Jump to content
IGNORED

Kąt synchronizacji wałka rozrządu


Tomcioidzi
 Share

Recommended Posts

Witym tydzień temu kupiłem autko a wczoraj dostałem kabelek i cały dzień się bawiłem i coś mi nie pasuje.Pytanie czy synchronizacja wałka rozrządu zmienia się wraz z temperaturą i obrotami silnika czy powinna mieć zawsze tak jak piszą wartością zbliżoną do zera?.

To moje logi statyczne:

http://vaglog.rtnet.pl/log_188002.html

A tu BS Z 004.

http://vaglog.rtnet.pl/log_188004.html

Proszę o radę czy zmienić ten kąt synchronizacji wałki rozrządu

Edited by Tomcioidzi
Link to comment
Share on other sites

czyli w tej chwili jest żle bo dodam,że jak auto zimne i go zapalę pokazuje między 0 a -1 dopiero później jak auto się zagrzeje pokazuje tak duże wartości nawet do -2.8 w trybie BS

Link to comment
Share on other sites

-2.8 ponoc zle nie jest. U mnie na rozgrzanym (>80st) waha sie pomiedzy 0 a 0.6. Strzelam. ze na skoki wartosci ma wplyw napinacz...

Link to comment
Share on other sites

no ja też coś tak strzelam choć go nie słychać ani paska czy w takim razie przestawienie go coś da.Czy robić to na ciepłym czy na zimnym silniku.

Edited by Tomcioidzi
Link to comment
Share on other sites

-2.8 ponoc zle nie jest. U mnie na rozgrzanym (>80st) waha sie pomiedzy 0 a 0.6. Strzelam. ze na skoki wartosci ma wplyw napinacz...

Te minimalne skoki sa w normie. Mam tak na nowym ori pasku i napinaczu
Link to comment
Share on other sites

No tak, 0.6 na nowym. Przeciez napinacz tez nie jest calkiem sztywny, jak i rolka;)

Tomcioidzi, -2.8 miesci sie w normie, a google twierdzi nawet, ze na takim kacie auto czuje sie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze w avf/awx ustawiam synchro -0,6. Według mnie najlepiej chodzi wtedy dobre osiągi i spalanie.

Link to comment
Share on other sites

ciekawe jak to wygląda przy wyższych obrotach trzeba by zrobić logi,ale może być już wtedy poza normą.Jeszcze jedno pytanko auto ma mały problem z rozruchem przeważnie jak jest ciepły dzieje się tak,że wskazówka obrotomierza nie idzie zaraz na swoje obroty powiedzmy te 882obr/min.tylko gdzieś ok.700obr./min i po chwili silnik dociąga na właściwe.Nie wiem czy to wina filtra,pompo wtryskiwaczy czy czegoś jeszcze innego.Może pomożecie od czego zacząć.

Edited by Tomcioidzi
Link to comment
Share on other sites

Nie sadze, by zmienialo sie podczas jazdy jakos drastycznie. Ale oczywiscie warto zrobic logi.

Link to comment
Share on other sites

Do tego szczelność calego dolotu.

Polecam tez wywalenie kata.

Link to comment
Share on other sites

Kata już nie ma jutro zrobię logi muszę coś wyeliminować tego odpalania ten 4 wtrysk ma trochę dużą korekcje.Wymienię też filtr i sprawdzę ten dolot ale tu raczej nie słyszałem nic niepokojącego.

Link to comment
Share on other sites

A jak chciałeś usłyszeć, hm ?

Link to comment
Share on other sites

no w sumie racja nie musi być słyszeć miałem poprzednio golfa i był nieszczelny dolot trochę piszczało.Ale nie musi muszę to posprawdzać.Sprawdziłem też czujnik temp.według instrukcji z forum i tak na zimnym jest różnica w odczytach jakieś 6-7 stopni ale przy 50 stopniach zaczyna się to wyrównywać.Przy 88 stopniach jest różnicy od 0,2 do 0,5 więc chyba jest tu wszystko ok i nie ma to wpływu na ten dziwny rozruch.Postaram się jutro nagrać jak to wygląda przy odpalaniu.


Witam dziś zauważyłem jeszcze coś bardzo niepokojącego bardzo duża dawka paliwa w grupie 001 pokazuje przy rozgrzanym silniku prawie 15mgr/l.A w 015 spalanie na biegu jałowym prawie 2l/h to chyba nie normalne skąd takie duże wartości tym bardziej tego nie rozumiem bo auto pali normalnie za 100zł po 5zł ropa przejechałem 330km głównie w mieście.Proszę o jakiś komentarz .

Edited by Tomcioidzi
Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że pompki umarły, ale dopóki nie dodasz wszystkich logów to nie ma co wróżyć.

Co do kąta synchronizacji dodam tylko, że na starym rozrządzie, który Bóg wie ile miał przejechane podczas jazdy zmieniał się z 0.0 na -0.6, a na nowym 0.0, 0.6, 1.1, 1.7 także na pewno da się tak ustawić rozrząd żeby trzymał jedną wartość.

Edited by Biszczan
Link to comment
Share on other sites

no rozumiem muszę na razie ogarnąć jakie logi itd.Ale zauważyłem np.dziś,że jak jest zimniej i dłużej postoi to zapala lepiej prawie normalnie, dużo gorzej jest jak się zagrzeje i wtedy ten kąt synchronizacji też jest dużo gorszy.Jeśli chodzi o tą dawkę czy może być jeszcze inny problem prócz tych wtrysków?.


Nagrałem jak to wygląda przy odpalaniu jak jest ciepły zapala od strzała ale nie wchodzi od razu na swoje obroty nie dymi silnik pózniej już pracuje normalnie ma moc itd. wszystkio w normie.https://www.youtube.com/watch?v=XoR1uJc4Icg&list=UUvv7EAU0elOlIzQJ-V-J8kQ

Zrobiłem logi przepławki i ciśnienia doładowania proszę o sprawdzenie.

http://vaglog.rtnet.pl/log_188535.html

Edited by Tomcioidzi
Link to comment
Share on other sites

a jaka jest tolerancja zmian kąta na biegu jałowym? Np. zakladając, że kąt mamy ustawiony na 0.0 ile dopuszczalnie może iść na + ? czy jak różnica jest większa jak 1 świadczy to o źle działającym napinaczu?

Link to comment
Share on other sites

-3...+3

najlepiej jest przy -1

Link to comment
Share on other sites

tzn chodzi mi nie o samo ustawienie tylko o wahania. czy jeśli log gupy 4 wyglada mniej wiecej tak:

obroty | kąt

900 | 0.0

900 | 3.0

900 | 1.5

900 | 0.0

900 | 3.0

to jest ok?

Link to comment
Share on other sites

cos jest lipa, trzeba sprawdzic napięcie paska, masz za duże skoki

Link to comment
Share on other sites

no zgadza się ale nie widział bym i tak wielkich zmian ja poprawiłem mam teraz 0 do -0.6 i tak dalej mi źle odpala.Może ktoś spojrzeć na moją przepławkę na poprzedniej stronie bo mam wrażenie i porównywałem z innym,i logami,że powinna być wartość 850 zadana a nie jak u mnie 845.Dodam,że turbina wstaje trochę późno bo musi być wyregulowana sztanga ze względu,że było wymieniane turbo od pasta 2.0tdi.Ale autko ciągnie równo i z tym się nic nie dzieje.

Edited by Tomcioidzi
Link to comment
Share on other sites

zrób logi, zobaczymy co tem jest

Link to comment
Share on other sites

dobra postaram się jak najszybciej


Sprawdziłem dziś pasek rozrządu bo nie podobały mi się te skoki kąta synchronizacji i pasek jest bardzo luźny.Jest tak luźny,że ociera o jakąś obudowę a ząbki w niektórych miejscach są bardzo zniszczone.Rozrząd mam na obudowie wlepkę CONTI wymieniany przy 219tys.km, a auto teraz ma 260 tys.km.

https://www.youtube.com/watch?v=5Aych5RzKdA&feature=youtu.be

Link to comment
Share on other sites

Wymieniaj predko, bo pozniej beda wieksze koszta. Caly komplet. Masz przyczyne skokow kata.

Sent from my Kestrel using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

No dobra ale całego rozrząd nie ma sensu przecież ma przejechane niecałe 40 tys.km to nawet nie połowa.Jest tam jakiś napinacz przecież gdzieś ten luz powstał?. Może nie wymienili właśnie jakiegoś napinacza.

Link to comment
Share on other sites

Tak, jest tam napinacz. Zwichrowany bedzie powodowac to co u Ciebie. Jesli pasek ma luz i poniszczone zabki to tylko wymiana.

Link to comment
Share on other sites

Czyli napinacz i pasek pytanie czy się da to zrobić bez zdejmowania całego przodu.?

Link to comment
Share on other sites

Da się ale nie pytaj jak. Chłopaki z aso Skody mi robili i nie zdejmowali zderzaka.

Link to comment
Share on other sites

To ja nie dam rady raczej bo z tego co widzę to napinacz jest na górze zaraz po lewej stronie patrząc z przodu gorzej z paskiem bo idzie na dół.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...