Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie alternatora zbyt małe! Czy tak ma być?


_kaskader89_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tutaj nowy i mam problem z moją a4 b5 1.6 adp... Mianowicie ładowanie akumulatora waha sie na poziomie 13,4V bez włączonego żadnego odbiornika prądu lecz po włączeniu świateł i klimy wynosi 12,8V czy to normalne? Wymieniłem już rok temu regulator i nadal to samo... Na oryginalnym było ok lecz padł całkowcie od tamtej pory nie mogę dojść o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tutaj nowy i mam problem z moją a4 b5 1.6 adp... Mianowicie ładowanie akumulatora waha sie na poziomie 13,4V bez włączonego żadnego odbiornika prądu lecz po włączeniu świateł i klimy wynosi 12,8V czy to normalne? Wymieniłem już rok temu regulator i nadal to samo... Na oryginalnym było ok lecz padł całkowcie od tamtej pory nie mogę dojść o co chodzi...

Ma być 14.4V a z obciążeniem ok.14. Oddaj alternator do fachowca,przyczyną nie musi być regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji sprawdź wszystkie punkty masowe pod maską. Zmierz napięcie między klemą "+" akumulatora a obudową alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniłeś regulator to w jakim stanie był komutator? jeśli był zużyty to sama wymiana regulator nie zawile Ci da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz gdy sprawdziłem połączenia na przewodach od alternatora na akumulatorze napięcie wynosi 13,5V a na alternatorze bezpośrednio 14,3V bez obciążenia... Teraz jest to normalne że taki spadek między alt a bezpośrednio aku? Czy to na kablach tyle mocy traci?

Komutator wyglądał na calkiem dobry...

Edytowane przez _kaskader89_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień przewód ładowania,od altka do aku na grubszy . Powinno ładowanie wzrosnąć.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy spróbuje i dam znać...


Już wszystko wyjaśnione i myślę że tak można zostawić... Mianowicie wyszyściłem wszystkie połączenia alternatora i aku po czym ładowanie na aku wynosi 14,29~14,30V bez obciążenia a bezpośrednio na alt wynosi 14,4V lecz po włączeniu świateł i klimy 13,8~14V... na aku oczywiście... Warto szukać coś dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy masz alternator w ogóle? Ja wczoraj wymieniłem swój. Mam Valeo 90A. Regulator napięcia jeszcze oryginał , komutator jak nowy i wymienione szczotki na nowe. Ogólnie dobra sztuka się trafiła. Problem tylko z ładowaniem. Mierzone i na klemach i na śrubie B alternatora. Bez różnicy. Od 14 do 14.25 bez obciążenia i 13.80 pod włączonymi światłami długimi i dmuchawie na maks. Nie wiem czy te śmieciowate Valeo tak mają czy coś jest nie tak ale słyszałem , że Bosch dużo lepiej wypada w tym temacie.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak się ma do tego naładowanie akumulatora. U mnie był świeżo ładowany. Może faktycznie jak aku jest pełne to ładowanie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wszystko się zgadza. Jestem jeszcze niedouczony co staram się nadrobić. Zajmuję się samochodami od strony mechanicznej nie elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 12 to już raczej chyli się ku końcowi. Warto też zmierzyć przy odpalaniu do ilu spadnie. Ma prawo chyba do 11. Przy 10 też już

lipa. Jest kilak takich domowych sposobów do testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...