gabalo Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Witam. Koledzy potrzebuje sugestii, porady. Mianowicie mam A4B7 z silnikiem 1.9 TDI BRB (116koni), przy skrzyni 5 piegowej w miescie fajne autko i wogóle ale w trasie jak by sie chciało jakiś "sznur samochodów" wyprzedzic to czasem troszke mocy brakuje. Pod uwage biore chiptuning w GOODHOPE TEAM koło pleszewa na okolo 135-145 koni, ale mam obawy odnośnie żywotności silnika. Nigdy nie chipowałem zadnego auta i nie wiem jak sie to ma w praktyce.Kupiłem audi z silnikiem 1.9 po to zeby nie było z nim problemów i zeby słuzył dlugo i w miare bezawaryjnie. Z jednej strony chcialo by sie miec wiecej mocy ale jesli kosztem szybkiego zyżycia samochodu to wole odpuścić temat, na marginesie zaznacze ze przebieg juz 210 tysięcy. Koledzy jesli mozecie wyrazcie swoje opinie na ten temat, jakieś sugestie, uwagi, każdy wpis z pewnościa pomoże mi w podjęciu decyzji czy podnosić moc czy zostać przy serii.Z góry dzieki za każdą z wypowiedzi.
Sebastiano87 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Przy podniesieniu 20 % mocy jest to bezpieczne, pod warunkiem że dobrze Ci to zrobią czyli napiszą mape pod Twoje autko indywidualnie i zrobia diagnoze stanu silnika, stwierdzając okiem fachowca czy silnik sie nadaje na podniesienie mocy. Turbo, dwumasa wytrzyma ale też trzeba jeździć tak z głowo czyli nie pałować na siłę do odciecia. Nie meczyć nachalnie. Wymieniaj bez względnie olej 5 W 40 co 10 tys a nawet szybciej co 8 tys. przy chipie. Razem z filtrami oczywiście. Przy chipie trzeba jeździć z głowo po to by podzespoły nie padły zbyt szybko. Uważam że chip to dobre rozwiązanie ale trzeba jeszcze bardziej dbać o silnik aby kodycjia jego nie zmalała z czasem.
gabalo Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2014 yhym, jest pierwsza odpowiedź no ja nie jestem jakimś kierowcą rajdowym przez to mam diesla a nie benzyne, tak jak pisałem raczej jezdze spokojnie, z 2 razy do roku zdazy sie spod swiatel od jedynki juz wyrwac z gazem ostro w podłodze, o chipie mysle głownie ze wzgledu na bezpieczniejsze wyprzedzanie w trasie:) Co do pisania mapy pod dane autko, podobno w GOODHOPE tak własnie robia pisza program pod konkretne badane własnie auto.Takze może warto:) Prosze o wiecej odpowiedzi:)
instruktor83 Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 ja z czipujesz to podziel się wrażeniami, ja jestem w podobnej sytuacji , i też jestem zainteresowany delikatnym podniesieniem mocy
Crazyx52 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 (edytowane) Posiadam 1.9 TDI BKE silnik jak na ta budę był mulasty, szczególnie podczas wyprzedzania ( nie raz sie martwiłem czy zdąrze, przesiadłem sie z A3 zrobionej na 120 km AGR, ona fruwała), dlatego nie oglądałem sie długo i zrobiłem program u zaufanego gościa, który robił mi a3 (na chipie zrobiłem 60.000, przy 370.000 km!!!). To autko ustawił na 140 km i 320 NM mam 180.000 przebiegu i powiem wam jedno, teraz jest tak jak być powinno w serii odrazu. Juz znikl problem ze sprawnym wyprzedzeniem. Jak padnie turbo to wstawie napewno większe bo ten samochód mógłby jak dla mnie jeszcze szybciej jeździć Edytowane 21 Września 2014 przez Crazyx52
vito A4 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 W czerwcu tego roku zrobili mi chip na ok 140 KM i jest różnica na plus, auto żywsze, lepiej przyśpiesza, spalanie w normie a nawet spadło ciut bo auto się tak nie męczy. Wszystko sprawne nadal, nic się nie dzieje z autem
gabalo Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 No już jestem prawie przekonany na chip ale czy mógłby któryś z kolegów wypowiedzieć sie na temat firmy GOODHOPE z siedzibą koło Pleszewa w Dobrej Nadzieji? Wiecie moze czy warto im oddać autko.Czy dobrzy są czy fachowo do tematu podchodzą?
ame-tuning Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 śmiało możesz jechać ....
lapidem Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 to ja zadam inne pytanie: jaki jest koszt zrobienia chipa przy silniku BKE?
spanky Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) to ja zadam inne pytanie: jaki jest koszt zrobienia chipa przy silniku BKE? ceny są różne , więc takie pytanie musisz zadać bezpośrednio do tunera .... Edytowane 30 Października 2014 przez spanky
patryk10015 Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 koledzy po chipie usuwaliście katalizator i egr czy zostawiliście? ja mam BKE i też trzeba będzie pomyśleć nad tymw przyszłym roku
spanky Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 koledzy po chipie usuwaliście katalizator i egr czy zostawiliście? ja mam BKE i też trzeba będzie pomyśleć nad tymw przyszłym roku katalizator przed chipem możesz usunąc jak auto ma ~ 250-300kkm nalotu , egr nie widze powodu żeby usuwac tym bardziej jak jest sprawny ....
t_stepniak Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam. Również zastanawiam się nad zwiększeniem mocy (1.9 TDI, BRB). I mam takie o to pytanie:Czy oprócz chip-tuningu jest jeszcze jakiś sposób, żeby wyrwać parę koni?Właśnie w tej chwili samochód stoi w warsztacie na wycięciu DPF'a, EGR czyszczony jakieś 5 tys km temu.Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Kolego gabalo, czy dołożyłeś już mocy u siebie? Możesz pochwalić się wrażeniami?
gabalo Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 nie kolego ja jeszcze nie dokładałem, cały czas sie zastanawiam no i ostatnio troche kasy wywaliłem na inne sprawy i musze przystopować.Co do chipa to nie wiem z jednej strony bym chciał z drugiej widziałem już jak przy póżniejszej sprzedaży auta kręcą na to nosem potencjalni klienci, jeden powie ze zyłowany bo sie nie zna nastepny ze katowałem napewno i kurde teraz nie wiem chipować czy nie... No i w nastepnym roku chyba czeka mnie wymiana sprzegła:/
t_stepniak Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Mi się wydaje, że dodatkowa moc z papierkiem z dobrej firmy będzie na duży + przy sprzedaży auta.Dowiadywałem się w Kreatorze Mocy w Warszawie, chcą 900 zł. Na sylwestra jadę do Budapesztu, więc zrobię to chyba po powrocie, bo boje się, że coś się wykrzaczy za granicą było by kiepsko. Ja wymieniałem sprzęgło w lutym, portfel ucierpiał ale jest z głowy I ponawiam pytanie dla osób bardziej obeznanych:"Czy oprócz chip-tuningu jest jeszcze jakiś sposób, żeby wyrwać parę koni?"
spanky Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 "Czy oprócz chip-tuningu jest jeszcze jakiś sposób, żeby wyrwać parę koni?" Mozesz zmienic turbosprezarke na ta od AWX/AVF + strojenie i celowac w 165-170 PS i 360-370 Nm .
t_stepniak Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Dzięki kolego. Turbo to jednak spory koszt, także (odpukać) poczekam aż ta padnie. Jednak dopisze do listy potencjalnych zmian A coś w stylu inny dolot, wiekszy intercooler?
spanky Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Dzięki kolego. Turbo to jednak spory koszt, także (odpukać) poczekam aż ta padnie. Jednak dopisze do listy potencjalnych zmian A coś w stylu inny dolot, wiekszy intercooler? Bez zmiany turbosprezarki nie ma to najmniejszego sensu .
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 "Czy oprócz chip-tuningu jest jeszcze jakiś sposób, żeby wyrwać parę koni?" Mozesz zmienic turbosprezarke na ta od AWX/AVF + strojenie i celowac w 165-170 PS i 360-370 Nm . W BRB będzie ciężko o taki wynik, choc mozliwy ale sa tam za cienkie wtryski
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się