Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy orientuje się ktoś może jak za pomocą vcds można sprawdzić nastawnik? Czy za mocno się nie odchyla Na forum VW że basic settings grupa 121, można tam sprawdzić napięcie przy wyłączonych klapach powinno być 0.760V, poniżej 0.380V podobno wywala błąd. U mnie w basic setting nie mogę wejść w grupy

Opublikowano

Sprawdzić to raz, a fajnie by było aby ktoś był taki miły i podpowiedział jak zrobić prawidłowo adaptację nastawnika vcdsem. Kilka tych pytań pojawiło się w dziale diagnostyki, ale odpowiedzi brak.

Opublikowano
4 godziny temu, venom.dho napisał:

Sprawdzić to raz, a fajnie by było aby ktoś był taki miły i podpowiedział jak zrobić prawidłowo adaptację nastawnika vcdsem. Kilka tych pytań pojawiło się w dziale diagnostyki, ale odpowiedzi brak.

Wchodzimy w Basic Settings---> Adaptation of load shift flap bank 1. Ale nie jestem pewien

Opublikowano

Witam. Wyskakiwał mi błąd 7859 P2015 ale tylko widoczny na vcds. Kupiłem ogranicznik na allegro na nastawnika i pomógł ale na jakieś 300 km i wyskoczył błąd ale już na zegarach 5336 P2015. Co się dzieje? Czy kolektor do wymiany z nastawnikiem? 

Opublikowano

Witam. Skasowałem błędy, ale dzisiaj się pokazały następujące:

Sunday,25,February,2018,15:14:48:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


VIN: WAUZZZ8K09N038848   License Plate: 
Mileage:    Repair Order: aa



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CAG.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 MJ    HW: 03L 906 022 B
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H01 4378
           Software Coding: 0104002C18072018
            Work Shop Code: WSC 99999 1023 2097151
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006 (AU48)
                      VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C
4 Faults Found:

5343 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2010 00 [036] - Short to Plus
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 198672 km
                    Date: 2018.02.25
                    Time: 11:14:28

5344 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2010 00 [036] - Short to Plus
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 198673 km
                    Date: 2018.02.25
                    Time: 11:18:31

5345 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2009 00 [036] - Short to Ground
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 198673 km
                    Date: 2018.02.25
                    Time: 11:26:16

5347 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2010 00 [036] - Short to Plus
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 5
                    Mileage: 198672 km
                    Date: 2018.02.25
                    Time: 11:14:29

Wszystko związane z kolektorem. Czy próbować wymienić sam nastawnik na razie? Masakra jakaś

 

Opublikowano

Pytanie mam do osób którym pomógł ogranicznik na nastawnik który likwiduje błąd np. 2015. Czy po założeniu tego robiliście adaptacje vcds? I czy konieczny jest demontaż nastawnika do założenia tego? Mi się udało założyć to bez wyciągania nastawnika. Zaznaczyłem wcześniej sobie położenie tego czarnego cięgna i ku mojemu zdziwieniu po założeniu ogranicznika cięgno mniej schodzi o jakieś 3-4mm trochę dużo mi się wydaje

Opublikowano
11 minut temu, resiak82 napisał:

...cięgno mniej schodzi o jakieś 3-4mm trochę dużo mi się wydaje

A nie sadzisz, że po to jest ten ogranicznik? Takie jest jego zadanie aby ograniczyc ruch juz wyrobionego ciegna. 

Opublikowano
1 minutę temu, puczyl1990 napisał:

A nie sadzisz, że po to jest ten ogranicznik? Takie jest jego zadanie aby ograniczyc ruch juz wyrobionego ciegna. 

Tak sądzę,  ale gdzieś wyczytałem na forach że ogranicza ruch o jakieś 1mm. Może u mnie jest po prostu tak wydygany już. A czy adaptacje trzeba wykonać po założeniu tego? Bo co chwilę wyzwalają mi nowe błędy (2 posty wyżej) A może problem jest z elektryką, błędy po przetłumaczeniu oznaczają "zwarcie z plusem" i "zwarcie z ziemią"

Opublikowano

Mam pytanie. W zaawansowanych wartościach pomiarowych uds można sprawdzić procentowo klapy kolektora. Czy te wartości są dobre? Czy 055 nie powinno być bliżej 100%? 

056 stoi na 100%

13:40:08
  055   Intake manifold Runner Control (IMRC); acknowledgment 119.57 %
  056   Intake manifold Runner Control (IMRC); activation 100.00 %

 

 

Opublikowano

w/g twoich błędów dopatrywał bym się problemu z wiązką, przetarta, naderwana, nie łączy kostka,

w swoim nie robiłem adaptacji, jak pisałem wcześniej po wyłączeniu zapłonu ster sam sobie robił test około 3 razy i tak po kolejnych odpaleniach czynność powtarzał i wszystko działa bez problemu do dzisiaj tzn około 6 tys. km. bez  problemu tylko ja mam CAHA z plastikowym kolektorem i troszeczkę rocznikowo młodsze auto bo 2011r

jak troszeczkę się ociepli to muszę szwagrowi temat opanować A4 B8 2008r CAGA, blokada czeka na założenie

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, s27 napisał:

w/g twoich błędów dopatrywał bym się problemu z wiązką, przetarta, naderwana, nie łączy kostka,

w swoim nie robiłem adaptacji, jak pisałem wcześniej po wyłączeniu zapłonu ster sam sobie robił test około 3 razy i tak po kolejnych odpaleniach czynność powtarzał i wszystko działa bez problemu do dzisiaj tzn około 6 tys. km. bez  problemu tylko ja mam CAHA z plastikowym kolektorem i troszeczkę rocznikowo młodsze auto bo 2011r

jak troszeczkę się ociepli to muszę szwagrowi temat opanować A4 B8 2008r CAGA, blokada czeka na założenie

Jakby nie łączył z kostką to by raczej cięgno nie chodziło na nastawniku, chociaż sam nie wiem. Dzisiaj z ciekawości zrobiłem adaptacje klap kolektora i co ciekawe na vcds napis że już skończono a cięgno cały czas się ruszało góra, dół i tak w kółko, nie chciało się samo wyłączyć dopiero po odłączeniu kostki od nastawnika cięgno stanęło :huh: . Zauważyłem, że jak mam założony ogranicznik na nastawnik to wychodzą błędy np.

5343 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2010 00 [036] - Short to Plus
5344 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2010 00 [036] - Short to Plus
5345 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2009 00 [036] - Short to Ground
5347 - Intake Manifold Flap; Bank 1 
          P2010 00 [036] - Short to Plus

A jak go zdemontuje to:

7859- Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015 00 [032] -

Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Co jest grane? Może rzeczywiście coś z elektryką. Nie wiem co robić mam wstępnie zamówiony nowy kolektor z nastawnikiem, ale jak się okaże że to nie to to 1500 w d*pę

 

 

 

Edytowane przez resiak82
Opublikowano
W dniu 27.02.2018 o 13:57, resiak82 napisał:

Mam pytanie. W zaawansowanych wartościach pomiarowych uds można sprawdzić procentowo klapy kolektora. Czy te wartości są dobre? Czy 055 nie powinno być bliżej 100%? 

056 stoi na 100%


13:40:08
  055   Intake manifold Runner Control (IMRC); acknowledgment 119.57 %
  056   Intake manifold Runner Control (IMRC); activation 100.00 %

 

 

055 to pozycja nastawnika w danej chwili. 056 to pozycja do której nastawnik dąży czyli pozycja pożądana. Wygląda na to ze poleciał on za daleko i dlatego nie startuje.

W moim przypadku kostkę musiałem ustawić tak aby pozycja nastawnika nie wykraczała powyżej 99% dla żądanej pozycji 100%. W przypadku kiedy wartość była powyżej 99% nastawnik nie włączał się. W tej chwili mam 98 - 99 % kiedy opiera się o kostkę blokującą i startuje za każdym razem.

Po pierwszej instalacji kostki wszystko było ok ale jedynie przez 3 miesiące. Okazało się że błędy P2009 / P2008 / P2015 powróciły. Po podłączeniu kompa okazało się że pozycja nastawnika w spoczynku wynosi 100,3 %. Skręciłem mocniej na śrubie tak by blokowało poniżej 99% i jest OK, żadnych błędów nie ma. 

Poza kostką wymieniałem również inne elementy. W zasadzie to kupiłem cały zestaw naprawczy.

image.png

Opublikowano
5 godzin temu, vex87 napisał:

055 to pozycja nastawnika w danej chwili. 056 to pozycja do której nastawnik dąży czyli pozycja pożądana. Wygląda na to ze poleciał on za daleko i dlatego nie startuje.

W moim przypadku kostkę musiałem ustawić tak aby pozycja nastawnika nie wykraczała powyżej 99% dla żądanej pozycji 100%. W przypadku kiedy wartość była powyżej 99% nastawnik nie włączał się. W tej chwili mam 98 - 99 % kiedy opiera się o kostkę blokującą i startuje za każdym razem.

Po pierwszej instalacji kostki wszystko było ok ale jedynie przez 3 miesiące. Okazało się że błędy P2009 / P2008 / P2015 powróciły. Po podłączeniu kompa okazało się że pozycja nastawnika w spoczynku wynosi 100,3 %. Skręciłem mocniej na śrubie tak by blokowało poniżej 99% i jest OK, żadnych błędów nie ma. 

Poza kostką wymieniałem również inne elementy. W zasadzie to kupiłem cały zestaw naprawczy.

image.png

Dzięki. Czyli można się sugerować tymi wartościami zakładając ogranicznik? Teraz zrobiłem inaczej założyłem ogranicznik na zdjętym nastawniku i jest inna wartość w 055 i 056. Na razie zrobiłem ok 40 km i jest bez błędu, ale obawiam się że to cisza prze burzą ? . Może wiesz gdzie w vcds robi się test nastawnika? Gdzie kupiłeś ten zestaw naprawczy?

 

Opublikowano

Czy ktoś się orientuje jakie napięcie powinno być na wtyczce od nastawnika kolektora? Chcę wyeliminować czy nie mam gdzieś przetarcia na przewodach

Opublikowano
Opublikowano
7 minut temu, s27 napisał:

U mnie była taka sytuacja, że ogranicznik założyłem bez demontażu nastawnika (na aucie) Po wcześniejszym zaznaczeniu zauważyłem że ogranicznik blokował nastawnik o jakieś 4mm i niestety błąd wyskoczył po ok 300km na trasie. Wymontowałem nastawnik i założyłem ogranicznik na nim i wtedy było już ok 2mm i jak na razie błędu nie ma a przejechałem jakieś 200-300km. Jeśli komuś nie pomaga z błędem sam ogranicznik to warto zainwestować w cały zestaw naprawczy od gościa z allegro. Daje on 100% gwarancje działania i że nie pojawi  się błąd, a jeśli tak to zwraca siano.

Opublikowano

U mnie po założeniu samego ogranicznika pojawił sie bardzo szybko. Kupiłem zestaw i po problemie. Montaż około godziny

 

Opublikowano

Uporałem się i ja z P2015.

Na początku padł nastawnik  (trup) - wymieniony na nowy + założony aluminiowy ogranicznik - problem pozostał. Kolejnym krokiem było zajrzenie do kolektora. Wszystko było wewnątrz luźne, za luźne - założony zregenerowany, ze wzmocnionymi elementami kolektor - problem rozwiązany. Na koniec adaptacje. Przy okazji wyczyszczony egr i przepustnica - nie były zalepione grubym nagarem, ale była warstwa szklistego nagaru, odpadającego podczas mechanicznego czyszczenia.

Przypuszczam, że zły stan wnętrzności kolektora spowodował uszkodzenie nastawnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...