Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8T AEB 1996 - Kopci na biało na benzynie i LPG


bartezxc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

Odkąd kupiłem Audi zaczęły się tylko problemy :(

Sprawa wygląda następująco wydaje mi się, że auto zbyt mocno kopci na biało. Gdy stoje w korku i spoglądam w lusterko wydaje mi się, że, moje auto kopci nieco mocniej niż inne. Przyglądałem się temu co wydobywa się z rury wydechowej i wygląda to na parę wodną.

Problem występuje na ciepłym i rozgrzanym silniku, podczas rannego odpalenia nie widać wydobywającego się oparu - dopiero po kilku chwilach jak złapie pierwszą temperaturę pojawiają się kłębki dymu.

Sprawdzałem stan oleju nie ubywa i nie przybywa, płynu w zbiorniczku wyrównawczym ubyło około 300 ml/1000 km czyli jakiś ubytek jest. Węże od chłodnicy da się ścisnąć. Po pełnym rozgrzaniu i odkręceniu korka od zbiorniczka słychać głośne psssyt i ucieka ciśnienie wtedy minimalnie podnosi się poziom płynu chłodniczego około 1-2 mm.

Podczas dodawania i ujmowania gazu nie widzę baniek z powietrzem - natomiast górną rurką zbiorniczka wydobywa się płyn (to chyba normalne). Płyn bez oleistych plam, czysty.

Korek od oleju bez mazi na bagnecie również.

Nie zauważyłem jakiś wycieków.

Czy to mimo wszystko może być uszczelka pod głowicą? A może jakaś inna przyczyna. Kolega podpiął jakiś czas temu auto pod vaga i pojawiły się następujące błędy:

https://drive.google.com/file/d/0B3dtkXcustBeZUlyclF1VkwxbW5EcGNzbFd2T0N2ZEpxc2lj/view?usp=sharing

Dodatkowo krótki filmik

https://drive.google.com/file/d/0B3dtkXcustBebndBenRiZGtFZ3c/view?usp=sharing

Bardzo Was proszę o pomoc.

Serdeczne dzięki

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż ciśnienie na cylindrach żeby uszczelkę wyeliminować.

Edytowane przez sawul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak jest jak jest zimno na dworze to kopci nie martwię się tym bo wszystko trzyma stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok postaram się podjechać do jakiegoś mechanika na sprawdzenie kompresji. Już o tym myślałem.

u mnie też tak jest jak jest zimno na dworze to kopci nie martwię się tym bo wszystko trzyma stan

No właśnie u Ciebie trzyma stan a u mnie ubywa płynu chłodniczego ;/

A czy te błędy które po podłaczeniu komputera zostały wykazane, mogą mieć jakiś wpływ na dymienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywa płynu bo może masz wyciek? O tej porze roku to na biało wszystkim kopci. Nie ma znaczenia czy to on,pb czy lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tez kopci jakby więcej niż inne auta ale jest to raczej normalne, wydech polprzelot, bez kata i LPG... Wiec póki co ja bym nic nie ruszał ewentualnie poszukał wycieków płynu bo jak będzie wyciek to będziesz miał spokojna głowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak najłatwiej zlokalizować wyciek ?

Słyszałem że są jakieś preparaty w płynie do uszczelniania tylko niewiem czy to wogóle warto lać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to najlepsza pora roku na taką pracę ale jeśli już to karcher,mycie silnika i potem obserwacja skąd cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie szczególnie, że w tym silniku zlokalizowanie jakiegokolwiek wycieku jest arcytrudne :) Jest tam tyle napchane wszystkiego :)

Bo jeżeli faktycznie byłby to wyciek to bardzo niewielki i pewnie odparowuje szybciej niż zdąży kapnąć.

PS. znacie jakiś dobry warsztat w Poznaniu który dobrze ogarnia tematykę Audi. Dzwoniłem dziś do kilku ale wszędzie chcieli mierzyć kompresję na zimno ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnych dodatkow, bo moze ci sie pozapychac chlodnice a jeszcze gorzej nagrzewnica czy pompa wody

dodaje sie pigment ktory swieci w swietle UV i wszystko widac jak na tacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje sprawdz czy nie cieknie ci z pod czujnika temperatury lub tego króćca pod nim jak u mnie ubywało płynu to właśnie tam tędy zabezpieczenie które trzyma czujnik rozsypało się jak tylko je dotkłem, szukałem wycieków jak auto stało (czy nie ma plam pod nim itp i nie było a płynu i tak mi ubywało :( ) dopiero jak motor był rozgrzany to tam mi płyn uciekał. A dymmienie to o tej porze może występować

choc kiedyś słyszałem że nadmierne dymienie występuje też jak w zbiorniku od LPG jest woda lub jej nadmiar ale nie zweryfikowałem jeszcze nigdzie tego może ktos z was spotkał się z taką opinią albo sprawdzał to w autopsji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje sprawdz czy nie cieknie ci z pod czujnika temperatury lub tego króćca pod nim jak u mnie ubywało płynu to właśnie tam tędy zabezpieczenie które trzyma czujnik rozsypało się jak tylko je dotkłem, szukałem wycieków jak auto stało (czy nie ma plam pod nim itp i nie było a płynu i tak mi ubywało :( ) dopiero jak motor był rozgrzany to tam mi płyn uciekał. A dymmienie to o tej porze może występować

choc kiedyś słyszałem że nadmierne dymienie występuje też jak w zbiorniku od LPG jest woda lub jej nadmiar ale nie zweryfikowałem jeszcze nigdzie tego może ktos z was spotkał się z taką opinią albo sprawdzał to w autopsji?

DZiękuję na pewno też to sprawdzę :)

Zauważyłem jedną nieprawidłowość. Mianowicie gdy temp. na wskaźniku osiągnie 90 stopni to nadal mam zimną dolną rurkę od zbiorniczka wyrównawczego ;/ Górną rurką po dodaniu gazu przelewa się płyn. Czy to może mieć wpływ na kopcenie? Co ewentualnie powinienem teraz zrobić ? Coś jest zapowietrzone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jedną nieprawidłowość. Mianowicie gdy temp. na wskaźniku osiągnie 90 stopni to nadal mam zimną dolną rurkę od zbiorniczka wyrównawczego ;/ Górną rurką po dodaniu gazu przelewa się płyn. Czy to może mieć wpływ na kopcenie? Co ewentualnie powinienem teraz zrobić ? Coś jest zapowietrzone ?

Nie ma to wpływu na kopcenie.

Sprawdz na klimatroniku czy faktycznie masz te 90 C na kanale 49 lub 51. Bo licznik lubi przekłamywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jedną nieprawidłowość. Mianowicie gdy temp. na wskaźniku osiągnie 90 stopni to nadal mam zimną dolną rurkę od zbiorniczka wyrównawczego ;/ Górną rurką po dodaniu gazu przelewa się płyn. Czy to może mieć wpływ na kopcenie? Co ewentualnie powinienem teraz zrobić ? Coś jest zapowietrzone ?

Nie ma to wpływu na kopcenie.

Sprawdz na klimatroniku czy faktycznie masz te 90 C na kanale 49 lub 51. Bo licznik lubi przekłamywac.

:) Możesz mi to objaśnić? Mam podpiąć Vaga i na kanale 49 sprawdzić temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. na klimatroniku klikasz jednoczesnie obieg zamkniety i nawiew na przednia szybe. pozniej plusem albo minusem od temperatory ustawiasz kanal 49 albo 51 i zatwierdzasz obiegiem zamknietym wtedy pokazuje ci sie wskazanie takie jak w vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 49 temp. w granicach 84-96 stopni (na zegarze pełne 90) temp. silnika na kanale 51 - 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpal kanał 49 i tak sobie jezdzij. . Być może czujnik pokazuje 100 C dlatego ze termostat sie nie otwiera. Miałem tak samo.

Dolny wąż był ciaglę zimny a na zegarach było 90C.

Po odpaleniu kanału 49 temp wahała się w granicach 90-104 C po wymianie termostatu na zegarach 90 C i na klimatroniku 88-93 C. Dolny wąż ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bartek czy rozwiązałeś swój problem bo ja mam podobnie? uszkodzona uszczelka była przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...