Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przy 2000-2100 obr. drży nadwozie


zbrulinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam u mnie w AFN drgania zaCZĘŁY być tak duże że myślałem że to ten zabójczy dwumas, ale jak mechanik posłuchał- dobry jest , to od razu rozebrał sprzęgło i pokazał mi je później.Wyrwane nity na tarczy sprzęgła poszło całe do wymiany i wibracje nadwozia znikły.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to panowie szukamy dalej!!!! też mam takie objawy obstawiałem na plecionke wydechu ale niestety wymieniłem i nic sie nie poprawiło następnym etapem poszukiwań usterki będzie sprawdzenie kąta wtrysku może to coś wyjasni!!! :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to panowie szukamy dalej!!!! też mam takie objawy obstawiałem na plecionke wydechu ale niestety wymieniłem i nic sie nie poprawiło następnym etapem poszukiwań usterki będzie sprawdzenie kąta wtrysku może to coś wyjasni!!! :wallbash:

Ja też mam ten problem:

czyli drżenie całej karoserii przy 1800-2100 obrotów (tylko na 4 i 5 biegu), wibracja nasila się jak silnik ma ciężko

poduszki silnika OK, jako że kąt wtrysku miał wartość 26 podejrzewałem że to to,

niesetety po wczorajszej wizycie u kolegi CTV i regulacji kąta na 52 oraz regulacji pompy wtryskowej (zwiększenie dawki paliwa na 2,3) objawy z deka zmalały ale nie ustąpiły.

Za to A4 dostało mega kopa ;-)

Jutro pojadę na testy dynamiczne i może coś tam wykaże lecz raczej mała nadzieja.

Jak co to napiszę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest cena ustawienia kąta wtrysku? tak orientacyjnie napiszcie... Bo tak się składa że też mam ten problem TYLKO na 4 i 5 biegu od 1800-2100 obrotów :/

Wiem że od 70 PLN można już znaleźć ale jak chcesz kąt wtrysku, dawkę paliwa czy dynamiczne logi to około 2 razy tyle.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze by było pojechać ze wszystkim i sprawdzić :/

PS. Potrafi ktoś odczytać oznaczenie silnika z numeru identyfikacyjnego pojazdu?[br]Dopisany: 28 Listopad 2007, 20:09 _________________________________________________No i koledzy byłem w warsztacie specjalizującym się naprawą :audi: i powiedzieli że możliwe że to wina zaworu na turbinie. Ale lepiej zrobić całą diagnostykę i się okaże :) W piątek jadę do nich szukać przyczyny, więc jeśli już ją znajdę na pewno dam wam znać bo nie jeden Tu cierpi na to szarpanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden znajomek też miał takie drgania w określonym zakresie obrotów.

Potem się okazało że w czasie wypadku, którego oczywiście autko

"nie miało" delikatnie skrzywił się wał korbowy i przenosiły się

drgania na cały samochód. Jednak myślę że to był ewenement :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatnie skrzywił się wał korbowy

Wiesz co piszesz??

Bo moim zdaniem to nie mialo by prawa pracowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyc bo po uderzeniu w wal korbowy musialoby cos w silniku sie poprzestawiac rozleciec, nawet blok peknac.

Moze mylisz wal korbowy z napedowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A on nie dostał w wał, tylko podczas wypadku

To w co zostal uderzony, ze sie wal skrzywil??? Tak sam z siebie od wstrzasu podczas wypadku??

ja tu czegos nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem który jest specjalistą od skrzyń Audi.

I on mi mówi że fakt drżenia pomiędzy 1800-2100 obrotów (przy mocniejszym naciśnięciu gazu na 4lub piątym biegu) wynika tylko z charakterystyki silnika i skrzyni.

On twierdzi że bieg 4 i 5 nie jest stworzony do "butowania" pedału gazu na niskich prędkościach obrotowych. W ten sposób niepotrzebnie obciąża sie silnik i skrzynie (wręcz się jej szkodzi).

Dla mnie jest to bardzo logiczne wytłumaczenie tych drgań pomiędzy 1800-2100 obrotów na 4 i 5 biegu. One po prostu nie są do tego stworzone.

Przemyślcie to bo ta teoria do mnie przemówiła.

Też mam drgania na 4biegu jak "zbutuje" pedał na niskich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze by było pojechać ze wszystkim i sprawdzić :/

i powiedzieli że możliwe że to wina zaworu na turbinie.

Mi kolega CTV tez tak wstępnie zdiagnozował ;-) ale dokładnie jeszcze nie sprawdzaliśmy ( bo i ciśnienie doładowania mam mniejsze niż trzeba).

Jak więcej będę wiedział to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodze się z tą koncepcją bo gdy kupiłem auto to wszystko było w porządku dopiero po jakimś czasie pojawiły sie te drgania więc coś musi być tego przyczyną. Jak widac na forum sporo ludzi ma z tym problem ale jeszcze chyba nikt nie znalazł przyczyny a wymieniać po kolei :wtryski,plecionke,poduchy,sprzęgło bo z tego co wyczytałem to mogą być przyczyny, to chyba nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwilą na diagnostyce i kąt wtrysku OK, doładowanie z turbiny troszkę wyższe niż powinno być... stawiamy na zaworek regulacyjny 90% albo na rozsypany katalizator 10%. W czwartek jadę żeby sprawdzić zaworek i dojść do problemu :) [br]Dopisany: 21 Grudzień 2007, 17:21 _________________________________________________No i problem nie ma końca, ładowanie podczas jazdy jest dobre, katalizator raczej byłby sprawny... na podnośniku nie da rady zlokalizować przyczyny ponieważ ten dźwięk słychać tylko podczas jazdy :/ Zaradził ktoś temu już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ei :wtryski,plecionke,poduchy,sprzęgło bo z tego co wyczytałem to mogą być przyczyny, to chyba nie ma sensu

Ja też popieram tę opinię.

Pytanie a czy może być to wina zabrudzonego nastawnika pompy??

Mój AHU ma 300 tys km i pewnie czyszczony nigdy nie był... zresztą jak pewnie większość..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w 3.0TDI, przy pełnym bucie na 4-5-6 biegu 1800-2200obr/min auto zaczyna drżeć, ale byłem u dwóch mechaników i stawiają na dwumas, nie wiem bardzo co robić bo w serwisie dwumas 3200pln a jak nie będzie to to wtedy troche szkoda tej kasy. Tyle że u mie jeszcze czasem samochodem buja na wolnych obrotach jak stoję np. na skrzyżowaniu, też zagadka bo komputer nic nie pokazał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...