?

Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

Kornel

Opublikowano

Ustawiaj WG i nie gadaj :)

Opublikowano

A nie mozesz tych logów wrzucic, może ktoś coś zauważy.

Opublikowano

A nie mozesz tych logów wrzucic, może ktoś coś zauważy.

Logi nie dokońca dobrze zrobione, ale warunków nie miałem. Drugie logi mają niepotrzebnie blok 9 zamiast 7. Wszystko wygląda ok, hmm

http://vaglog.rtnet.pl/log_183951.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_183954.html

Dzisiaj pogrzebałem ręką od spodu przy WG. Wszystko lekko dało się poruszyć, ale bez luzów. Czy da się pokonaś siłę sprężyny ręką? Przyglądając się od góry powiem jedno - dostęp będzie tragiczny, a śruby przy sztandze przyrdzewiałe. Jest na to jakiś patent żeby zrobić tą regulację bez demolki typu targanie całej turbiny? Jakie ciśnienie ustawić? Doczytałem że ma być ok 0,3 przy odpiętym WG, czy to prawda ?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Kornel

Opublikowano

Jeden post niżej masz o regulacji wg, sztangi nie da sie ruszyc reką, jak można to znaczy że spreżyna jest słaba, przy ok. 0,3 bar klapa powinna sie otwierać, w logach troche dziwnie to wygląda w pierwszym logu wysterowanie n75 wcale nie jest niskie bo ponad 50% przy 5 tyś to sporo jak dla aeb, faktycznie moze być problem z ta klapka spróbuj podkrecic ze trzy obroty na nakretkach i bedziesz wiedział.

Opublikowano

Jeden post niżej masz o regulacji wg, sztangi nie da sie ruszyc reką, jak można to znaczy że spreżyna jest słaba, przy ok. 0,3 bar klapa powinna sie otwierać, w logach troche dziwnie to wygląda w pierwszym logu wysterowanie n75 wcale nie jest niskie bo ponad 50% przy 5 tyś to sporo jak dla aeb, faktycznie moze być problem z ta klapka spróbuj podkrecic ze trzy obroty na nakretkach i bedziesz wiedział.

Ok jutro spróbuje, fakt przy 5000 tys wygląda ok. Ale praktycznie niema spin up, chyba powinno być koło 99% zaraz powyżej 2000 tys. żeby turbo się wkręciło. Podziałam jutro to coś się może wyjaśni, bo szczerze mówiąc mam koniec pomysłów.

Pozdrawiam

K

Opublikowano

Szczelnosc ukladu dolotowego sprawdzales ?

Opublikowano

Szczelnosc ukladu dolotowego sprawdzales ?

Tak sprawdzałem, jeszcze odmy do sprawdzenia, ale czy nie wyszły by duże korekty na fuel trim? Na innych logach AEB widać było ładnie duty cycle od dołu 99% 99% a potem dopiero leciało w dół, a u mnie nic, nic, a potem góra 70%.

Pozdr. K

Opublikowano

A dziur na wydechu nie masz ?

Zawory jednokierunkowe spod kolektora ssacego zzczelne ?

Opublikowano

A dziur na wydechu nie masz ?

Zawory jednokierunkowe spod kolektora ssacego zzczelne ?

Hmm, cos tam pop...je na wydechu ale już za katem więc raczej niema to związku, a zaworów nie sprawdzałem. Jakaś przyczyna jest, że ECU nie otwiera N75 na maksa.

Opublikowano

Bo para idzie w gwizdek.

Opublikowano

Aeb nie ma czujnika doładowania, wiec nie wie ile ma pompowac :) doładowanie okreslane jest na podstawie wartosci z przepływki jesli na przepływce jest prawie seria to na pewno nie bedzie wysterowywał n75 na maksa. To 0,2 bar czym mierzysz? w całym zakresie takie jest?

Opublikowano (edytowane)

Bo para idzie w gwizdek.

Mierze manometrem. Praktycznie do odcinki idzie 0,2bara. Około 2000 obr. turbina się budzi i startuje od 0,1 aby zaraz potem dobić do 0,2 w szczycie czasem dobije do 0,25. Może tak być, że idzie w gwizdek ale... w teorii układ sterowania ciśnieniem w AEB jest typu open loop więc sterowanie n75 jest uzależnione od przepływki,sondy lambda,obrotów, temp w dolocie + ogranicznik od układu zapłonowego i być możę od temp zwnętrznej. Wywale jutro z dolotu odmę i w ten sposób wyeliminuje "lewiznę". Pozostanie prosty łańcuch:

przepływka->turbo->IC->przepustnica.

Odnoszę wrażenie ze WG to slepy droga ponieważ to leczenie syfa za pomocą pudru i to będzie ostateczność. Skoro turbina cisnie jak wariatka bez WG to prawidłowo wysterowany zawór powinien zrobić to samo. Powinien pojawić się chociaż peak ciśnienia na moment. Zaczyna mnie ten AEB drażnić bo nie reaguje na nic co robię. Jak nie dojdę do tego to albo sprzedam to auto albo wstawie jakiś późniejszy model ECU z normalnym regulatorem i MAP sensorem.

Edytowane przez vvalker
Opublikowano

AEB jest gluche i slepe, dlatego tez ciezko znalesc przyczyne. Odpiecie N75 daje bosta ale to i tak malo.

Sprawdz jeszcze sprezanie.

Wg mnie masz gdzies dziursko.

Opublikowano

AEB jest gluche i slepe, dlatego tez ciezko znalesc przyczyne. Odpiecie N75 daje bosta ale to i tak malo.

Sprawdz jeszcze sprezanie.

Wg mnie masz gdzies dziursko.

Sprawdzałem nic nie puszcza i nie syczy. Jedyne co może mieć wpływ na N75 z dziur to jakiś babol w dolocie. Ale czy wtedy przekływka nie pokazywała by mniej?

A wg. logów jakie widziałem i moich przepływka pokazuje ok. Obadam to wszystko jeszcze raz i powycinam i pozaślepiam co niepotrzebne.Za turbem nawet jeśli cos popuszcza to i tak powinno być więcej boostu. Sprzężanie mierzyłęm na gorącym równiutko 12 bar na każdym garku. Oglądałem inne logi AEB i od 1750 obr. pieknie zapuszczał duty cycle na 99,8% i potem spadało. A umnie zima. Problemem jest to że auto już takie kupiłem i czort wie kiedy ostatnio ten silnik widział boost. Auto ma być na góra rok jako d... wóz, ale jakoś tak szkoda żeby mieć dekorację przykręconą do wydechu i 125ps.

Opublikowano

Sprawdz przepływke czy org. czy nie jakis zamiennik, ale sądząc po sondzie powinna byc w porządku.

Opublikowano

Sprawdz przepływke czy org. czy nie jakis zamiennik, ale sądząc po sondzie powinna byc w porządku.

No i właśnie dlatego gałązki mi już opadają, przepływka jest ori :(. Niby się niema do czego przyczepić ale coś nie gada ten motor. Przecież nie wytargam turbo i niedam w ciemno do regeneracji albo nie odpalę się na nową przepływkę bo to nie ten pułap cenowy auta żeby reanimować za wszelką cenę. Bez sterowania wariat mode, ze sterowaniem wolnossący prawie :/. Cóż jak nie ogarnę tematu z N75 i ewentualnie nie znajdę babola w orurowaniu to w ruch pójdzie WG. Czasami trzeba sobie odpuścić.

Opublikowano

A jak sprawdzałeś szczelność? Naocznie czy pompowałeś dolot? Ja u siebie naocznie nic nie znalazłem, z kolei jak poodpinałem i pozaślepiałem wszystko w dolocie inne niż na na drodze filtr powietrza - przepustnica (czyli odma, odpowietrzanie zbiornika (okazal się uwalony N80 bo w obie strony puszczał powietrze) i uwalony był jeden zaworek jednokierunkowy) to nadmuchałem dolot dopiero do 0,4 bara i już można było słyszeć "węża" pod maską, a jak napompowałem o,7 bara to jak włożyłem rękę to poczułem przeciąg.. dwie dziury. Załatane i spokój - jest to chyba najskuteczniejszy sposób..

Opublikowano

A jak sprawdzałeś szczelność? Naocznie czy pompowałeś dolot? Ja u siebie naocznie nic nie znalazłem, z kolei jak poodpinałem i pozaślepiałem wszystko w dolocie inne niż na na drodze filtr powietrza - przepustnica (czyli odma, odpowietrzanie zbiornika (okazal się uwalony N80 bo w obie strony puszczał powietrze) i uwalony był jeden zaworek jednokierunkowy) to nadmuchałem dolot dopiero do 0,4 bara i już można było słyszeć "węża" pod maską, a jak napompowałem o,7 bara to jak włożyłem rękę to poczułem przeciąg.. dwie dziury. Załatane i spokój - jest to chyba najskuteczniejszy sposób..

I tak jutro zrobię, przynajmniej będzie pewność że to nie to. Dotoczę sobie profi zaślepki do dolotu i zaraz za turbiną, a z drugiej strony zaślepię przy przepustnicy. I puszczę ciśnienie. Z odmami będę walczył potem, narazie puszcze je w powietrze.

Opublikowano

Powiem tak z dobrych porad.. Od strony przepustnicy wchodzi duża pucha WD, w otwór po grzybie odmy jakiś pręt, od puchy filtra ładnie pasuje butelka po tatrze :D W zamian N75 2 śrubki i to chyba jest tyle..a nie jeszcze jest rurka do systemu odpowietrzania zbiornika, ale ją nie zaślepiasz przy dolocie tylko po wyjęciu N80 po obu stronach. Z jednej jego strony rurka łączy się z "filtrem powietrza" a z drugiej przez zaworek zwrotny z kolektorem i to też zaślep to wtedy sprawdzisz większy obszar :)

Jedyne co mnie zastanawia, to czemu przy ciśnieniu 0,5 bara zaczął mi się olej bulgotać.. nie wiem którędy mogło pójść tam powietrze.. Jak odkręciłem korek to miałem wrażenie, że to z tamtąd.. Zastanawiam się tylko czy to możliwe, że przez turbinę pogoniło powietrze do bloku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...