Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt duża dawka a przeładowane turbo.


Matt V

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co jakis czas pojawia mi sie bład 17965, objaw jest taki, że odcina turbo przy 3200 obr. Obecnie mam ustawioną dawke 2,8 mg. Wiem, że tolerancja jest 3mg-9mg, wiem jaka powinna być prawidłowa i na dniach mam zamiar korygować. Interesuje mnie czy tak duża dawka może miec powiązanie z tym odcinaniem turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka o której piszesz to dawka biegu jałowego, skontroluj lepiej sterowanie zmienną geometrią i samą geometrie, bo na 90% masz zacinający się mechanizm. Zrób logi i wszystko się wyjaśni. Wrzuć log dynamiczny grupy 11 na 3 biegu z gazem w podłodze od 1500 do 4000obr/min.

Edytowane przez adamspeed01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka nie ma tragedii na 3 ustaw i zostaw.

Zapodaj w BS i sprawdz jak pracuje sztanga,jak jest ok tj ma pełny zakres ok 1cm to szukaj winy w gruszcze,n75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym musisz pojeździć dynamicznie i pozbyć się katalizatora ze srodka .zeby przeplyw spalin był lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co jakis czas pojawia mi sie bład 17965, objaw jest taki, że odcina turbo przy 3200 obr. Obecnie mam ustawioną dawke 2,8 mg. Wiem, że tolerancja jest 3mg-9mg, wiem jaka powinna być prawidłowa i na dniach mam zamiar korygować. Interesuje mnie czy tak duża dawka może miec powiązanie z tym odcinaniem turbiny?

dawka 3mg jest dobra do jazdy,kopcenia i potem pomocy bo turbina łapie tryb awaryjny-za dużo sadzy ja zmniejszyłem na ok 4,5mg i zakończyłem czyszczenia turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem rok na seryjnej dawce od roku mam 3 ustawione i turbo raz zlapalo awaryjny podczas duzuch upalow...od tego czasu nie ma problemow z kierownicami takze Twoje turbo musi juz miec dobre czasy za soba albo za malo je czyscisz.Czesto potrzeba dobrze przepalic je na 5biegu a nie tylko 2-3bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym musisz pojeździć dynamicznie i pozbyć się katalizatora ze srodka .zeby przeplyw spalin był lepszy

no tak nie do końca,przy zbyt wysokiej dawce jest więcej sadzy,polecam ok 4,5mg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym musisz pojeździć dynamicznie i pozbyć się katalizatora ze srodka .zeby przeplyw spalin był lepszy

no tak nie do końca,przy zbyt wysokiej dawce jest więcej sadzy,polecam ok 4,5mg

Kolego znam co najmniej z 10 osób co mają na 3 i nic takiego sie nie dzieje....

Pompa ma swe lata i nie jest tak dobra jak była na początku...

Wiadomo jak pompa syf to nic jej nie uzdrowi.

Dlatego dobrze jest dać właśnie 3mg to nie zaszkodzi dla niczego.

Ważne jest żeby nie schodzić poniżej tych 3mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez latam afnem od roku z dawką 3,0 plus program na 130 km i jeszcze vnt nie czyściłem, jednakże unikam jazdy poniżej 2000 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem rok na seryjnej dawce od roku mam 3 ustawione i turbo raz zlapalo awaryjny podczas duzuch upalow...od tego czasu nie ma problemow z kierownicami takze Twoje turbo musi juz miec dobre czasy za soba albo za malo je czyscisz.Czesto potrzeba dobrze przepalic je na 5biegu a nie tylko 2-3bieg.

fabryczna dawka wynosi 4.6mg

Dawka nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym musisz pojeździć dynamicznie i pozbyć się katalizatora ze srodka .zeby przeplyw spalin był lepszy

no tak nie do końca,przy zbyt wysokiej dawce jest więcej sadzy,polecam ok 4,5mg

Kolego znam co najmniej z 10 osób co mają na 3 i nic takiego sie nie dzieje....

Pompa ma swe lata i nie jest tak dobra jak była na początku...

Wiadomo jak pompa syf to nic jej nie uzdrowi.

Dlatego dobrze jest dać właśnie 3mg to nie zaszkodzi dla niczego.

Ważne jest żeby nie schodzić poniżej tych 3mg.

po co przestawiać dawkę,po pierwsze więcej pali,po drugie bardziej kopci,fabryczna dawka to ok 4.6mg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


po co przestawiać dawkę,po pierwsze więcej pali,po drugie bardziej kopci,fabryczna dawka to ok 4.6mg

Nie wiem jak u was, ale ja z dawką ponad 4mg nie mogłem zejść ze średnim spalaniem poniżej 6l/100, natomiast przy jeździe z dawką 3,0 , mam średnie ok 5,7 przy normalnej jeździe, wiadomo jak nonstop but na dwójce i trójce bo pokusa jest to wyjdzie dużo więcej.Silnik z większa dawką bardzo ładnie ciągnie od dołu i jest bardziej elastyczny wg mnie i nie pali na bank więcej bo nie wciskamy tak gazu, ponieważ reakcja na gaz jest już z samego dołu.Jeżeli chodzi o kopcenie to nie zauważyłem ani na fabrycznej dawce ani na wyższej. Jak masz sprawne turbo, wtryski i przeplywkę to może się pojawić mały jednorazowy bączek przy gwałtownym bucie, ale potem możesz ciągnąc powyżej 4 tyś i dymu nie powinno być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przestawiałem dawki 2,8 mg raz, że przywróciłem turbo do pełnej sprawności i tak jak mowiliscie, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Po drugie auto przy tej dawce jest zywsze i bardziej elestyczne. Mam porównanaie z tescia passatem z AFN który ma ustawione 4,8 mg i czuc troche różnice. Codo spalania to przy obecnej temp. otoczenia nie podchodzi mi powyżej 5,5 litra :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co jakis czas pojawia mi sie bład 17965, objaw jest taki, że odcina turbo przy 3200 obr. Obecnie mam ustawioną dawke 2,8 mg. Wiem, że tolerancja jest 3mg-9mg, wiem jaka powinna być prawidłowa i na dniach mam zamiar korygować. Interesuje mnie czy tak duża dawka może miec powiązanie z tym odcinaniem turbiny?

dawka 3mg jest dobra do jazdy,kopcenia i potem pomocy bo turbina łapie tryb awaryjny-za dużo sadzy ja zmniejszyłem na ok 4,5mg i zakończyłem czyszczenia turbiny.

Dokładnie kolega wie co pisze. Ja miałem dawkę 2,4 auto szło jak szatan (ori przebieg 200 tyś), turubulum zapiekało. Wymieniłem na awx jeszcze szybciej łopatki stały. Później zregenerowałem ori turbo i już delikatnie zapiekało. Zmieniłem dawkę na 4.0-4.2

Z zapiekaniem puki co mam spokój, auto w trasie podczas przyspieszania czuć że słabsze troche ale daje rade:(

Ciągnikiem nie będę się ścigać, mniej pali w trasie a i silnik ciut mniej wyżyłowany.

A ori dawka 3.6 pytałem w serwisie boscha.

Jak ktoś ma dobre wtryski które nic nie leją to może zejść poniżej 3 i nie będzie zapiekało. Ale jak komuś wtryski delikatnie leją to pół roku i kierownice stoją dęba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie kolego jak wtryski do du.. to zabawa z modyfikacją dawki odpada, jak również modyfikacje sterownika celem podniesienia mocy, bo to się mija z celem. Nie tędy droga, są tacy co myślą, że zajechane tdi zaczipują i odżyje :D , niestety nie,Żeby wzmocnić naszego klekota, to musi być w dobrej kondycji, bo inaczej zabiegi typu podniesienie dawki czy zmiana map przyniosą mizerny skutek :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fabrycznej dawce miałem wszystko ok.

Gdy pompiarz po uszczelnianiu pompy przestawił mi nastawnik na 2.2mg zaczęły się moje problemy z zacinającą się zmienną geometrią.

Nie polecam przesadzać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny przykład z życia wzięty. Zbyt duża dawka na pompie plus np. w moim przypadku 18 letnie wtryski to nie jest dobry pomysł.

A jeszcze jak uszczelniacze zaworowe, pierścienie puszczają trochę oleju silnikowego na kierownice to na pewno też to się przyczynia.

Dodaj do tego paliwo polskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. Ktos zna moze kogos zaufanego co by solidnie wyczyscil turbo za rozsadne pieniadze w kujawsko-pomorskim? Oczywiscie demontaz i montaz tez wchodzi w gre. Niestety w moim przypadku rozruszanie sztangi pomoglo tylko na kilka dni eh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak podejrzewałem ja u nas biore 350 zł ale nawet się spotkalem ze potrafią wziasc 600 zł na pewno 150 zl jest za wyjęcie i włożenie szukaj gdzieś na spotach w twoim rejonie może się ktoś podejmie i pamietaj od razu pozbyć sie kata ze srodka jak nie chcesz zeby problem szybko powrócił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pozbycie sie kata wziąłem sie juz własciwie po rozmowie z Toba :) 600 zł ?? to chyba gdzies w podkarpackim heh. Jak usłysze gdzies taka cene za ta usługe to wole wziac dzien urlopu i sam cały dzien stracic hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup klucze za 150zł i jeszcze Ci zostanie na dalsze mody :wink:

4-6h i po sprawie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...