Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Odma(rura odpowietrzająca) - wymiana, budowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

przymierzam się do wymiany odmy( rura odpowietrzającej) na rysunku nr 14. Mam pytanie czy bez rozbierania czegokolwiek uda mi się ją wymienić? Lub co trzeba rozebrać żeby to wymienić.

Zastanawia mnie też budowa tej "gruszki" na przewodzie. Czy jest to zwykłe rozszerzenie przewodu czy są tam w środku jakieś "cuda" ?

Pozdrawiam

120c_1.jpg

Edytowane przez seweryn000
Opublikowano

ta gruszka nr 14 to zwykła rura, bez mechanizmów w środku. To zgrubienie nazywane "gruszką" zrobiono po to aby zmniejszyć jakieś ciśnienie...

Opublikowano

Uda się wymienić nic nie rozbierając?

Opublikowano

jak masz sprawne ręce to jest to możliwe. Najgorzej jest umieścić tą rurę w uchwycie filtra oleju (na rysunku nr 17). Zauważ, że w tym miejscu masz oring, który przy niezdarnym manewrowaniu na oślep łatwo zgubić a na koniec musisz wszystko zabezpieczyć stalową zawleczką, która jest słabo rozciągliwa i dośc trudno wchodzi w nacięcia w obudowie filtra oleju. Przy zciągniętym kolektorze dolotowym pewnie problemu nie ma, ale manewrując ręką mając wszystko dookoła zamontowane to łatwo nie jest. Ja sobie łapy trochę obtarłem, ale po jakimś czasie się udało. Co prawda nie oeszło sie bez strat, bo w otchłani silnika przepadła zawleczka, ale kupiłem nową. I się udalo.

Opublikowano

dzięki za odpowiedz.

Opublikowano

A orientuje się ktoś ile ta gruszka kosztuje?

Opublikowano

ok. 170 pln w aso

Opublikowano

Mam pytanko jak zdemontować przewód odpowietrzaiący aby nic nie połamać na rysunku 11.. czyściłem tą rurkę od dołu z mazi bo była cała upaprana, po ponownym odpaleniu silnika zauważyłem ze sączy się z niej z pod spodu.. jakby olej. Jaki może być tego skutek w pracy silnika??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Demontaż jest bardzo prosty: odepnij najpierw układ dolotowy ( wyjście najbliżej szyby) potem odepnij odmę (najbliżej przodu) potem możesz już odpiąć zawleczkę która, trzyma zawór w silniku i wysuń do góry, na koniec najcieńszy przewód który idzie do edżektora ;)

skutki? ja w tym dopatruję problemów z wywalaniem oleju do ukłądu dolotowego (nie wiem - może przez lewe powietrze, może przez rozwaloną membrankę w środku) no i oczywiście wszystko uwalone olejem bleeh :)

Opublikowano

mi poszly ostatnio przewody od cisnienia i przez jakis czas jezdzilem z tym obroty falowaly zero bledow poznije sie zczailem i zrobilem na krotko dwa konce zaizolowalem oddzielnie i tak jezdzilem i odziwo nie ubylo mi ani grama oleju nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale moze pomoze jakos w poborze oleju

Opublikowano (edytowane)

Demontaż jest bardzo prosty: odepnij najpierw układ dolotowy ( wyjście najbliżej szyby) potem odepnij odmę (najbliżej przodu) potem możesz już odpiąć zawleczkę która, trzyma zawór w silniku i wysuń do góry, na koniec najcieńszy przewód który idzie do edżektora ;)

skutki? ja w tym dopatruję problemów z wywalaniem oleju do ukłądu dolotowego (nie wiem - może przez lewe powietrze, może przez rozwaloną membrankę w środku) no i oczywiście wszystko uwalone olejem bleeh :)

Czyli z tego powodu jest problem z prawidłowym pomiarem oleju ?? pomału ścieka gdyż się rozprzestrzenia po rurkach??? dobrze rozumuje ? śruba odpowietrzająca rozwalona ? u mnie wyciek widać na łączeniu między śrubą (rys 11) a tą rurką co na niego dochodzi z dolotu powietrza, nieszczelność (nie ściągałem tego nie mam kiedy, jedynie zaizolowałem )..

Te foto co kolega zamieścił w pierwszym poście to pochodzi z programu czy z www ?

Edytowane przez crookers20
Opublikowano

Demontaż jest bardzo prosty: odepnij najpierw układ dolotowy ( wyjście najbliżej szyby) potem odepnij odmę (najbliżej przodu) potem możesz już odpiąć zawleczkę która, trzyma zawór w silniku i wysuń do góry, na koniec najcieńszy przewód który idzie do edżektora ;)

skutki? ja w tym dopatruję problemów z wywalaniem oleju do ukłądu dolotowego (nie wiem - może przez lewe powietrze, może przez rozwaloną membrankę w środku) no i oczywiście wszystko uwalone olejem bleeh :)

Czyli z tego powodu jest problem z prawidłowym pomiarem oleju ?? pomału ścieka gdyż się rozprzestrzenia po rurkach??? dobrze rozumuje ? śruba odpowietrzająca rozwalona ? u mnie wyciek widać na łączeniu między śrubą (rys 11) a tą rurką co na niego dochodzi z dolotu powietrza, nieszczelność (nie ściągałem tego nie mam kiedy, jedynie zaizolowałem )..

Te foto co kolega zamieścił w pierwszym poście to pochodzi z programu czy z www ?

Z pomiarem oleju problemu nie ma ale właśnie w tym miejscu gdzie ten czwórnik łączy się z rurą dolotową powinno być sucho, jeśli tam się dostaje olej to niestety stamtąd już nie wróci do miski olejowej tylko idzie na przepał. Jak obecne naprawy jakie przeprowadziłem nie pomogą będę próbował jeszcze w czwórniku zainstalować jakieś dodatkowe gęste sito metalowe (podobno ktoś to robił z forumowiczów) w końcu musi być jakiś sposób na odseparowanie oleju od powietrza i puszczeniu wszystkiego do miejsca swojego przeznaczenia.

Opublikowano

Kary: porównaj czwórnik od b6 z czwórnikiem od b7. Niby do tego samego silnika, niby podobne a jednak inne.

http://img835.imageshack.us/img835/254/poprawionaodma.jpg

ten czwórnik po lewej stronie jest "starego" typu od naszych silników. Po prawej czwórnik montowany po 2004 roku.


poprawionaodma.jpg


próbowałem go wsadzić do naszego silnika i niestety niekoniecznie pasuje. Jego konstrukcja jest jednak logiczna. Na pierwszym planie widzimy wyjście które łączy się z dolotem. W naszym czwórniku dotyka ono dna czwórnika dając olejowi możliwośc spływania do dolotu. A w nowym jest jakby próg.

Opublikowano

kilo79 problem jest tylko z podlaczeniem dolotu ?? odma , pokrywa zaworow i podcisnienie pasuja ?? ciekawe spostrzeżenie z tym wyjsciem do dolotu.

Opublikowano (edytowane)

@Kiko79 bardzo trafne spostrzeżenie. Mógłbyś jeszcze napisać co nie pasuje? bo z wierzchu jak na mój gust powinno pasować, jeśli tylko da się wcisnąćwejście do silnika to podłączenie podciśnienia, odmy i dolotu nie będzie żadnym problemem raczej. Bardzo trafna uwaga brawo, trzeba się temu przyjżeć. napisz co tam nie gra jak możesz i numer części jak możesz :)

edit:

audi a4 b7 06B103235Q
audi a4 b6 06B103235G
o ile dobrze obsłużyłem tą online-ową etkę - niech ktoś zweryfikuje jeśli może :)
Edytowane przez Kary
Opublikowano

@Kiko79 bardzo trafne spostrzeżenie. Mógłbyś jeszcze napisać co nie pasuje? bo z wierzchu jak na mój gust powinno pasować, jeśli tylko da się wcisnąćwejście do silnika to podłączenie podciśnienia, odmy i dolotu nie będzie żadnym problemem raczej. Bardzo trafna uwaga brawo, trzeba się temu przyjżeć. napisz co tam nie gra jak możesz i numer części jak możesz :)

edit:

audi a4 b7 06B103235Q
audi a4 b6 06B103235G
o ile dobrze obsłużyłem tą online-ową etkę - niech ktoś zweryfikuje jeśli może :)

no właśnie nie chce wejść do silnika. W naszym starym czwórniku część wchodząca do silnika jest trochę dłuższa. Być może trzeba coś pokombinować, ale mi się odechciało.

Wejścia do dolotu i to tej rury kończącej się gruszką pasują idealnie. Co ciekawe, było można przewidzieć, ze nie będzie pasować bo VW/Audi tych czwórników nie traktuje jako części równoważnych, G to G, a Q to Q. Z tym że czytałem w wątku olejowym, że chłopaki montowali to jakoś. Więc zamówiłem i nie pasuje. Całe szczęście, że cena niewielka, ok. 40 pln.

Opublikowano

rozumiem, nawet widać na zdjęciach, że ciut krótsza ta odnoga ale ja chyba też spróbuję to zamontować koszt nie wielki więc...jak tylko znów mi wyskoczy kontrolka i znów będzie uwalone w rurze ssącej olejem to zamawiam i próbuję :)

Opublikowano

Układy odpowietrzania w silnikach VW/Audi są jakąś zmorą. Ani w naszych ALT ani w najnowszej generacji benzynowych dwulitrówek nie zrobili porządku z odmą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...