Skocz do zawartości
IGNOROWANY

po wymianie zarników Ksenony nie świecą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem dzisiaj oba żarniki, zrobiłem nawet krótką jazdę próbną i było ok. Wieczorem odpalam auto, ksenony nawet się nie wzbudzają, ciemność. Mija kilka minut i pojawia się kontrolka od obu świateł mijania. Dodatkowo po przełączeniu pokrętła świateł w pozycję "0" wyskakuje kontrolka od układu poziomowania. Chciałem sprawdzić bezpieczniki. W gnieździe numer 20 i 21 nie ma ich. Po wyłączeniu auta i odczekaniu kilku-kilkunastu minut kontrolki gasną, ale po zapaleniu auta po paru minutach pojawia się to samo. Wiem, że mam trochę słaby akumulator. Jutro spróbuję założyć stare żarniki. Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

Żarniki oryginalne ze sprawdzonego źródła?

Większość ryżowych żarników pali przetwornice, także uważaj

Opublikowano

Sprzedawca twierdził, że oryginały. Gdzie znajdują się bezpieczniki, dlaczego nie ma ich na pozycji 20 i 21 w skrzynce z bezpiecznikami?

Opublikowano (edytowane)

Nie szukaj bezpiecznika, sprawdź czy to ori żarniki.

Edytowane przez Fido
Opublikowano

Jeżeli wstawiłeś podrobione żarniki, albo ori w bardzo dobrej cenie :decayed: to prawdopodobnie masz spalone przetwornice. Niestety przetwornice valeo szybko padają od chinskich zarników.

Opublikowano

Ja bym się wstrzymał z osądami że to chinole, 99,9% osób niema żadnych problemów. Jakby żarniki były lipne to by od razu poleciały, może przetwornice są jakieś lipne i poleciały żarniki... Poza tym ciekawi mnie sprawa bezpieczników, posprawdzaj wszystkie czy któryś nie poleciał... 20 i 21 jest puste miejsce bez możliwości włożenia bezpiecznika, czy brakuje tam bezpiecznika?

Opublikowano

W tych miejscach nie było bezpieczników.


VAG pokazuje następujący błąd:

1 Fault Found: 01533 - Terminal 56 (High Beams)
36-10 - Open Circuit - Intermittent

Wróciłem do starego żarnika - nie działa. Próbowałem włożyć bezpieczniki w gniazda 20 i 21 - leżą luźno, w ogóle się nie trzymają. Dysponuje ktoś schematem, który przedstawia położenie tych bezpieczników?

Opublikowano

Gdzieś jest przerwa w obwodzie, wtyczki ok? A takie info znalazłem na forum passata

" Nie działa (nie prawidłowo działa) układ automatycznego ustawiania zasięgu reflektorów.

(36-10 - Otwarty Obwód - Przerywany) przerwa lub zwarcie przewodów elektrycznych pomiędzy silnikiem V48/lub V49 a komputerem sterującym, (układem regulacji poziomowania/ zasięgu działania reflektorów) - mechanizm od regulacji ustawiana lamp.

Może to być usterka sporadyczna - trzeba sprawdzić połaczenia wtykowe instalacji elektrycznej przy lampach i od komputera sterującego.

Diagnostyka VAG

Nastawy podstawowe

Układ automatycznej regulacji zasięgu działania reflektorów nie posiada możliwości ich ustawiania ręcznego, dlatego w celu ich regulacji przeprowadzić w diagnozie własnej przebieg „Przejście do nastaw podstawowych”. Po ustawieniu reflektorów zawsze odczytać zawartość pamięci usterekw komputerze sterującymsystemem. Konieczne jest bezwzględne przestrzeganie opisanego przebiegu wykonywanych poleceń.

– podłączyć przewód diagnostyczny testera VAG wybrać rodzaj, włączyć zapłon i podać wartość 55 dla słowa adresowego, określającego diagnozę systemu regulacji zasięgu działania reflektorów.

Grupa wskazań 04 – Nastawy podstawowe [001]

Reflektory zaczną się przemieszczać w kierunku swoich nastaw wyjściowych.

– teraz należy ustawić reflektory;

Grupa wskazań 03 – Sprawdzanie dzialania elementow wykonawczych

- Reflektory zostana opuszczone

- Reflektory zostana podniesione

Grupa wskazań 08 – Odczytanie bloku wartości mierzonych

[001]

1 = napięcie zasilania w V,

2 = napięcie w V dla świateł mijania na zacisku 56b,

3 = prędkość w km/godz,

[002]

1 = napięcie w V z przedniego czujnika poziomowania samochodu,

2 = napięcie w V z tylnego czujnika poziomowania samochodu,

3 = ADP w trakcie ustawiania lub ADP prawidłowa*.

ADP w trakcie ustawiania – oznacza, że silniki regulacyjne są jeszcze w położeniu wymagającym ustawienia reflektorów. ADP prawidłowe (i.O.) oznacza, że silniki regulacyjne są prawidłowo ustawione.

Kodowanie komputera sterującego.

Komputer sterujący w systemie regulacji zasięgu

działania reflektorów, musi zostać zakodowany do odpowiedniego rodzaju napędu samochodu. Przeprowadzenie kodowania

– wybrać 07 Kodowanie komputera sterującego

Podac numer kodu XXXXX (0-32000)

Wskazanie na wyświetlaczu testera: 5 "

Opublikowano

Wygląda na to, że żarniki są niewłaściwe i uszkodziły przetwornice. Miałem Osram Xenarc D1S 35W 66043. Zostały zakupione Philipsy D1S 35W XenStart 4700K. Podobno są one niekompatybilne z moimi przetwornicami i spowodowały ich uszkodzenie.

Opublikowano

naradzą reklamacje czy twoja wina ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...