Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przy 2000-2100 obr. drży nadwozie


zbrulinski

Rekomendowane odpowiedzi

"powymieniali mi filtry oleju powietrza jakieś tam pyłkowe i filtr paliwa, klocki z przodu skasowali mnie 2100"

Dałeś ponad dwa tysiące za filtry i klocki ????? :drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i to jest dużo nie mówię że nie, ale za podbitą książkę serwisową tak się płaci na fakturze mam to wyszczególnione, najdroższe z tego były klocki bo z wymiana jakieś 600 reszta to olej filtry.

Szczerze powiem ze mnie to lata, ja chcę po prostu jeździć tym autem od serwisu do serwisu z wizytami na stacjach paliw a nie u mechaników.

I cieszy mnie to że usterki już nie mam, a jak to zrobili to mnie wali mogli nawet go wystraszyć albo potrzymać w ciemnym garażu mam to w d...

A wy wymieniajcie poduszki plecionki i co tam jeszcze moją opinię znacie, piszę jak było. [br]Dopisany: 10 Styczeń 2008, 22:16 _________________________________________________I d*pa nacieszyłem się :bicz3:

Dzisiaj rano problem powrócił, myślałem że trochę słabiej ale w miarę jak sie rozgrzewał było coraz mocniej czuć. Koniec nie wiem w tym momencie co to może być, dam sobie :wallbash: rękę obciąć że wczoraj tego nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzał ktoś przeguby wewnetrzne. Miałem w poprzednim aucie taki przypadek, że karoseria łącznie z lewarkiem dostawała drgań przy przędkości 80-90 km/h. Gdy jeździłem z prędkością ponad 100 km/h lub po niżej wsponianego zakresu drgania nie wystepowały. Okazało się, że powodem były wybite przez krzyżaki wgłębienia w tujejach przegubów wewnetrznych wychodzących ze skrzyni biegów. Szukałem przyczyny w poduszkach, wtrysku, sprzęgle aż udało mi sie trafić na dobrego mechanika który to zdiagnozował i wyleczył mój samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że mój przypadek jest opisywaną w tym wątku przyczyną ale byłem obecny jak rozebrał mi jeden przegub wewnętrzny i po usunięciu smaru sprawdził stan powierzchni w tuleji po których przesuwają się rolki krzyżaka. na płaszczyznach były wyklepane przez te rolki takie wgłębienia. Nie były one wcale duże i sprawdzając zewnętrznie przegub bez rozbierania nie były wyczuwalne. Powodowały, że pułośka wpadała w rezonans który przenosił się na karoserię i było to zawsze wtym samym zakresie prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobnie w swojej a4 1z terz wszyscy mechanicy chą wymieniać dwómas którego nie mam przez przypadek dowiedziałem się ze jak naprawiałem skrzynię to mechanik wymienił mi tarczę bo była cienka tylko że zamiast założyć nową założył po regeneracji i drgania stały się głośniejsze podejrzewam że winowajcą jest sprzęgło a po rozmowie ze znajomym sprzedawcą który powiedział mi że u kilku osób po założeniu nowego sprzęgła drgania ustały i odradzał sprzęgła firmy LUK mówił że bardzo dużo jest na nich reklamacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów poczytajcie mój watek może komuś pomoże http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,26578.0.html , u mnie były identyczne objawy które opisujecie i jeszcze jedno nie wszystkie 1Z nie mają dwumasa tak jak i nie wszystkie AHU go mają pzdr :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak ktoś wie jak wygląda to można zobaczy przez dziurę po prawej storni skrzyni stojąc przodem do samochodu> jest tam mały odtór i można wymaca czy jest czy go nie mam opisałem to w linku co podałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wszystkie namiary jak się dowiedziec czy ma sie dwumasa czy nie w silniku AHU :naughty:

Więc tak:

1. Po nimerze VIN jeśli jest po 8D_WA014191 to dwumas niestety jest :shocked:poniżej nie ma

2. Jeśli numer silnika jest większy niż AHU200000 to jest, ponizej nie ma :>

gadałem z gościem z serwisu i takie dane mi podał i mówił jeszcze że dwumasy wkładali do A4 z tym silinkiem gdzieś po kwietniu 97r., więc te drgania przy 2tyś. są wina sprzęgła a nie dwumasa. Niedługo będe je wymieniał to dam znać czy to napewno wina sprzęgła :hi: ale myslę że tak bo juz mam wszystko wymienione co może byc przyczyną tych drgań a do sprzęgła jeszcze nie zaglądałem, zresztą kolega Grzanek86 tez pisał o tym wyżej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem kapcie na letnie i pierwsze co to sprawdziłem czy dalej mam objaw tego drżenia, o dziwo nic nie wyczuwałem już miałem cichą nadzieję że to wina opon, ale wracając z roboty po południu powtórzyłem test i znowu to samo. Podobnie było jak wziąłem go z serwisu też miałem dzień spokoju :(. Może to wtryski bo dowiedziałem się ostatnio że w moim modelu wsadzili jakieś wadliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można jeszcze cos poradzić w tej sprawie.

U mnie było to samo (1,9 tdi AHU - bez koła dwumasowego).

Stało się po wymianie docisku i tarczy sprzęgła. Prtzy mocnym wciśnięciu gazy na 4 i 5 biegu buda drżała jak głupia. Poduchy dobre, wymieniłem łącznik elastyczny, wymieniłem rozrząd z regulacją kąta i to samo.

Okazało się, że winą było założone nowe sprzęgło - nawet czuć było delikatne bicie na pedale.

St ąd brały się wibracje i nie kupuj poduch bo tylko sobie kosztów narobisz.

Po wymianie cichutko jak przed wymianą.

Może u ciebie jest to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako Niubi nie mam prawa ani chęci podważać lub tym bardziej negować przeczytanych tu wypowiedzi.

U mnie dzieje się "to" między 1800 - 2000 obr/min. A czy to drży tylko karoseria czy rwie silnikiem i powstają drgania, które poduszki nie są w stanie wytłumić przez co w budzie jest hałas i drżenie? Bo ja mówię o takim przypadku. W związku z tym mam pytanie:

Pytanie: Czy 1800-2100 to odpowiednie obroty dla 4 i 5 biegu?

Bo tak se myślę, że jak miałem poprzedni samochód (B2 po przekładce silnika z B3 1,6 TD - wiem, że to inna "bajka" :) ) to działo się to samo gdy zbyt wcześnie wrzóciłem wyższy bieg. Znajomi, którzy mają przeróżne samochody mówią, że u nich też coś takiego ma miejsce - trzęsie silnikiem bo za niskie obroty.

Moja metoda walki z "tym" :-) :

Wrzucam "4" po podkręceniu odrotów pod 3000 na "3" - obroty na "4" spadają do ok 2000-2100 - zero drgań, hałasu turbulencji itp.

Jeśli ten zakres obrotów (poniżej 2000) nie jest "znamionowy" dla biegów "4" i "5" - to całe te drżenie o którym mówię jest na nasze życzenie :wink4:

Bardzo czekam na definitywne rozwiązanie tego problemu, który dotyka tak wielu z nas. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na 4 biedu jechac na obrotach 1300 i nawet po wciśnięciu gazu do dechy auto nie ma prawa drźeć - powinno przyśpieszać (wiadomo ociężale).

Mam jeszcze jdeną radę - sprawdź dawkę paliwa - jeżeli będziesz miał 1,8 - 2,0 mg/skok to ustaw na około 3,0 też powinna być poprawa jeżeli jesteś pewny co do sprzęgła, jak pisałem wcześniej.

Czekamy na info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem po wymianie sprzęgła i koła pasowego wcześniej miałem drgania identyczne do opisanych przez ciebie po wymianie cisza a 1Z nigdy nie miały dwómasu

to są słowa ASO

Którego koła pasowego?

Ja jestem na 99% przekonany że to wina sprzęgła te całe drgania i w piątek będę zmieniał kompletne sprzęgło (tarcza,docisk,łożysko) i zobaczymy czy moje przeczucia sie sprawdzą :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którego koła pasowego?

Przypuszczalnie chodzi o koło pasowe zamontowane na wale korbowym spełniające role tłumika drgań skrętnych. Jest to te koło na którym jest założony pasek od klimy i pasek od alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy w silniku AHH czyli z dwumasem wymieniłem komplaet ze sprzęgłem, poduchy pod silnikiem i dalej drgania. Czy to koło pasowe może mieć taki wpływ na wibracje całej budy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...