Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z 1 i wstecznym. Manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie zdjęcia chcesz. Żadnych nie robiłem ale powiem ci co i jak.

Opublikowano

Zdjąłem mieszek i wygląda jak nowe, nic nie było grzebane. Gdzie jest tuleja o której mowa?

46fa71525765b783c7a9c6c2bf96954f.jpg

Opublikowano (edytowane)

To jest część nr 16 8E0798151B. Wcześniej napisałem jak do tego się dobrać. U mnie było to rozwalone oraz wybierak pod mieszkiem. Niestety wymiana nic nie pomogła, jak już wcześniej pisałem.

"Już po robocie :) od skrzyni wybierak odkręciłem od strony silnika (13), natomiast drążek od spodu (10) i wyjąłem tuleje też od spodu. Był spory luz. Wymieniłem na nową ori nasmarowałem, poskręcałem i jest o niebo lepiej lecz jeszcze od czasu do czasu 1 lekko się przytnie. "

Edytowane przez silnik
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mam identyczny problem z 1-biegiem, często haczy w połowie, delikatne odpuszczenie sprzęgła załatwia sprawę, bo wtedy wskakuje od razu.

Żadnych zgrzytów, dziwnych odgłosów, reszta biegów wchodzi bez problemu, również wsteczny.

W marcu wymieniłem dwumas i komplet sprzęgła, było lepiej, ale tylko na chwilę.

Jutro wymieniam wysprzęglik i poduchę pod skrzynią. W sumie dla spokoju ducha, bo nikt nie może mi jednoznacznie wskazać winowajcę :P

Opublikowano

Daj znać czy się poprawi po wymianie tych gratów, choć nie sądzę.

Opublikowano (edytowane)

U mnie było gorzej, zimą 1,2 i wsteczny na nieodpalonym wchodziły ok, po odpaleniu był problem z ww biegami. Wymieniłem wszystkie poduszki, płyny i jest lepiej. Poduszka skrzyni była uszkodzona, aluminiowa obudowa co trzyma tą gumę pękła. Kupiłem sam wkład ori lemforder ok 170 zł, u mnie w hurtowniach proponowali tylko całość 370 zł. Tą łapę przekrecasz i o wiele taniej, ale dojście kiepskie. Dwie olejowe kupiłem uzywki, i nie wiem czy są sprawne bo na jałowym silnik się trzęsie. Winny katalizator, poduszki, lub wtryski.

Poduszkę skrzyni można samemu zdiagnozować, dajesz jedynkę czy dwójkę i wciskasz gaz trzymając rękę na gałce biegów. Z uszkodzoną poduszką skrzyni bardzo czuć że silnik ją ciągnie

Edytowane przez xsebo1
Opublikowano

Witam.

Mam identyczny problem z 1-biegiem, często haczy w połowie, delikatne odpuszczenie sprzęgła załatwia sprawę, bo wtedy wskakuje od razu.

Żadnych zgrzytów, dziwnych odgłosów, reszta biegów wchodzi bez problemu, również wsteczny.

W marcu wymieniłem dwumas i komplet sprzęgła, było lepiej, ale tylko na chwilę.

Jutro wymieniam wysprzęglik i poduchę pod skrzynią. W sumie dla spokoju ducha, bo nikt nie może mi jednoznacznie wskazać winowajcę :P

Daj znać czy problem znikł . pozdro


Ja u siebie wymieniłem kompletne sprzęgło i też nic nie pomogło więc na pewno to jest związane z czymś innym .

Opublikowano

Mam to samo mimo nowych wszystkich poduszek, sprzęgła, dwumasu, wysprzeglika itp.

Zostaje mi tylko wybierak.

408a9f4227620adab6d7e660434d927f.jpg

Opublikowano

Kolega @halek091 w pierwszym poście wspomniał o tym, że regenerował drążek wybieraka, jednak i to nie usunęło jego problemów.

Opublikowano

Ja już wszystko zregenerowałem i dalej to samo. Mamy synchronizator 1 biegu do wymiany.

Opublikowano

Bedziesz kolego wymieniał ten synchronizator ?? Jeśli tak to napisz jakie są tego koszta i czy oczywiście problem znikł . pozdro

Opublikowano

Jestem po wymianie wysprzęglika i poduchy pod skrzynią. Zero rezultatu. Zostawiam na razie ten temat, bo kasiorę można tak wydawać w nieskończoność ;)

Opublikowano

Wyjęcie i włożenie skrzyni 200 - 350 zł

Do rozebrania skrzyni trzeba mieć pojęcie, inaczej nie ma co się brać i oddać do regeneracji - ok 600 zł. Aż tak bardzo mi nie przeszkadza ta jedynka :)

Opublikowano

Miałem podobnie. Poranne odpalenie - biegi wchodziły jak w nówce. (Na liczniku 210K). Lecz aby tylko lekko się zagrzał, kwestia przejechania 2-3 km i ciężko wchodzi 1 i wsteczny. Pozostałe biegi bez najmniejszego problemu. Czułem też na płaskim, że sprzęgło "ciągnie" mimo, że pedał w podłodze. Wyjąłem skrzynię i zacisk sprzęgła. Od razu w oczy rzucił się wielowypust pokryty rudym pyłkiem rdzy. To samo tarcza w miejscu styku z nim. Prawdopodobnie tarcza zatarła się na wielowypuście. Wielowypust wyczyściłem naftą. Kupiłem nową tarczę sprzęgłową, bo nie będę wkładał używanej choć była jeszcze gruba. Do tego nowe łożysko wyciskowe. Razem 262 zł. Wielowypust i piastę tarczy potraktowałem smarem grafitowym i montaż. Jak ręką odjął i tak po dziś dzień (251K przebiegu).

Opublikowano

Koledzy, czy korzystał ktoś z Was z usług Hukałowicz skrzynie biegów z Cieplewa pod Gdańskiem?


Przy wymianie płynu hamulcowego wymienialiście też pompę sprzęgła (nie wysprzęglik)? Może jeszcze tego spróbuję.

Opublikowano

Witam.

Mam w swoim aucie podobne objawy z jedynką i wstecznym z tym że jak już wrzucę jedynkę i cofnę się do luzu i ponownie wrzucam to wchodzi idealnie. Dodatkowo podczas gdy wrzucam pierwszy bieg to czuć jakby samochód lekko ruszał się do przodu. Czy to lekkie ruszanie do przodu to objawy uszkodzenia czegoś innego niż wcześniej tu opisywane rzeczy ?

Opublikowano

To objawy nie całkowitego wysprzeglenia. Zaczął bym od wymiany płynu hamulcowego w dobrym zakładzie. Mnie bardzo pomogło

Opublikowano

Witam.

Mam w swoim aucie podobne objawy z jedynką i wstecznym z tym że jak już wrzucę jedynkę i cofnę się do luzu i ponownie wrzucam to wchodzi idealnie. Dodatkowo podczas gdy wrzucam pierwszy bieg to czuć jakby samochód lekko ruszał się do przodu. Czy to lekkie ruszanie do przodu to objawy uszkodzenia czegoś innego niż wcześniej tu opisywane rzeczy ?

Zrób test. Silnik pracuje na luzie,

1. naciskasz sprzęgło i wsadzasz 1.

2. Naciskasz sprzęgło czekasz 5 sec. wsadzasz 1.

Jeżeli podczas 1 testu zgrzyta a podczas 2 nie, uszkodzony synchronizator.

Opublikowano

To objawy nie całkowitego wysprzeglenia. Zaczął bym od wymiany płynu hamulcowego w dobrym zakładzie. Mnie bardzo pomogło

Zrobię to w przyszłym tygodniu ponieważ odstawiam na wymianę oleju.

Witam.

Mam w swoim aucie podobne objawy z jedynką i wstecznym z tym że jak już wrzucę jedynkę i cofnę się do luzu i ponownie wrzucam to wchodzi idealnie. Dodatkowo podczas gdy wrzucam pierwszy bieg to czuć jakby samochód lekko ruszał się do przodu. Czy to lekkie ruszanie do przodu to objawy uszkodzenia czegoś innego niż wcześniej tu opisywane rzeczy ?

Zrób test. Silnik pracuje na luzie,

1. naciskasz sprzęgło i wsadzasz 1.

2. Naciskasz sprzęgło czekasz 5 sec. wsadzasz 1.

Jeżeli podczas 1 testu zgrzyta a podczas 2 nie, uszkodzony synchronizator.

Przeprowadziłem właśnie ten test i autko zachowuje się podczas wykonywania punktu 1 i 2 identycznie (ciężko wchodzi bieg i samochód lekko rusza do przodu).

Opublikowano

To działaj jak kolega xsebo1 pisze. Możesz mieć też źle ustawiony lub zużyty wybierak skrzyni jak też tuleje wybieraka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...