Skocz do zawartości
IGNOROWANY

głośne cykanie jakiegoś zaworu nad pokrywą filtra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy mam pytanie , od pewnego czasu zaobserwowałem bardzo głośne cykanie zaworu który znajduje się nad pokrywą filtra powietrza. Cykanie jest bardzo głośne i nie regularne, tzn ten zaworek cyka kiedy chce a czasem wogóle go nie słychać .

Co to jest za zawór i do czego służy oraz czemu czasem się załącza a czasem milczy, proszę o pomoc

Opublikowano

Jest to zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym.Układ odpowietrzania zbiornika paliwowego składa się z filtra z węglem aktywnym oraz tego zaworku. W filtrze są gromadzone pary paliwa,które powstają przez nagrzewanie się paliwa w zbiorniku.Jeżeli silnik pracuje to pary paliwa są odprowadzane z filtra z węglem aktywnym i spalane w silniku.To ,że ten zaworek cyka i nie to jest ok!.

Opublikowano

Dodam tylko że jest to ekologiczne gó*** które do pracy silnika nie jest potrzebne.

Opublikowano

a jest jakaś różnica kiedy odłączy się ten zaworek i czy istnieje jakaś reguła dlaczego tak się dzieje i kiedy się on załącza a

Opublikowano

W pracy silnika nie powinno być różnicy. Generalnie niektórzy odłączają całą instalację. Opary idą w atmosferę, ujście zaślepiają i ewentualnie zostawiają wpięty zaworek w instalację aby błędu nie wywalało. Działa generalnie głównie na jałowym. Steruje tym chyba ECU. Ale nie wiem co jest wyznacznikiem. Na pewno temp silnika ma wpływ bo działa dopiero po jakiejś chwili.

Opublikowano (edytowane)

Czy to jest takie cykanie? Może przez ten zaworek auto szarpać na lpg? 

Edytowane przez oooo AEB oooo
Opublikowano

Kolego u Ciebie na moje ucho to cyka elektrozawór, jakby co chwila przełączało między paliwami.

Opublikowano

A klima się czasem nie załącza? Bo właśnie tak to brzmi i stąd też zmiana obciążenia silnika. 

Opublikowano
2 godziny temu, mszark napisał:

Kolego u Ciebie na moje ucho to cyka elektrozawór, jakby co chwila przełączało między paliwami.

Może być, że to jest elektrozawór ale to słychać przy tym filtrze powietrza bardziej. Niewiem podjade do gazowni niech patrzą

Opublikowano
41 minut temu, Labiel napisał:

A klima się czasem nie załącza? Bo właśnie tak to brzmi i stąd też zmiana obciążenia silnika. 

Te obciążenie to narazie nie problem gorsze jest to cykanie i szarpanie podczas przyspieszenia na tym cyknięciu jakby dławiło motor. Być może, że to elektrozawór jak kolega wyżej napisał... Muszę do gazowni skoczyć i niech sprawdzą co tam się dzieje i dam znać czy problem ustał

Dodam, że gdy tak cyka to z tłumika wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby strzał

 

 

Opublikowano

A co za problem sprawdzić czy to wina LPG? Odłącz je i tyle. Sprawdź co się będzie działo na PB. 

Opublikowano

Wyjąłem bezpiecznik ale te cykanie jest tylko rzadsze i nie szarpie na pb

3 minuty temu, Labiel napisał:

A co za problem sprawdzić czy to wina LPG? Odłącz je i tyle. Sprawdź co się będzie działo na PB. 

 

Opublikowano

Jeszcze raz spytam o to czy masz klimę? Bo mi to brzmi dosłownie jak załączający się kompresor klimy. Jak ją masz to ją wyłącz i zobacz wtedy. 

Opublikowano

Mam klime ale nie na auto tylko sam ją włączam

Opublikowano

Mnie tylko te cykanie i szarpanie wkurza gdyby nie szarpał tylko cykało to bym sobie olał temat

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij pasek od klimy na próbę. Jak lubisz się grzebać to możesz elektrozawory odłączać i sprawdzić czy to któryś z nich. Coś tam już będziesz wiedzieć. Bez podpięcia do komputera i tak nie wiadomo, czy jakiś czujnik, czy reduktor ciśnienia nie trzyma itp.

Edytowane przez mszark
Opublikowano

Po wyjęciu bezpiecznika od instalacji LPG nie ma potrzeby odłączania elektrozaworów. Nie ma opcji aby wtedy się włączały. 

Opublikowano
2 godziny temu, mszark napisał:

Zdejmij pasek od klimy na próbę. Jak lubisz się grzebać to możesz elektrozawory odłączać i sprawdzić czy to któryś z nich. Coś tam już będziesz wiedzieć. Bez podpięcia do komputera i tak nie wiadomo, czy jakiś czujnik, czy reduktor ciśnienia nie trzyma itp.

A jak go zdjąć bez zdejmowania pasków rozrządu? 

Opublikowano

A co ma pasek rozrządu do paska osprzętu ?

Opublikowano

Nie kręci się na tym samym "kółku"  co rozrząd? Odrazu dodam, że mechanikiem nie jestem więc niewiem

3 minuty temu, przem8 napisał:

A co ma pasek rozrządu do paska osprzętu ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...