Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prędkościomierz wskazówka na zero ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, dziś spotkała mnie nowa niespodzianka (zaznaczę tylko że B5 2,6 automat tiptronic, może temat nadaje się również do działu o skrzyniach biegów), chodzi o to że auto rusza i jedzie normalnie, ale padł licznik wskazówka opadła w czasie jazdy, wcześniej raz tylko zauważyłem może z 1-2 mce temu jak zrobiła podobny manewr, ale wróciła i nic się nie działo, a dziś rano zimno bez deszczu czy wody (gdzieś wyczytałem tutaj, że nadmiar deszczu też mógłby to spowodować na jakiejś kostce czy coś), ale sucho tyle że zimno, auto ruszyło przejechało może z 400 metrów i wskazówka "zdechła", później auto było jeszcze na stacji i podczas powrotu na prostej drodze, stwierdziłem, że wbiję go na trochę wyższe obroty około 3,5-4 tyś obr, czy może większe ciśnienie w skrzyni nie spowoduje, czy coś się odezwie, efekt był taki, że na moment, może 5 sekund stracił moc i za chwilę ją odzyskał, jakby to zakłócenie prędkości było z bym powiązane. Nie mam pojęcia, czy to jakaś kostka, czy czujnik razem odpowiedzialne, może ktoś miał coś podobnego ... ? Wcześniej nic się nie działo ;)

Opublikowano

Jaki masz licznik Vdo czy Jager? Zrób vagiem test zegarów .Jeśli to Jager to możliwe że się powoli kończy.

Opublikowano

Hmm sprawdzę, a gdzie nazwa ogólnie gdzieś na panelu? Ale coś mi się bardziej to Vdo kojarzy coś ale sprawdzę i dam znać? Dziwny był ten efekt, że gdzieś przy 3,5 tyś obrotów na chwilę miałem brak reakcji na pedał gazu, chwila i było ok, dziwne zachowanie ale czuję że to jest powiązane, bo dziś rano wskazówka leżała na 0.

Chyba wersja Vdo, ma mniej danych na wyświetlaczu, dla orientacji podobny znalazłem od b5 w sieci dodaje link:

http://obrotomierz.pl/galeria/?audi-a4-b5-1-8-1-6-licznik-zegar-obrotomierz-europ-2

tak samo wygląda mój, teraz została działająca lewa wskazówka :) dobrze że chociaż ona heh działa reszta działa normalnie oprócz prędkości, fakt że 2h temu wsiadłem do auta i ruszyłem z 5 metrów i "menda" znów się podniósł, więc nie wiem czy coś się kończy i czy nie łączy ;) Zobaczymy jutro co wymyśli :kwasny: a jak nie to ;):glupek2::cheesy:

A przepraszam sprostuje jeszcze jeden fakt zegar jakby ten sam ale u mnie jest oznaczenie UK-NSI czy jakoś tak ;) a nie Vdo

Poszperałem trochę tu jeszcze w starych postach i widzę, ze problemy były również z silniczkami w tych prędkościomierzach. Rozumiem więc, ze tak wszystko sterowane jest elektronicznie. Dziś auto robiło może z 5 km max i czujnik pokazywał na zewnątrz około 1-4 st. C i prędkościomierz raz działał a za chwilę opadał i leżał, później znów działał. Czytając różne rzeczy tutaj na forum, dużo było opisów jakby wskazówka nie działała na silniczku, czy coś w tym stylu, to możliwe, że tam coś w bardziej zimowych temperaturach szwankuje? Np Vag to wykryje, czy warto byłoby mieć coś na podmianę?

Opublikowano

Czyli może się kończyć. Posprawdzaj kostki,podociskaj. Robiłeś test zegarów jak proponowałem?

Opublikowano

Witam. Mam pytanie, czy silniczki obrotomierza i prędkościomierza są takie same w liczniku z 95r i 98r

,liczniki VDO? Musze wymienić silniczki w sowim liczniku ( mam z 1995r.) i mam do kupienia młodszy licznik tylko nie wiem czy będą pasować...

Opublikowano

Nie bardzo wiem jak dostać się do zegarów, tzn. Tych kostek z tyłu tak, ale postaram się jakoś dowiedzieć i może koło weekendu sprawdzę, chyba że ktoś mi tu podpowie, poszperam w etka i opisach. Zastanawia mnie jedno równolegle z tym pojawiła się przypadłość że auto rzeczywiście traci moc jak dostaje więcej gazu załóżmy około 3 tyś. obr i więcej, to już irytuje, dosłownie 3-5 sekund i jedzie dalej, pojawiło się to równolegle jak padł zegar, praktycznie podczas jazdy martwy w 90% przypadkach

Test zegarów też się zrobi ale muszę kogoś poszukać z Vag-iem w Poznaniu najlepiej, może ktoś z forumowiczow, wiem że też ewentualnie zloty może. Teraz wracałem autem do domu podobne warunki i wszystko ok, więc możliwe że jakiś diabeł jest w tych zegarach ;-)

:facepalm::kwasny:

Witam ponownie, teraz to muszę to opisać, bo zaczęła się zabawa, (cofam temat wcześniejszego braku mocy, to chyba nie było powiązane), ale wracam do zegarów. Poczytałem forum więc sobie mówię do dzieła, co prawda nie było jeszcze VAG-a, ale teraz będzie niezbędny. Na początek wyjąłem dziś zegary, kostki ok to myślę sobie zobaczę na silniczki, a może i ewentualnie je zamienię stronami prędkościomierz-obrotomierz wkładając identycznie (przypomnę, że spadał i leżał na zero KMH), niby wszystko to samo, więc tak zrobiłem złożyłem na nowo. I teraz najlepsze od tego momentu (licznik niby UK-NSI też już mnie to zastanawia) po podpięciu na nowo obrotomierz również martwy jak i prędkościomierz, obroty podniosły się na zegarze gdy silnik miał na oko około 4 tyś. obrotomierz pokazał 1 tyś, prędkość nadal na 0 kmh. Myślę, co tam mi szkodzi, zrobię tak jak było po staremu czyli bez zamiany, no i jeszcze lepiej obrotomierz nadal leży i podnosi się o dużo za późno jak silnik ma około 3-4 tyś obrotów, natomiast KMH startuje teraz z pozycji około 100 KMH heh i dalej rusza jakby normalnie. Po wyłączeniu zapłonu oba wskazania nieco się zmieniają, czyli obrotomierz jakby 0,5 obr/min, a prędkościomierz około 80 kmh już po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka :facepalm:

:kox: teraz to dopiero mam wrażenie, że tu jakaś magia się pojawiła, czytałem że jager-y miały takie jazdy, sam już nie wiem co dokładnie oznacza u mnie to UK-NSI, oraz czy coś nie było kombinowane, czyżby po wyjęciu silniczków i zmontowaniu konieczne jest na starcie jakieś programowanie zegarów? Licznik wygląda jak VOD ogólnie mało na nim funkcji i jakiejś filozofii, wyżej dawałem podobny obraz z sieci w linku. Ktoś coś jeszcze podpowie ? :huh::kox:

Opublikowano

Licznik uwalony, zmień na vdo nie będzie problemow w przyszłości. Nic tu nikt więcej nie wymyśli.

Opublikowano

tak jak kolega wyzej napisal zostaw ten licznik bo nie warto przy nim grzebac i naprawiac

kup vdo tylko teraz masz kilka wyjsc:

* nie chcesz rezac kupujesz vdo przedlifta bez fisa podlaczasz p$p i wsio

* chcesz troszke rezaz kupujesz vdo przedlifta z visem podpinasz sygnal spoalania i cieszysz sie fisem

* chcesz duzo rezac kupujesz polifta z bialym podswietleniem fisem i cyf zegarkiem i masz duzo rezania ale i fajny efekt...

Opublikowano

tak jak kolega wyzej napisal zostaw ten licznik bo nie warto przy nim grzebac i naprawiac

kup vdo tylko teraz masz kilka wyjsc:

* nie chcesz rezac kupujesz vdo przedlifta bez fisa podlaczasz p$p i wsio

* chcesz troszke rezaz kupujesz vdo przedlifta z visem podpinasz sygnal spoalania i cieszysz sie fisem

* chcesz duzo rezac kupujesz polifta z bialym podswietleniem fisem i cyf zegarkiem i masz duzo rezania ale i fajny efekt...

Tego się spodziewałem niestety ;( tyle, że najdziwniejsze, że wszystko tu wskazywało na to, że to był VDO bez fis (tylko przednia obudowa od UK-NSI bo ma chromy wokół zegarów), a reszta jak VDO, a obrotomierz i prędkościomierz dostały na łeb również na nich oznaczenia VDO, reszta w porządku heh masakra z tymi zegarami widzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...