trepek Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Moja stara skrzynia była rozbierana i uszczelniana przez kogoś silikonem właśnie na wyjściu lewej półosi. Więc coś jest na rzeczy, że skrzynie w 1Z są ujowe ;-) A4-tomek, nie regeneruj swojej skrzyni tylko 6g wkładaj. Skrzynia, wybierak, cięgna i tyle Ci do szcześcia potrzeba :-)
A4-Tomek Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Że niby co pasuje bez żadnych przystawek do silnika 1Z? Sanki też te same? Bo skrzynia z 2.5 chyba miała inne poduchy. send from HTC Ale i tak za późno bo skrzynia już w sobotę była wywieziona do serwisu który został mi polecony. Ponoć tam gdzie ją wywiozlem to ten i jeszcze jakiś jeden warsztat są jedynymi dwiema firmami na Śląsku, którym warto zaufać w kwestii skrzyni biegów. Reszta to partacze... send from HTC Edytowane 17 Listopada 2014 przez A4-Tomek
samekgsx550 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 W jakich kosztach oscyluje się wymiana na 6 biegową skrzynie w AFN ? A4-Tomek dobrze zrobił. Będzie miał skrzynie pewną po remoncie, o ile ktoś to dobrze zrobi. A z używaną 6 biegową to nigdy nie wiadomo.
trepek Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 A i sanki też trzeba zmieniać. Na forum kupi się komplet na swapa za 600zł.
A4-Tomek Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Samek jesli chodzi o warsztat to jest to firma z polecenia forumowicza a jak sie okazalo jest to firma o której znalazlem dobre opinie na forum passata całkiem przypadkowo. Facet sprawia wrażenie znającego dobrze temat skrzyń bo pracował w ASO Audi firma to SynchroCar Grzesiu no właśnie o sankach zapomniales napewno śruby mocujace pasują? send from HTC
trepek Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Śruby pasują, jakby nie pasowały to nie miałbym przeca 6g u siebie ;-) A nic nie wiertałem.
A4-Tomek Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Hmmm no cóż już za późno xD mi zależy na pozbyciu sie tego szarpania. Powinienem jutro coś już wiedzieć co z moją skrzynią. send from HTC Zrobienie skrzyni by mi wyszło 1 750 zł. Nowe łożyska (wszystkie), nowe uszczelniacze + olej. Z rozmowy dowiedzialem się że na lozyskach są ewidentne luzy a w skrzyni dużo opilkow jest, które wraz z olejem plywaly wszędzie i wycieraly jeszcze bardziej łożyska send from HTC
trepek Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Wkładaj 6g, chyba czorny ma na sprzedaż ją ;-)
A4-Tomek Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 A ma ktoś patent jak wydlubac łożysko igielkowe w wału? Mechanik pewnie ma ściągacz ale może ktoś coś wymyślił by go nie potrzebować send from HTC
bozmek Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Ja u siebie we wtorek Montowałem skrzynie i łozysko wydłubywałem cienki ostry przecinaczek i poszlo niby robi tak ze napychaja plasteliny i pretem o grubosci 15 dostawiaja i uderzaja u mni etak nie poszlo to w elementch wyszlo z godzine dlubalem. Jak skrzynie założyleś?
A4-Tomek Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Nie rozumiem co ma dac plastelina ja myslalem żeby wziąć dłuższy plaskownik, zagiac oba konce odpowiednio, zachaczyc o łożysko od wewnątrz i młotkiem wybijać uderzając w drugi zagiety koniec. Na skrzynie będę czekał do wtorku a zakladalem i ściągałem ją ręcznie z ojcem dając deskę na krawędzie kanału jako asekuracja gdyby komuś sił brakło no kabinowalismy jak ja potem zdjąć na dno kanału a niestety jest on tak płytki że trzeba kucac w nim. send from HTC
A4-Tomek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Już leży w garażu gotowa. Pozostało zalać ją olejem, założyć spowrotem sprzeglo i można skrzynię zakładać. Narazie walcze z lozyskiem igielkowym bo coś mam problem z jego wydlubaniem :/ send from HTC Łożysko wreszcie wymienilem ale zostal maly zadzior na powierzchni wew. gniazda w wale korbowym. Z grubsza go usunalem ale po wbiciu nowego łożyska jak krece nim palcem to czuć delikatnie że rolki po czymś przeskakuja i pytanie czy to nie przeszkadza bo nie wiem jak pasowane jest łożysko z walkiem żeby nie było że mi spali łożysko czy coś :/ nie wiem czy to tak zostawiać czy zaś je rozpieprzac jestem w kropce zaś. send from HTC
janusz_stg Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 To chyba" z deszczu pod rynnę" z tym łożyskiem. Wydaje mi się ,że tylko idealna gładź bieżni łożyska daje gwarancję poprawnej pracy . W zasadzie jesteś bez wyjścia. Musisz liczyć na to,że wygładzisz bieżnię łożyska wewnątrz wału korbowego i go nie rozkalibrujesz. Poza tym igiełki tego łożyska nie są z plasteliny i może "ułożą"się prawidłowo. Swoją drogą to cholerne łożysko nie ma absolutnie nic wspólnego z szarpaniem przy ruszaniu.
A4-Tomek Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 No bałem się to tak zostawić więc łożysko zostało wyjęte, zadziory usunięte i wbite nowe łożysko oryginalne. Sprzeglo założone, skrzynia też i wisi już na łapach więc pozostało jutro rano pomontowac resztę gratow i można robić próbę i się okaże czy kasa wlozona w remont skrzyni się opłaciła. Wiem że łożysko igielkowe nie daje szarpania. Mechanik dał mi do myślenia bo podczas ruszania całym autem telepalo ale na pedale nie było czuć żadnego drgania więc myślę że nie sprzeglo było winne. send from HTC Prawie żem skończył ino morduje się z tym przekletym silownikiem sprzęgła :/ za cholerę nie umiem go wsadzić na miejsce żeby zaskoczył na swoje miejsce po scisnieciu. Brakuje może milimetra żeby zaskoczył. Ma ktoś na to dziadostwo jakiś patent? Bo myślę odpiac przewód hydrauliczny i żeby samą sprzezyne wciskać a nie razem ze sprezajacym się płynem w srodku. send from HTC
janusz_stg Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Wiem ,że można to zrobić we dwie osoby. Pomagał mi chrześniak (bardzo delikatne ręce) od góry . Ja dokręciłem to z kanału .Jeśli nie można inaczej odepnij przewód z płynem i wtedy walcz. Odpowietrzenie jest banalne. Można przez odpowietrznik lub poczekać z pół godziny i samo się odpowietrzy.
A4-Tomek Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Auto na chodzie wreszcie wygląda na to że remont skrzyni się opłacił zero drgań przy ruszaniu przód, tył, na full skreconych kołach. Zniknęło nawet ruszanie się lewarka w przód i tył na 4,5 biegu. Wszystko wygląda na to że facet się spisał Co do wysprzeglika najlepiej jest odkręcić przewód, wyjac silownik na zewnątrz i wypompowac płyn. Założyć go na pusto (wchodzi o wiele lżej) potem podpiac przewód i odpowietrzyc układ. send from HTC
samekgsx550 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 To teraz napisz o kosztach oraz co konkretnie jest winne szarpaniu.
A4-Tomek Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) W moim przypadku winne były luzy wewnątrz skrzyni. Luzy były na walku głównym i walku sprzeglowym. Napierajac lomem na lewe wyjście półos czuć było luz. Lewarek skrzyni na 4,5 biegu chodził do przodu, tylu jak dodawales/ujmowales gaz. Dodatkowo czuć było jak coś się napreza i puszcza przyspieszajac i ouszczajac gaz. Po remoncie powyższe objawy zniknęły. W opisie naprawy zostały wymienione: - łożysko walka sprzeglowego - uszczelniacz walka sprzeglowego - łożysko walka głównego - 2 łożyska mechanizmu roznicowego - uszczlniacz wybieraka - uszczelniacze polosi (2 szt.) Koszt remontu był srogi: 1700 zł ale wszystko złożone na nowych łożyskach. Zmarnowana jedna tarcza sprzeglowa bo luzy na skrzyni wytlukly tlumik drgań. Nowa tarcza do 1Z: 300zl Gdybym zaczął rok temu od skrzyni a nie od sprzęgła to bym wydał tylko raz kasę na sprzeglo bo kupił bym tylko tarcze a nie komplet... send from HTC Edytowane 6 Grudnia 2014 przez A4-Tomek
janusz_stg Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Gratuluję samozaparcia i wykonanej naprawy . Mam nadzieję ,że wątek nie popadnie w zapomnienie i będziemy wracać do tematu gdyby coś zaczęło się dziać po najbliższym okresie użytkowania auta czego oczywiście nie życzę . Szerokości !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się