Skocz do zawartości
IGNOROWANY

obnizenie zawieszenia A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,szukalem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazlem,mianowicie moja bryka to a4b5 1,9tdi 90 koni i siedzi na orginalnych 15calowych kolach ,planuje zamiane na 17 cali i obnizenie do tego typu koła.Amortyzatory jeszcze mam ok wiec pytam czy moge i jesli tak to jakie wstawic sprezyny? dodam ze nie chcialbym za nisko i za twardo:-)

Opublikowano

Dolacze sie do pytania mam identyczny dylemat :)

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo, to sportowe sprężyny do seryjnych amorów szybko je wykańczają, no i na bank nie będzie takich właściwości jezdnych jak na jakimś komplecie amor + sprężyna. Myślę ze na nasze drogi to -40mm max, inaczej ciężko się przemieszczać w spokoju po naszych drogach. Wiem, że takie zabiegi można przeprowadzić, sam się nad tym zastanawiałem ale odradzono mi . I w sumie za dobre mi to wyszło, założyłem seryjne amory gazowe i cieszę się sztywniejszym autkiem i fajnymi właściwościami bez obaw o to że rozwalę sobie podwozie :) Fajnie to wygląda, ale urwać zderzak w niskim aucie to nie problem :)

Opublikowano

Ja myślałem nad 1be (-20mm) i 17, będzie to jakoś wyglądać ? Czy lepiej już -30mm ? Dodam, że nie chcę również bardzo twardo ale żeby był wygląd z jakimś tam komfortem.

Opublikowano

Polecam Eibach Pro Kit -30mm i na początek z seryjnymi amorkami może być choć jak kolega wyżej zauważył nie będzie to idealne rozwiązanie. Zawsze po czasie możesz zmienić amorki na takie o skróconym skoku.

Opublikowano (edytowane)

ok,dzieki za info ,tak wlasnie myslalem o tych sprezynkach ;-) tylko chcialem zapytac kolegow czy moge do ori amorkow zastosowac ,jezdze bardzo malo ,wiec troche mi wytrzyma taki zestaw. a jak jest z komfortem? czy to sporo utwardzi? pytam bo do tej pory jezdze na ori zestawie i 15"kolach ,miekko jest i fajnie ale czasami na drodze zlosci ,bo w zakretach mozna sie zsunac z fotela:-) i jest efekt pływania

ps.czy te sprezyny eibach pro jesli bym kupowal to jest roznica miedzy sedan(naped przod) a sedan/quttro?

Edytowane przez nina_chudu4
Opublikowano

Pomiędzy 1BA a Eibachem nie ma prawie wcale różnicy, one są progresywne więc na niewielkich nierównościach nie czujesz zmiany, dopiero po wiechaniu w większą dziurę czuć że jest troszkę sztywniej, za to w zakrętach nie wychyla się autko. Ja miałem 15" a przeszedłem na 16" + te sprężyny i nic na komforcie nie straciłem.

Opublikowano

o to swietna opcja ,tylko planuje 17 cali ale to chyba tez nie bedzie az tak znaczace?

Opublikowano

Jak zastosujesz dobrą i nową oponę (może być używka byle dot bliski 2014) to nie powinieneś czuć znaczącej różnicy, nie próbuj montować run flatów bo wtedy na pewno będzie twardziej :wink:

Opublikowano

Jak zastosujesz dobrą i nową oponę (może być używka byle dot bliski 2014) to nie powinieneś czuć znaczącej różnicy, nie próbuj montować run flatów bo wtedy na pewno będzie twardziej :wink:

ja ze swojej strony polecam opony uniroyal rainsport 3. Autko mi podskakiwało na starych przednich oponach i postanowiłem, że jednak nowa to nowa, raz się wyda pieniądze ale już na dłuższy czas. ( w wulkanizacji za używane chcieli po 150zł 7 letnie z bieżnikiem max 5,5mm, twierdzili, że wszystko poszło w górę, opony używane też. ) Za moje opony 205/55/16 zapłaciłem 228zł za sztukę na allegro i jeszcze przysłali mi je do domku za darmo !. Oponka bardzo cicha, klei się asfaltu, szczególnie bezpiecznie można czuć się w deszczu. Na suchym ciężko czasem zamielić. Opony bardzo chwalone i mocno testowane, uważane są za jedne z najlepszych w klasie. Z resztą można poczytać sobie opinie na temat tych oponek, ja ze swojej strony polecam. Jedynie mogą mieć troszkę zbyt miękkie boki, ale nie odczuwa się tego zbytnio, jedynie przy prędkościach 170+ . Zawsze to bardziej komfortowa i lepsza dla naszego wielowahaczu. No i przy tym bardzo ładnie się prezentują :)

Opublikowano

podłącze się :)

ja mam1 BA i chce obniżyć tak o 30mm..Amory jeszcze w formie więc same sprężyny bym wymienił, ale nie wiem na jakie , bo kategoria wagowa, bo coś tam.

jedni piszą że od 1.9tdi też można wsadzić do 2.8 ale jakoś nie wierzę w to za bardzo,

pomożecie ? :)

Opublikowano

podłącze się :)

ja mam1 BA i chce obniżyć tak o 30mm..Amory jeszcze w formie więc same sprężyny bym wymienił, ale nie wiem na jakie , bo kategoria wagowa, bo coś tam.

jedni piszą że od 1.9tdi też można wsadzić do 2.8 ale jakoś nie wierzę w to za bardzo,

pomożecie ? :)

Kolego w formie mogą być obecnie a nie wiadomo co będzie przy założeniu mniejszych sprężyn. Oczywiście nie sugeruj się wynikami ze stacji diagnostycznej bo to co oni tam podają to śmiech na sali, fotomontaż :D Sam szukam jakiegoś zestawu na obniżenie i na pewno będę chciał już sportowe amorki żeby nie było lipy bo jednak zawiecha w dość znaczący sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Opublikowano

podłącze się :)

ja mam1 BA i chce obniżyć tak o 30mm..Amory jeszcze w formie więc same sprężyny bym wymienił, ale nie wiem na jakie , bo kategoria wagowa, bo coś tam.

jedni piszą że od 1.9tdi też można wsadzić do 2.8 ale jakoś nie wierzę w to za bardzo,

pomożecie ? :)

Najlepiej z amorkami ale jak masz problem z budżetem to możesz na początek wsadzić same sprężyny tylko licz się z tym że trzeba będzie amory też zmienić w przyszłości. Uzupełnij profil bo nie wiadomo jaki masz samochód a po drugie do V-łek są inne sprężyny niż do czterocylindrowych.

Opublikowano

szukałem kompletu 1 BE, ale jak znalazłem to od przedlifta i tam inne mocowania amorów są i nie pasuje z tego co wiem :(

najlepiej komplet kupić ale jak tu zobaczyć przed zamontowaniem, czy będzie niżej ????

Opublikowano

Pamietajcie ze amorki z 1be mają i tak skrócony ruch gdyż sprężyny są krótsze od 1ba o 2cm.

Także jak ktoś da amorki z be do -30 to nie dostaną one tak po tyłku.

2 lata jeździłem na 1be a od tego sezonu mam kit -40 przód -35 tył ze słabymi amorkami i trochę to się poprawiało tj jest ciut twardziej niż na 1be ale za to przód skacze jak pinpong :kwasny:

Polecam do 1be zapodać obie rozpórki i jak amorki są w dobrym stanie to powinno was to zadowolić bez obawy o krawężniki itd.

Jest też twardsze od 1be bodajże 1bv które obniża o tyle samo co be ale utwardza bardziej.

17 na 225 trochę już ciągną tj jest różnica z przesiadki z 16 na 205 także proponowałbym zapodać dobrą 17 pojeździć i wtedy ewentualnie zastanowić się nad tzw obniżką.

Opublikowano

patrzyłem na kropki sprężyn moich z tyłu i są 3 kropki, 2 zielone i 1 niebieska, a z przodu to nie widziałem bo koło trzeba by zdjąć chyba :) najgorsze u mnie, że przód stoi tak samo jak tył, lub ciut wyżej, jakby z przodu springi były wymienione, a z tyłu nie :facepalm::kwasny:

Opublikowano

Na wlepce masz kod zawieszenia :wink:

Opublikowano

Dołączam sie do pytania , wcześniej miałem ori 15 i jeździło się spoko, potem kopiłem jakieś 17 bellini ( chinole ) i była masakra opony szorowały o błotniki , chyba złe et było ;/ teraz śmigam na ori s line 17" tych 5 ramiennych i jest spoko , wczoraj sobie kupiłe z ciekawości five flaty 18" i jutro jade zakładać oponki i ciekawe jak na nich będzie się smigało, tez chcę pójść w dół z zawieszeniem i myślę o sprężynach tylko, ale z tego co wyczytałem to amorki sie sypia, więc sam nie wiem ;/

Opublikowano

Po kij Ci 18-jak nie zglebisz auta to bedzie mega koza....

Opublikowano

Jak chcesz 18" to pomyśl może o gwincie, tam ustawisz sobie tak jak będziesz chciał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...