buger Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Witam, Mimo, że temat dość popularny, to w moim przypadku trochę zmodyfikowany. Mam problem z wentylatorem chłodnicy, który uruchamia się kilka minut po wyłączeniu silnika i działa do momentu rozładowania akumulatora, o czym przekonałem się z samego rana nie mogąc uruchomić samochodu... Z tego powodu od kilku dni gdy muszę opuścić samochód na dłuższą chwilę jedyną opcja jest odłączenie akumulatora. Gdy przekręcę kluczyk w stacyjce (nie uruchamiając jeszcze silnika) praca wentylatora ustaje, jednak po kilku minutach znowu zaczyna działać. Wskazania temperatury wydają się poprawne, po ok 3-4 km wskazówka pokazuje 90C (i nie wychyla się bardziej), u elektryka po podłączeniu do komputera 98C. U mechanika komputer nie wykazał żadnych błędów, u elektryka błąd czujnika temperatury w silniku - G62 sygnał za mocny. Czujnik wymieniony, jednak problem nie zniknął - wentylator dalej pracuje... Niestety nie posiadam VAGa, by dalej testować a obawiam się, że elektryk zasugeruje na ślepo dalsze wymiany, dlatego chciałem poradzić się Was, czy spotkał się ktoś z takim problemem?
Bromchit Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jest jeszcze czujnik temperatury nad dole przy chłodnicy on też może szwankować.
jacek70 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 No niestety diagnostykę musisz zrobić bo tak to wróżenie. Czujnik ory. czy zamiennik? Trafia się nawet nowy i jest zły, dlatego sprawdź jeszcze raz vagiem.
windu83 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Sterownik wentylatorów uszkodzony prawodopodobnie
jacek70 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Cokolwiek by nie było to vag to pokaże. Nie ma sensu zgadywać skoro są pewniejsze metody.
buger Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2014 Dziękuje za odpowiedzi, na szczęście udało mi się załagodzić uciążliwość problemu, po prostu wyciągam bezpiecznik wentylatora, który jest łatwo dostępny, jednak to nie rozwiązuje problemu. Czujnik zamiennik, wymiana nic nie dała. Niestety VAG nie pokazuje żadnych błędów. Sterownik wentylatorów jeszcze nie sprawdzany, czy jest możliwość sprawdzenia bez nowej części? Czujnik przy chłodnicy też nie sprawdzany, nie chce kupować nowego zanim nie sprawdzę przekaźnika:Znalazłem informacje, że za wentylator odpowiada przekaźnik 370 - 8D0951253 (np taki? http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 25136.html ) jednak problemem dla mnie jest zlokalizowanie tego przekaźnika, czy wiecie może w której skrzynce znajduje się ta część? Przejrzałem mnóstwo schematów, jednak na żadnym nie ma umiejscowienia przekaźnika.http://zibiokaj.w.interii.pl/Przekazniki%204.jpghttp://zibiokaj.w.interii.pl/Przekazniki%203.jpghttp://zibiokaj.w.interii.pl/Przekaznik ... ilnika.jpghttp://zibiokaj.w.interii.pl/Przekazniki%202.jpghttp://zibiokaj.dl.interia.pl/Bezpieczn ... abinie.jpgZa skrzynką bezpieczników w kabinie, jakby wewnątrz deski rozdzielczej, pod kierownicą widzę przekaźnik 370, ale czy numery przekaźników powtarzają się? (czy 370 może być tez w innym miejscu odpowiedzialny za coś innego?) Pozdrawiam.
windu83 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 wiesz dużo więcej od nas, sprawdź czy to ten, wyciągnij go i spróbuj zasilić z 24v ale generalnie nie powinien reagować bo ma styki "sklejone" i cały czas podaje zasilanie
Bromchit Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 U nas nie ma przekaźnika, który odpowiada tylko za pracę wentylatora. Przekaźnik ten wg. schematu, posiada podwójne styki, jedne odpowiadają jednocześnie za zasilanie sterownika silnika i modułu wentylatorów ( plus po zapłonie, a nie główne zasilanie ), a drugie styki zasilają niektóre czujniki silnika. Więc teraz pytanie, który bezpiecznik wyciągasz ( i jakiej jest wartości) i będziemy myśleć dalej
djzak Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 zobacz czy niemasz wody w przekaznikach przy kompie pod maska ..wentylatora bardzo czesto odpala sie po wylaczeniu auta przez zalane przekazniki lub zkorodowane sa tam takie 3 niebieski czarny i czarny ..ktorys z nich odpowiada za wentylatory ..one sa rozbieralne mozna zerknac czy w srodku styki sa cale .. mialem tak w 2.5 tdi ..przekanziki byly zkorodowane wymienilem i wszystko bylo ok juz sie wentylator nie odpalal..
buger Opublikowano 19 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Dziękuje za uwagi, postaram się sprawdzić samemu ten przekaźnik. Próbowałem odkręcić skrzynkę z przekaźnikami już wcześniej, mam tylko mały problem techniczny - jest tam łącznie 5 śrub, 4 poszły bez problemu, ale ta piąta, "prawa górna" patrząc od strony maski jest schowana tak głęboko, że muszę wycieraczki demontować żeby ją odkręcić, jest może na to inny sposób? + Dodam tylko małą aktualizacje: W czasie dzisiejszej jazdy silnik zgasł 2x, za 2 razem wyskoczył check engine, podjechałem na diagnozę i oto wyniki: 18010 Zasilanie(30) - nieciągły17796 Moduł sterowania, usterka wewnętrzna - nieciągły17925 Główny przekaźnik: usterka elektryczna - nieciągły 18080 Wentylator chłodnicy 1 - zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie P0688 Podejrzewam, że pierwsze 3 błędy wynikają z mojego niedopatrzenia - niedokręcona maksymalnie klema akumulatora (pozostałość po tym uciążliwym odłączaniu na każdy postój), błąd 18080 - to być może wynik odłączania bezpiecznika zamiast akumulatora (odpowiadając na pytanie, bezpiecznik 4 (5A), ze skrzynki wewnątrz kabiny: http://zibiokaj.dl.interia.pl/Bezpieczniki%20w%20kabinie.jpg). Czy uważacie, że rzeczywiście to może być przyczyną? Niemniej jednak, być może i dobrze ze te błędy się pojawiły, gdyż razem z nimi udało sie odczytać jeszcze jeden błąd, który nie był widoczny wcześniej: Błąd P0680 to chyba wreszcie dotarcie do sedna sprawy, po analizie błędu w internecie dotarłem do takiej stronki: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17072/P0688/001672 Skutki: Engine Coolant Fan running at full Speed while Ignition is OFF and Engine is COLD (could lead to discharged Battery) Czyli dokładnie mój przypadek. Wynika z tego ze przyczyną mogą być dwie części:Engine Control Module (J271) Engine Control Module (J220) lub okablowanie do nich prowadzące. Poszukałem co to są za części i znalazłem takie załączniki: http://www.audicrazy.com/repair/Audi_ECU_J271.pdf http://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/power_unit/motronic_injection_and_ignition_system_%288-cyl.%29/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/servicing_motronic_injection_system/replacing_motronic_control_unit_-j220/ Niestety google nie wiele wiece chce mi powiedzieć, a i brak mojej fachowej wiedzy nie bardzo daje mi możliwość wskazania, które są to dokładnie części. Czy obie znajdują się w skrzynce pod maską, w prawym górnym rogu? (jest jakiś polski odpowiednik ECU, czy dosłowne tłumaczenie Moduł Kontroli Silnika?) Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez buger
windu83 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Musisz wycieraczkę odkręcić nie ma innej możliwości, Potraktuj ją ostro wd40 i lekko szarp kluczem za którymś razem puści, a i zaznacz sobie w którym miejscu jest wycieraczka zanim ściągniejsz ją, jak na rysunku. dasz radę
Bromchit Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Jeżeli bezpiecznik S4 to, do sprawdzenia przekaźnik w skrzynce komputera w podszybiu. A jeśli będzie z nim wszystko Ok. to wszystko wskazuje na moduł . No chyba, że coś mi umknęło... przemyślę jeszcze temat . Nie mam teraz auta w domu, bo sprawdziłbym jeszcze czy przyczyną uruchamiania się wentylatorów na wyłączonym zapłonie może być uwalony czujnik temperatury przy chłodnicy. Możesz sprawdzić ten przekaźnik bez rozbierania podszybia. Rozłącz czteropinową wtykę z lewej strony chłodnicy w okolicy lampy i sprawdź czy po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu, aż przekaźnik sterownika silnika się wyłączy, znika napięcie na przewodzie czerwono-szarym pin nr.2. Patrząc na schemat to gdyby styki w przekaźniku były sklejone to jednocześnie nie wyłączałby się także sterownik silnika. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Bromchit
buger Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2015 (edytowane) Żeby temat nie został bez odpowiedzi, oto przyczyna problemu: Do skrzynki z przekaźnikami pod maską (prawy górny róg) dostaje się woda i w moim przypadku ona była przyczyną włączania wentylatora - przekaźnik 370 stał w wodzie i załączał. Po wymianie przekaźnika (140 zł) i osuszeniu problem zniknął. Rozmawiałem również z kolegą z forum który miał identyczny problem - również woda w skrzynce, jednak u niego wystarczyło wysuszenie bez wymiany. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi. Edytowane 11 Czerwca 2015 przez buger
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się