zeliik Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Witam, jakiś czas temu w trakcie jazdy auto samoczynnie wskoczyło na wysokie obroty, jakby zrzucił bieg ale prędkość i przyspieszenie żadne. Zatrzymałem auto zgazilem odpalilem ponownie przegazowalem i wszystko wróciło do normy. Dziś auto gaśnie w trakcie jazdy, dusi się, jakby łapał powietrze albo nie dostawał paliwa, zero mocy, a na postoju silnik co jakiś czas nierowno pracuje, kopci oraz śmierdzi spalinami. Podlaczylem pod komputer i wyswietlily się 3 błędy: 17978 (centralna zablokowana),575 (cisnienie kolektora ssacego),550 (regulacja początku wtrysku). Co może być przyczyną takiego zachowania auta? Jakie informacje mogę jeszcze podać w celu ułatwienia diagnozy? Witam ponownie, Profil już uzupełniony. W naprawie poprzedniej usterki pomogło skasowanie błędów i najwyraźniej zmiana paliwa. Niestety obecnie ponownie pojawił się błąd 550. Po odpaleniu auto kopciło na szaro, silnik nierówno pracował wydając metaliczne dźwięki. Po kilku wizytach w warsztatach i dianozie "pompa" bez żadnych dodatkowych oględzin czy wykluczeniu innych przyczyn zagłębiłęm się w teorię dostępnąna forach. Następnie wyczyściłem zbiornik paliwa oraz pompe znajduącą się w zbiorniku, wymianiłem filtra paliwa, odpowietrzyłem pompe VP44 zgodnie z instrukcją na forum konstruując własne narzędzie do odpowietrzania, skasowałem błędy i auto odpaliło bez problemu. Silnik pracuje równo, nie kopci itd. Problem pojawia się po wciśnięciu pedału gazu. Powyżej 2 - 2,5 tys obrotów znów wyskakuje błąd 550 i auto wchodzi w tryb awaryjny, następuje brak możliwości zmiany biegów w skrzyni tiptronic. Moje pytanie jest następujące, czy przyczyną jest mechaniczne uszkodzenie - zatarcie tłoczka w pompie, gdyżnie radzi sobie tylko w określonych warunkach - powyżęj 2,5 tys obrotów, czy elektroniczna usterka sterownika, czy jakieś zwarcie na kablach, czy np. zbyt luźny pasek rozrządu i przesunięcie o 1-2 zęby? Termin wymiany rozrządu niedługo nastąpi. Dla określenia kąta w poniedziałek dołącze logi z wartościami. Odrazu zapytam o polecany warsztat, zakład regeneracji pomp w wielkopolsce.
lukaszooo Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Trzeba sprawdzić kat wtrysku, przypomnij się jutro wieczorem to wyśle ci link do strony z opisem, jeśli jest ok obstawiam problem z pompka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się