resiak82 Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam. Czy orientuje się ktoś może jak za pomocą vcds można sprawdzić nastawnik? Czy za mocno się nie odchyla Na forum VW że basic settings grupa 121, można tam sprawdzić napięcie przy wyłączonych klapach powinno być 0.760V, poniżej 0.380V podobno wywala błąd. U mnie w basic setting nie mogę wejść w grupy
venom.dho Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Sprawdzić to raz, a fajnie by było aby ktoś był taki miły i podpowiedział jak zrobić prawidłowo adaptację nastawnika vcdsem. Kilka tych pytań pojawiło się w dziale diagnostyki, ale odpowiedzi brak.
resiak82 Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 4 godziny temu, venom.dho napisał: Sprawdzić to raz, a fajnie by było aby ktoś był taki miły i podpowiedział jak zrobić prawidłowo adaptację nastawnika vcdsem. Kilka tych pytań pojawiło się w dziale diagnostyki, ale odpowiedzi brak. Wchodzimy w Basic Settings---> Adaptation of load shift flap bank 1. Ale nie jestem pewien
resiak82 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Witam. Wyskakiwał mi błąd 7859 P2015 ale tylko widoczny na vcds. Kupiłem ogranicznik na allegro na nastawnika i pomógł ale na jakieś 300 km i wyskoczył błąd ale już na zegarach 5336 P2015. Co się dzieje? Czy kolektor do wymiany z nastawnikiem?
resiak82 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Witam. Skasowałem błędy, ale dzisiaj się pokazały następujące: Sunday,25,February,2018,15:14:48:62939 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: Release 12.12.0 (x64) Data version: 20130910 VIN: WAUZZZ8K09N038848 License Plate: Mileage: Repair Order: aa -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb Control Module Part Number: 03L 906 022 MJ HW: 03L 906 022 B Component and/or Version: R4 2,0L EDC H01 4378 Software Coding: 0104002C18072018 Work Shop Code: WSC 99999 1023 2097151 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006 (AU48) VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C 4 Faults Found: 5343 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2010 00 [036] - Short to Plus Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 198672 km Date: 2018.02.25 Time: 11:14:28 5344 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2010 00 [036] - Short to Plus Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Mileage: 198673 km Date: 2018.02.25 Time: 11:18:31 5345 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2009 00 [036] - Short to Ground Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 198673 km Date: 2018.02.25 Time: 11:26:16 5347 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2010 00 [036] - Short to Plus Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 198672 km Date: 2018.02.25 Time: 11:14:29 Wszystko związane z kolektorem. Czy próbować wymienić sam nastawnik na razie? Masakra jakaś
resiak82 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Pytanie mam do osób którym pomógł ogranicznik na nastawnik który likwiduje błąd np. 2015. Czy po założeniu tego robiliście adaptacje vcds? I czy konieczny jest demontaż nastawnika do założenia tego? Mi się udało założyć to bez wyciągania nastawnika. Zaznaczyłem wcześniej sobie położenie tego czarnego cięgna i ku mojemu zdziwieniu po założeniu ogranicznika cięgno mniej schodzi o jakieś 3-4mm trochę dużo mi się wydaje
puczyl1990 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 11 minut temu, resiak82 napisał: ...cięgno mniej schodzi o jakieś 3-4mm trochę dużo mi się wydaje A nie sadzisz, że po to jest ten ogranicznik? Takie jest jego zadanie aby ograniczyc ruch juz wyrobionego ciegna.
resiak82 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 1 minutę temu, puczyl1990 napisał: A nie sadzisz, że po to jest ten ogranicznik? Takie jest jego zadanie aby ograniczyc ruch juz wyrobionego ciegna. Tak sądzę, ale gdzieś wyczytałem na forach że ogranicza ruch o jakieś 1mm. Może u mnie jest po prostu tak wydygany już. A czy adaptacje trzeba wykonać po założeniu tego? Bo co chwilę wyzwalają mi nowe błędy (2 posty wyżej) A może problem jest z elektryką, błędy po przetłumaczeniu oznaczają "zwarcie z plusem" i "zwarcie z ziemią"
resiak82 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Mam pytanie. W zaawansowanych wartościach pomiarowych uds można sprawdzić procentowo klapy kolektora. Czy te wartości są dobre? Czy 055 nie powinno być bliżej 100%? 056 stoi na 100% 13:40:08 055 Intake manifold Runner Control (IMRC); acknowledgment 119.57 % 056 Intake manifold Runner Control (IMRC); activation 100.00 %
s27 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 w/g twoich błędów dopatrywał bym się problemu z wiązką, przetarta, naderwana, nie łączy kostka, w swoim nie robiłem adaptacji, jak pisałem wcześniej po wyłączeniu zapłonu ster sam sobie robił test około 3 razy i tak po kolejnych odpaleniach czynność powtarzał i wszystko działa bez problemu do dzisiaj tzn około 6 tys. km. bez problemu tylko ja mam CAHA z plastikowym kolektorem i troszeczkę rocznikowo młodsze auto bo 2011r jak troszeczkę się ociepli to muszę szwagrowi temat opanować A4 B8 2008r CAGA, blokada czeka na założenie
resiak82 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 (edytowane) Godzinę temu, s27 napisał: w/g twoich błędów dopatrywał bym się problemu z wiązką, przetarta, naderwana, nie łączy kostka, w swoim nie robiłem adaptacji, jak pisałem wcześniej po wyłączeniu zapłonu ster sam sobie robił test około 3 razy i tak po kolejnych odpaleniach czynność powtarzał i wszystko działa bez problemu do dzisiaj tzn około 6 tys. km. bez problemu tylko ja mam CAHA z plastikowym kolektorem i troszeczkę rocznikowo młodsze auto bo 2011r jak troszeczkę się ociepli to muszę szwagrowi temat opanować A4 B8 2008r CAGA, blokada czeka na założenie Jakby nie łączył z kostką to by raczej cięgno nie chodziło na nastawniku, chociaż sam nie wiem. Dzisiaj z ciekawości zrobiłem adaptacje klap kolektora i co ciekawe na vcds napis że już skończono a cięgno cały czas się ruszało góra, dół i tak w kółko, nie chciało się samo wyłączyć dopiero po odłączeniu kostki od nastawnika cięgno stanęło . Zauważyłem, że jak mam założony ogranicznik na nastawnik to wychodzą błędy np. 5343 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2010 00 [036] - Short to Plus 5344 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2010 00 [036] - Short to Plus 5345 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2009 00 [036] - Short to Ground 5347 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2010 00 [036] - Short to Plus A jak go zdemontuje to: 7859- Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015 00 [032] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Co jest grane? Może rzeczywiście coś z elektryką. Nie wiem co robić mam wstępnie zamówiony nowy kolektor z nastawnikiem, ale jak się okaże że to nie to to 1500 w d*pę Edytowane 27 Lutego 2018 przez resiak82
vex87 Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 W dniu 27.02.2018 o 13:57, resiak82 napisał: Mam pytanie. W zaawansowanych wartościach pomiarowych uds można sprawdzić procentowo klapy kolektora. Czy te wartości są dobre? Czy 055 nie powinno być bliżej 100%? 056 stoi na 100% 13:40:08 055 Intake manifold Runner Control (IMRC); acknowledgment 119.57 % 056 Intake manifold Runner Control (IMRC); activation 100.00 % 055 to pozycja nastawnika w danej chwili. 056 to pozycja do której nastawnik dąży czyli pozycja pożądana. Wygląda na to ze poleciał on za daleko i dlatego nie startuje. W moim przypadku kostkę musiałem ustawić tak aby pozycja nastawnika nie wykraczała powyżej 99% dla żądanej pozycji 100%. W przypadku kiedy wartość była powyżej 99% nastawnik nie włączał się. W tej chwili mam 98 - 99 % kiedy opiera się o kostkę blokującą i startuje za każdym razem. Po pierwszej instalacji kostki wszystko było ok ale jedynie przez 3 miesiące. Okazało się że błędy P2009 / P2008 / P2015 powróciły. Po podłączeniu kompa okazało się że pozycja nastawnika w spoczynku wynosi 100,3 %. Skręciłem mocniej na śrubie tak by blokowało poniżej 99% i jest OK, żadnych błędów nie ma. Poza kostką wymieniałem również inne elementy. W zasadzie to kupiłem cały zestaw naprawczy.
resiak82 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 5 godzin temu, vex87 napisał: 055 to pozycja nastawnika w danej chwili. 056 to pozycja do której nastawnik dąży czyli pozycja pożądana. Wygląda na to ze poleciał on za daleko i dlatego nie startuje. W moim przypadku kostkę musiałem ustawić tak aby pozycja nastawnika nie wykraczała powyżej 99% dla żądanej pozycji 100%. W przypadku kiedy wartość była powyżej 99% nastawnik nie włączał się. W tej chwili mam 98 - 99 % kiedy opiera się o kostkę blokującą i startuje za każdym razem. Po pierwszej instalacji kostki wszystko było ok ale jedynie przez 3 miesiące. Okazało się że błędy P2009 / P2008 / P2015 powróciły. Po podłączeniu kompa okazało się że pozycja nastawnika w spoczynku wynosi 100,3 %. Skręciłem mocniej na śrubie tak by blokowało poniżej 99% i jest OK, żadnych błędów nie ma. Poza kostką wymieniałem również inne elementy. W zasadzie to kupiłem cały zestaw naprawczy. Dzięki. Czyli można się sugerować tymi wartościami zakładając ogranicznik? Teraz zrobiłem inaczej założyłem ogranicznik na zdjętym nastawniku i jest inna wartość w 055 i 056. Na razie zrobiłem ok 40 km i jest bez błędu, ale obawiam się że to cisza prze burzą ? . Może wiesz gdzie w vcds robi się test nastawnika? Gdzie kupiłeś ten zestaw naprawczy?
resiak82 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Czy ktoś się orientuje jakie napięcie powinno być na wtyczce od nastawnika kolektora? Chcę wyeliminować czy nie mam gdzieś przetarcia na przewodach
Dastin Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Kolego vex87 możesz podać link do sklepu z zestawem naprawczym do nastawnika do 2.0 (CAGA)?
resiak82 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 33 minuty temu, Dastin napisał: Kolego vex87 możesz podać link do sklepu z zestawem naprawczym do nastawnika do 2.0 (CAGA)? http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kolektor-ssacy-audi-vw-seat-2-0-i6341301873.html
s27 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Jeżeli tylko samą blokadę to ja kupiłem do swojego CAHA i szwagra CAGA od tego gościa, błędy zginęły i wszystko gra. http://allegro.pl/p2015-blad-klap-kolektora-2-0-tdi-cr-nastawnik-fv-i7073693426.html?snapshot=MjAxOC0wMi0yMFQxOTozNDozOC45NjNaO2J1eWVyOzgzZDFkZjFmMGU4Y2I5NGE1YjcyYjk0ZWNlMWEzYWU0MTBmYTA3MGVhYjk3ZmJhZWM4MzAzOWRhZjdhMGM1YmE%3D
resiak82 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 7 minut temu, s27 napisał: Jeżeli tylko samą blokadę to ja kupiłem do swojego CAHA i szwagra CAGA od tego gościa, błędy zginęły i wszystko gra. http://allegro.pl/p2015-blad-klap-kolektora-2-0-tdi-cr-nastawnik-fv-i7073693426.html?snapshot=MjAxOC0wMi0yMFQxOTozNDozOC45NjNaO2J1eWVyOzgzZDFkZjFmMGU4Y2I5NGE1YjcyYjk0ZWNlMWEzYWU0MTBmYTA3MGVhYjk3ZmJhZWM4MzAzOWRhZjdhMGM1YmE%3D U mnie była taka sytuacja, że ogranicznik założyłem bez demontażu nastawnika (na aucie) Po wcześniejszym zaznaczeniu zauważyłem że ogranicznik blokował nastawnik o jakieś 4mm i niestety błąd wyskoczył po ok 300km na trasie. Wymontowałem nastawnik i założyłem ogranicznik na nim i wtedy było już ok 2mm i jak na razie błędu nie ma a przejechałem jakieś 200-300km. Jeśli komuś nie pomaga z błędem sam ogranicznik to warto zainwestować w cały zestaw naprawczy od gościa z allegro. Daje on 100% gwarancje działania i że nie pojawi się błąd, a jeśli tak to zwraca siano.
Dastin Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 U mnie po założeniu samego ogranicznika pojawił sie bardzo szybko. Kupiłem zestaw i po problemie. Montaż około godziny
venom.dho Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Uporałem się i ja z P2015. Na początku padł nastawnik (trup) - wymieniony na nowy + założony aluminiowy ogranicznik - problem pozostał. Kolejnym krokiem było zajrzenie do kolektora. Wszystko było wewnątrz luźne, za luźne - założony zregenerowany, ze wzmocnionymi elementami kolektor - problem rozwiązany. Na koniec adaptacje. Przy okazji wyczyszczony egr i przepustnica - nie były zalepione grubym nagarem, ale była warstwa szklistego nagaru, odpadającego podczas mechanicznego czyszczenia. Przypuszczam, że zły stan wnętrzności kolektora spowodował uszkodzenie nastawnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się