wojtekce Opublikowano 2 Października 2008 Opublikowano 2 Października 2008 zatkana chłodnica jak kolega wyżej wspomina lub pompa wody nie daje obiegu
ks1954 Opublikowano 15 Października 2008 Autor Opublikowano 15 Października 2008 Czy są dostępne jakieś skuteczne, sprawdzone metody pozbycia się kamienia z układu chłodzenia. Fachowiec od chłodnic stwierdził, że to może być zestarzały kamień, który przybiera nową postać. Próbowałem octem - nie poddaje się. W środę będę na sprawdzeniu drożności i płukaniu układu. Spróbuję odpowietrzyć, może ruszy nagrzewnica.[br]Dopisany: 04 Październik 2008, 17:39_________________________________________________Chłodnica sprawdzona, pompa sprawdzona. Wątpliwości budzi kierownica (obudowa) wentylatora chłodnicy. Nie wiem czy jest oryginalna, bo są ślady cięcia plastiku. Stąd moja prośba. Czy któryś z Kolegów jest w posiadaniu (lub mógłby zamieścić) zdjęcie wentylatora chłodnicy stosowanego w modelu A4 ADP 1,6? Szczególnie zależy mi na widoku przerwy między końcem łopatki i kierownicą. Mogą być wielkości średnic wentylatora i kierownicy. Sprawa nieaktualna. Przepraszam. Podejrzałem w innym samochodzie i jest tak samo jak u mnie. Kolejna diagnoza nietrafiona. Zobaczę co z uszczelką głowicy.[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 15:56_________________________________________________Czy można sprawdzić sprawność sprzęgła wiskotycznego przez ogrzanie np. opalarką? Po nagrzaniu silnika (ok. 90°C na wskażniku) wentylator dawał się obracać tak lekko, jak przy zimnym silniku. Po wyłączeniu silnika wykonał jeszcze kilka obrotów, a powinien zatrzymać się razem z silnikiem. Ogrzewanie opalarką nie przyniosło zmiany, chociaż temp. sprzęgła przekroczyła zdecydowanie 90°C.
Gość Daymoon Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 i mówiłem Ci że Visco to ty dalej swoje......Miałem w poprzedniej a4 to samo....sprzęgło wiskotyczne Ci poszło i nie łapie jak p[owinn. Do wymiany
ks1954 Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Tak, tylko poczytaj ile różnych porad podali nasi Koledzy na ten sam temat.[br]Dopisany: 15 Październik 2008, 15:23_________________________________________________W piątek wymienione sprzęgło wiskotyczne (udało się bez zdejmowania przodu), dzisiaj założony termostat i przepłukany układ chłodzenia. Przejechałem ok. 20 km w mieście (ze staniem w korkach). Temperatura 90°C +-2°C. Po wyłączeniu nagrzanego silnika na 3 min. i ponownym uruchomieniu, początkowo temp. 100°C, ale zaczęła spadać. Czy to normalne jeżeli w czasie jazdy czasami wyraźnie słychać przelewanie się płynu w nagrzewnicy?[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:22_________________________________________________W jeździe po mieście i na trasie jest OK. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną problemów było uszkodzone visco. Dziękuję wszystkim za pomoc.
henias1987 Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 po wymianie mozesz miec pewnie zapowietrzony uklad odpowietrzysz bedzie ok przewaznie zawsze sie zapowietrza a ile litrow plynu weszlo??
ks1954 Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Opublikowano 1 Listopada 2008 Dolałem płynu i już nie bulgocze. Kilka razy spuszczałem i lałem płyn i wchodziło ponad 6l.
macko25 Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 witam wszystkich.mam tez takie same problemy ze do góry mam wąż gorący a na dole zimny i wymieniłem termostat i wciąż mam tak samo nic nie pomogło jaka jeszcze może byc inna przyczyna i temperatura tez mi sięga do 120 stopni słyszałem ze podobno by musiała byc pompa do wymiany bo nie ma obiegu a płyn do nagrzewnicy płynie jak włącze w srodku nawiew to grzeje i po chwili juz mam zimny nawiew i jak wyłącze nawiew i poczekam i to znowu mam gorące powietrze w środku i po chwili juz zimny co tu jest przyczyną????błagam o pomoc[br]Dopisany: 02 Listopad 2008, 15:50_________________________________________________aha właśnie wymieniłem płyn chłodniczy i trzeba odpowietrzyc ale jak???pierwszy raz to robie przy silniku i chę sie dowiedziec jak tu się odpowietrza????
ks1954 Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Opublikowano 4 Listopada 2008 Przed wymianą płynu trzeba było sprawdzić pompę. Odpowietrzenie przy niesprawnej pompie chyba niczego nie zmieni.
macko25 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 jak mam sprawdzic pompe jak termostat wyjmie to nic tam nie zobacze????
ks1954 Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Usuń termostat, rozłącz górny przewód chłodnicy, nalej wody, włącz silnik i zobacz, czy woda wypływa.
macko25 Opublikowano 8 Listopada 2008 Opublikowano 8 Listopada 2008 witam Ks1954.dziękuje za pomoc pod koniec przyszłego tygodnia sprawdze czy działa.ale mam jeszcze jedno pytanie do zbiornika wyrównawczego jest podłączony ten malutki przewów czyki wracający płyn i właśnie płyna do zbiornika przez ten wężek to tak mi strzela to tak powninno byc czy nie????dziekuje bardzo za odpowiedź. pozdrawiam [br]Dopisany: 08 Listopad 2008, 18:31_________________________________________________ale tu błędy napisałem hehe. witam Ks1954.dziękuje za pomoc pod koniec przyszłego tygodnia sprawdze czy działa.ale mam jeszcze jedno pytanie do zbiornika wyrównawczego jest podłączony ten malutki przewód czyli wracający płyn i właśnie płynie do zbiornika przez ten wężyk to tak mi strzela ten płyn to tak powninno byc czy nie????dziekuje bardzo za odpowiedź. pozdrawiam
ks1954 Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Opublikowano 9 Listopada 2008 Określ precyzyjniej, co to znaczy "strzela", na zimnym czy na gorącym silniku? Postaraj się skorzystać z opcji . Jest sporo informacji o układzie chłodzenia.
zibizab Opublikowano 9 Listopada 2008 Opublikowano 9 Listopada 2008 To zostala jeszcze pompa wody do sprawdzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się