Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przy 2000-2100 obr. drży nadwozie


zbrulinski

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak wymieniałem kompletne sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) i koniec z drganiami :thumbup::banan: . Tak jak pisałem wyżej nie miałem dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe więc koszty tej opercji 700zł (kompletne sprzęgło) i 10-12 godzin w kanale ale sie opłacało bo teraz mogę nawet schodzić na każdym biegu do 1100 obrotów i nic nie trzęsie nic nie drga, rezonans przy 1900-2000 obrotów zniknoł, ruszanie z miejsca jest płynne i bez szarpań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

to widzę że i u mnie to samo będzie chyba bo dwumasa niet a reszta (prawie ;-) )wszystko sprawdzone.

Nie wymieniałem plecionki bo mi tłumikrz powiedział że :

- plecionka dobra (oglądał poruszał, patrzył jak pracuje)

- na 100% jest to nie jest to również wina wydechu.

Tylko pytanie czy mu wierzyć ?? Bo w sumie jakby to była plecionka to jest to 200PLN a sprzęgło ~ 700.

Co radzicie?

Więc tak wymieniałem kompletne sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) i koniec z drganiami :thumbup::banan:

Jakiej sprzęgło firmy założyłeś?

. Tak jak pisałem wyżej nie miałem dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe więc koszty tej opercji 700zł (kompletne sprzęgło)...............

rezonans przy 1900-2000 obrotów zniknoł, ruszanie z miejsca jest płynne i bez szarpań.

hmm, piszesz że wcześniej miałeś jakieś problemy z płynnym ruszaniem,

możesz to jakoś doprecyzować? No bo u mnie to nie występuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak wymieniałem kompletne sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) i koniec z drganiami :thumbup::banan:

Jakiej sprzęgło firmy założyłeś?

Oczywiście orginał Sasha

. Tak jak pisałem wyżej nie miałem dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe więc koszty tej opercji 700zł (kompletne sprzęgło)...............

rezonans przy 1900-2000 obrotów zniknoł, ruszanie z miejsca jest płynne i bez szarpań.

hmm, piszesz że wcześniej miałeś jakieś problemy z płynnym ruszaniem,

możesz to jakoś doprecyzować? No bo u mnie to nie występuje....

Jak stałem długo w korku i po jakimś 20-30 ruszeniu tak szarpało przy ruszaniu że nie dało się w ogóle ruszyć a teraz specjalnie jak wracałem do domu pojechałem przez największe korki i tego nie ma :wink4:[br]Dopisany: 08 Maj 2008, 21:06 _________________________________________________

hmm... a ja u siebie w AFNie wymieniłem sprzęgło (sachs) i dwumas (luk) i dalej przy 1900-2200 wibracje... normalnie 0 konceptów:-(

A nowe założyłeś wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że nówka... i dwumas pracuje spokojnie, dało sie to odczuć. Sprzęgło bierze odpowiednio...

A wymieniłeś łożysko w silniku w to co wchodzi wałek sprzęgłowy bo ja wczoraj skrzynie robiłem bo rozpadły sie synchronizatory na 3 i 5 biegu i koleś pytał sie mnie czy jak wymieniałem spzęgło to wymieniłem albo sprawdziłem to łożysko bo ono powoduje właśnie też takie drgania. Wielu nawet mechaników przy wymianie sprzęgła zapomina o tym łożysku a jak jest juz skrzynia, docisk i tarcza odkręcona to powinno sie je wymienić bo nie kosztuje aż tak drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... a ja u siebie w AFNie wymieniłem sprzęgło (sachs) i dwumas (luk) i dalej przy 1900-2200 wibracje... normalnie 0 konceptów:-(

No dobra jak większość z Was ja też wciąż z tym walczę ;-) i jak widzę po innych postach że możliwe przyczyny drżeń to:

0) plecionka, wibracje wydechu -> niby sprawdzone i OK ale nie zmieniałem bo podobno dobra, zmienić na zapas ???

1) poduszki pod silnikiem sprawdzone -> u mnie tak i jest OK

2) koła, felgi - brak wyważenia -. jest OK, sprawdzone

3) sprzęgło -> "brak wyważenia czy czegoś tam ;-)" -> tego nie sprawdzałem, ale zauważyłem że po naprawie skrzyni(wyjęciu i włożeniu ) wibracje jakbytrochę osłabły, ale to tylko subiektywne odczucie..

4) łożysko wałka sprzęgłowego - nie sprawdzane...

4) przeguby wewnętrzne- zużyte bieżnie wewnętrzne , sprawdzone- > OK

5) wtryski -> które leją lub są zużyte -> dymu nie mam, jedzie ładnie, na VAGU też korekcja min, niby zalałem go jakimś preparatem do czyszczenia ale jest jak było OK

Coś (oprócz dwumasa którego nie mam) pominąłem ?

CO byście radzili sprawdzić z tych rzeczy co zostały?

Dzieki za rady pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo w swoim a tez mam 1Z z 96 choć w profilu jest inaczej i też przy tych obrotach myślałem że mi silnik wyskoczy.myslałem ze to poduszki ale kumpel doradził mi żeby najpierw dokładnie karcherem wymyc całe zawieszenie i felgi no i sie nie pomylił,teraz 2100 obrotów na wyzszych biegach i idzie bez żadnego drgniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy co, wszystkie koła LUKa są regenerowane? Nigdy o tym nie słyszałem.

Do Mecha mam zaufanie, a on stwierdził że to koło jest ok.

Pytałem, czy nie lepsze byłoby Sachsa, i stwierdził, że nie.

Koło kupowałem ja, on oglądał i montował.[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 16:33 _________________________________________________doczytałem cos o 2 liniach LUKa z których jedna jest ponoć właśnie produktów regenerowanych. No ok, ale nawet gdyby było to koło regenerowane, to mogłoby mieć ew. mniejszą żywotność, a nie robiłoby problemów tuż po zamontowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wszystkie części LUK regeneruje ale ja spotkałem sie z trzema przypadkami bubli

-regenerowana tarcza samochód szarpał przy ruszaniu po wymianie żadnych szarpnięć

-regenerowane sprzęgło a4 z dwómasem obcięcie tarczy

-sprzęgło skoda fabia po 3000 docisk wyjechany sprężeny w tarczy mają luz

Trzy przypadki o których wiem dopiero jak kupowałem do swojego sachs dowiedziałem się w sklepie że jest bardzo dużo reklamacji na LUKa bo zaczęli sie bawić w regeneracje ,tak że ja LUKa już nie kupie szkoda wydawać na mechaników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o reklamacjach LUKa, jednakże zawierzyłem naprawę Mechowi który obsługuje naprawdę wysoką półkę samochodów, i nie instaluje zamienników czy regenerów lub używek do których nie ma przekonania.[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 17:27 _________________________________________________Czy ktoś z kolegów posiadających tego typu problematykę wymieniał/sprawdzał dokładnie wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wtryski bo jeśli leją to może autem telepać jak się je zbutuje. Mam takie same objawy w przedziale 2000 - 2100 i po prostu nie butuje w tym przedziale, zawsze powyżej 2200. Moje wtryski już trochę leją... szukam ich następców, najlepiej od AFN-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja w temacie wiec dołoże to co wiem - mam ten sam problem 1800-2000 4 i 5 bieg wciskam gaz od 1400 wszystko ok dochodzi do 1800 wibruje i po 2000 cisza - plecionka ok, poducha pod skrzynia ok, zamachowe ok, wachacze nowe ale to raczej nie ma znaczenia. Wczoraj wymieniłem sprzęgło (tarcza, łożysko, docisk i jeszcze jakies jedno łozysko nie pamiętam dokładnie) i wibracje są zdecydowanie mniej odczuwalne ale nie znikły do końca. Powiedzmy że zmniejszyły się o 1/3 ale nadal są denerwujące. Mech sugerował delikatnie poduszke pod silnikiem ale nie wydaje mi się zeby to było to... nie mam już siły a koncepcja ze "to tak ma być" o której czytałem w niektórych postach wydaje mi się raczej niedorzeczna. Nawet podrzędna firma nie pozwoliła by sobie na taki syf nie mówiąc ze to Audi a nie Tata.

Sprawdze jeszcze ten kat wtrysków skoro to nie taki duży wydatek ....... a poza tym HELP !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie wtryski OK, prócz tego rzeczy wymienione przez Ciebie też. Mech chce zaeXperymentować i założyć poduchy od AJM, jakoby one miały lepsze tłumienie wibracji.

Normalnie takie wibry odbierają radość z Audi i wogóle z jazdy, żuk blaszanka przy tym to luX. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na postoju na biegu jałowym u was też występują wibracje? Czy tylko podczas jazdy problemy? Ja w swoim AHU nie mam dwumasa a sprzedali mi komplet LUKa, jak się później okazało do wersji z dwumasem (przy kupnie informowałem ich, że mam zwykłe koło zamachowe, ale zapewniali mnie, że ten zestaw będzie odpowiedni). Po wymianie bez zmian... drgania i szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów. Szukałem problemu gdzie indziej, i po sprawdzeniu przeze mnie numerów części wyszło, że sprzęgło jest od wersji z dwumasem...więc problem najpewniej siedzi tu. Będę chciał w najbliższym czasie wymienić sprzęgło na prawidłowe do mojego modelu. A przez fachowców hurtowni kasa na sprzęgło poszła w błoto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na jałowym nie. Chociaż przy odpalaniu silnik taki większy ruch wykonuje (skok). Wibracje jeżeli chodzi o odczuwalność na kierownicy nie przeszkadzają mi aż tak, tylko toważyszy temu taki głuchy pogłos rezonansowy, co na dłuższą metę (jazdę) denerwuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...