Skocz do zawartości
IGNOROWANY

co to za element?


Barca111

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.directupload.net/file/d/3736/8b2hxei2_jpg.htm

panowie jak dokładnie nazywa się element zaznaczony na czerwono? czy dostanę jako używkę czy tylko z ASO?

Edytowane przez Barca111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie podejdzie. w aso nie pamietam ile dokładnie ale cos koło 300 zł. zapewn masz pęknięta harmonijkę i dlatego chcesz wymienic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w czym jest różnica? a to też wymieniałeś? zorientuje się jak to wygląda cenowo bo z używką będzie pewnie problem dostać. problem leży po stronie tego odejścia cienkiego w trójnik tam jest nieszczelność bo pojawia się olej i zaciąga lewe powietrze i pojawiają się przerwy w przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem na allegro nowy zamiennik , ale okazal sie 1cm za krotki wiec musialem troche rozciagnac nad ogniem. Ale teraz jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rabatu na pewno drożej wyjdzie. a co było przyczyną u was wymiany tego elementu? benya4 trzeba mieć zdolnosci zeby nie przytopic tego plastiku :D a ktoś wymieniał coś jeszcze z elementów plastikowych bądz wężyków pod maska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem dlatego ze ten mały wrociec byl juz calkiem urwany i poklejony tasma. ale to bylo z dwa lata temu. z tego co patrze w necie aso to w 200 zl powinieneś się zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rabatu na pewno drożej wyjdzie. a co było przyczyną u was wymiany tego elementu? benya4 trzeba mieć zdolnosci zeby nie przytopic tego plastiku :D a ktoś wymieniał coś jeszcze z elementów plastikowych bądz wężyków pod maska?

u mnie poszła do wymiany cała odma i węże podciśnienia. Były popękane, nowe kupiłem w ASO, podobno są już "lepszej" jakości. Jeżeli chodzi o połączenie rury ssącej z czwórnikiem odmy i pojawianie się oleju to jest to chyba jakaś wada fabryczna tych cześci. Polega ona na tym że z pozoru łatwe wsadzenie tych elementów na ścisk niestety nie gwarantuje, że będzie to efektywne. Mi ciekło, rozebrałem wszystko i od początku powoli poskładałem. I olej się już nie sączy w tym miejscu. Mam też inną teorię na temat tego sączenia, ale dotyczy ona oleju jaki wlewamy do silnika. Zauważyłem, że jak lałem 5w40 to na złączu było ciągle mokro. Ale jak wlałem 10w40 jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez wymienilem bo lacznik czwornika odmy popekal, Bylo troche zabawy nad rozciaganiem ale wyszlo calkiem niezle no i rozgrzewalem opalarka wiec temperature moglem sobie ustawic :) wymienialem tez czesc wezykow od podcisnienia, tych prostych, wiec kupowalem w zwyklym motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na odwrot bo jak miałem zalany 0w40 to tego wycieku nie było a jak zmieniłem olej na 5w40 pojawił się na połączeniu z tym czwórnikiem. u mnie cała rura wydaje się ok tylko właśnie w miejscu tego czwórnika od dołu ten plastik jest odkształcony jakby ktoś wciskał na chama założyłem opaskę zaciskową ale nic nie dało. panowie a dokładnie to jakie wymienialiście węże podciśnienia? w poniedziałek będę dzwonił do aso i pytał o cenę. tylko będę musiał usiąsć hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie opaska uciskowa też nic nie dała. Próbowałem taśmy samowulkanizującej, ale akurat w tamtym miejscu trudno trochę manewrować z tym materiałem. Co do węży podciśnienia, to ja wymieniłem cały element który odchodzi od tego cienkiego dzyndzla w czwórniku odmy. Za samą część w ASO dałem chyba ok. 170 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rabatu na pewno drożej wyjdzie. a co było przyczyną u was wymiany tego elementu? benya4 trzeba mieć zdolnosci zeby nie przytopic tego plastiku :D a ktoś wymieniał coś jeszcze z elementów plastikowych bądz wężyków pod maska?

u mnie poszła do wymiany cała odma i węże podciśnienia. Były popękane, nowe kupiłem w ASO, podobno są już "lepszej" jakości. Jeżeli chodzi o połączenie rury ssącej z czwórnikiem odmy i pojawianie się oleju to jest to chyba jakaś wada fabryczna tych cześci. Polega ona na tym że z pozoru łatwe wsadzenie tych elementów na ścisk niestety nie gwarantuje, że będzie to efektywne. Mi ciekło, rozebrałem wszystko i od początku powoli poskładałem. I olej się już nie sączy w tym miejscu. Mam też inną teorię na temat tego sączenia, ale dotyczy ona oleju jaki wlewamy do silnika. Zauważyłem, że jak lałem 5w40 to na złączu było ciągle mokro. Ale jak wlałem 10w40 jest sucho.

ile zapłaciłeś za komplet jeżeli mogę wiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiko a jak doszedłeś do tego iż węże są do wymiany? bo z tego co patrzałem to ciężko jest je zdemontować bo są jakieś dziwne opaski na nich i sprawdzić drożność, ten cienki co wychodzi od czwórnika wymieniłem bo był zaklejony i stopiony więc jest opcja że inne też mogą być niedrożne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiko a jak doszedłeś do tego iż węże są do wymiany? bo z tego co patrzałem to ciężko jest je zdemontować bo są jakieś dziwne opaski na nich i sprawdzić drożność, ten cienki co wychodzi od czwórnika wymieniłem bo był zaklejony i stopiony więc jest opcja że inne też mogą być niedrożne

nie ma tu jakiejś wielkiej filozofii...patrzę a wężyki pęknięte. Wąż odmy, ten który odchodzi od czwórnika i wchodzi wgłąb silnika i kończy się taką gruszką pękł przy samym czwórniku wzdłuż i w poprzek...podobno użyli materiału, który źle znosił temperatury jakie tam panują. A węże podciśnienia tak samo...pękły wzdłuż, były chyba zaklejone resztkami oleju. Wykonane też ze złej jakości gumy, bo jakaś miękka była. W ASO założyli mi nowy komplet (ja musiałem kupić cały panel, bo nie chcieli rozkompletować, ale koledzy na forum twierdzą że niektóre ASO idą na rękę). Nowe weżyki wykonane kompletnie z innego materiału, z dodatkomymi wzmocnieniami na zgięciach. Może coś poprawili i dłużej posłuży :) Co do ceny...przewód odmy (ten z gruszką) w ASO po rabacie ok. 170 pln, komplet weży podciśnienia podobnie. Mi to wszystko montowali w ASO, bo sam raczej bym rady nie dał. Po pierwsze wymiana odmy nie jest łatwa, bo o ile czwórnik wymieniasz w mig, to rura z gruszką to grubsza sprawa i trzeba mieć naprawdę małe zwinne rączki żeby majstrować w takiej ciasnocie. Jedynym dodatkowym wyjściem jest demontaż kolektora dolotowego, a to już grubsza sprawa no i oczywiście koszty dodatkowe za robotę (i dodatkowe części np uszczelka kolektora dolotowego, którą przy demontażu trzeba wymienić). U mnie ASO wymieniało bez demontażu kolektora, ale i tak na własną rękę poprawiałem (o czym pisałem z kolegą benyA4) ale łapy miałem poobcierane nieźle ale się udało (ASO tak zamontowało rurę z gruszką, że cały układ odmy wyglądał na źle spasowany, oczym też w jednym z wątków pisałem). Do demontażu węży podciśnienia większego sprytu już chyba nie trzeba poza szczypcami do ściągania opasek sprężynujących. Ja chyba raczej nie mam sprytu i na pewno nie mam szczypiec, więc pojechałem do warsztatu. Niestety, kosztowało to trochę. Nie pamiętam ile, ale nie były to grosze...wiadomo ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyglądałem się tej odmie i faktycznie najlepiej będzie zdemontować kolektor ale samemu to dość ryzykowne. u nas na rękę nie chcą iść bo zaśpiewali mi 800 zł za rurki plastikowe a chciałem kupić tylko cienki wężyk który idzie od czwórnika więc pewnie ten gruby plastik co idzie od filtra powietrza też będzie do sprzedaży w zestawie. a błędy jakieś komputer pokazywał? bo u mnie bez błędów.

Edytowane przez Barca111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych błędów. Tyle że silnik może łapać "lewe" powietrze i to się odbija na jego pracy - szarpanie, przerywanie, falowanie obrotów. U mnie tego co prawda nie było, ale na forum te objawy są wymieniane. 800 pln za rurki podciśnienia? Chyba doliczyli ci wszystko co jest dookoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak mi się wydaje bo cena jest duża a za sam czwórnik płaciłem 40 pln. gruszkę(kierownica powietrza) też już wymieniłem ale dalej pojawiaja sie szarpnięcia podczas przyspieszania i muli. jutro się zabiorę za przegląd węży i tych plastików chociaż wydają się ok tylko ciekawe jak w środku czy są drożne. aso mnie zrazilo tym jak nie wykryli uszkodzonej gruszki i czwornika a skasowali mnie 350 pln za wizytę i niby podpięcie pod komputer. więc staram się ich uikac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...