marcin1852 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Witam, zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowica miałem wyciek na zewnątrz bloku, silnik też zalewało olejem na 4 świecy, po dwóch daniach jazdy od oczyszczenia świecy auto zaczynało palić na trzy cylindry, niestety finanse nie pozwalały na oddanie samochodu do mechanika a auto ma swoje lata wiec stwierdziłem, że podejmę to ryzyko. A więc narzędzia jakie potrzebujemy to: Zestaw imbusów ręcznych Zestaw kluczy płasko-oczkowych Zestaw kluczy Torx Zestaw kluczy nasadowych 1/4 zestaw kluczy nasadowych 1/2 długa rura do odkręcenia, dokręcenia śruby głowicy Własnej roboty przyrząd do ściągania zaworów, banalnie prosty wycięty z rurki lepiej wyciąć z długiej rurki żeby nie męczyć się z założeniem zabezpieczeń zaworów Najważniejsza nasadka Splin 1/2 M12 dostępna w Praktikerze za jakieś 20 zł do śrub głowicy wszystkie numery OEM części można znaleźć na stronie intercars http://czesci.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O Zestawy do naprawy Głowicy: Uszczelka pod głowice ok 100 zł uszczelka pod pokrywę zaworów ok 50 zł uszczelniacze zaworowe 8 szt. 25 zł opcjonalnie uszczelka kolektorów ja ściągnąłem razem z kolektorami ale oczywiście łatwiej jest operować głowicą bez zbędnego balastu Zestaw do naprawy rozrządu: napinacz i pasek 140 zł pasek wieloklinowy alternator 35 zł pasek woda-pompa hydrauliczna 20 zł Zestaw do wymiany pierścieni: pierścienie najlepiej Goetze 75 zł na tłok ja kupiłem polskiej produkcji różnica w stali jest od razu wyczuwalna w goetze pierścień olejowy jest taki jak oryginał, moje maj troszkę inna budowę Uszczelka miski olejowej 30 zł Przyrząd do wkładania tłoków 30 zł Nagrałem film jak rozbierałem silnik, chyba nie ominąłem żadnej śruby no może jakieś pojedyncze ale mało istotne dla całej operacji, w razie pytań jestem gotowy do pomocy, jeśli chodzi o wciskanie tłoków za pomocą wyszlifowanego brzeszczotu to jest to męczące więc lepiej kupić na allegro za parę zł tuleje do wciskanie tłoku, żeby wyciągnąć miskę olejową trzeba opuścić belkę lub odkręcić poduszki i podnieść lewarkiem za koło pompy wodnej ale po ściągnięciu głowicy, silnik jest o wiele lżejszy i raczej koło spokojnie wytrzyma i coś podłożyć pod poduszki. Rolkę paska rozrządu i napinacz ustawiłem w tym samym miejscu nic nie kombinowałem. Również miałem problem z odkręceniem śruby chłodnicy płynu hydraulicznego, nitonakrętka obracała się w koło wiec musiałem ściągnąć reflektor co ułatwiło demontaż chłodnicy. napinacz paska alternatora przykręcamy zaczynając od śruby z dwoma kreskami, później jedną i na końcu tą na górze, inaczej będzie ciężko spasować otwory. Jeśli chodzi o wymianę samej uszczelki pod głowicą to nie potrzebujemy kanału wtedy wystarczy odkręcić kolektor od głowicy. Momenty których się trzymałem to: Korbowód 30Nm + 90 stopni zwykłym kluczem, sprawdzałem dynamometrem to praktycznie wyszło 55 Nm na śrubę oczywiście wszystko dokręcane stopniowo na przemian. śruby miski olejowe 15 Nm śruby wałka rozrządu 20 Nm śruby głowicy według schematu na przemian I etap 40 Nm II etap 60 Nm III etap 90 stopni sztywnym kluczem IV etap 90 stopni sztywnym kluczem Luz mierzony szczelinomierzem na zamkach pierścieni 0,2 mm do 0,4 mm przeważnie miałem od 0,2 do 0,3 na rożnych głębokościach cylindra. Edytowane 18 Października 2014 przez marcin1852
GarażKlasyków Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Witam serdecznie ! Silnik 1.6 AHL 101KM a4 b5 w Avancie 98 rok , jeśli wierzyć w przebieg to 313 000 km , olej w silniku 15W40 PROBLEM : duże dymienie , generalnie czym wyższe obroty tym większy dym niebieski i ogromne ubytki Oleju . Tylko jedna z 4 świec ( ta od ściany grodziowej ) jest mocno zaolejona reszta w normie ( kolor kawa z mlekiem ) Świeca na uszkodzonym cylindrze starcza na przejechanie około 100 km, następnie trzeba ją wymyć w nafcie , wyczyścić z nagaru i służy dalej przez około 100 km .Nadmienię że oryginalna dedykowana świeca z 3 elektrodami masowymi nie przeżywała dłużej jak 30 km ... po prostu się szybko pokrywała nagarem . Problem występował już jak kupiłem auto i o nim wiedziałem . Jeździłem tak 5 miesięcy około krótkie dystanse na uczelnie i do pracy, dolewałem i czyściłem , wiem że brzmi to co najmniej śmiesznie ale mam jeszcze 2 auta na głowie . Po 12 września będę się zabierał za zdjęcie głowicy i sprawdzenie czy to czasem nie trafiona uszczelka pod głowicą relacji kanał olejowy-cylinder ( taki przypadek spotkałem opisany w internecie ) . W sumie by to pasowało oczywiście zakładając że to nie pierścienie . FAKTY :Pomiar kompresji na sucho licząc od rozrządu 1cyl-12,2 / 2cyl- 12,4 / 3cyl-12,3 / 4cyl-12,4 Pomiar kompresji próba olejowa (5ml na cyl ) 1cyl-15,2/ 2cyl-15,2/3cyl- 15,3/4cyl-15,3 Olej jest spalany na 1 cylindrze od strony grodzi ( ogromne zaolejenie ) reszta świec czyściutka .Płynu chłodniczego nie ubywa, temp w normie. Innych nie prawidłowości nie stwierdziłem Jeśli świeca jest wyczyszczona , samochód nie jest zamulony, fajnie jeździ, odpala prawie od strzału, nie trzęsie, zachowuje się normalnie,zbiera się jak na 1.6 ;P gdyby nie dymienie i konieczność czyszczenia świec nie zauważył bym problemu. PYTANIA :1) Moi drodzy czy waszym zdaniem jest możliwe , żeby uszczelka przepaliła się/pękła na kanale olejowym i zalewała cylinder ?2) Pomóżcie mi skonfrontować wyniki kompresji , co sądzicie o takich wynikach ? 3) Jakie jest wasze zdanie na temat problemu ? Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny ! Serdecznie pozdrawiam ! ;-)
ayew Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Wszystko możliwe do tego możliwa rysa na cylindrze, pęknięty lub zapieczony pierścień, uszkodzony uszczelniacz zaworowy itd. Jak nie zdejmiesz głowicy to się nie dowiesz.
Rudyzhuty Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Będę obserwował temat ponieważ mam ten sam problem. Nagle spadła moc zaczął się "telepać" da się wyczuć dekompresje. I mam pytanie, mniej więcej jaki jest koszt generalnego remontu silnika w takich audi a4 b5 z 98go roku? I czy polega on tylko na wymianie wszystkich uszczelniaczy? Edytowane 9 Września 2016 przez Rudyzhuty
GarażKlasyków Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Wit serdecznie , a więc głowica po kompletnej regeneracji, zawory z gniazda zaworowe , prowadnice , uszczelniacze , natomiast dół silnika to wymiana panewek na nominały ( wał po przemieżeniu nie wymagał obróbki) tuleje przegonowano i założono nowe pierscienie . zamowilem nowa pompe oleju z lancuszkiem, uszczelniacze , sylikon do miski, szpilki glowicy , uszczelka głowicy , termostat, uszczelki kolektora ssacego,nowy pasek rozrzadu kosz obróbki to 1417 zł. Czesci około 600 zł , mojej pracy nie licze , Pozdrawiam !
radoslaw_69 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Cześć ?Ile orientacyjnie aktualnie kosztował by taki remont?
robertotg Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Witam. Chciałbym opisać swoje objawy i zapytać czy to już uszczelka. Silnik 1.6 AHL 222.000 km. Test wykonałem wczoraj ok 20-tej, temp. 13°C, lekko wilgotno, świeżo po deszczu. Po odpaleniu lekko telepie silnikiem, ale jak pochodzi chwile lub dodam lekko gazu to się uspokaja. Ostatnimi czasy przy przejechaniu ok 600 km musiałem dwa razy uzupełnić płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym (od poziomu lekko poniżej min, do poziomu lekko poniżej max. - jakieś 2 cm wysokości). Na tyle ile mam dostęp bez kanału nie widzę nigdzie wycieków. Kopci bardziej niż zwykle, zwłaszcza na początku po odpaleniu. Po rozgrzaniu silnika, wyłączyłem go, odkręciłem korek zbiorniczka aby upuścić ciśnienie i na otwartym zbiorniczku odpaliłem ponownie silnik - z czasem coraz mniej dymiło. Jak odkręciłem korek wlewu oleju jest w miarę czysty, ale z silnika lekko dymiło - nie wiem - może tak ma być. Nachodzi mnie myśl, że skoro przy zakręconym zbiorniczku dymi (bo jest ciśnienie i może cisnąć przez uszczelkę), a przy odkręconym już mniej (brak ciśnienia) to może to właśnie ta uszczelka. Lekkie dymienie z silnika po odkręceniu korka oleju mogłoby sugerować, że część płynu się tam przedostaje i się spala - nie wiem. Chcę sprawdzić tym niebieskim płynem (tester CO2) czy do zbiorniczka nie uchodzą spaliny - się zobaczy. Dodam jeszcze, że jak przejechałem potem parę km, to dymienie ustało ?? WTF? Może być tak, że było to dymienie z układu wydechowego? Jakaś wilgoć, itp? Czy powyższe objawy sugerują już wymianę uszczelki? Będę wdzięczny za radę. Chciałbym jeszcze sprawdzić świece, ale niedawno wymieniane łącznie z kablami i modułem zapłonu (czy jak to zwał).
robertotg Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 (edytowane) Update: zrobiłem test spalin w zbiorniku wyrównawczym - patrz zdjęcie. Spaliny w benzynie powinny zabarwić ciecz z niebieskiej na żółto? Tutaj jest zielony? Czy to znaczy, że do zbiorniczka nie idą spaliny? Inna, może ważniejsza rzecz - jak włożyłem tą rurkę do ciśnienie pojawiało się od strony zbiorniczka, co jest normalne, ale po jakimś czasie (ok minuty) próbowało jakby zassać tą ciesz do zbiornika?!?! Pompa wody do wymiany? Proszę o pomoc. EDIT.04.2022 Trochę późno, ale może komuś pomoże. Otóż okazało się, że między blokiem a uszczelką pojawiła się rysa, którą trzeba było zeszlifować poprzez planowanie. Przez tą rysę (szczelinę, czy tam mikropęknięcie) płyn dostawał się do komory spalania (dosłownie wypłukana komora spalania, jakby ją ktoś umył :)). Po planowaniu bloku i głowicy i wymianie uszczelki wszystko ustąpiło. Edytowane 1 Kwietnia 2022 przez robertotg
ayew Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 Sprawdź od dołu pompę wo.dy czy nie puszcze już płynu z zaworu (taka dziura w obudowie).
PTER84 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Panowie dolacze sie do tematu, bo juz sam naprawde nie wiem. Mam taki problem. Po dluzszej jezdzie, np, jechalem autostrada po 300 km zjechalem na cpn aby zatankowac, zgasilem pojazd i juz nie moglem odpalic, tzn zalapal dopiero po jakims czasie. Tak dzialo sie czesto nawet po miescie jak jezdzilem tez mial ten sam problem. Wymienilem swiece i przewody na NGK, Po przekreceniu zaplonu nie slyszalem jak pompa paliwowa podtlacza paliwo by wytworzyc cisnienie. Wymienilem pompe paliwa razem z przekaznikiem pod kierownica. I problem nadal jest ten sam. Czy ktos z Was mial podobny problem z odpalaniem nie tylko na cieplo ale i na zimno? Jak ktos moze niech odpisze co jeszcze moglbym sprawdzic. Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez PTER84
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się