Jump to content
IGNORED

[B6 ALT] Odma(rura odpowietrzająca) - wymiana, budowa


seweryn000
 Share

Recommended Posts

Witam,

przymierzam się do wymiany odmy( rura odpowietrzającej) na rysunku nr 14. Mam pytanie czy bez rozbierania czegokolwiek uda mi się ją wymienić? Lub co trzeba rozebrać żeby to wymienić.

Zastanawia mnie też budowa tej "gruszki" na przewodzie. Czy jest to zwykłe rozszerzenie przewodu czy są tam w środku jakieś "cuda" ?

Pozdrawiam

120c_1.jpg

Edited by seweryn000
Link to comment
Share on other sites

ta gruszka nr 14 to zwykła rura, bez mechanizmów w środku. To zgrubienie nazywane "gruszką" zrobiono po to aby zmniejszyć jakieś ciśnienie...

Link to comment
Share on other sites

jak masz sprawne ręce to jest to możliwe. Najgorzej jest umieścić tą rurę w uchwycie filtra oleju (na rysunku nr 17). Zauważ, że w tym miejscu masz oring, który przy niezdarnym manewrowaniu na oślep łatwo zgubić a na koniec musisz wszystko zabezpieczyć stalową zawleczką, która jest słabo rozciągliwa i dośc trudno wchodzi w nacięcia w obudowie filtra oleju. Przy zciągniętym kolektorze dolotowym pewnie problemu nie ma, ale manewrując ręką mając wszystko dookoła zamontowane to łatwo nie jest. Ja sobie łapy trochę obtarłem, ale po jakimś czasie się udało. Co prawda nie oeszło sie bez strat, bo w otchłani silnika przepadła zawleczka, ale kupiłem nową. I się udalo.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko jak zdemontować przewód odpowietrzaiący aby nic nie połamać na rysunku 11.. czyściłem tą rurkę od dołu z mazi bo była cała upaprana, po ponownym odpaleniu silnika zauważyłem ze sączy się z niej z pod spodu.. jakby olej. Jaki może być tego skutek w pracy silnika??

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Demontaż jest bardzo prosty: odepnij najpierw układ dolotowy ( wyjście najbliżej szyby) potem odepnij odmę (najbliżej przodu) potem możesz już odpiąć zawleczkę która, trzyma zawór w silniku i wysuń do góry, na koniec najcieńszy przewód który idzie do edżektora ;)

skutki? ja w tym dopatruję problemów z wywalaniem oleju do ukłądu dolotowego (nie wiem - może przez lewe powietrze, może przez rozwaloną membrankę w środku) no i oczywiście wszystko uwalone olejem bleeh :)

Link to comment
Share on other sites

mi poszly ostatnio przewody od cisnienia i przez jakis czas jezdzilem z tym obroty falowaly zero bledow poznije sie zczailem i zrobilem na krotko dwa konce zaizolowalem oddzielnie i tak jezdzilem i odziwo nie ubylo mi ani grama oleju nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale moze pomoze jakos w poborze oleju

Link to comment
Share on other sites

Demontaż jest bardzo prosty: odepnij najpierw układ dolotowy ( wyjście najbliżej szyby) potem odepnij odmę (najbliżej przodu) potem możesz już odpiąć zawleczkę która, trzyma zawór w silniku i wysuń do góry, na koniec najcieńszy przewód który idzie do edżektora ;)

skutki? ja w tym dopatruję problemów z wywalaniem oleju do ukłądu dolotowego (nie wiem - może przez lewe powietrze, może przez rozwaloną membrankę w środku) no i oczywiście wszystko uwalone olejem bleeh :)

Czyli z tego powodu jest problem z prawidłowym pomiarem oleju ?? pomału ścieka gdyż się rozprzestrzenia po rurkach??? dobrze rozumuje ? śruba odpowietrzająca rozwalona ? u mnie wyciek widać na łączeniu między śrubą (rys 11) a tą rurką co na niego dochodzi z dolotu powietrza, nieszczelność (nie ściągałem tego nie mam kiedy, jedynie zaizolowałem )..

Te foto co kolega zamieścił w pierwszym poście to pochodzi z programu czy z www ?

Edited by crookers20
Link to comment
Share on other sites

Demontaż jest bardzo prosty: odepnij najpierw układ dolotowy ( wyjście najbliżej szyby) potem odepnij odmę (najbliżej przodu) potem możesz już odpiąć zawleczkę która, trzyma zawór w silniku i wysuń do góry, na koniec najcieńszy przewód który idzie do edżektora ;)

skutki? ja w tym dopatruję problemów z wywalaniem oleju do ukłądu dolotowego (nie wiem - może przez lewe powietrze, może przez rozwaloną membrankę w środku) no i oczywiście wszystko uwalone olejem bleeh :)

Czyli z tego powodu jest problem z prawidłowym pomiarem oleju ?? pomału ścieka gdyż się rozprzestrzenia po rurkach??? dobrze rozumuje ? śruba odpowietrzająca rozwalona ? u mnie wyciek widać na łączeniu między śrubą (rys 11) a tą rurką co na niego dochodzi z dolotu powietrza, nieszczelność (nie ściągałem tego nie mam kiedy, jedynie zaizolowałem )..

Te foto co kolega zamieścił w pierwszym poście to pochodzi z programu czy z www ?

Z pomiarem oleju problemu nie ma ale właśnie w tym miejscu gdzie ten czwórnik łączy się z rurą dolotową powinno być sucho, jeśli tam się dostaje olej to niestety stamtąd już nie wróci do miski olejowej tylko idzie na przepał. Jak obecne naprawy jakie przeprowadziłem nie pomogą będę próbował jeszcze w czwórniku zainstalować jakieś dodatkowe gęste sito metalowe (podobno ktoś to robił z forumowiczów) w końcu musi być jakiś sposób na odseparowanie oleju od powietrza i puszczeniu wszystkiego do miejsca swojego przeznaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Kary: porównaj czwórnik od b6 z czwórnikiem od b7. Niby do tego samego silnika, niby podobne a jednak inne.

http://img835.imageshack.us/img835/254/poprawionaodma.jpg

ten czwórnik po lewej stronie jest "starego" typu od naszych silników. Po prawej czwórnik montowany po 2004 roku.


poprawionaodma.jpg


próbowałem go wsadzić do naszego silnika i niestety niekoniecznie pasuje. Jego konstrukcja jest jednak logiczna. Na pierwszym planie widzimy wyjście które łączy się z dolotem. W naszym czwórniku dotyka ono dna czwórnika dając olejowi możliwośc spływania do dolotu. A w nowym jest jakby próg.

Link to comment
Share on other sites

kilo79 problem jest tylko z podlaczeniem dolotu ?? odma , pokrywa zaworow i podcisnienie pasuja ?? ciekawe spostrzeżenie z tym wyjsciem do dolotu.

Link to comment
Share on other sites

@Kiko79 bardzo trafne spostrzeżenie. Mógłbyś jeszcze napisać co nie pasuje? bo z wierzchu jak na mój gust powinno pasować, jeśli tylko da się wcisnąćwejście do silnika to podłączenie podciśnienia, odmy i dolotu nie będzie żadnym problemem raczej. Bardzo trafna uwaga brawo, trzeba się temu przyjżeć. napisz co tam nie gra jak możesz i numer części jak możesz :)

edit:

audi a4 b7 06B103235Q
audi a4 b6 06B103235G
o ile dobrze obsłużyłem tą online-ową etkę - niech ktoś zweryfikuje jeśli może :)
Edited by Kary
Link to comment
Share on other sites

@Kiko79 bardzo trafne spostrzeżenie. Mógłbyś jeszcze napisać co nie pasuje? bo z wierzchu jak na mój gust powinno pasować, jeśli tylko da się wcisnąćwejście do silnika to podłączenie podciśnienia, odmy i dolotu nie będzie żadnym problemem raczej. Bardzo trafna uwaga brawo, trzeba się temu przyjżeć. napisz co tam nie gra jak możesz i numer części jak możesz :)

edit:

audi a4 b7 06B103235Q
audi a4 b6 06B103235G
o ile dobrze obsłużyłem tą online-ową etkę - niech ktoś zweryfikuje jeśli może :)

no właśnie nie chce wejść do silnika. W naszym starym czwórniku część wchodząca do silnika jest trochę dłuższa. Być może trzeba coś pokombinować, ale mi się odechciało.

Wejścia do dolotu i to tej rury kończącej się gruszką pasują idealnie. Co ciekawe, było można przewidzieć, ze nie będzie pasować bo VW/Audi tych czwórników nie traktuje jako części równoważnych, G to G, a Q to Q. Z tym że czytałem w wątku olejowym, że chłopaki montowali to jakoś. Więc zamówiłem i nie pasuje. Całe szczęście, że cena niewielka, ok. 40 pln.

Link to comment
Share on other sites

rozumiem, nawet widać na zdjęciach, że ciut krótsza ta odnoga ale ja chyba też spróbuję to zamontować koszt nie wielki więc...jak tylko znów mi wyskoczy kontrolka i znów będzie uwalone w rurze ssącej olejem to zamawiam i próbuję :)

Link to comment
Share on other sites

Układy odpowietrzania w silnikach VW/Audi są jakąś zmorą. Ani w naszych ALT ani w najnowszej generacji benzynowych dwulitrówek nie zrobili porządku z odmą.

Link to comment
Share on other sites

mylisz sie kolego juz w kolejnej generacji czyli 2.0FSI juz to ulepszyli. Opisalem to w tym watku., http://a4-klub.pl/index.php?/topic/259988-pokrywa-zaworow-odma-alt-awa/#entry3755969

Link to comment
Share on other sites

jasne, a w 2.0 tfsi olej krasnoludki wypiły? Jest też wątek na ten temat i sporo komentarzy o systemie odpowietrzenia.

Link to comment
Share on other sites

nie ma co porownywac tych silnikow , łaczy je tylko pojemnosc i nic wiecej. Nie tlko audi ma problem z olejem ale i toyota czy bmw , nie sadzisz chyba ze wszedzie to problem zlego odpowietrzenia silnika.

Link to comment
Share on other sites

Oj Panowie dajcie spokój. Mam z kolei pozytywne przesłanki po wymianie zaworu odmy, uszczelnieniu połączenia między zaworem a dolotem, wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów, wymianie oleju na motul są wreszcie jakieś pozytywne przesłanki, po przejechaniu 100 km stan na miarce cały czas taki sam, przed tymi zabiegami już mogłem stwierdzić ubytki, nie chcę się cieszyć przedwcześnie ale jestem dobrej myśli :)

Edited by Kary
Link to comment
Share on other sites

Oj Panowie dajcie spokój. Mam z kolei pozytywne przesłanki po wymianie zaworu odmy, uszczelnieniu połączenia między zaworem a dolotem, wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów, wymianie oleju na motul są wreszcie jakieś pozytywne przesłanki, po przejechaniu 100 km stan na miarce cały czas taki sam, przed tymi zabiegami już mogłem stwierdzić ubytki, nie chcę się cieszyć przedwcześnie ale jestem dobrej myśli :)

Kary...niech zgadnę. Pewnie wlałeś Motula 6100S+. Jeśli tak, to potwierdzi to moją teorię, że do naszego silnika jedynym ratunkiem jest dobry półsyntetyk. Ja na tym oleju pokonałem łącznieok. 60 tyś. km i zero problemów z poborem oleju. Potem miałem roczną przerwę, bo zalałem 5W40 i zaczęła się zabawa. Znowu mam Motula 6100S+ i po przejechaniu 5500km na bagnecie poziom MAX. :banan:

Link to comment
Share on other sites

@Kiko79 dokładnie tak jak piszesz :) w sumie sugerowałem się Twoimi wypowiedziami w innych tematach szukając dobrego półsyntetyka :) w weekend dłuższa trasa 300 km to będę w stanie na pewno powiedzieć więcej na razie jestem optymistom :D

Link to comment
Share on other sites

@Kiko79 dokładnie tak jak piszesz :) w sumie sugerowałem się Twoimi wypowiedziami w innych tematach szukając dobrego półsyntetyka :) w weekend dłuższa trasa 300 km to będę w stanie na pewno powiedzieć więcej na razie jestem optymistom :D

monitoruj sytuację i dawaj znać na bieżąco. Ja w wakacje zrobiłem trasę 600 km w jedną stronę po autostradach i drogach ekspresowych i poziom pozostał niezmieniony, a oil min nawet nie mrugnął. Z powrotem to samo.

Na syntetyku 5w40 w trasie mrugało co 100 km.

Link to comment
Share on other sites

Wróciłem - stan ok bynajmniej nie dostrzegam niższego poziomu na bagnecie i co najważniejsze nie pojawił się komunikat! wcześniej mogłem brać w ciemno zakłady, że po 300 km wyskoczy. Będę monitorował cały czas dam znać co i jak być może będzie jakiś punkt zaczepienia jeśli uda się ten problem przynajmniej zminimalizować :)

Link to comment
Share on other sites

kiko79 i Kary zaczynacie napawać mnie optymizmem :thumbup1: ; będę z zaciekawieniem obserwował dalsze efekty Waszych zmian oleju.

Link to comment
Share on other sites

kiko79 i Kary zaczynacie napawać mnie optymizmem :thumbup1: ; będę z zaciekawieniem obserwował dalsze efekty Waszych zmian oleju.

Ja siebie też napawam optymizmem ale...czytałem już tyle wątków i pozytywnych początków, że narazie pozostanę tylko na pozytywnym nastawieniu bo wiem że u ludzi bywało 1000 km spoko a potem z dnia na dzien OIL MIN... ale trzymajmy kciuki, że coś się wreszcie dzieje na plus bo u mnie długo problem był nierozwiązywalny. :D

EDIT:

Tak mnie jeszcze naszło, bo wiem że ktoś stosował jakieś sitka olejowe od skuterów (tutaj - http://allegro.pl/filtr-oleju-sitko-siatka-4t-gy6-romet-inca-wilga-i4661251220.html) jakby to włożyć w ten czwórnik? powinno raczej pomóc niż zaszkodzić, powietrze przejdzie olej na pewno będzie hamować :decayed: ktoś próbował?

Edited by Kary
Link to comment
Share on other sites

kiko79 i Kary zaczynacie napawać mnie optymizmem :thumbup1: ; będę z zaciekawieniem obserwował dalsze efekty Waszych zmian oleju.

Maciek, ja od samego początku działania na tym forum pisałem o "dobroczynnym" działaniu Motula 6100S+ na silnik ALT. Swoją historię opisywałem kilkukrotnie. I to za namową wielu prominentnych działaczy tego forum, entuzjastów olejów syntetycznych skusiłem się na Motula 5w40. I niestety nie podzielam tego entuzjazmu. Nie ujmuję nikomu wiedzy i zdolności, ale zalewanie syntetyków, bo są nowsze i lepsze niestety czasami jest trochę trudne. Śledzę na bieżąco fora Audi z innych krajów, m.in. te niemieckie, i tam ludzie również zwracają uwagę na silnik ALT i możliwe dobroczynne działanie półsyntetyku. Na forum amerykańskim jest jasna informacja, że benzynówki w a4 z generacji b6 powinny być zalewane 10w40. Co prawda można zastanawiać się nad startem w ujemnych temperaturach, ale co...w USA nie ma mrozu na wschodnim wybrzeżu? :wink: . Co prawda zostałem wielokrotnie sprowadzony do parteru przez forumowych znawców tematu, ale wiem swoje...w ASO Audi w Koloni w Niemczech moje auto było zalane olejem 10w40 od Motula a mechanicy serwisowi potwierdzili, że to nie jest błąd a raczej wybór, który może pomóc. Mojemu silnikowi chyba pomaga bo oleju nie bierze i nic już nie piszczy na blacie.

Oczywiście, lepszym wyborem byłoby zalewanie pełnego syntetyku, ale jeśli mam mieć zaraz zawalony olejem katalizator, to chyba wolę zalać półsyntetyk i od czasu do czasu zrobić płukankę w celu terapii oczyszczającej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...