80quattro Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Witam. Jakie powinno być pasowanie tłok - cylinder w silniku AJL ? Dzisiaj otrzymałem nowe tłoki i muszę podać szlifierzowi jakie ma zrobić pasowanie. Tłoki Mahle dokładnie takie same jak ori tylko wymiar +0,25. Nie mogę nigdzie znaleźć jakie tam jest pasowanie. Myślę, że jeśli tłok jest na wymiar cylindra 81,26 to jest on już wykonany o tyle setek mniejszy ile ma wynosić luz ale nie jestem pewien bo nie zdążyłem jeszcze nawet odpakować tłoków i pomierzyć.
Dev Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) 0.05 - 0.1 mm Edytowane 28 Października 2014 przez Dev
80quattro Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 Dzięki. Jutro zmierzę tłoki to coś już będę wiedział. Myślałem zrobić na 6 setek. A jakie powinny być szczeliny na zamkach pierścieni ? Kontrolnie chcę wiedzieć. Swoją drogą nie wiem czemu Mahle nie podaje tych informacji w katalogu.
Dev Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Jezeli dajesz nadwymiarowe tloki to i pierscienie tez powinny byc nadwymiarowe i zamki mają juz gotowe. robisz kapitalke ? co jeszcze wymieniłeś ? Edytowane 28 Października 2014 przez Dev
80quattro Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 Wiem, że pierścienie są gotowe ale zawsze sprawdzam takie rzeczy przy montażu. Tak robię kapitalkę. Robię silnik do swojego auta więc wymieniam wszystko jak leci. Tloki, panewki + szlif, pompę oleju, panewki wałka pośredniego, wszystkie uszczelniacze i uszczelki, itd. Składam od zera (od gołego bloku), raz a dobrze. Głowa oczywiście też od zera. Mam drugi silnik więc nie spieszy mi się.
Dev Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Pompychacze nowe czy używka ???
80quattro Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Nowe. Tłoki i szklanki to chyba najdroższe części. Jeśli mają być porządne. Edytowane 28 Października 2014 przez 80quattro
Dev Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Przed montażem nowych popychaczy wszystkie zalej dokladnie olejem silnikowym. ja robie to strzykawka z grubą igłą. Zawsze ukladam je otworem do gory i leje do oporu. Potem zalewam i odstawiam na całą noc
Qmaty Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Jakie powinno być pasowanie tłok - cylinder w silniku AJL ? Wymiar nominalny : tłok - 80,975 ; cylinder - 81,010 Wymiar naprawczy : tłok - 81,415 ; cylinder - 81,510 A jakie powinny być szczeliny na zamkach pierścieni ? Uszczelniające: 0,20 - 0,40 Zgarniające: 0,20 - 0,50
80quattro Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Ja dotychczas jak wymieniałem to zalewałem całe w oleju i moczyłem do następnego dnia. Boję się, że przy napełnianiu igłą można nalać za dużo a póżniej zaworek tego nie wypuści. Dzięki Qmaty. Ja mam co prawda tłoki +0,25 ale wychodzi mi, że 6 setek może być trochę ciasno. Edytowane 28 Października 2014 przez 80quattro
Dev Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Nic sie nie stanie, spokojna glowa. Zawsze tak robie
Krzysiek2808 Opublikowano 12 Lutego 2021 Opublikowano 12 Lutego 2021 (edytowane) Przygotowuję się merytorycznie do regeneracji głowicy i pewnie wymiany pierścieni w swojej 1.8t BEX. Mam małą nieścisłość odnośnie tego pasowania. Z tego co piszecie biorąc po uwagę wymiary nominalne 81.01 - 80.975 pasowanie wychodzi 0.035mm czyli mniej niż 0.05. Ja coś źle liczę czy jak to jest? Przy okazji jakiego producenta pierścienie polecacie? Coś czytałem, że warto założyć od s3 Edytowane 12 Lutego 2021 przez Krzysiek2808
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się