Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AUDI A4 1.9 TDI AFN prośba o porade.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od pół roku jestem posiadaczem A4 B5 QUATTRO z silnikiem 1,9 TDI AFN czyli o mocy 110km. Której to własnie mi zaczęło brakować. Zastanawiam się nad zawirusowaniem kompa u jakiegoś ograniętego chiptunera. Nie chcę pakować się w duże koszta jednak rozważam najpierw założenie większych wtrysków, aby przyrost mocy był większy. Mam więc jednak pytanie. Czy obecna pompa paliwowa 10 będzie dobrze "współgrać" z wtryskami 216. i czy po takiej modyfikacji oraz wirusie nie pojawi się duże kopcenie z powodu małego IC? Czy nie lepiej ogranieczyć się do samego chipa? czy zaczynać zabawe i niekończące się wydatki? Nie chce zbyt wielkiej mocy aby dwumas wytrzymał. Z góry dziękuje.

Edytowane przez Mozgu
Opublikowano

Zrob sam program , najlepsze rozwiazanie do Twoich oczekiwan orza najlepszy stosunek przyrostu do poniesionych kosztow.

Opublikowano

A jak sytuacja wyglada po zmianie wtryskow? Robil ktos same wtryski i program?

Opublikowano

W sumie same wtryski lub same turbo niewiele dają. 5 KM max sama zmiana turba lub samych wtrysków, oczywiście robisz to przed programem. Powiedz jaki chcesz budżet przeznaczyć ? Bo dobre wtryski to koszt 1 000 zł, turbo z 800 zł, program około 500 zł. Ostatecznie powinno dać okolice 160 KM

Opublikowano

Jutro odwiedzam kingsoft w ostrowcu. A w sumie ich oddzial bartpol. Jutro watawie wykres itd. I podziele sie opinia

Pp wizycie okazalo sie ze sa 2 problemy:

Niesprawna przeplywka

Nieprawna grucha od turbo wiec geometria nie dziala w pelnym zakresie.

Po usunieciu awarii odwiedze ich ponownie.

Ale ogolnie to bardzo w pozadku wlasciciel. Zaoferowal mi naprawe u niego oraz podwozke do domu. Jednak usterki usune samemu

Opublikowano

Jutro odwiedzam kingsoft w ostrowcu. A w sumie ich oddzial bartpol. Jutro watawie wykres itd. I podziele sie opinia

Pp wizycie okazalo sie ze sa 2 problemy:

Niesprawna przeplywka

Nieprawna grucha od turbo wiec geometria nie dziala w pelnym zakresie.

Po usunieciu awarii odwiedze ich ponownie.

Ale ogolnie to bardzo w pozadku wlasciciel. Zaoferowal mi naprawe u niego oraz podwozke do domu. Jednak usterki usune samemu

Pewnie by sobie doliczył za tą podwózkę [emoji6]

Wysłane z terenu

Opublikowano

przezpływka umarła że kompletnie nie mierzy czy po prostu zaniża?

zrób logi to się zobaczy czy aby w zbędne koszty nie brniesz...

Opublikowano

Aktualnie usunalem nastepujace awarie:

Wymienilem wszystkie wezyki podcisnien

Wyjalem i oddalem do piaskowania turbo, gdzie okazalo sie ze moja grucha jest ok, ale geometria byla zapieczona.

Wymienilem przeplywke, stara pokazywala wartosci w caly swiat i zacinala sie, wykresy wg sie nie pokrywaly.

Aktualnie mam inny problem, teraz turbo bije mi nawet 2400 minibar i przy butowaniu odcina turbo przy predkosci okolo 130, po zgaszeniu i odpaleniu jest ok. Lecz pozniej znowu odcina.

Czy problemem jest ten "zaworek" ktory polaczony jest wezykiem z gruszka od turbo? Bo tak sugeruje znajomy mechanik z ktorym sie kontaktuje jak juz samemu nie mam pomyslu. Z gory dzieki za pomoc

Opublikowano

A porusza się sztanga przy zmianie obrotów? Zrób log bs grupa 11? Tam zobaczysz jak się porusza. Jak zdwjmiesz i przyłożysz wężyk do gruchy to go zasysa? A mechanik nie kręcił regulacją długości sztangi?

Wysłane z terenu

Opublikowano (edytowane)

Rusza sie. Ogolnie 1 2 3 jak cisne w podloge to utrzymuje okolo 2000 minibar . A na 4 biegu jak go trzymam zeby przyspieszyc to juz cisnienie rosnie i dochodzi do okolo 2400 minibar i odcina turbo. Ogolnie sztanga byla ruszana w zakladzie gdzie turbo czyscili i tam miala byc wyregulowana. Jezdzilem z "zaworkiem" od bory 1.9 90km ale tamten sie roznil numerem seryjnym. Samochod stal sie mulowaty i jeszcze szybciej turbo odcinalo.

Aktualnie zamówiłem nowy oryginalny zawór N75 (horrendalna kwota 280zl netto, całe szczęście mogę za tyle wziąć od znajomego, bo dla mnie hurtownie maja po 2 razy tyle. Oczywiście ten tańszy zaworek do mojego auta nie pasuje)

Edytowane przez Mozgu
Opublikowano

ehh, ciekawe ile jeszcze wpakujesz zbędnie kasy by ogarnać te banały

Opublikowano

Zaworki oddane. Aktualnie wydalem kase tylko na czyszczenie turbo i na wezyki podcisnien. Uklad szczelny. Turbo nie reaguje zbytnio na regulacje sztangi. Nawet z odpietym wezykiem bije cisnienie. Ewidentnie ktos cos zle zlozyl w turbo. Bo sprawdzalem w dwoch innych samochodach z tym samym silnikiem. Po odpieciu wezyka turbo wg nie bilo cisnienia a u mnie tak. Jutro wyciagam turbo i jade z reklamacja. Nie wiem tylko na co dokladmie zwrocic uwage, bo bede chcial zeby przy mnie rozebrali zeby nie wmawiali ze wina z mojej strony jezeli zaklad czyszczacy turbo cos spierniczyl.

Dorze ze sam moge wszystko rozebrac i zmontowac bo nie wyobrazam sobie takiej sytuacji ze mialbym komus jeszcze za wszystko placic. Niby blacha sprawa a duzo kombinacji z najprawdopodobniej winy "fachowcow"

Prawdopodobnie zle zlozony był pierścień. Ale w zakladzie nikt sie nie przyznaje do winy. turbo odebrałem i nie łapie już błędów. teraz oddali mi ze zle wyregulowana sztanga, za male doładowanie.

Osobiśnie nie polecam oddawania turbin do Kielc na ul. Sandomierska do Grzywalskich. Chyba ze ktoś chce przechodzić przez tyle problemów co ja

Turbo praktycznie wyregulowane, już ładnie idzie, wykresy się praktycznie idealnie pokrywają, ale chyba jeszcze sobie deczko podkręcę mocniej. Zastanawiam się jak można być takim fachowcem, że sztanga była źle wyregulowana chyba o 7 obrotów? to jest w chu* dużo, chyba z połowę skoku sztangi. Ale jest teraz ok. Samochód się dobrze odpycha, czuć duża różnice i nie kopci

Opublikowano

a nie mówiłem że to będzie banał, zrób logi to zobaczymy jak się odpycha i czy wszystko jest jak należy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...