Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże ciśnienie w układzie chłodniczym.


Bociekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, potrzebuje waszej opinii.
Otóż nie dawno zakupiłem samochód z silnikiem 1.9 TDI. Już w dniu zakupu w oczy rzucił mi się płyn chłodniczy- był brudny, koloru trochu rdzawego.
Mocno pachniał płynem do spryskiwaczy, więc doszedłem do wniosku, że to pewno z tego wziął się jego rdzawy kolor.
Po przyporwoadzeniu maszyny do domu stiwrdziłem, że płynu chłodzącego ubywa- wyrzucało go zbiorniczkiem, tym dolnym zaworkiem.
Podczas weekendu zabrałem się za wymianę cieczy- cały ten muł spuściłem, przepłukałem środkiem do czyszczenia chłodnic, i zalałem zielone borygo eko.
Niestety problem nie ustąpił- płynu nadal ubywało, najprawdopodobniej w taki sam sposób jak wcześniej.
Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem również pompę wody, żeby ją wykluczyć. Wymieniłem również termostat na nowy.
Niestety problem nadal występuje. Podczas jazdy wyskakuje mi komunikat o niskim stanie płynu. Gdy odkręcam korek żeby go uzupełnić, jego poziom potrafi podnieść się o nawet 3-4 cm- ciśnienie ucieka, i płyn się podnosi.
Po nocy, gdy odpalam silnik, poziom płynu jest okej. Poziom płynu systematycznie opada podczas pracy silnika.
Panowie, co może być przyczyną?
Układ po przeczyszczeniu wydawał się czysty- zapomniałem tylko wycyścić zbiorniczka.
Podmieniłem również korki- bez zmian.
Temperatura utrzymuje się na stałym poziomie 90-91 stopni, ogrzewanie działa jak należy, grzeje aż miło.
Korki od płynu, oleju, są czyściutkie. Oleju ( który również był wymieniany, jak i inne filtry) też raczej nie przybywa.
Już kończą mi się pomysły, co to może być :wallbash: Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzony układ. Płyn chłodniczy ma to do siebie że gdy się rozgrzeje jest go więcej tzw. rozszerzalność cieplna. Odkręć korek druga osoba niech weźmie doda gazu tak powyżej 2 tyś obrotów i zobacz czy płyn nie bulgocze.

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywala przed i po wymianie plynu tym zaworkiem.bo jakos tak przez przeonania to napisales:)

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Jarek za poradę, rozumiem, że w taki sposób uda mi się go odpowietrzyć?
quadral Wygląda na to, że płyn ucieka ze zbiorniczka, reszta silnika jest chyba okej.
Jak objawia się takie kopcenie? Teraz gdy temperatura jest dosć niska coś tam puści dymka, ale to chyba normalne w dieslu, tym bardziej, że cały czas stoi pod chmurką.
Bardzo to musi kopcić?
Jak chcecie Panowie, to postaram się nagrać jakiś film z odpalania, czy procesu zmniejszania się poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym.
Co do UPG to tak:
-pali dobrze,
-silnik pracuje tak jak powinien
-brak jakiejkolwiek mazi pod korkiem
-oleju chyba też nie ubywa ani nie przybywa ( sprawdzam codziennie od 3 dni, i jest bez zmian)
-płyn nie bąbelkuje
A co z tymi przedmuchami spod głowiny do płynu? Jak to sprawdzić? Po wężach?
Czytałem na jakimś forum o patencie z butleką, że niby na wężyku powrotnym może pchać powietrze. Ktoś wie na czym ten test polega?
Chce wyeliminować wszystkie inne możliwe awarie, zanim zabiorę się za "ściąganie czapki"
Uszczelka to ostateczność :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj podjec do jakiegos warsztatu tam maja napewno przyzad do sprawdzenia czy w uklad chlodzenia nie przedostaja sie spaliny koszt okolo 30zl a bedziesz mial pewnosc poprostu zaloza ci taka banke ze specialnym plynem zmieniajacym kolor na zbiorniczek wyruwnawczy tym sposobem napewno wyelminujesz glowice

druga sprawa jak uklad jest zapowietrzony to zapewne przy nagrzewnicy jak z ogrzewaniem normalnie grzeje czy slabawo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek za informację, spróbuję jeszcze pozamieniać korki i zbiorniczki, odpowietrzyć układ, a jeśli to nie pomoże no to już chyba sprawa będzie jasna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy po nagrzaniu auta i osiągnięciu temperatury, dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.

Może być tak że termostat jest zablokowany, płyn nie przedostaje się do chłodnicy przez co chodzi na małym obiegu. Dochodzi do przegrzewania i wywala płyn przez zbiorniczek.

W jakim stanie masz węże układu chłodzenia, po nagrzaniu nie są przypadkiem twarde jak kamień ? Czy jak wtedy odkręcasz zbiorniczek to korek idzie z trudem, następuje mocne syknięcie i prawie wyrzuca płyn ??

Bardzo możliwe że do układu przedostaje się kompresja. U mnie tak było, wywalał płyn, kupiłem nowy korek w ASO ale i on nie pomógł. Dopiero wymiana termostatu, regeneracja i planowanie głowicy wraz z nową uszczelką całkowicie wyeliminowały problem.

Zacznij od termostatu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie, oleju nie ubywalo ale mieszał się z płynem chłodniczm, wymieniłem zbiornik płynu korek ale w końcu okazało się że UPG - powód nie zplanowana głowica po regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommy Gun, na weekendzie poproszę o pomoc znajomego mechanika, żeby sprawdził mi wszystkie te węże, bo trudno mi powiedzieć jak twarde powinny być.
Co do termostatu, to jakiś miesiąc temu go wymieniałem na nowy. Ogrzewanie działa bardzo dobrze, temperaturę trzyma wzorowo, więc raczej puszcza na drugi obieg.
Tak, na nagrzanym silniku korek odkręca się dość ciężko, następuje syknięcie i jego poziom znacznie się podnosi, nie mniej nigdy mi nie "wykipiał" po odkręceniu.
Którędy mogłaby przedostawać się do układu kompresja? Wydaję mi się, że tym górnym wężykiem (powrotem?), który wchodzi do zbiorniczka, lecą bąbelki- nie wiem czy tak ma być, ale coś czuję, że gdybym go sciągnął i zamoczył w płynie, to pewno pojawią się gazy. Czy to tamtendy może przedostawać się kompresja?

Kicaj, pod zbiorniczkiem jest właśnie mokro- wygląda to tak jakby płyn wyrzucało tym bocznym ujściem. Z tego powodu mam mokrą podłogę tuż za prawym przednim kołem. I to chyba tamtędy ubywa mi płynu, gdy zrobi się za duże ciśnienie.

tfk, u mnie nic nie wskazuje na mieszanie się jakichkolwiek płynów. Według mnie wszystko jest w jak najlpeszym porządku, prócz tego ciśnienia.
Silnik pracuje równo, nie kopci, nie ma problemów odpaleniem, nawet na bliskich zeru temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie jak Ty objawy identyczne muszę Cie z martwić uszczelka pod glowica niewielki przedmuch olej nie przedostawal sie do płynu podjedz i zrób test na obecność co2 w plynie jak kolega wyżej radził i wszystko bedziesz wiedział może byc jeszcze chlodniczka spalin ale to by kopcil na bialo pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9205 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.
Dziś ściągnąłem głowicę, na początku tygodnia leci na remont kapitalny ;)
Tak jak mówiliście, kompresja dostawała się do układu chłodzenia, stąd to ciśnienie.
I teraz Panowie takie pytanie: jaką uszczelkę wybrać? Czy założyć taką jak jest, czy może większą?
Jak sprawdzić jaką grubość uszczelki mam? O ile się nie mylę, to trzeba patrzeć na te otworki, w lewym dolnym rogu, tak?
Czy możliwe jest, żeby silnik wychodził z fabryki z uszczelką z 2 "oczkami"?
Można jakoś poznać, czy uszczelka była już kiedykolwiek wymieniana? Jakoś nie wydaję mi się, ażeby ktoś już to robił, ale kto wie.
Trochę naskładało się tych pytań, przepraszam, pierwszy raz mam okazję zajmować się tym tematem, stąd moje wątpliwości :)
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze uzupełnij profil...

Uszczelka erlinga powinna styknać.

Pisz do Tomm77 lub Dzik oni maja wszystko co Ci potrzebne.

Uszczelka ori powinna miec ori oznaczenie.

Jak masz trochę funduszy powymieniaj wszystko co wydaje się podejrzane np trójnik z tyłu głowicy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi a4 b6 1.9 tdi avf 130. 

Witam Panowie, a ja mam podobny problem jak Bociekk. Z TYM,  że u mnie pojawiło się to dopiero po wymianie rozrządu (pompa również była wymieniana) .  Objawy, wyciekajacy płyn dołem zbiorniczka wyrównawczego. Temperatura trzyma ładnie 90, grzanie działa, termostat nowy, korek nowy, płyn chłodniczy czysty, Test na obecność spalin nie wykazał nic, nawet odrobinkę płyn się nie zabarwil. Nie dymi - no wiadomo jak mu dam podłogę to puści dymka ale to normalne przy TDI.  Co może powodować wyrzucanie płynu przez zbiornikczek? Czy może być to padnięta pompa wody, dodam że tu na powrocie do zbiorniczka nie widać żeby wracał płyn, ale nie wiem czy powinien "sikac"?  czy to tylko tamtędy płynie jak zwiększy objętość?  czy też krąży cały czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2017 o 08:05, Matt_PL napisał:

Audi a4 b6 1.9 tdi avf 130. 

Witam Panowie, a ja mam podobny problem jak Bociekk. Z TYM,  że u mnie pojawiło się to dopiero po wymianie rozrządu (pompa również była wymieniana) .  Objawy, wyciekajacy płyn dołem zbiorniczka wyrównawczego. Temperatura trzyma ładnie 90, grzanie działa, termostat nowy, korek nowy, płyn chłodniczy czysty, Test na obecność spalin nie wykazał nic, nawet odrobinkę płyn się nie zabarwil. Nie dymi - no wiadomo jak mu dam podłogę to puści dymka ale to normalne przy TDI.  Co może powodować wyrzucanie płynu przez zbiornikczek? Czy może być to padnięta pompa wody, dodam że tu na powrocie do zbiorniczka nie widać żeby wracał płyn, ale nie wiem czy powinien "sikac"?  czy to tylko tamtędy płynie jak zwiększy objętość?  czy też krąży cały czas?

Witam ja mam to samo i doszles co to było z tym wyrzucaniem płynu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...