Jump to content
IGNORED

głośne cykanie jakiegoś zaworu nad pokrywą filtra


darkb
 Share

Recommended Posts

koledzy mam pytanie , od pewnego czasu zaobserwowałem bardzo głośne cykanie zaworu który znajduje się nad pokrywą filtra powietrza. Cykanie jest bardzo głośne i nie regularne, tzn ten zaworek cyka kiedy chce a czasem wogóle go nie słychać .

Co to jest za zawór i do czego służy oraz czemu czasem się załącza a czasem milczy, proszę o pomoc

Link to comment
Share on other sites

Jest to zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym.Układ odpowietrzania zbiornika paliwowego składa się z filtra z węglem aktywnym oraz tego zaworku. W filtrze są gromadzone pary paliwa,które powstają przez nagrzewanie się paliwa w zbiorniku.Jeżeli silnik pracuje to pary paliwa są odprowadzane z filtra z węglem aktywnym i spalane w silniku.To ,że ten zaworek cyka i nie to jest ok!.

Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko że jest to ekologiczne gó*** które do pracy silnika nie jest potrzebne.

Link to comment
Share on other sites

a jest jakaś różnica kiedy odłączy się ten zaworek i czy istnieje jakaś reguła dlaczego tak się dzieje i kiedy się on załącza a

Link to comment
Share on other sites

W pracy silnika nie powinno być różnicy. Generalnie niektórzy odłączają całą instalację. Opary idą w atmosferę, ujście zaślepiają i ewentualnie zostawiają wpięty zaworek w instalację aby błędu nie wywalało. Działa generalnie głównie na jałowym. Steruje tym chyba ECU. Ale nie wiem co jest wyznacznikiem. Na pewno temp silnika ma wpływ bo działa dopiero po jakiejś chwili.

Link to comment
Share on other sites

Czy to jest takie cykanie? Może przez ten zaworek auto szarpać na lpg? 

Edited by oooo AEB oooo
Link to comment
Share on other sites

Kolego u Ciebie na moje ucho to cyka elektrozawór, jakby co chwila przełączało między paliwami.

Link to comment
Share on other sites

A klima się czasem nie załącza? Bo właśnie tak to brzmi i stąd też zmiana obciążenia silnika. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mszark napisał:

Kolego u Ciebie na moje ucho to cyka elektrozawór, jakby co chwila przełączało między paliwami.

Może być, że to jest elektrozawór ale to słychać przy tym filtrze powietrza bardziej. Niewiem podjade do gazowni niech patrzą

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Labiel napisał:

A klima się czasem nie załącza? Bo właśnie tak to brzmi i stąd też zmiana obciążenia silnika. 

Te obciążenie to narazie nie problem gorsze jest to cykanie i szarpanie podczas przyspieszenia na tym cyknięciu jakby dławiło motor. Być może, że to elektrozawór jak kolega wyżej napisał... Muszę do gazowni skoczyć i niech sprawdzą co tam się dzieje i dam znać czy problem ustał

Dodam, że gdy tak cyka to z tłumika wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby strzał

 

 

Link to comment
Share on other sites

A co za problem sprawdzić czy to wina LPG? Odłącz je i tyle. Sprawdź co się będzie działo na PB. 

Link to comment
Share on other sites

Wyjąłem bezpiecznik ale te cykanie jest tylko rzadsze i nie szarpie na pb

3 minuty temu, Labiel napisał:

A co za problem sprawdzić czy to wina LPG? Odłącz je i tyle. Sprawdź co się będzie działo na PB. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz spytam o to czy masz klimę? Bo mi to brzmi dosłownie jak załączający się kompresor klimy. Jak ją masz to ją wyłącz i zobacz wtedy. 

Link to comment
Share on other sites

Mnie tylko te cykanie i szarpanie wkurza gdyby nie szarpał tylko cykało to bym sobie olał temat

Link to comment
Share on other sites

Zdejmij pasek od klimy na próbę. Jak lubisz się grzebać to możesz elektrozawory odłączać i sprawdzić czy to któryś z nich. Coś tam już będziesz wiedzieć. Bez podpięcia do komputera i tak nie wiadomo, czy jakiś czujnik, czy reduktor ciśnienia nie trzyma itp.

Edited by mszark
Link to comment
Share on other sites

Po wyjęciu bezpiecznika od instalacji LPG nie ma potrzeby odłączania elektrozaworów. Nie ma opcji aby wtedy się włączały. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mszark napisał:

Zdejmij pasek od klimy na próbę. Jak lubisz się grzebać to możesz elektrozawory odłączać i sprawdzić czy to któryś z nich. Coś tam już będziesz wiedzieć. Bez podpięcia do komputera i tak nie wiadomo, czy jakiś czujnik, czy reduktor ciśnienia nie trzyma itp.

A jak go zdjąć bez zdejmowania pasków rozrządu? 

Link to comment
Share on other sites

A co ma pasek rozrządu do paska osprzętu ?

Link to comment
Share on other sites

Nie kręci się na tym samym "kółku"  co rozrząd? Odrazu dodam, że mechanikiem nie jestem więc niewiem

3 minuty temu, przem8 napisał:

A co ma pasek rozrządu do paska osprzętu ?

 

Link to comment
Share on other sites

Kręci, ale nie ma nic do rzeczy. Bardziej chodzi ci o pasek wielorowkowy, paska rozrządu nie widzisz, bo jest zabudowany. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Labiel napisał:

Kręci, ale nie ma nic do rzeczy. Bardziej chodzi ci o pasek wielorowkowy, paska rozrządu nie widzisz, bo jest zabudowany. 

No i tam są 2 takie paski a ten do klimy to który jest? 

Link to comment
Share on other sites

Na mechanice możesz się nie znać, ale nie kompromituj się do końca :P Tylko jeden z nich napędza kompresor. Wystarczy sprawdzić który. A jak nie wiesz jak wygląda kompresor, to wystarczy wpisać w google. Masz tylko jedno takie urządzenie pod maską. Zresztą, jeśli taka jest twoja wiedza to nawet nie zabieraj się do tego, bo zdjęcia paska napędzającego kompresor nie jest aż takie proste. Z pewnością przyda się kanał. 

Link to comment
Share on other sites

Wole tam sam przy tym nie grzebać a postawie do mechanika to zedrze i nie zrobi jeszcze i odeśle do gazownika a ten z powrotem do mechanika i tak odbijanie piłeczki a Ty płać i płacz

Link to comment
Share on other sites

W aeb masz nawet 3 paski. Od klimy to masz po lewej jak stoisz przed autem. Dobrze trochę unieść na leawrku. Ze mnie też żaden mechanik, ale w googlach da się wszystko znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno warto sprawdzić skąd te cykanie, które zmienia pracę silnika co chwilę. Skoro bezpiecznik wyjąłeś i dalej cyka.

Link to comment
Share on other sites

Tak mi się zdawało, że wywaliło bezpiecznik bo lampki lpg nie zapalały się a dziś rano normalnie znowu się zaświeciły a nie wymieniałem bezpiecznika. Jak zajadę do domu po robocie sprawdzę z tym wyjęciem bezpiecznika

Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik od LPG będziesz miał na plusowym kablu, który idzie od aku do centralki LPG.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Labiel napisał:

Bezpiecznik od LPG będziesz miał na plusowym kablu, który idzie od aku do centralki LPG.

To wiem bo już kilka razy mi wcześniej paliło ten bezpiecznik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...