Golden11 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Witam jakieś 2 miesiące temu stałem się posiadaczem a4 3.0 tdi manual. 2005r przy kupnie w serwisie skody w Siedlcach wyszło iż do wymiany są 4 świece. 4 dni temu wymieniłem je a wczoraj skasowałem bład. dodatkowo pare dni po kupnie zapalil sie dpf. miałem go wypalic ale przez check i tą kontrolke od świec auto bardzo słabo jedzie wiec wolalem tego nie robic do usunięcia bledu. wczoraj po skasowaniu wszystko zgasło lecz po 30 sek zapalilo się z powrotem wszystko na kompie nie wykrywa juz bledu od swiec tylko podajje o zpachanym dpfie. więc dlaczego auto dalej ma check i kontrolka od świec miga??? a auto jak nie jechało tak nie jedzie. Kasowalismy pare razy i nic ;( proszę od odp.
sebastian_marat Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 To wypal dpfa przez VCDS, może jest już tak masakrycznie zapchany że zapalił checka i ograniczył Ci moc.
werbel Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Tak a przyszłość jak ktoś znajdzie. Kontrolka świec i tryb awaryjny włączają się przy solidnym zapchaniu (80%? prawdopodobnie kłamię). Na tym poziomie wypalanie na postoju przez VCDS nie jest zalecane gdyż grozi samozapłonem . Ja miałem ciągle pojawiającą się zwykłą kontrolkę aż w końcu sięgnął poziomu trybu awaryjnego. Filtr był najzwyczajniej przetopiony, bo wraz z chipem poprzedniego właściciela był podniesiony limit temperatury spalin.
Andrzej K Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Golden11 - objawy które opisujesz oznaczają niemożność wypalenia DPF-a z powodu usterki. Usterką tą może być np. nieszczelność w układzie dolotowym lub brak sygnału z czujnika (czujników). Dlatego teraz nawet nie próbowałbym odpalać silnika bez przeprowadzenia diagnostyki przez kumatego diagnostę. Usterka może być banalna ale jeżeli jej nie usuniesz to nadal nie będą spełnione warunki pozwalające na wypalenie DPF-a i w krótkim czasie doprowadzisz do jego zapchania. U mnie już dwa razy wystąpiły takie objawy jak u Ciebie ale na szczęście znalazłem dobrych diagnostów, którzy szybko zdiagnozowali usterki. Za pierwszym razem kuna przegryzła mi przewód od czujnika temp. za DPF-em - banalna naprawa przewodu i spokój . Za drugim razem okazało się że pękł przewód powietrza między turbo a intercoolerem. Po kilkunastu kilometrach przejechanych z palącą się kontrolką świec żarowych zapaliła się kontrolka "check", a po kilkunastu następnych zaświeciła się ikona DPF-u (normalne; silnik otrzymywał za mało powietrza to w DPF-ie odkładała się sadza). Po wymianie przewodu powietrza i wykasowaniu błędów nadal świeciła się kontrolka DPF ale po odpaleniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (gdy już silnik się nagrzał to utrzymywałem obroty ok. 2200/min - tak jak wymaga instrukcja) DPF się wypalił i kontrolka zgasła. Pewnie zapali się znowu za jakieś półtora roku. I znów zamiast po pracy prosto na obiad to trzeba będzie trochę pojeździć .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się