bbarney_Szcz 0 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Witam, Ostatnio zatankowałem do pełna i po przejechaniu ok 100km znowu zatankowałem do pełna na tej samej stacji z tego samego dystrybutora. Według FIS-a spalanie ok 8l (jeździłem tylko po mieście) a obliczone z tankowania 10l. Skąd może wynikać ta różnica. Mój styl jazdy jest umiarkowanie dynamiczny. Nie jak dziadek ale eco jazda też to nie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fido 127 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Za mało natłukłeś kilometrów stąd ta różnica. Wyjeździj cały zbiornik i wtedy przelicz. Mi tak coś koło 0,2-0,4 L oszukuje przy długiej trasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotmistrz 0 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Spalanie możesz zmienić vag-iem. Mi zawyżało ok. 10%, teraz jest w porządku. Oczywiście wszystko mierzone według tankowań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakotomasz 2 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Tak jak pisze Fido, wg mnie przejechane 100km to za mało, żeby obliczać spalanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Najlepiej się mierzy od korka do rezerwy, i spowrotem pod korek. Wtedy wychodzi prawdziwa średnia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lapek85 2 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 "Za pomocą VCDSa wchodzisz do sterownika 17-Instruments. Wybierasz kanał 3 i domyślnie masz w polu Stored value 100. Teraz musisz policzyć o ile Cię komputer "oszukuje", jak to zrobić jest to opisane w chmurce pojawiającej się jako podpowiedź. Łopatologicznie: jeżeli komputer pokazuje np. 6,5tr a Tobie z tankowania wyszło 6,8ltr, to liczysz: 100*6,8/6,5 = 104,6 czyli zaokrąglajac 105. Tę wartość wpisujesz w pole New value, wciskasz Test a potem Save i zrobione. W polu Stored value pojawi się nowa wartość. Teraz proponuję znów przy tankowaniu wyzerować wskazania i po wyjeżdżeniu całego baku (najbardziej miarodajnie) sprawdzić odczyt." Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Bardzo dobry opis kalibracji wskazań kompa. Na pewno się przyda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
silnik 3 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ja tankujac zawsze do pełna na tej samej zaprzyjaźnionej stacji i zawsze mi wychodzi inaczej niż na Fisie. Komputer będzie dobrze obliczal jezeli robisz dłuższe trasy, jak jeździsz po mieście zawsze coś tam oszuka. Dodam że kalibrowalem spalanie vagiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiekcalibra 1 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Panowie mi również fis oszukuje ze spalaniem mianowicie na liczniku pokazuję 8,6 a w rzeczywistości wychodzi mi 7,5 wiec z opisu powyższego powinno być tak 100*7,5/8,6 = 87,2 dobrze rozumiem ?? 87 nie wchodzi więc wpisałem 90 i zobaczymy czy teraz bedzie dobrze pokazywał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szmarek 0 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Moj fis tez mnie ciula. Tak jak i licznik predkosci o 10% zawyza czyli jak jade 120 to na gps i fotoradarze pokazujec 110. A spalanie tez o okolo 8.5l fis a bak ok. 7.8l. Czy licznik tez idzie ustawic podobnie jak spalanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now