szpec Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Dziwny dźwięk(piszczenie) wydobywa się z okolic katalizatora/turbiny. Kiedy motor ma 90 st. i go wyłącze na 5 min. wtedy coś ostyga i po ponownym odpaleniu słychać przez może minutę właśnie to piszczenie. Rano jak odpalam (przy temperaturze +10st.) to nawet nie trzeba gazować bo "to coś" już piszczy. Jak było cieplej to było ok. Turbina ładnie pracuje, obroty nie falują. Rozrząd zmieniony 15tyś km temu. Olej 1tyś km. temu. Nie mam pojęcia co to? Macie jakieś pomysły? Pod tym linkiem filmik View My Video Edytowane 20 Października 2014 przez w.szpec
jacek70 Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Zobacz czy przypadkiem nie spadł wąż z ( odkurzacza). Jest pod turbiną , a widać go dobrze po wyjęciu kratki halogena.
szpec Opublikowano 20 Października 2014 Autor Opublikowano 20 Października 2014 Ściągnąłem kratke. Wszystko na swoim miejscu.
kawowy19 Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 moze gdzieś nieszczelność na wydechu. U mnie jest podobnie ale nie takl głosno
soulmaster3m Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Ciężko powiedzieć czy to aby na pewno pompa SAI. Ogólnie to tak jak pisałem w swoim temacie o SAI, pompa się nie psuje bo jest dupna, psuje się zawór combi, puszcza spaliny na pompę SAI przez co zbiera się w niej woda i pompa pada. Zaczyna się od tego, że chrobocze, rzęzi, czy próbuje dmuchać i słychać to tak jakbyś włączał i wyłączał odkurzacz co sekundę. W teorii dobra pompa działa dokładnie tak głośno jak odkurzacz, ale stabilnie Nie napisałeś też czy ten filmik był nakręcony na wolnych obrotach bez dodawania gazu. Sprawdzić samą pompę możesz w łatwy sposób podając na odpowiednie piny przekaźnika SAI (oczywiście wyjętego) pod pokrywą ECU napięcie. Odczepiasz też rurkę przed zaworem Combi aby w niego nie dmuchało i słuchasz co się dzieje. Nic lepszego na szybko nie wymyślę.
szpec Opublikowano 22 Października 2014 Autor Opublikowano 22 Października 2014 Filmik nakręcony na wolnych obrotach. W momencie gwałtownego wciśnięcia gazu zaczyna "piszczeć" Już wiem że tak na 99% te dźwięki wydaje zawór Egr z tyłu silnika za głowicą. Pompa(odkurzacz) jest ok. Głośno pracuje ale równomiernie dmucha. Nakierował mnie w to miejsce "gregor10" Teraz pytanie? Czy moge kupić używkę po kodzie silnika czyli AVJ czy muszą być na używce takie same numery jak na moim zaworze?
soulmaster3m Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) W benzynie nie ma EGR. EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation, czyli system recyrkulacji spalin. Tutaj nie masz recyrkulacji spalin. Tutaj masz zgodnie z nazwą SAI, czyli Second Air Injection. Nazwij to ssaniem poprzez podawanie dodatkowego powietrza na kolektor wylotowy. To jest zawór COMBI, nie EGR. Na rysunku oznaczone jako SCV (SAI Combi Valve) Możliwe, że to zawór. Niestety aby go sprawdzić potrzebujesz go wyjąć. Aktywuje go podciśnienie, więc jak nie masz pompki podciśnienia to też w domowych warunkach go nie sprawdzisz. Jedynie naocznie np. świecąc latarką w wlot i wylot i patrzeć czy nie ma przecieków. 180-260zł nowy. Używka to sam pewnie już widziałeś. Czy moge kupić używkę po kodzie silnika czyli AVJ czy muszą być na używce takie same numery jak na moim zaworze? To pytanie jest nieco dziwne. Przecież to wyda te same wyniki. Numery OE będą te same, numery tego czy tamtego producenta mogą się różnić, ale to sobie możesz sprawdzić na stronie np. Intercars. Edytowane 22 Października 2014 przez soulmaster3m
szpec Opublikowano 22 Października 2014 Autor Opublikowano 22 Października 2014 soulmaster3m dzięki śliczne za wyjaśnienia. Pisząc EGR kierowałem się tym http://allegro.pl/audi-a4-b6-1-8t-passat-b5-zawor-egr-06b131817e-i4708356197.html wpisując w wyszukiwarce allegro "zawór b6 1.8T SAI bądź COMBI" nie wyskakuje nic, a wpisując "zawór EGR b6 1.8T" jest mnóstwo pozycji. Poszukam używki w pobliżu, tak żebym mógł to dotknąć, ewentualnie sprawdzić i dopiero zapłacić. Kupno przez telefon to loteria
soulmaster3m Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 No tak, naród nauczony kupowaniem ropniaków nie potrafi się przestawić, że w benzynie też są podobne systemy, ale nie takie same. Zabawne jak programy motoryzacyjne z lat 90. Nigdy nie pokazywali fajnych silników a w testach podawali jedynie co potrafi i ile spala ten czy tamten diesel. Tylko radzę abyś nie szukał poprzez wpisywanie ""zawór EGR b6 1.8T" czy tam nawet SAI (choć tak nic nie znajdziesz) ponieważ jak ja szukałem to znalazłem kilka czy kilkanaście rodzajów tych zaworów do B5 1.8T, ale żadne do ANB Numer OE czy producenta masz na wierzchu, więc bez wyjmowania zaworu bez problemu go znajdziesz. A różnice pomiędzy zaworami są znaczne. Samo wyjście z zaworu na blok silnika jest takie samo, rurka wejścia wężyka podciśnienia też jest taka sama, ale już wlot powietrza różni się i są chyba 3 rodzaje. Jeden wygląda tak jak wyjście na blok a drugie to wejście węża, więc tylko okrągłe jak to z linka, a trzecie jak drugie, ale ma mocowania śrubami. No i najważniejsza różnica to kąt pod jakim są te 3 wloty/wyloty względem siebie.
szpec Opublikowano 26 Października 2014 Autor Opublikowano 26 Października 2014 Zawór SAI zmieniony. Przy okazji wyczyszczone rurki . Poskładane wszystko do kupy i........ dalej to samo Wychodzi na to że będą to uszczelki między turbo a katem / katem a dalszą częścią tłumika lub sam katalizator.
Przemekb5 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) Mam identyczny problem, zmieniłem napinacz łancucha rozrządu, pompe olejowa i nic nie pomogło, piszczenie dochodzi z okolic tego napinacza.Daj znac jak dojdziesz co to jest, jeśli ja pierwszy sie z tym uporam tez napisze.Katalizator odpada poniewaz u mnie juz dawno go nie ma a piszczenie identyczne. Edytowane 26 Października 2014 przez Przemekb5
kawowy19 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 ale to piszczenie może się pojawiać gdzieś na łączeniu wydechu np. albo przy turbinie. Potem wraz z rozgrzanie się metal rozszerzy i cisza. Kwestia zlokalizowania
szpec Opublikowano 26 Października 2014 Autor Opublikowano 26 Października 2014 Mam identyczny problem, zmieniłem napinacz łancucha rozrządu, pompe olejowa i nic nie pomogło, piszczenie dochodzi z okolic tego napinacza. Daj znac jak dojdziesz co to jest, jeśli ja pierwszy sie z tym uporam tez napisze. Katalizator odpada poniewaz u mnie juz dawno go nie ma a piszczenie identyczne. A co masz zamiast kata? Może to faktycznie te uszczelki. Zmieniałeś je, czy składałeś na starych? Mam być niedługo u "gregora10" i ma mi montować DP więc czekami narazie. Nie pcham rąk samemu bo nie ma sensu wymieniać uszczelki jak za kilka dni będzie to znowu wszystko rozkręcane.
Przemekb5 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Zamiast kata wstawiłem rurkę i stare uszczelki, ale po wymianie nic sie nie działo.Teraz zmieniałem cały silnik i po wymianie odrazu było to "piszczenie",okazało sie że kolektor wydechowy był niedokręcony i urwana 1 szpilka,podejrzewam ze u Ciebie jest to samo bo objawy dokładnie takie same.
szpec Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Pozaglądam przy czasie też na kolektor. Żeby naprawić szpilkę to ściągałeś cały? została stara uszczelka?
djzak Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 uszczelka kolerktora zapewne jest wydmuchana ..umnie tak piszczalo i tak bylo ....
soul87 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 potwierdzam ktoras uszczelke na wydechu, pod kolektorem lub miedzy kolektorem a turbo. Mialem tak samo. bardzo podobny dzwiek .
szpec Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) Wymieniłem uszczelke pod kolektorem wydechowym i na łączeniu kolektora z turbo. Jest w końcu cicho. Koszt uszczelek 40zł..tak nie wiele a banan na twarzy do teraz :-):-) Można zmykać temat. Problem z głowy. Edytowane 27 Października 2014 przez szpec
kawowy19 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 idzie wyjąć kolektor bez ruszania turbiny??? Ogólnie dużo roboty?
szpec Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 Tak. Można wyciągnąć kolektor bez ruszania turbiny. 1. trzeba ściągnąć plastiki z góry silnika i filtra pow. 2. wyciągnąć cały airbox (odpiąć kostki i wszystkie wężyki) 3. odkręcić blaszkę izolującą silnik od turbiny i wydechu 4. będzie widoczny cały koletor. Do kolektora przykręcona jest turbina (3 śruby.Nie ma problemu z dostępem, ale przeważnie któreś są zapieczone i trzeba się namęczyć żeby je odkręcić) 5. Odkręcamy kolektor od turbiny (tu jest uszczelka) 6. zostaje sam kolektor 7. Po kolei odkręcamy wszystkie śruby od kolektora i wyciągamy go. (warto tu zaopatrzyć się w jakąś solidną końcówkę z magnezem bo pod nakrętkami są podkładki które ciężko będzie ściągnąć palcami - brak miejsca) 8. Wymieniamy uszczelkę i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Pierwszy raz to robiłem u znajomego mechanika. Zajęło to nam 2,5 godz. ale jest w końcu cicho
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się