Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż tylnego zderzaka i montaż czujników parkowania VALEO -SEDAN


Onkel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakiś czas temu zabrałem się za montaż czujników parkowania VALEO w mojej B7. Porobiłem kilka zdjęć dla potomnych bo w innych tutkach już powygasały.

Demontaż zderzaka

Otwieramy klapę bagażnika i wyciągamy materiał podłogi. Można też wyciągnąć koło zapasowe.

1. Ściągamy z dolnej krawędzi uszczelkę aby móc wyciągnąć plastik osłaniający uchwyt zamka, który przeszkadza w odchyleniu boczków bagażnika.

pdh5cgqj.jpg

2. Plastik osłaniający zamek trzyma się na dwóch śrubkach

4o3ubepk.jpg

3. Następnie odkręcamy uchwyty siatki bagażnika

w2lnvom9.jpg

4. Ja nie ściągałem całkowicie boczków tylko odchyliłem je aby był dostęp do śrubek wewnątrz. Po odchyleniu jest dużo miejsca także nie ma potrzeby ściągać całkowicie. Boczek trzyma się jeszcze na zaczepie od góry i na chyba jednym klipie.

4sdvsuqm.jpg

5. Kilka zdjęć gdzie znajdują się nakrętki trzymające zderzak. 3 sztuki bliżej ścianki oraz 2 sztuki na wysokości lampy.

ahr4fxvn.jpg

izev5vug.jpg

8wwtgg57.jpg

ci7t62td.jpg

6. Następnie około 4 sztuki pod zderzakiem.

7r5o66xr.jpg

si49cfzg.jpg

u3275mwd.jpg

7. Chyba 3 sztuki przy każdym nadkolu. Jest dostęp bez ściągania kół.

33p9jkgp.jpg

l8etsbmb.jpg

8. W sumie wszystko juz odkręcone.

Teraz musimy lekko odchylić boki zderzaka bo trzymając się na 3 "bolcach"? :D

jjfnkrs3.jpg

szvjx8az.jpg

I zderzak wychodzi :D Najlepiej naszykować sobie jakieś szmaty żeby się nie porysał.

Montaż czujników.

1. Tak jak jest już napisane w jednym wątku w tym dziale, W b6 i B7 jest zaznaczone miejsce montażu czujników parkowania. Wygląda to tak:

2tytp7fq.jpg

2. Taki znacznik jest oczywiście w 4 miejscach.

Ja wziąłem małe wiertełko i wywierciłem otwór od wewnętrznej strony zderzaka.

597ycx9p.jpg

3. Następnie elementem z zestawu czujników od zewnętrznej strony wywierciłem gotowy otwór

qpjz69k5.jpg

4. Wiązkę od czujników parkowania do kabiny puściłem prawą stroną. Jest tam miejsce, które można wykorzystać.

uq6xw8c8.jpg

2cwf329f.jpg

Same czujniki sprawują się bardzo dobrze. Mały minus to głośniczek, który jest cichy. Ja zamontowałem go w miejscu gdzie oryginalnie jest założony czyli obok tylnego głośnika basowego. Słychać go ale nie jest to dźwięk taki jak z ori głośniczka.

GDYBY FOTY WYGASŁY TO PROSZĘ PISAĆ NA PW. MAM KOPIE W PDF.

Pozdrawiam

Edytowane przez M1etek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego. Teraz to już wszystko jasne. Zostaje tylko zabrać się do roboty. Takich forowiczów nam potrzeba :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki, dobra robota!

Ja mam awarie jednego czujnika, nie wiesz czy można go wymienić bez zdejmowania zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja naprawiłem u siebie niedziałający jeden czujnik. Tylko ze ja mam czujniki nie oryginalne i u mnie można zrobić to bez ściągania zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega szofer tez chyba mial jeden uszkodzony i musial sciagac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak koledzy. Zmieniałem jeden czujnik od parkowania w sedanie B7 i nie ma szans tego zrobic bez ściagania zderzaka. Po instrukcji M1etka jest to w miarę prosta sprawa, czas trwania roboty około 1,5 godz. Najwięcej kąbinacji u mnie było przy bolcach co trzymają boki zderzaków (3 na każdą stronę). Jest do nich dostęp od środka i jak nie chcą same wyjść to troche trzeba im pomóc od środka właśnie wciskając zatrzaski. Nie można też za mocno je wciskac bo zatrzaski są ledwie widoczne i jak się pozrywają kanty to potem są problemy by spowrotem trzymały. Ja musiałem jeden zablokować wkretem od środka bo przy montażu nie trzymał ale jest już dobrze.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy w A4 B6 sedan schemat/mocowania są podobne by zdjąć tylni zderzak? muszę wymienić dokładkę zderzaka bo zaliczyłem słupek ;/ wrr

Edytowane przez jaku8891
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak się zastanawiam czy te czujniki można pomalować w kolor nadwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś konkretna różnica pomiędzy czujnikiem nr 7H0 919 275 A i 7H0 919 275 D. Potrzebuję wymienić ten z literką A, na allegro znalazłem tanio z literką D. Czy będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do forumowicza ONKEL

Witam,

czy belka która jest wzmocnieniem zderzaka nie przeszkadza w montażu czujników?

Zakupiłem czujniki Valeo i w instrukcji piszą że mogą czujniki się nie zmieścić jeśli jest belka i mogą być zakłócenia.

Jak to wygląda u ciebie?

Ja mam Audi wersja Avant więc nie wiem jak to jest z ta belka metalową.

Edytowane przez lesbourgeois
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego Mietku podpowiedz mi bo zdejmowałeś zderzak czy pamiętasz, czy można zdjąć dolną listwę bez zdejmowania zderzaka? Muszę dostać się do jednego czujnika a nie chciałbym demontować całego zderzaka. Jedni piszą, że udało im się to zrobić, inni śmieją się z tego bo mówią, że jest to niemożliwe.

Co do lakierowania czujników to można to robić ale ostrożnie. Im grubsza warstwa farby i lakieru tym czujnik może mieć większe przekłamanie.


Słonko i piwko skłoniły mnie do nieczekania na odpowiedź i zabranie się samemu do roboty. Gratuluję tym co niby zdejmują czujniki bez zdjęcia zderzaka.

Mała podpowiedź: jeżeli zdejmujecie zderzak to odkręcajcie śruby , które trzymają ślizg i zderzak( znajdują się za nadkolem ) - unikniecie niepotrzebnych kosztów jak ja bo przy zrywaniu "bolców" wspomnianych w punkcie 8 uszkadzają się zaczepy i zderzak nie trzyma się boków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się bez zdejmowania. Dolna listwa też nie zejdzie, chyba, że masz kanał.

Edytowane przez nitroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakiej dolnej listwie mówicie? O dokładce zderzaka na dole? Ona schodzi bez problemu bez zdejmowania zderzaka. I tak bez dokładki będzie przeszkadzała belka w dostaniu się do czujników.

Ja dzisiaj kupiłem te plastikowe piny do ślizgaczy (3szt. na stronę) ale zastanawiam się, czy można zamontować nowe w stare ślizgi żeby lepiej trzymały niż te powyginane piny bo przy zdejmowaniu zderzaka często one się na tyle niszczą, że później nie trzymają przy założeniu z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakiej dolnej listwie mówicie? O dokładce zderzaka na dole? Ona schodzi bez problemu bez zdejmowania zderzaka. I tak bez dokładki będzie przeszkadzała belka w dostaniu się do czujników.

Ja dzisiaj kupiłem te plastikowe piny do ślizgaczy (3szt. na stronę) ale zastanawiam się, czy można zamontować nowe w stare ślizgi żeby lepiej trzymały niż te powyginane piny bo przy zdejmowaniu zderzaka często one się na tyle niszczą, że później nie trzymają przy założeniu z powrotem.

Gdy odkręci się torxy trzymające zderzak i ślizg to ślizg zostaje zamontowany do karoserii i nie ma konieczności ich wymiany. jeżeli zerwiemy zderzak razem z ślizgiem to uszkodzimy kołki i tak jak wspomniałem ślizg nie będzie się trzymał karoserii. Wymiana kołków jest prosta lecz nadal należy odkręcić torxy trzymające zderzak z ślizgiem a następnie śruby trzymające kołki. Mając nowe kołki nie zastanawiałbym się nad wymianą

Co do dolnej listwy - czy komuś uda się zdjąć ją bez demontażu zderzaka czy nie to nie jest to istotne. Dostęp do czujników jest znikomy bo zasłania je tylna belka a odległość belki od karoserii to jakieś 4-5cm. Powiedzcie mi tylko po co jest na tylnej belce czujnik wyglądający jak wstrząsowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale żeby zostawic slizgi czyli odkrecic je od zderzaka trzeba by chyba zdjac poszycie nadkola? Albo co najmniej zrzucic tylne kola? Bo nie wiem czy tak sie oode nie wykrecajac tylko te 3 srubki z nadkola. Będę niedługo zrzucal zderzak to moze spróbuję. A faktycznie tak czy siak slizg musze odkrecic żeby wymienic piny

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu 3 śrub z nadkola i odchyleniu nadkola mamy dostęp do chyba 5 śrub trzymających zderzak z ślizgiem. Oprócz tych śrub zderzak trzyma się jeszcze w górnej części ślizgu na zaczepach z których delikatnie można zdjąć podnosząc pod kątem zderzak do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może być tam dostęp faktycznie. Tych śrub jest chyba 3 z tego co pamietam. Spróbuję zdjac bez sciagania slizgow :)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...