peres112 Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 Witam, mam problem z doładowaniem. Zaczeło się po czyszczeniu EGR i kolektora dolotowego (założyłem nowe uszczelki). Po krótkiej jeździe okazało się że auto nie ma mocy i zapala się na desce check engine. Komputer wypluł 2 błędy:19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded P3130 - 35-10 - - - Intermittent17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - Wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe, uszczelniłem króciec na pompie vacum + nowa uszczelka pod nią, wymieniony króciec w grodzi, sprawdziłem VCDSem zaworki N18 i N75 - oba wyglądają na sprawne bo czuć jak zawory sie otwierają, zamykają, miałem dziurę w membranie siłownika egr lecz po wymiane na sprawny nie ma poprawy. Gdy od początku kręce silnik powyżej 3 tys obr, turbo działa, z kolei gdy chce ostro przyspieszyć z 2 tys obrotów np na 3 biegu wpada w tryb awaryjny. Ostatnia możliwość wg mnie to zapieczone kierownice VNT w pozycji max doładowanią lub vacum jest już liche i nie daje należytego podciśnienia bo pedał hamulca po 3-4 naciśnięciach twardnieje. Mam log gupy 11, może to coś wniesie. Jeśli potrzeba w sobotę zrobię komplet logów. http://vaglog.rtnet.pl/log_187877.html
adadur Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 (edytowane) Turbo nie dmucha! Przy wymienie wężyków istotne są długości ale to nie jest twoim problemem. Przejrzyj układ podciśnienia czy nie pomyliłeś podłączeń, czy jest szczelny. Sprawdz dolot poczynając od turbiny po EGR Sprawdz działanie sztangi na turbinie Generalnie problemu bym upatrywał w samej turbinie bądź jej sterowaniu Jeśli upatrując zależność pomiędzy dwoma błędami to problem leży w obu zaworkach sterujących - albo źle podpięte albo problemy z podciśnieniem. Edytowane 30 Września 2014 przez adadur
peres112 Opublikowano 30 Września 2014 Autor Opublikowano 30 Września 2014 Węże podciśnienia wymieniałem po kolei czyli wypinałem stary i zastępywałem go nowym także jest podłączone po staremu gdy wszystko było ok. Gdy włączę BS w grupie 011 to stanga stoi nieruchomo, ale gdy ruszam nią ręcznie ruch jest odpowiedni (ok 2cm). Rozbierałem kolektor ponownie, bo myślałem że uszczelke założyłem odwrotnie, ale nie da się tego źle złożyć. Jedyne co może być nieszczelne to doprowadzenie spalin do egr bo tam dałem stare uszczelki.
adadur Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) Węże podciśnienia wymieniałem po kolei czyli wypinałem stary i zastępywałem go nowym także jest podłączone po staremu gdy wszystko było ok. Gdy włączę BS w grupie 011 to stanga stoi nieruchomo, ale gdy ruszam nią ręcznie ruch jest odpowiedni (ok 2cm). Rozbierałem kolektor ponownie, bo myślałem że uszczelke założyłem odwrotnie, ale nie da się tego źle złożyć. Jedyne co może być nieszczelne to doprowadzenie spalin do egr bo tam dałem stare uszczelki. W BS 0011 sztanga ma się co jakiś czas przesterowywać. Zapodaj BS011 zdejmij wężyk na gruszcze turbo i przyłóż palucha do wężyka - ocenisz czy tam pojawia się podciśnienie, jak nie kolejny w kolejce jest N75 Edytowane 1 Października 2014 przez adadur
peres112 Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 Tak wiem, że sztanga ma chodzić cyklicznie góra/dół ale tego nie robi. Sprawdzę czy w tym wężyku jest podciśnienie i dam znać. Tylko nie jestem pewien czy to wina zaworu skoro powyżej 3 tys turbo pompuje w miarę dobrze co widać w drugim logu. Chciałem podmienić nawet na próbę N18 z N75 ale niestety w tym silniku wtyczki zrobione są tak że nie da.
adadur Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Tak wiem, że sztanga ma chodzić cyklicznie góra/dół ale tego nie robi. Sprawdzę czy w tym wężyku jest podciśnienie i dam znać. Tylko nie jestem pewien czy to wina zaworu skoro powyżej 3 tys turbo pompuje w miarę dobrze co widać w drugim logu. Chciałem podmienić nawet na próbę N18 z N75 ale niestety w tym silniku wtyczki zrobione są tak że nie da. Na logach turbo leży i kwiczy... 2 kolumna to żądanie a 3 to odpowiedź, która jak widać jest żadna
peres112 Opublikowano 2 Października 2014 Autor Opublikowano 2 Października 2014 Zgadza się, ale w pierwszym logu. Niżej jest drugi i tam widać że w okolicach 3 tys zaczyna się coś dziać.
klon58de Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Weź schemat w łape i spr wszystko 3 razy. Wąż od n75 jest gdzieś wypięty, albo ten od sterowania n18. Sam to przerabiałem w swoim AJM-je
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się