darkb Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 koledzy mam pytanie , od pewnego czasu zaobserwowałem bardzo głośne cykanie zaworu który znajduje się nad pokrywą filtra powietrza. Cykanie jest bardzo głośne i nie regularne, tzn ten zaworek cyka kiedy chce a czasem wogóle go nie słychać . Co to jest za zawór i do czego służy oraz czemu czasem się załącza a czasem milczy, proszę o pomoc
jakub04 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Jest to zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym.Układ odpowietrzania zbiornika paliwowego składa się z filtra z węglem aktywnym oraz tego zaworku. W filtrze są gromadzone pary paliwa,które powstają przez nagrzewanie się paliwa w zbiorniku.Jeżeli silnik pracuje to pary paliwa są odprowadzane z filtra z węglem aktywnym i spalane w silniku.To ,że ten zaworek cyka i nie to jest ok!.
Labiel Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Dodam tylko że jest to ekologiczne gó*** które do pracy silnika nie jest potrzebne.
darkb Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 a jest jakaś różnica kiedy odłączy się ten zaworek i czy istnieje jakaś reguła dlaczego tak się dzieje i kiedy się on załącza a
Labiel Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 W pracy silnika nie powinno być różnicy. Generalnie niektórzy odłączają całą instalację. Opary idą w atmosferę, ujście zaślepiają i ewentualnie zostawiają wpięty zaworek w instalację aby błędu nie wywalało. Działa generalnie głównie na jałowym. Steruje tym chyba ECU. Ale nie wiem co jest wyznacznikiem. Na pewno temp silnika ma wpływ bo działa dopiero po jakiejś chwili.
oooo AEB oooo Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Czy to jest takie cykanie? Może przez ten zaworek auto szarpać na lpg? Edytowane 9 Czerwca 2018 przez oooo AEB oooo
mszark Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Kolego u Ciebie na moje ucho to cyka elektrozawór, jakby co chwila przełączało między paliwami.
Labiel Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 A klima się czasem nie załącza? Bo właśnie tak to brzmi i stąd też zmiana obciążenia silnika.
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 2 godziny temu, mszark napisał: Kolego u Ciebie na moje ucho to cyka elektrozawór, jakby co chwila przełączało między paliwami. Może być, że to jest elektrozawór ale to słychać przy tym filtrze powietrza bardziej. Niewiem podjade do gazowni niech patrzą
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 41 minut temu, Labiel napisał: A klima się czasem nie załącza? Bo właśnie tak to brzmi i stąd też zmiana obciążenia silnika. Te obciążenie to narazie nie problem gorsze jest to cykanie i szarpanie podczas przyspieszenia na tym cyknięciu jakby dławiło motor. Być może, że to elektrozawór jak kolega wyżej napisał... Muszę do gazowni skoczyć i niech sprawdzą co tam się dzieje i dam znać czy problem ustał Dodam, że gdy tak cyka to z tłumika wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby strzał
Labiel Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 A co za problem sprawdzić czy to wina LPG? Odłącz je i tyle. Sprawdź co się będzie działo na PB.
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Wyjąłem bezpiecznik ale te cykanie jest tylko rzadsze i nie szarpie na pb 3 minuty temu, Labiel napisał: A co za problem sprawdzić czy to wina LPG? Odłącz je i tyle. Sprawdź co się będzie działo na PB.
Labiel Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Jeszcze raz spytam o to czy masz klimę? Bo mi to brzmi dosłownie jak załączający się kompresor klimy. Jak ją masz to ją wyłącz i zobacz wtedy.
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Mam klime ale nie na auto tylko sam ją włączam
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Mnie tylko te cykanie i szarpanie wkurza gdyby nie szarpał tylko cykało to bym sobie olał temat
mszark Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 (edytowane) Zdejmij pasek od klimy na próbę. Jak lubisz się grzebać to możesz elektrozawory odłączać i sprawdzić czy to któryś z nich. Coś tam już będziesz wiedzieć. Bez podpięcia do komputera i tak nie wiadomo, czy jakiś czujnik, czy reduktor ciśnienia nie trzyma itp. Edytowane 10 Czerwca 2018 przez mszark
Labiel Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Po wyjęciu bezpiecznika od instalacji LPG nie ma potrzeby odłączania elektrozaworów. Nie ma opcji aby wtedy się włączały.
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 2 godziny temu, mszark napisał: Zdejmij pasek od klimy na próbę. Jak lubisz się grzebać to możesz elektrozawory odłączać i sprawdzić czy to któryś z nich. Coś tam już będziesz wiedzieć. Bez podpięcia do komputera i tak nie wiadomo, czy jakiś czujnik, czy reduktor ciśnienia nie trzyma itp. A jak go zdjąć bez zdejmowania pasków rozrządu?
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 A co ma pasek rozrządu do paska osprzętu ?
oooo AEB oooo Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Nie kręci się na tym samym "kółku" co rozrząd? Odrazu dodam, że mechanikiem nie jestem więc niewiem 3 minuty temu, przem8 napisał: A co ma pasek rozrządu do paska osprzętu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się