Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BPW, telepanie motorem na biegu jałowym


piotrsob1

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to szarpanie miałeś kolego tylko przy ruszaniu z 1 biegu?

U mnie jest takie dziwne, denerwujące poszarpywanie przy ruszaniu, szczególnie odczuwalne po rozgrzaniu motoru.

DKZ ze sprzęgłem mam w miarę świeże, po ok 40kkm, więc też zakładam, że to nie to.

Korekcje ostatnio mi się pogorszyły, bo miałem do niedawna od dłuższego czasu -1.5 na drugim i +1 na trzecim i wówczas jeszcze nie poszarpywał, a teraz:

http://vaglog.pl/log_212717.htmlprzy 82 st. C cieczy i motorze nie do końca rozgrzanym

http://vaglog.pl/log_214580.htmlprzy motorze rozgrzanym.

Wałek mam trochę podjechany na powierzchi roboczej krzywek, ale za to nie są one rozwalcowane, bo nie ma ostrych rantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszarpywanie było przeważnie lekkie, ale czasem - głównie po rozgrzaniu) nasilało się na tyle, że aż przysłona przeciwsłoneczna przedniej szyby, jak była opuszczona potrafiła wpadać w drgawki. W dodatku po takich ojawach po ponownym 10min. postoju (zgaszony silnik) potrafił ruszać płynnie. Czasami było też tak, że na ciepłym musiałem kręcić z 5-6sekund zanim odpalił, przeważnie pali od strzała.

Tak wygłądało to przed naprawą http://vaglog.pl/log_211779.html

Tak już dziś po naprawie (chyba nie do końca się jeszcze układ paliwowy odpowietrzył) http://vaglog.pl/log_214586.html

Jeśli przez najbliższy tydzień potwierdzi się, że szarpanie zniknęło będę bardzo zadowolony - mam nadzieje, że to nie było tylko dziś "na pocieszenie" :-)

Edytowane przez banshee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy log wręcz "książkowy" :decayed:

Zastanawiam się ile osób borykających się do tej pory z takim telepaniem motorówką niepotrzebnie wymieniło, albo regenerowało pompki, wymieniło poduszki pod silnikiem, albo koło dwumasowe :naughty::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bls, wyczytałem że ma być 180 i tak zrobiłem. Poza tym sprawdziłem najpierw na ile były ustawione oryginalnie i powiem wam, że było mniej niż 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 120 możesz ustawić jak jedziesz na kreskę,a po kresce korekta na 180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wytłumaczyć mi dokładniej o co chodzi z tą regulacją poniżej 180 stopni? Zwiększa się tym dawkę, auto ma większą moc, więcej pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

banshee - a gniazda pompek cos "ruszales"/sprawdzales? W jakim byly stanie ?

Nie ma to jak po takim wlasnorecznym zabiegu (no i wydanych $ tez) byc zadowolonym i uzyskac zamierzony efekt - gratki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wytłumaczyć mi dokładniej o co chodzi z tą regulacją poniżej 180 stopni? Zwiększa się tym dawkę, auto ma większą moc, więcej pali?

wieksza dawka paliwa głosniesza praca silnika lepsza dynamika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazda były trochę wytarte, podobnie jak u kolegi wyżej na fotkach-może ciut mniej. Lekko papierkiem zlagodzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dobrze, aczkolwiek minimalne szarpanie (znacznie mniejsze) po rozgrzaniu przy ruszaniu pozostało. Silnik pracuje znacznie lepiej, w weekend zrobiłem trasę 500km w 4 osoby, spalanie wyszło 5,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było taka sama sytuacja z wibracjami, wymiana o-ringów na pompkach pomogła. Dzięki Piotrek za pomoc.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315364-prosba-o-analize-logow-z-20-tdi-bpw-pd-do-regeneracji/?p=4494202

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thumbup1:

Tak trzymaj, a dla potomnych pompki zawsze zdążycie wymienić/zregenerować , ale zaczynajcie od rzeczy tak prozaicznych jak właśnie wymiana uszczelniaczy z zamianą pompek.

Dopiero po takiej operacji będziecie wiedzieli czy to wina pompek, warunków sprężania wcylindrze, czy ich uszczelniaczy (oczywiście jeżeli wymieniający ma pojęcie o tej robocie i gorzej nie popsuje niż było :P )

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po przeczytaniu tego widzę ze też czeka mnie taka wymiana :kwasny:

Szarpie delikatnie na jałowym i od niedawna przy ruszaniu nie mam mocy, tak jak by się turbo wieszało i dymi na czarno. Pierwsze co to muszę zajrzeć do turbiny i egr.

Jak na razie zrobiłem logi ale nie podobają mi się.

http://vaglog.pl/log_216873.html

http://vaglog.pl/log_216872.html

Możesz zerknąć czy przed remontem miałeś podobne wyniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie za wysokie bip-y, a korekcje mogą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to przez kiepskie paliwo.

A jak ciśnienie doładowania turbiny, mozesz sprawdzić ze swoimi w danym zakresie obrotowym?

Edytowane przez damianoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po przeczytaniu tego widzę ze też czeka mnie taka wymiana :kwasny:

Szarpie delikatnie na jałowym i od niedawna przy ruszaniu nie mam mocy, tak jak by się turbo wieszało i dymi na czarno. Pierwsze co to muszę zajrzeć do turbiny i egr.

Jak na razie zrobiłem logi ale nie podobają mi się.

http://vaglog.pl/log_216873.html

http://vaglog.pl/log_216872.html

Możesz zerknąć czy przed remontem miałeś podobne wyniki?

wysokie bipy moga byc przez zbyt luzne pompowtrykiwacze. Na Twoim miejscu zaczal bym od ich regulacji i przy okazji zdjecia pokrywy podoginalbym konektorki na wtyczkach pompek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...