Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BPW, telepanie motorem na biegu jałowym


piotrsob1

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu były regulowane na 180. Będe musiał to sprawdzić. Ale i tak coś mi sie wydaje że jakiś czyjnik tak miesza, bo czasem tak jest ze do 2000 obr nie ma mocy i strasznie dymi na czarno nawet dwa logi sa z tym efektem a nic nie widać po wynikach z innymi idczytami.

Tak w ogule to przepraszam że podpiołem się pod temat ze swoim problemem.

Edytowane przez damianoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,i ja sie przylacze do tematu,silnik BRE objawy to bujanie na wolnych na poczatu wibracje pojawialy sie od czasu do czasy teraz dosc czesto towazyszy temu uczucie spadku mocy i jakby silnik nie palil na wszystkie cylindry,zdarza sie tak ze rano sie muli a po postoju chodzi jakby mial ze 200 koni.Wiem ze mam niesprawna przepustince do gaszenia samochodu bo jak gasze to buja motorem czy to moze byc tez przyczyno wibracji na wolnych obrotach.Nie mam problemow z zapalaniem czy na zimnym czy rozgrzanym silniku pali od strzala,zawor EGR nowka.Co moze byc przyczyna?Prosze o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu były regulowane na 180. Będe musiał to sprawdzić. Ale i tak coś mi sie wydaje że jakiś czyjnik tak miesza, bo czasem tak jest ze do 2000 obr nie ma mocy i strasznie dymi na czarno nawet dwa logi sa z tym efektem a nic nie widać po wynikach z innymi idczytami.

Tak w ogule to przepraszam że podpiołem się pod temat ze swoim problemem.

byleś na kompie?? jakieś odczyty w gr 004 ?? jakieś rzeźby przez mechaników w tym kierunku??

Witam,i ja sie przylacze do tematu,silnik BRE objawy to bujanie na wolnych na poczatu wibracje pojawialy sie od czasu do czasy teraz dosc czesto towazyszy temu uczucie spadku mocy i jakby silnik nie palil na wszystkie cylindry,zdarza sie tak ze rano sie muli a po postoju chodzi jakby mial ze 200 koni.Wiem ze mam niesprawna przepustince do gaszenia samochodu bo jak gasze to buja motorem czy to moze byc tez przyczyno wibracji na wolnych obrotach.Nie mam problemow z zapalaniem czy na zimnym czy rozgrzanym silniku pali od strzala,zawor EGR nowka.Co moze byc przyczyna?Prosze o pomoc :)

skoro wiesz ze przepustnica padnieta to czemu jej nie zmienisz - wiem ze jest ciut drozsza od EGR'u (w zamienniku) - kiedys usłyszałem na szkoleniu takie dość mądre słowa - silniki nowej generacji sa napchane czujnikami i modułami ktore tez są czujnikami czyli na chłopski rozum - 1 z zołniezy (czujnik modułu przepustnicy/klapy gaszącej ) piepszy głupoty do kapitana (ECU silnika) wiec kapitan (ECU) wydaje fałszywe polecenia innym żołniezom.(czujnikom) przez co jednostka chodzi - nie prawidłowo. wiec żygnij te 700zł i wymien ją. po wymianie w razie konieczności dalsza diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu były regulowane na 180. Będe musiał to sprawdzić. Ale i tak coś mi sie wydaje że jakiś czyjnik tak miesza, bo czasem tak jest ze do 2000 obr nie ma mocy i strasznie dymi na czarno nawet dwa logi sa z tym efektem a nic nie widać po wynikach z innymi idczytami.

Tak w ogule to przepraszam że podpiołem się pod temat ze swoim problemem.

byleś na kompie?? jakieś odczyty w gr 004 ?? jakieś rzeźby przez mechaników w tym kierunku??

Rok temu miałem takie same objawy i wywlekłem :

turbinę (czyszczenie strony gorącej)

chłodniczkę spalin (czyszczenie tej klapki)

kolektor ssący (czyszczenie bardzo dużej ilości nagaru sadzy i oleju i tam była nieszczelność kanału olejowego z głowicy i leciało prosto na tłok)

klapa gasząca ( tam do modułu dostał się olej, ale wypłukałem i jest ok)

EGR tam była usterka a mianowicie oberwała się klapka i się luzem kręciła. przyspawałem ją i jest ok.

Przed i po robocie nie było błędów i uspokoiło się.

Wczoraj przemyłem czujnik ciśnienia za IC sprawdziłem czy płynne chodzi gruszka przy turbo. Coś mi się wydaje ze tym razem sam EGR wyciągnę.

Jeszscze jedno, odma strasznie rzuca olejem, w przewodach jest sporo oleju i pewnie w IC tez jest go sporo. Jest na to jakiś sposób?

Dzisiaj jak będę wracał z pracy to podepne kompa i zrobię grupę 4. Coś jeszcze mogę sprawdzić?

Jeszcze jedno, mam uszkodzone dwie świece ale to raczej nie wpływa na pracę silnika.

Edytowane przez damianoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu były regulowane na 180. Będe musiał to sprawdzić. Ale i tak coś mi sie wydaje że jakiś czyjnik tak miesza, bo czasem tak jest ze do 2000 obr nie ma mocy i strasznie dymi na czarno nawet dwa logi sa z tym efektem a nic nie widać po wynikach z innymi idczytami.

Tak w ogule to przepraszam że podpiołem się pod temat ze swoim problemem.

byleś na kompie?? jakieś odczyty w gr 004 ?? jakieś rzeźby przez mechaników w tym kierunku??

Witam,i ja sie przylacze do tematu,silnik BRE objawy to bujanie na wolnych na poczatu wibracje pojawialy sie od czasu do czasy teraz dosc czesto towazyszy temu uczucie spadku mocy i jakby silnik nie palil na wszystkie cylindry,zdarza sie tak ze rano sie muli a po postoju chodzi jakby mial ze 200 koni.Wiem ze mam niesprawna przepustince do gaszenia samochodu bo jak gasze to buja motorem czy to moze byc tez przyczyno wibracji na wolnych obrotach.Nie mam problemow z zapalaniem czy na zimnym czy rozgrzanym silniku pali od strzala,zawor EGR nowka.Co moze byc przyczyna?Prosze o pomoc :)

skoro wiesz ze przepustnica padnieta to czemu jej nie zmienisz - wiem ze jest ciut drozsza od EGR'u (w zamienniku) - kiedys usłyszałem na szkoleniu takie dość mądre słowa - silniki nowej generacji sa napchane czujnikami i modułami ktore tez są czujnikami czyli na chłopski rozum - 1 z zołniezy (czujnik modułu przepustnicy/klapy gaszącej ) piepszy głupoty do kapitana (ECU silnika) wiec kapitan (ECU) wydaje fałszywe polecenia innym żołniezom.(czujnikom) przez co jednostka chodzi - nie prawidłowo. wiec żygnij te 700zł i wymien ją. po wymianie w razie konieczności dalsza diagnostyka.

Panowie przepustnica wymieniona,gaszenie silnika wrucilo do normy,ale telepanie nie,jak jest zimny silnik po nocy po zapaleniu telepie ale jak sie przygazuje telepanie mija tak do rozgrzania silnika,jak silnik osiagnie temperature 90°telepie caly czas na wolnych obrotach bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial ze silnik chodzi tylko na trzy cylindry i teraz jestem glupi bo wydaje mi sie ze jak niepali na wszystkie cylindry to powinny byc problemy z zapalaniem,powinien kopcic jak parowoz i byc duzo slabszy,a tu zonk samochod pali od kopa,nie wali czarnym dymem i spadek mocy nie jest znacznie odczowalny,dodam jeszcze ze podczas przyspieszania na drugim i trzecim biegu w okolicach 1500-2000 obr.czuc szarpanie powyzej 2000 obr.wszystko wraca do normy.Wieczorem jak wracalem z pracy to autko jechalo jak by mu nic nie dolegalo,a wiec co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepustnica wymieniona,gaszenie silnika wrucilo do normy,ale telepanie nie,jak jest zimny silnik po nocy po zapaleniu telepie ale jak sie przygazuje telepanie mija tak do rozgrzania silnika,jak silnik osiagnie temperature 90°telepie caly czas na wolnych obrotach bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial ze silnik chodzi tylko na trzy cylindry i teraz jestem glupi bo wydaje mi sie ze jak niepali na wszystkie cylindry to powinny byc problemy z zapalaniem,powinien kopcic jak parowoz i byc duzo slabszy,a tu zonk samochod pali od kopa,nie wali czarnym dymem i spadek mocy nie jest znacznie odczowalny,dodam jeszcze ze podczas przyspieszania na drugim i trzecim biegu w okolicach 1500-2000 obr.czuc szarpanie powyzej 2000 obr.wszystko wraca do normy.Wieczorem jak wracalem z pracy to autko jechalo jak by mu nic nie dolegalo,a wiec co jest?

Jak wyglądają logi grup 13,18 i 23 na biegu jałowym , na zimnym zaraz po uruchomieniu, około 60 st C i na rozgrzanym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydrosztosy bym sprawdził - moga sie podwieszać... i moze byc efekt pracy silnika na 3 gary. - podłącz kompa i zobacz które cylyndry mają dziwne korekcje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z olejem? Kiedy byl wymieniany, w jakim jest stanie i czy czasem nie przybywa? Czy po odpieciu przewodu odmy bardzo duzo leci oparow i czy czasem w komorze silnika nie czuc ropy, czy tyl silnika jest suchy?

Edytowane przez damianoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z olejem? Kiedy byl wymieniany, w jakim jest stanie i czy czasem nie przybywa? Czy po odpieciu przewodu odmy bardzo duzo leci oparow i czy czasem w komorze silnika nie czuc ropy, czy tyl silnika jest suchy?

Olej sprawdzalem dzisiaj rano i wydaje mi sie ze stan sie troche podniusl(na tym bagnecie nic nie widac)barwa nie jest za ciekawa(czarna),od wymiany zrobilem jakies 9000 km,w komorze silnika nie czuc ropy i tyl silnika jest suchy,odmy nie odpinalem bo za bardzo nie wiem ktory to przewod(wydaje mi sie ze to przewod ktory jest dolaczony do pokrywy zaworow ale nie jestem pewien)

Panowie piotrsob1 i SotoM nie moge nic sprawdzic na kompie bo nie posiadam kabelka,ale w poniedzialek umowiony jestem u goscia co regeneruje i naprawia pompy,turbiny i wtryski to wam cos wiecej napisze dziekuje za odpowiedzi na moje pytania :) Panowie mam jeszcze takie jedno pytanie,wiem ze nie ten dzial ale dotyczy to tego problemy.Czy kontrolka "heck"Jesli zaswieci sie z jakiegos powodu(w moim przypadku odpiole kostke od EGR)po wpieciu kostki powinna zgasnac sama po jakims czasie czy trzeba ja skasowac komputerem?pytam bo u mnie zgasla po dwoch dniach jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check po kilku bezbłędnych uruchomianiach i pracy silnika się wyłącza, ale błąd który powodował jego zaświecenie powinien być zapisany w sterowniku silnika do momentu jego skasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check po kilku bezbłędnych uruchomianiach i pracy silnika się wyłącza, ale błąd który powodował jego zaświecenie powinien być zapisany w sterowniku silnika do momentu jego skasowania.

Ok dziekuje :thumbup1:

Witam,dzisiaj autko odebrane od mechanika i juz nic nie buja na wolnych obrotach,przyczyna bylo zasyfiony uklad paliwowy,benzynka w ropie i zasyfione wtryskiwacze.Uklad zostal wyczyszczony razem z zbiornikiem paliwa,rownierz zostaly wyczyszczone wtryski i wymienione uszczelniacze.Jak narazie wszysko ok po zrobieniu 5km :) Teraz silniczek na wolnych pracuje duzo lepiej niz przed awaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była mała pomyłeczka przy dystrybutorze ? :naughty:

Dobre pytanie,mogloby tak byc gdybym tankowal po 10 20 litrow,ale sam zastanawiam sie skad sie tam wziela benzynka poniewaz zawsze tankuje do pelna jak mam ropy na jakies 100-150 km w zbiorniku,jest mozliwosc pomylenia sie ale jak bym zatankowal40 litrow benzynki to bynm nie odjechal od dystrybutora,ale problemy z szarpaniem zaczely sie przed tankowaniem i pomyslalem ze moze zacioga jakis syf z dna zbiornika,to zatankowalem go do pelna vpowerem na shellu i w ten oto sposob caly zbiornik ropki poszedl sie ......,ale najwazniejsze ze furka juz zrobiona i znow moge sie cieszyc z jazdy :banan:

Edytowane przez zawi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pomyłkę wykluczasz, to po prostu gdzieś zalałeś jakiegoś g**na, zamiast napędu :decayed:

Radzę wzmóc czujność i przeanalizować kto Was w okolicy wsadza na minę , stacje z banerami poważnych koncernów też są podejrzane, jeżeli są franczyzowe :hi::naughty:


Witam po długiej przerwie :)

Obiecałem kiedyś w tym temacie, że za jakiś czas pomierzę jeszcze raz wałek rozrządu :decayed:

Ale chyba słowa nie dotrzymam, :naughty: minęło już prawie rok i moje BPW przelatało ok 9 kkm po zastosowaniu dodatku do oleju MILITEC1,

Nie widzę ani nie słyszę jakiejkolwiek różnicy in minus w pracy motorówki od momentu stwierdzenia zużycia wałka rozrządu , moje BPW zapie..ala jak głupie i nie widzę jakoś sensu z pchaniem się tam z suwmiarką, puki się coś nie pogorszy :P:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też napiszę kilka słów. Zrobiłem ok.5kkm i wczoraj podnosiłem pokrywę bo z tyłu delikatnie się pociła- taki urok zamienników. Wałek wygląda jak nowy. Przypomnę że mój wałek jest ori dodatkowo azotowany w celu podniesienia twardości na powierzchni krzywek. Oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje jak zegarek. Korekcje są na poziomie +-0,3 nie więcej. Wcześniej było ponad 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thumbup1::decayed:

U mnie też , nawet z tym powycieranym wałkiem :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepie od razu jak się zatrzymasz i i wyrzucisz na luz ?

Czy jest kilka sekund zwłoki i stopniowe nasilanie telepania ?

Sprawdź jak wyglądają korekcję (kanał 13 ) u mnie na czwartym garku stopniowo rosły, jak przekroczyły +2,2, to zaczynało telepać :hi:

Jak go przegazowałem kilkadziesiąt sekund to wszystko się powtarzało od początku :naughty:

Do wymiany uszczelniaczy na pompkach i wałka rozrządu nie musisz zwalać głowicy

U mnie drgania odczuwam na jałowym i od razu jak wciskam sprzęgło np przed światłami jak dojeżdżam i włączam luz.

Czy przyczyny szukać gdzie indziej niż w uszczelniaczach pompek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy przyczyny szukać gdzie indziej niż w uszczelniaczach pompek?

Koło dwumasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...