seba1076 Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 witam, Wczoraj wieczorem zapaliłem normalnie samochód, chodził jakieś 10 minut, po czym go zgasiłem. Po chwili próbowałem ponownie odpalić, lecz po przekręceniu zapłonu wszystkie kontrolki słabo świeciły. Przekrecając kluczyk samochód nawet nie zakręcił. Kolega próbował odpalić poprzez kable lecz również się nie udało. Wziełem akumulator do ładownai pod prostownik, ładował się około 6 godzin. dzisiaj rano po włożeniu akumulatora wszystkie kontrolki świeciły normalnie, samochód odpalił i zgasł. Spróbowałem drugi raz go odpalić i wtwedy znowu taka sama sytuacja, przekrecając kluczyk wszystkie kontrolki słabo świeciły i samochód nawet nie zakręcił tak jakby znowu był rozładowany akumulator. Co może byc przyczyną proszę o pomoc.
pox Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 Zużyty akumulator. Podmień od kolegi na próbę.
Arkadiush Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 kolego miałem podobny problem. Akumulator umarł śmiercią naturalną także wymień go na inny nowy
seba1076 Opublikowano 10 Października 2014 Autor Opublikowano 10 Października 2014 Panowie u mnie jednak przyczyną były zaśniedziałe klemy. Zostały wyczyszczone i wszystko ok. Dzieki za rady.
kamda89 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Witam koledzy nie chce zaczynać nowego tematu więc pisze tutaj. Otóż coś wyczerpuje mój akumulator. Po nocy auto niestety nie chce już zapalić. Nie miałem czasu dziś sprawdzić jaki jest pobór prądu na postoju ale odpaliłem i sprawdziłem ładowanie w związku z tym mam kilka pytań: 1) Napięcie ładowania wyniosło 14V przy włączonym radiu i światłach na wolnych obrotach, ( 14V przy dotykaniu klemy plus i minus) dziwi mnie jednak to że kiedy mierzyłem napięcie dotykając klemy ujemnej i tej klemy przy alternatorze to napięcie wynosiło 14.4 więc chyba alternator ładuje ok a ma jakieś straty na kablu?? dobrze kombinuje?? 2) po zgaszeniu mierze napięcie jakie ma aku i wychodzi 12.6V ale jak czekam i trzymam dalej podłączony miernik to napięcie spada coraz wolniej ale spada i tak do 12.51.... czy to aku się tak szybko rozładowuje czy poprostu mierniki mają to do siebie że tak mierzą?? z góry dzięki za odpowiedz i przepraszam za chaotyczny opis...
jacek70 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Wszystko masz ok. Podczas mierzenia napięcie spada bo miernik do pomiaru pobiera napięcie .To normalne zjawisko.
kamda89 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 a co powiesz o ładowaniu jest ok?? bo chyba ma być właśnie w granicach 14.4V ale chyba na klemach przy aku??
jacek70 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 14.4V ma wychodzić z alternatora. Sprawdź cienki kabelek wychodzący od altka.Może słaby styk lub naderwany ?
Magicbattle Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 ladowanie sie oki ogolnie powinno byc od 13.8-14.4 sprawdz czy nie kradnie cos pradu. jesli pobor jest zerowy to aku sie konczy wiec wymien bo zima idzie
kamda89 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Aku jest prawie nowy kupiony w marcu więc ewentualnie pójdzie na gwarancje... w najbliższym czasie postaram się zobaczyć jaki jest pobór prądu.... Dziś dla testu odłączyłem bezpieczniki od oświetlenia wewnętrznego, radia i centralnego zamka zobaczymy czy jutro odpali... Panowie jeszcze jedno pytanie, dziś chciałem zapalić auto i nawet raz nie zakręcił, zmierzyłem mu napięcie a tam 11.45V czy przy takim napięciu już nie powinien zakręcić?? czy to może z rozrusznikiem jest coś nie tak?? Edytowane 1 Listopada 2014 przez kamda89
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się