Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknący zawór egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Ostatnio wykryto w naszym Audi 1.9 TDI 130 KM cieknący zawór EGR, dlatego mam takie pytanie, czy cieknący zawór Egr może zaszkodzić w pracy turbiny??

Opublikowano

Witam!

Ostatnio wykryto w naszym Audi 1.9 TDI 130 KM cieknący zawór EGR, dlatego mam takie pytanie, czy cieknący zawór Egr może zaszkodzić w pracy turbiny??

Forum Techniczne jest od tego rodzaju pytań :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wyciek nie dyskwalifikuje EGR jedynie pogarsza samopoczucie właściciela bo syfi mu silnik.

Generalnie w TDI PD występują EGR zintegrowane z klapą gaszącą i należy je sprawdzać na obie funkcje:

1. Spr. recyrkulacji spalin:

a) LOG grupy 003 statycznie

podglądasz wartości poz. 2 i poz.3 powinny byc tożsame i oscylować w granicy 200

poz. 4 powinna mieć wartość kilkudziesieciu % (pozycja otwarta - można zwryfikować z poz. 004 w logach gr. 003 w trybie Basic Settings

B) LOG grupy 003 w tybie Basic Settings

pogladamy poz. 2 - zmienia się z OFF (dopływ spalin/zawór w pełni zamknięty) na ON (dopływ spalin/zawór w pełni otwarty)

podglądamy poz.3 - wartość świadczy o ilości powietrza w trybie OFF kiedy spaliny są w pełni odcięte wartość osiąga nie mniej niz 400, w trybie ON poz.3 wskazuje poniżej 200

2. Spr. klapy gaszącej

W ECU silnika (01 - Engine) uruchamiamy procedutę TEST - w kolejny krokach testowane są rożne elementy silnika i w jednym z nich pod koniec będzie zadziałanie klapy gaszącej - oczywiście powinno doprowadzić do zgaszenia auta (jeśli nie winny jest siłownik na klapie bądź ubytek podciśnienia do sterowania siłowniczkiem)

ps. siłownik klapy gaszącej można kupić indywidualnie i nie trzeba wymieniać całego EGRa

CZYTAJ FORUM ZANIM ZADASZ PYTANIE

Opublikowano

Ja u siebie dałem kiedyś do czyszczenia. Pomogło tylko na chwilę. Ten typ tak już ma. Więcej poczytasz w podpiętych: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/

Zależy skąd cieknie. U mnie wyciek był na połączeniu EGR, oraz kolektora ssącego - po wyczyszczeniu i założeniu starej uszczelki (nie przeze mnie) wytrzymało to jakieś dwa lata, a olej ponownie zaczął wyciekać. We wrześniu ubiegłego roku wyczyściłem zawór i założyłem nową uszczelkę - Zobaczymy czy wytrzyma dłużej niż po ostatnim czyszczeniu.

Opublikowano

Następnym razem ten oring zakup w sklepie z uszczelkami - dla 1.9 PD występują dwa rozmiary - jeden do auto gdzie dolot jest łączony na opaski zaciskowe a drugi rozmiar dla auto z dolotem na szybkozłączkach.

O-ring kupować należy - podstawowy (taki jak fabryka daje) to z mat. NBR, lepsze to silikonowy a najlepiej zapodać z vitonu (najcześciej koloru zielonego)

Opublikowano

Staram się zawsze kupować Erlinga dobre i zielone. [emoji12]

Opublikowano

Właśnie takie zapodałem :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...