Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapowietrza się układ paliwowy


byradzio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem ostatnio, mianowicie silnik po odpaleniu chodzi normalnie odpala też ładnie, problem pojawia się jednak gdy silnik nagrzeje się do ok 55-65 stopni, zaczyna rzucać silnikiem i całą budą, po chwili silnik gaśnie, można kręcić i kręcić i nie odpala, pomaga dopiero psikanie starterem w dolot powietrza. Silnik startuje lecz po zdjęciu nogi z gazu gaśnie. Po odpaleniu rozgrzewając silnik do 90 stopni takich objawów nie ma. Ktoś miał taki problem lub wie jak z tym pomóc ?

Dołączam logi statyczne grupy 013

w trakcie kiedy silnik zaczyna rzucać i gaśnie

http://vaglog.pl/log_192415.html

kiedy silnik jest rozgrzany

http://vaglog.pl/log_192419.html


Nowe logi: od zimnego do momentu "śmierci", w logach temperatury, korekcje i obroty

http://vaglog.pl/log_192943.html

http://vaglog.pl/log_192944.html

http://vaglog.pl/log_192945.html


Doszły nowe objawy, samochód dziś nie chciał załapać przy odpalaniu na zimno, załapał dopiero gdzieś po minucie kręcenia, potem jakieś 10 min jazdy po mieście 1,5h stał i znów to samo jak próbowałem odpalić, następnie wracając jechałem pod stromą górkę i silnik zgasł, redukcja i gaz w podłogę ale zero reakcji. Może to być objaw źle założonych uszczelek pod pompowtryskami?? samochód miał wymienianą uszczelkę pod głowicą i od tamtej pory zaczęły się objawy. Może orientuje się ktoś gdzie w Gdańsku mogliby mi to sprawdzić?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wczoraj wymieniłem zawór filtra paliwa i potem test, lekkie telepanie jest ale nie ciągłe tylko przerywane, jakby raz na jakiś czas nie przepalił, ale jakie zdziwienie że JUŻ NIE GAŚNIE póki co ;) ale tak dla pewności dzisiaj też go potestowałem i również nie zgasł ;) Lecz są trudności z odpalaniem, raz odpali ładnie a raz tak kulawo, dorzucam jeszcze logi z dzisiejszych testów:

od zimnego do 90 stopni na blacie

logi grup 013,018,023

http://vaglog.pl/log_193849.html

na rozgrzanym silniku

grupy 013,018,001

http://vaglog.pl/log_193852.html

rozgrzany z przygazowkami na poczatku i potem bez gazu

grupy 013,018,001

http://vaglog.pl/log_193851.html

po przejażdżce po mieście:

grupy 001,013,023

http://vaglog.pl/log_193853.html

oraz grupy 001,018

http://vaglog.pl/log_193854.html

Edytowane przez byradzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze się domyślasz :)

Zapodał byś jeszcze loga z kanału 18.

Wstępnie też mi to wygląda na uszczelniacze pompowtrysków, borykałem się u siebie z telepaniem motorówką po rozgrzaniu, i też objaw był podobny jak u Ciebie.

Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku, korekcje na 4 cyl. rosły, jak były pow 2,4 to zaczynało mocno telepać motorem.

Wymiana uszcelniaczy na pompowtryskach na razie załatwiła sprawę , silnik chdzi ładnie i równiutko, mimo że gniazda pompek i same pompki są już mocno powycierane, a wałek rozrządu jest lekko podtarty .

Z logów widać że u Ciebie taka sytuacja ma miejsce na dwóch cylindrach , 3 i 4.

Nic dziwnego że silnik gaśnie :naughty:

Wygląda że ktoś dał ciała przy motarzu pompek :decayed:

Jak byś był zainteresowany, to tutaj masz mój wątek :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniono zawór filtru paliwa, oraz zrobione nowe logi, więcej info w pierwszym poście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie ma problemów, martwi mnie tylko to że lekko trzęsie budą (ale to było już jak kupiłem, może to dwumas ;/), oraz to że momentami jakby nie przepalał ;/ ogólnie to nawet błąd był :

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 000 - - - Intermittent

A no i to że nie odpala ładnie tylko tak kulawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd oznacza że ECU wykryło brak zapłonu na 4 cylindrze.

Nie było przy okazji błędu przerwy w obwodzie cewki czwartego pompowtrysku ?

Jeżeli nawet nie było, to zaczął bym od dogięcia konektorów przewodów sterujących czwartą pompką :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było ;/ po odebraniu z warsztatu miałem jeszcze takie błędy

4 Faults Found:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 000 - -
18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 000 - -
16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 000 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 000 - - - Intermittent

Da radę dogiąć te konektory tak po otwarciu maski czy trzeba pokrywę zaworów ściągać bo nie wiem gdzie one dokładnie są ;/ jakbyś mógł wytłumaczyć gdzie to się dokładniej znajduje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę trzeba zdjąć. Zdjąć wtyczkę od PD. Otworzyć plastik podoginać konektorki i poskładać. W/g mnie to tylko placebo bo bardzo ciasno te wtyczki siedzą ale jak Ci się nudzi to przy okazji wałek sobie obejrzysz... :-D

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było ;/ po odebraniu z warsztatu miałem jeszcze takie błędy

4 Faults Found:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 000 - -
18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 000 - -
16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 000 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 000 - - - Intermittent

Da radę dogiąć te konektory tak po otwarciu maski czy trzeba pokrywę zaworów ściągać bo nie wiem gdzie one dokładnie są ;/ jakbyś mógł wytłumaczyć gdzie to się dokładniej znajduje ;)

Konektory PD raczej zostaw w spokoju, z tego co napisałeś wyżej jest problem z czujnikiem G42 (temp powietrza w dolocie) i G31( ciśnienie powietrza w dolocie).

Niewłaściwe ich działanie może powodować skoki mocy silnika, co będziesz odczuwał jako szarpanie .

Obydwa czujniki są w jednej obudowie na plastikowej rurze idącej od intercoolera do kolektora dolotowego :decayed:

Błąd braku zapłonu na czwatym mógł, być spowodowany zapowietrzeniem magistrali paliwowej w głowicy .

Więcej na temat lokalizacji czujnika:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28668-all-r4-v6-tdi-lokalizacja-czujnikow-oraz-elementow-wykonawczych/

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze te błędy po usunięciu się już nie pojawiły, myślę że czujniki były odpiete a akumulator nie i stąd te błędy :-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pisz konkretnie, bo tak to niepotrzebnie nam się szare komórki grzeją :decayed::)

Jak wszyscy będą tak sączyć informacje po trochu, to aż się odechciewa gdybać :hi:

Pisać ze szczegółami , każda informacja ważna i może naprowadzić na źródło problemu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie za pierwszym razem nie dokładnie opisałem, mój błąd :-)
Jutro jak pogoda pozwoli to nagram filmik jak wygląda praca tego silnika z tym efektem nie przepalania :-)

------------------------------------------

No i kaplica. Dzisiaj jechałem, rozgrzany już do 90 stopni i zdechł ;/ na środku skrzyżowania ;/ odpalam ze startera i póki jest starter albo obroty przynajmniej 3 tyś. to działa, ale puszcze gaz i od razu gaśnie, po czasie jak postoi to po długim kręceniu odpala ale dam gazu i puszczę i gaśnie. Zero błędów, jak odpali to rzuca silnikiem ;/ nawet na obrotach 2,5 tyś ;/ ja pier**le, a miałem właśnie do domu jechać ;/


Dzisiaj na zimno odpalił od strzała i przy wchodzeniu na obroty nic się nie działo więc postanowiłem zrobić logi:

http://vaglog.pl/log_194237.html

http://vaglog.pl/log_194238.html

http://vaglog.pl/log_194239.html

sorki że tak przerywane ale coś mi przerywało połączenie. Na koniec przy już prawie rozgrzanym silniku dałem gazu do 3 tyś puściłem i od razu zdechł ;/


A no i rzuca znów silnikiem i budą ;/

Edytowane przez byradzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po tych logach widać, wypisz wymaluj , sytuacja identyko jak u mnie.

Jak się rozgrzeje , to telepie budą , w czasie jazdy jest w miarę ok, ale jak już ciepły, to jak postoi na wolnych obrotach, to mało z budy nie wyskoczy :grin::P

Prześledź u Siebie korekcje na trzecim cylindrze (grupa 13), po rozgrzaniu zaczyna rosnąć i dochodzi prawie do maksa .

Jak osiąga wartość powyżej +2, to pewnie zaczyna się jazda z telepaniem motorem? :decayed:

Jest to spowodowane najprawdopodobniej zakłóceniami w zaopatrzeniu pompki nr. 3 w pailiwo :whistling:

Na logach, które wrzuciłeś na początku wątku widać że podobna sytuacja występuje też czasami na czwartym cylindrze, i jak 3 i 4 pompka nie dostaje odpowiediej ilości paliwa, to sorry, na dwóch cylindrach silnik raczej pracować nie powinien :naughty::hi:

Oddaj auto do innego mechanika, niech oceni, czy uszczelniacze były podczas ostatniej naprawy w ogóle wymieniane i oceni stopień zużycia gniazd pompek i stopień wytarcia obudów samych pompowtrysków .

Jak nie będzie znacznego zużycia to niech wymienia uszczelniacze na pmpowrtyskach, u mnie po wymianie chodzi jak pszczółka, pomimo że mam powycierany wałek rozrządu, a i pompki i ich gniazda delikatnie mówiąc nie wyglądają najlepiej :naughty:

Przeczytaj najpierw mój wątek, który wcześniej zalinkowałem, znajdziesz tam trochę wskazówek, na co zwrócić uwagę :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i właśnie w poniedziałek dzwonie do mechanika ale w Gdańsku. juz nie stawiam w tym warsztacie gdzie robili bo i tak za dużo problemów z nimi było, zobaczymy co oni zrobią i jak to będzie chodzić, bo nie mam zamiaru znów pchać samochodu do najbliższej stacji (dobrze ze na płaskim było ostatnio)

Edytowane przez byradzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik musi być ogarnięty, popytaj go w jaki sposób reguluje pompki po montarzu, czy potrzebne mu będą nowe śruby mocujące pompki.

Jest podwieszony wątek o regulacji pompowtrysków, tam masz info jak się to powinno robić. Żeby być pewnym że pompki są właściwie ustawione do regulacji , potrzebny jest czujnik zegarowy ze statywem :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym tako miał tylko bym sam ustawił :-\ a no i rzucanie silnikiem to w sumie jest od samego rozruchu nie tylko jak się dawka zwiększy ale później robi się jeszcze mocniejsze :-\

Uszczelki wymienione, silnikiem podobno juz nie rzuca bo w sumie nie byłem zobaczyć tylko mechanik mi mówił ale dalej jest problem że po rozgrzaniu dodasz gazu i zdycha ;/ może to być wina taniego zaworu filtra paliwa ?

Edytowane przez byradzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie pod obciążeniem czy na luzie ?????

Są jakieś zaobserwowane prawidłowości występowaniu broblemu ???

Pliss, zapodaj jak najwięcej informacji, żeby można było coś wydedukować, a nie wróżyć ze szklanej kuli :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie, odpalam go na zimnym gaz i jest wszystko okej nie gaśnie, stoi tak sobie aż się rozgrzeje i jak dodać gazu i puszcze to odrazu gaśnie, podczas jazdy zgasł przy hamowaniu silnikiem jak był rozgrzany

Na razie dalej stoi u mechaniora, od poprzedniego wtorku :-(

Edytowane przez byradzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj loga z grupy 18 ( i dowolnej innej, w której będą widoczne obroty silnika ) w momencie kiedy silnik gaśnie .

Pasowało by też prześledzić watrość ciśnienia paliwa zasilającego pompki , w funkcji obrotów silnika .

Na pompie tandemowej jest zaślepiony króciec, do którego wkręca się przyłącze manometru.

Manometr powinien być wypełniony gliceryną, z racji tego że ciśnienie tam bardzo pulsuje w rytm faz pompowania tandempompy i na zwyłym jest problem z odczytem :naughty:

Zakres pomiarowy manometru to 12-15 barów.

Gwint przyłącza na tandemie , jak dobrze pamiętam to 12X1,5 mm

Generalnie coś mi podpowiada że jest problem z zasilaniem pompek w paliwo :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,Może pada pompa tandemowa, trzeba zmieżyc jakie ciśnienie daje?


Ciśnienie pompy tandemowej na wolnych obrotach powinno być około 3 bar a przy obrotach 4tyś midzy 7a10bar

Edytowane przez daro80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...