daniel12896 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Witam od pewnego czasu mam problemy z audi, silnik ADP 1.6 + gaz stag200 . Otóż od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem, czasem odpali od razu czasem zaskoczy na 300 obrotów chce pojsc wyzej lecz nie moze, gdy dodam gazu buczy, raz strzelilo w tlumiku, wymienialem kopulke, palec, kable Beru , bylem u mechanika powiedzial, ze to moze byc wina czujnika w aparacie zaplonowym, sprawdzalem na vagu ostatni i nie moglem usunac tego bledu na zapalonym silniku, slyszalem , ze na zgaszonym wyskakujący bład to normalne. przedwczoraj podpialem sie ponownie i chcialem zobaczyc czy tez blad wyskoczy, owszem byl na zgaszonym, lecz juz gdy zapalilem bledu nie bylo , dokladnie chodzi o czujnik halla. mam tez bledy z przepustnicą ( czyszczona klika razy, adaptacja zrobiona, czyscilem tez styki ). samochod odpali za 2 , 3 razem. czasem po nocy stania zalapie za pierwszym ale musze dlugo krecic, potem zaczyna silnikiem telepac, gdy ruszam tak jak by nie mial sily jechac , cos jak by go blokowalo gdy dam wiecej gazu puszcza i potem znowu, dopiero jest dobrze jak sie rozgrzeje, prosze o pomoc bo nie chcialbym wyrzucać pieniedzy w bloto . zastanawiam sie nad wymiana przepustnicy.
Labiel Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Jak walnie czujnik halla, albo podaje błędne dane to będą działy się miej więcej takie rzeczy. Sprawdź go albo podmień na inny. Przepustnica - jaki błąd dokładnie wyskakuje? Bo błędów może być kilka.
darko Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 sprawdzenie reduktora i wtrysków gazowych,czy nie puszczają gazu w dolot-tak się dzieje po dłuższym postoju,że trzeba długo kręcić a jak już odpali to chwile kuleje
Labiel Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Ja i tak upierałbym się od rozpoczęcie od tego co sugerowały błędy. LPG zawsze można zakręcić.
daniel12896 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 (edytowane) Przepustnice wymieniłem dzisiaj na inną, poprawiło się trochę reagowanie na gaz, lecz tak jak by był słabszy przy wyższych obrotach, gorzej się rozpędza. Dziś spróbowałem odpalić na samym gazie, odpalił dobrze, myślę, ze może filtr paliwa wymienić . Dziś postaram się sprawdzić jeszcze raz na nowej przepustnicy jakie są błędy i podam. Pojawia się też lekkie falowanie obrotów gdy wrzucam na luz, ale to czasami. A mam pytanie zauważyłem ze środkowa pucha tłumika jest dziurawa, czy to może mieć jakiś wpływ na coś? Co do tego czujnika Halla, jak on tam jest założony? Czy da rade wymienić tylko czujnik czy trzeba cały aparat zapłonowy, bo byłem u mechanika i powiedział, ze tam jest coś lutowane i najlepiej cały aparat wymienić. Dodam jeszcze, że kilka tygodni temu miałem spawany tłumik i powiedzieli mi ,ze nie ma kata, tzn jest sama pucha.. nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Wklejam błędy, które mi się pojawiły Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D07 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 9 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-) 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31) 26-10 - Output Open - Intermittent 01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33) 26-10 - Output Open - Intermittent 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 26-10 - Output Open - Intermittent Lambde odlaczalem moze dlatego sie pojawil , ten ostatni to chyba od węgla aktywnego, też odłaczałem , żeby sprawdzic jak bedzie się zachowywac po odłączeniu, reszta wyskakiwała wczesniej , niewiem co oznacza 01250 i 01252. Sprawdzałem też po kolei wtryski, odłączałem na odpalonym i po każdym odpieciu silnik pracował inaczej. Edytowane 5 Października 2014 przez daniel12896
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Kasowałeś błędy? Bo sporo ich. Jeśli nie to usuń i chwilę pojeździ, dopiero wtedy zrób odczyt bo nie wiadomo co jest stare a co nie.
daniel12896 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 Błędy skasowane, za każdym razem po przejechaniu i podłączeniu pod komp wyskakują te błędy. Czy ten 00561 może się pojawiać ze względu na nieszczelny ykład wydechowy ? 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 561 - błąd niedopasowania mieszanki. Może wynikać z innych, choćby z tego od Halla. Skoro cały czas masz błąd czujnika halla to czemu zajmujesz się szukaniem przyczyn gdzie indziej? Zlikwiduj błąd halla a jeśli to nie pomoże to dopiero szukaj przyczyn gdzie indziej.
daniel12896 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 No dobrze, a jak to tam wygląda czy da rade samemu wymienić ten czujnik , czy cały aparat lepiej ? Szukam bo czytałem, ze ten Halla występuje na zgaszonym, choć raz miałem sytuacje , że na odpalonym nie mogłem go wykasować, zaraz powracał.
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 No dobrze, a jak to tam wygląda czy da rade samemu wymienić ten czujnik , czy cały aparat lepiej ? Szukam bo czytałem, ze ten Halla występuje na zgaszonym, choć raz miałem sytuacje , że na odpalonym nie mogłem go wykasować, zaraz powracał. No jak jakieś urządzenie jest uszkodzone i wywołuje błąd to raczej go nie usuniesz. To znaczy usuniesz, ale zaraz powróci - normalna normalność. Nie wiem niestety jak tam hall wygląda w 1,6. 1,8 jest prościzna bo jest na drugim wałku rozrządu.
daniel12896 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 No właśnie a w 1.6 jest w aparacie zapłonowym. Na dniach postaram się zakupić czujnik, lub cały aparat. I dam znać czy pomogło. Dzięki z góry za pomoc : )
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Sprawdź jeszcze złącze hala i kabel który do niego idzie. Bo może sam czujnik jest ok, ale jest instalacja może być uwalona. Sprawdź czy przewód jest cały, czy kostka ok itp.
daniel12896 Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 Po zrobieniu około 40 km na samej benzynie wyskoczył tylko ten błąd, po usunięciu nie powraca, powróci pewnie podczas jazdy . ;/ Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D07 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Labiel Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 To tylko potwierdza że trzeba zajrzeć do halla.
daniel12896 Opublikowano 18 Października 2014 Autor Opublikowano 18 Października 2014 Po wymianie Halla to samo, podczas odpalania na benzynie załapie kuleje nie chce się wkręcić na obroty, gdy dodam lekko gazu gaśnie od razu, za drugim razem odpali, lub czasem wskoczy na 1200 obr. i od razu gaśnie, gdy odpalam bezpośrednio na gazie, odpala bez problemu, po rozgrzaniu na gazie i na benzynie działa poprawnie. Czy może to być przyczyna gazu? Ogólnie na zimnym tak jak by nie palił na wszystkie gary, dopiero bo osiągnięciu danej temperatury chodzi w miarę normalnie, sprawdzałem temperaturę na climatronicu i pokazuje 111 stopni. Ładnie ciągnie na 1 i na 2 biegu, na 3 powyżej 3 tys obrotów coś jak by go blokowało i puszczało i tak do 5. Mam dziurawy tłumik i nie mam kata została sama puszka, czy może to mieć wpływ, ze spaliny się zawirowują? Nie wiem od czego teraz zacząć, czy jechać do gazownika, czy szukać przyczyny gdzie indziej, filtr paliwa zmieniłem, ze starego poleciała czarna benzyna. na ciepłym lepiej odpala ale też nie jest za dobrze, czasem też kuleje zanim odpali.
Labiel Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Po wymianie halla błędy kasowane i sprawdzane po raz kolejny? PS: Ty dopiero teraz wymieniałeś filtr paliwa? Przecież to zawsze jest podstawa. Takie rzeczy jak filtry, kable, świece należy sprawdzić w pierwszej kolejności i muszą być w 100% sprawne zanim zaczniemy szukać dalej. Jak pokazuje 111 stopni to jeśli wody nie gotuje to coś nie tak więc pewnie czujnik do wymiany.
daniel12896 Opublikowano 18 Października 2014 Autor Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) Wody nie gotuje, na liczniku normalnie 9o stopni, tylko tam jest tyle. Sprawdzałem i są tam dwa czujniki jeden na 4pin drugi na 2piny, który jest od temp ? Wiem wiem, ale wcześniej chodził więc nie wymieniałem tego filtra. Dziwne, że na gazie pali od razu. Błędy były od mieszanki. Być może coś z gazem mam, może puszcza gdzieś . Chodź sprawdzałem już że zakręciłem butle wypaliłem cały gaz i po nocy też nie chciał odpalić. Halla wyskakuje nadal na zgaszonym. Na zimnym silniku pokazuje mi na klimatroniku temp 62. ;/ Edytowane 18 Października 2014 przez daniel12896
Labiel Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Czujniki masz dwa. Jeden jest od klimy, drugi 4pinowy od wskazań na desce i info dla silnika. VAGiem można sprawdzić co pokazują. Zresztą na klimie chyba też. Aha, co masz za gaz? Stag 200 to sekwencja, dobrze kojarzę?
daniel12896 Opublikowano 23 Października 2014 Autor Opublikowano 23 Października 2014 Tak sekwencja . Bo to jest kanał 51 od temperatury tak? Byłem na ustawieniu zapłonu silnik od razu inaczej się zbiera, lecz pozostał jeszcze problem z odpalaniem. No i przy okazji sprawdzili mi ten czujnik temp. i mówili, że jest dobry, więc nie wiem co to może być, że tak ciężko pali. spróbuje wyczyścić to sitko przy pompie. Może mapy się rozjechały? Nie wiem co jeszcze może mieć wpływ na odpalanie, najgorzej na zimnym bo na ciepłym jako tako odpala.
Labiel Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Przyczyn niestety może być wiele. Najpopularniejsza to czujnik temp, który odpowiada między innymi za "ssanie", czyli zwiększoną dawkę jak jest zimno. Masz kabel żeby podłączyć auto pod VAGa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się