Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pasowanie tłok - cylinder. AJL


80quattro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakie powinno być pasowanie tłok - cylinder w silniku AJL ? Dzisiaj otrzymałem nowe tłoki i muszę podać szlifierzowi jakie ma zrobić pasowanie.

Tłoki Mahle dokładnie takie same jak ori tylko wymiar +0,25.

Nie mogę nigdzie znaleźć jakie tam jest pasowanie. Myślę, że jeśli tłok jest na wymiar cylindra 81,26 to jest on już wykonany o tyle setek mniejszy ile ma wynosić luz ale nie jestem pewien bo nie zdążyłem jeszcze nawet odpakować tłoków i pomierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro zmierzę tłoki to coś już będę wiedział. Myślałem zrobić na 6 setek.

A jakie powinny być szczeliny na zamkach pierścieni ? Kontrolnie chcę wiedzieć.

Swoją drogą nie wiem czemu Mahle nie podaje tych informacji w katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dajesz nadwymiarowe tloki to i pierscienie tez powinny byc nadwymiarowe i zamki mają juz gotowe.

robisz kapitalke ?

co jeszcze wymieniłeś ?

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że pierścienie są gotowe ale zawsze sprawdzam takie rzeczy przy montażu.

Tak robię kapitalkę.

Robię silnik do swojego auta więc wymieniam wszystko jak leci. Tloki, panewki + szlif, pompę oleju, panewki wałka pośredniego, wszystkie uszczelniacze i uszczelki, itd.

Składam od zera (od gołego bloku), raz a dobrze. Głowa oczywiście też od zera. Mam drugi silnik więc nie spieszy mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe. Tłoki i szklanki to chyba najdroższe części. Jeśli mają być porządne.

Edytowane przez 80quattro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed montażem nowych popychaczy wszystkie zalej dokladnie olejem silnikowym.

ja robie to strzykawka z grubą igłą.

Zawsze ukladam je otworem do gory i leje do oporu. Potem zalewam i odstawiam na całą noc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jakie powinno być pasowanie tłok - cylinder w silniku AJL ?

Wymiar nominalny : tłok - 80,975 ; cylinder - 81,010

Wymiar naprawczy : tłok - 81,415 ; cylinder - 81,510


A jakie powinny być szczeliny na zamkach pierścieni ?

Uszczelniające: 0,20 - 0,40

Zgarniające: 0,20 - 0,50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dotychczas jak wymieniałem to zalewałem całe w oleju i moczyłem do następnego dnia. Boję się, że przy napełnianiu igłą można nalać za dużo a póżniej zaworek tego nie wypuści.

Dzięki Qmaty. Ja mam co prawda tłoki +0,25 ale wychodzi mi, że 6 setek może być trochę ciasno.

Edytowane przez 80quattro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowuję się merytorycznie do regeneracji głowicy i pewnie wymiany pierścieni w swojej 1.8t BEX. Mam małą nieścisłość odnośnie tego pasowania. Z tego co piszecie biorąc po uwagę wymiary nominalne 81.01 - 80.975 pasowanie wychodzi 0.035mm czyli  mniej niż 0.05. Ja coś źle liczę czy jak to jest?

Przy okazji jakiego producenta pierścienie polecacie? Coś czytałem, że warto założyć od s3

Edytowane przez Krzysiek2808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...