LadyAudi Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Witam! Ostatnio wykryto w naszym Audi 1.9 TDI 130 KM cieknący zawór EGR, dlatego mam takie pytanie, czy cieknący zawór Egr może zaszkodzić w pracy turbiny??
Udała30 Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Witam! Ostatnio wykryto w naszym Audi 1.9 TDI 130 KM cieknący zawór EGR, dlatego mam takie pytanie, czy cieknący zawór Egr może zaszkodzić w pracy turbiny?? Forum Techniczne jest od tego rodzaju pytań 1
adadur Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 wyciek nie dyskwalifikuje EGR jedynie pogarsza samopoczucie właściciela bo syfi mu silnik. Generalnie w TDI PD występują EGR zintegrowane z klapą gaszącą i należy je sprawdzać na obie funkcje: 1. Spr. recyrkulacji spalin: a) LOG grupy 003 statycznie podglądasz wartości poz. 2 i poz.3 powinny byc tożsame i oscylować w granicy 200 poz. 4 powinna mieć wartość kilkudziesieciu % (pozycja otwarta - można zwryfikować z poz. 004 w logach gr. 003 w trybie Basic Settings LOG grupy 003 w tybie Basic Settings pogladamy poz. 2 - zmienia się z OFF (dopływ spalin/zawór w pełni zamknięty) na ON (dopływ spalin/zawór w pełni otwarty) podglądamy poz.3 - wartość świadczy o ilości powietrza w trybie OFF kiedy spaliny są w pełni odcięte wartość osiąga nie mniej niz 400, w trybie ON poz.3 wskazuje poniżej 200 2. Spr. klapy gaszącej W ECU silnika (01 - Engine) uruchamiamy procedutę TEST - w kolejny krokach testowane są rożne elementy silnika i w jednym z nich pod koniec będzie zadziałanie klapy gaszącej - oczywiście powinno doprowadzić do zgaszenia auta (jeśli nie winny jest siłownik na klapie bądź ubytek podciśnienia do sterowania siłowniczkiem) ps. siłownik klapy gaszącej można kupić indywidualnie i nie trzeba wymieniać całego EGRa CZYTAJ FORUM ZANIM ZADASZ PYTANIE
black70 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Ja u siebie dałem kiedyś do czyszczenia. Pomogło tylko na chwilę. Ten typ tak już ma. Więcej poczytasz w podpiętych: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/
Biszczan Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Ja u siebie dałem kiedyś do czyszczenia. Pomogło tylko na chwilę. Ten typ tak już ma. Więcej poczytasz w podpiętych: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/ Zależy skąd cieknie. U mnie wyciek był na połączeniu EGR, oraz kolektora ssącego - po wyczyszczeniu i założeniu starej uszczelki (nie przeze mnie) wytrzymało to jakieś dwa lata, a olej ponownie zaczął wyciekać. We wrześniu ubiegłego roku wyczyściłem zawór i założyłem nową uszczelkę - Zobaczymy czy wytrzyma dłużej niż po ostatnim czyszczeniu.
adadur Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Następnym razem ten oring zakup w sklepie z uszczelkami - dla 1.9 PD występują dwa rozmiary - jeden do auto gdzie dolot jest łączony na opaski zaciskowe a drugi rozmiar dla auto z dolotem na szybkozłączkach. O-ring kupować należy - podstawowy (taki jak fabryka daje) to z mat. NBR, lepsze to silikonowy a najlepiej zapodać z vitonu (najcześciej koloru zielonego)
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Staram się zawsze kupować Erlinga dobre i zielone. [emoji12]
Biszczan Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Właśnie takie zapodałem :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się