Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Cieknie olej z EGR-u


Tukan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam maly problem przejechalem autkiem 1tys.km,,dynamicznie" i musialem dolac ok 250-300ml.ojeju zainteresowalo mnie to ze tak duzo.Patrze na EGR jak laczy sie z rura od IC a tam lekko kapie olej czy to norma skad on sie tam wzial??

Edited by Baskecior: pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak bardzo dynamicznie te 1000km przejechałeś. Ale to możliwe, bo tak się zachowują silniki turbodowałdowane. Kapie z EGR, bo w dolocie jest olej, oczywiście nie może tam płynąć rzeka. Wymień uszczelki przy EGRze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynamicznie znaczy sie jak sie autko zagrzalo to tak do 3600-4000.i zmiana a 180kilosów na autostradzie 170-200km/h.czyli uszczelnic EGR zeby nie kapalo i bedzie ok??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo powszechna usterka w przypadku AJM - też to mam od momentu nabycia auta. Wydmuchy oleju są niewielkie choć syfi na silnik. W forum VW passat jest instrukcja reanimacji tego EGRa - tzn czyszczenia. Jeśli to nie pomaga to najprawdopodobniej padł i pozostaje zakup nowego.

Zuzycie oleju w twoim przypadku jest za duże. Upewnij się że sprawdzasz olej w identycznych warunkach tzn. w pełni rozgrzane auto i ta sama powierzchnia na której stoi, tylko wówczas masz pewność że ubyło oleju w nadmiarze. Mi zbliża się serwis za 1600km i od ostanie wymiany nie dolewałem oleju - do wymiany był baniak 4 litry i resztę już wykorzystałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

posiadam też ajm i przy drugiej wymianie stwierdziłem że poci się z tych dziurek coraz mocniej. poczytałem posty i zabiorę się za czyszczenie ale inna sprawa mnie niepokoi. odkręciłem przewód dolotowy po prawej stronie (gruby w połowie maski) prowadzący od intercoolera i okazało się że są tam ślady oleju. czyli do tego zaworu dochodzi olej [prawdopodobnie poprzez intercooler ale chyba aż od sprężarki bo innej możliwości nie widzę, czy ktoś się ze mną zgadza, czy tak powinno być bo nie wiem czy oprócz czyszczenia egr-u nie zajrzeć do sprężarki bo może ona puszcza olej z powietrzem i u góry (egr) wyłazi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w dolocie pochodzi z odpowietrzenia komory korbowej oraz z uszczelniaczy turbiny. dopoki zuzycie nie wzrasta do wartosci rzedu 0,5-1L/1000km mozesz jezdzic.

jezeli egr cieknie, czyszczenie nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo .. mebrana wewnątrz EGR jest uszkodzona i dlatego cieknie .. normalnie ten olej teoretycznie dopala się, a praktycznie skrapla w IC. Tylko wymiana lub patent Jaro4444 z jego zupełnym zaślepieniem.

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_cieknacy_egr-t44938.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslepienie EGR, pogarsza warunki pracy silnika w zakresie niepelnych obciazen silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe laboraty kolegów o nieco odmiennych poglądach w linku powyżej :naughty:

aaaaaa jest jeszcze jedna opcja !!!!

Wystarczy założyć Oil-catch tank

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t57919.0.html;highlight=oil-catch

Wtedy nie będzie oleju z odmy w dolocie i co za tym idzie nie będzie cieknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania są podzielone jak to często bywa ale nikt nie karze koledze robić tak czy inaczej tylko podaje możliwości rozwiązania problemu a jak zrobi to jego wybór.

Też znam wiele przykładów zaślepienia EGR i nic się złego nie stało z autkami a niektóre przejechały po 100 tys. i jeżdżą do tej pory "ale" zawsze jest to ale :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorac pod uwage ze zaslepianie egr wplywa na srodowisko, nie jest to taka indywidualna sprawa :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u nas niestety to każdego indywidualna sprawa czy i jak dba o środowisko bo kogo to właściwie interesuje. Wystarczy popatrzeć przy zachodniej granicy co wjeżdża do Polski, aż strach pomyśleć co się czasem znajduje w tych ciężarówkach a złapią 1 na 1000 a reszta w glebę.

Ps.Sory za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam, ze kazdy powinien zaczac dbanie o srodowisko od.... siebie i dac przyklad innym :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem jak segregowałem śmieci wrzucając do osobnych kontenerów szkło, plastik itd. ale jak zobaczyłem że zabiera to jedna śmieciarka wrzucając wszystko razem to zrezygnowałem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MRoger podał najrozsądniejsze wyjście z sytuacji, które również gorąco polecam,

wymiana EGR nie jest tania a oil-catch tank eliminuje nam konieczność wymiany EGR i co najważniejsze - pozostawia suchy dolot i zapobiega zarastaniu nagarem kanałów kolektora ssącego, jest też wersja mniej kosztowna niż oil-catch tank tzw. "madafaka czyli druciarstwo dla biedniejszych" a oto ona :naughty:

4dd6a64c03793bf2med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no jeżeli chodzi o zużycie to od maksa na początku do minimum przed zmianą oleju z jedną dolewką w sumie 4 litry i 15,5 tysiąca km zrobione. w sumie to chyba niedużo ale jak zdejmę pokrywę to silnik jest brudny, nasiąkają gąbki pod osłoną i roznoszą to po całej górze, wygląda jak by pół przeciekało a dopiero umyłem i widzę że nie ale jak zrobię znowu 15 tys km to apjać od nowa. a jakieś płukanie sprężarki czy intercoolera? tak strzelam bo nie wiem. jeżeli wymiana całego zaworu ma pomóc to chyba się pokuszę bo cały silnik pięknie suchy aż miło przy tym przebiegu (246kkm) a tu taka lipa. nawet te oringi przy zaworze co koledzy pisali ni kropli nie puszczają a tu.... jeżeli ktoś wymienił i pomogło to dajćie jakiś link, czy te z allegro po 450 zł są dobre?

http://www.allegro.pl/item528292523_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_vw_audi_seat_skoda.html

bo jak to ma pomóc na 100% to się skuszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie 4 litry i 15,5 tysiąca km zrobione.

muszę powiedzieć krótko - żre jak młode cielę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie 4 litry i 15,5 tysiąca km zrobione.

muszę powiedzieć krótko - żre jak młode cielę !

3,8 wchodzi do silnika 4 L mu wzielo na 15,5 tys wiec zjadło 200ml oleju :wink4: To jest bardzo malo jak na PD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie miałem na myśli z pierwszą wymianą, a wchodzi trochę mniej mi jakieś 3,6 litra do 0,9 maksa.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 19:20_________________________________________________ale nadal nie wiem czy te ślady oleju w wężu dolotowym za coolerem a przed zaworem egr powinny być? czy tak jest we wszystkich i czy wymiana zaworu na 100% sprawny rozwiąże sytuację. ubytki oleju nie są wielkie i ale drażni mnie syf na silniku. bo co innego jak trochę ubędzie (ma prawo) ale gdzieś zgubi bez śladu a tu syf jak na starym ciągniku po orce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie, cieknie mi EGR od góry z tej membrany (taki talerzyk na EGR co pod nim są jakby odgięcia). Natomiast te dziurki po bokach są minimalnie wilgotne. Na co najpierw stawiać na wąż IC sprawdzić czy jest olej czy to raczej padnięty EGR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...