PanMateusz Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Witam, borykam sie z checkiem w samochdozie ktory zkaupilem niedawno , mialem nadzieje ze pojade do serwisu audi i potwierdza moje podejrzenia ze chodzi o przeplywomierz... niestety mechanik powiedzial ze napenwo nie gdyz wyskoczylby mu blad przeplywomierza,lecz cpokazuje sonde lambda przed katalizatorem. wiadomo jak to z sonda mozliwosci jest wiele moze nie chodzic o sama sonde lecz o rozne czynniki ktore wplywaja na nia, w momencie gdy zaczal gazowac na biegu jalowym wyskoczyl mu kolejny blad "sporadyczny" mianowicie chodzi o czujnik temperatury plynu chlodzacego, powiedzial ze to moze byc przyczyna bo pomimo ze jest to blad sporadyczny moze powodowac ze sonda lambda na stale odczytuje bledne dane czy cos ( nie znam sie tak dobrze na tym powtarzam to co mniej wiecej powiedzial mechanik) Czy ktos mial podobny problem? wiem ze z tymi silnikami wiele osob walczy, dlatego pytam bo moze ktos znalazl zloty srodek lub mial podobny problem , podam nizej 3 bledy ktore mam na kartce wydrukowane jako zapisy w pamieci bledow: Numer ; P0130 : Rząd 1, sonda 1 elektryczna usterka w obwodzie prądowym Rodzaj usterki 1: niewiarygodny sygnal Rodzaj usterki 2 ; statycznie Numer : P1290: czujnik temperatury plynu chlodzacego na wyjsciu z chlodnicy Sygnal za duzy Rodzaj usterki 1 nieosiagnieta dolna wartosc graniczna Rodzaj usterki 2 : sporadyczna Numer: P1292: Termostat programowo sterowanego chlodzenia silnika Przerwa Rodzaj usterki1 : brak sygnalu / komunikacji Rodzaj usterki 2: sporadyczna
pioteros Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Wymien wpierw termostat. Skasuj błędy pojezdzij i zobacz czy reszta wróci. Wysłane z mojej nowej Nokii 3310 Ewentualnie zbadaj kabel i wtyczkę od niego Wysłane z mojej nowej Nokii 3310
PanMateusz Opublikowano 31 Października 2014 Autor Opublikowano 31 Października 2014 Tak tez radzil mi ten mechanik , proponowal tez zeby zdjac kolektor i sprawdzic czy nie ma "lewego powietrza" , aha i jeszcze jedno ta sonda lambda przed katem byla wymieniana zanim kupilem auto lecz nie jest oryginalna wiadomo ze takowa kosztuje z 700 zl, czy jest szansa ze na tej bedzie wszystko gralo? bo sam check mi az tak bardzo nie przeszkadza jednak zdecydowanie za duzo pali bo mieszanka jest zbyt bogata a to juz niestety boli moja kieszen
jacek70 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Powodem dużego palenia może być wadliwa sonda. Skoro masz błąd sondy to ją wymień bo dobra to ona nie jest.
pioteros Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) A silnik normalnie się nagrzewa do 90 stopni? Sonda jest wyłączona z obwodu z tego co mówi błąd. Jeśli wsadzony był zamiennik to w tym leży problem. Jak nie chcesz wydawać kasy kup sprawna uzywke. A kolektory itp dostaw na razie w spokoju. Na takich rzeczach jak sondy, przepływomierze, czujniki się nie oszczędza bo i tak za chwilę trzeba kupować następne - firmowe. Wiec lepiej raz zapłacić ale mieć problem z głowy. A jak się chce tanio i w miarę dobrze - szukać oryginalnych ale używanych elementów. Edytowane 2 Listopada 2014 przez pioteros
PanMateusz Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Opublikowano 3 Listopada 2014 owszem w tym momencie sonda lamba jest nie oryginalna ,ale zostala taka wsadzona bo juz wczesniej palil sie check , czyli teraz mam dylemat - wymienic sonde czy termostat ?
pioteros Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Masz konkretny opis Statyczny czyli stały przerwany obwód Jak wymienisz termostat to myślisz ze sonda nagle o żyje i zacznie znowu łączyć? Wysłane z mojej nowej Nokii 3310
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się