Jump to content
IGNORED

Akumulator / problem z odpaleniem


nysztal
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam taki dziwny problem. Kiedy odpalam samochód z rana to akumulator jakby nie miał mocy lub coś takiego... Bardzo cicho kręci jakby miał zaraz paść przed odpaleniem samochodu. A jak podłączyłem pod prostownik to wskazuje że w pełni naładowany. Tak samo jak gdzieś jade w trase (100km) i jak zgaszę auto a po jakiś około 2h oczywiście w temperaturach około 0 to jest identyczny efekt jakby te zimno tak na niego działało. Czego to może być wina? akumulatora czy może czegoś innego w aucie.

Posiadam akumulator AutoPart Galaxy Gold 61 ah 12v 580A

Edited by nysztal
Link to comment
Share on other sites

Ile ma lat aku i jakie ma napięcie przed odpaleniem silnika i po odpaleniu?

Link to comment
Share on other sites

miałem podobny problem, wymieniłem na inny z podobną mocą startową, różnica była to i kupiłem nowy. Diesel musi mieć wyższą niż benzyniak, ale jak kolega wyżej napisał napięcie wypada sprawdzić wtedy się wykluczy lub znajdzie problem w aucie..

Snt frm iP usng Tptlk

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Akumulator ma podobno rok czasu a napięcie sprawdze jutro. I mam benzyniaka więc większy akumulator mi jest chyba nie potrzebny :)


wlasnie sprawdzilem i prad przy rozruchu pokazuje okolo 9,5 - 9-8 a po zgaszeniu auta pokazuje okolo 11.5 i spada do okolo 10.8 .
Link to comment
Share on other sites

Akumulator złom.

Link to comment
Share on other sites

i tak mi powiedzieli. Ale wolałem zostawić auto na noc aby posprawdzali czy nic mi prądu " nie kradnie ".

Link to comment
Share on other sites

Koledzy podpinam się pod wątek nie chcąc tworzyć nowego. U mnie -4 do -6 jakoś jeszcze daje radę odpalić, ale potem już nie więc postanowiłem zacząć od akumulatora (wymiana) i tu pytanie na jaki. Oryginalnie jest 95, ale myślę na 100 Ah. Co myślicie, jaki polecacie z doświadczenia do Audi A4 B6 2004 rok 2.5 TDI 163 KM?


Koledzy na pewno macie większe doświadczenie ode mnie proszę o podpowiedź. Nie chciał bym kupić dziadostwa a co gorsze zły typ.

Link to comment
Share on other sites

Nie kupuj większego niż jest przewidziany do Twojego samochodu. Będzie problem z doładowaniem tym bardziej na krótkich trasach.

Jaki powinien być u Ciebie to sobie z kodu wyposażenia sczytasz, gdzieś na forum była lista kodów i pojemności aku.

Link to comment
Share on other sites

Nie wydaje mi się żebyś nie wiadomo jak wielki mógł kupić z uwagi na to, że każdy AKU ma swoje rozmiary. Za każdą pojemność choćby o kilka, kilkanaście ...Ah więcej idzie większy rozmiar, np. o jeden cm i więcej na szerokość, długość, wysokość. Sprawdź jaki masz, tzn. jakie masz jego wymiary (wys. x szer. x dł.). Po wyciągnięciu swojego AKU będziesz widział ile masz dodatkowego miejsca. Może to być raptem 1cm na długość, może również na szerokość. Wysokość też jest ważna, bo wyższy może się nie zmieścić pod osłoną. Przy szerokości należy zwrócić uwagę na śrubę, która wraz z uchwytem dociska go spodem do podstawy.

Nie wsadzisz więc AKU od tira, chyba że do bagażnika. Nie kupisz więc nie wiadomo jak wielkiego pod względem wymiarów i wielkiego pod względem pojemności AKU. Można taki kupić, ale jego cena będzie x 2.5. Za AKU Varty zapłacisz w okolicach 400zł. Za taki luksusowy, który nie jest Ci potrzebny zapłaciłbyś w okolicach 800zł i więcej - tylko, że takie AKU są do pojazdów dziecinnych, typu jeep.

Kup więc standardowy do siebie. Dzisiaj jest dwóch popularnych producentów akumulatorów, którzy je produkują. Jest to właśnie Varta i Centra, która wchodzi w skład większego koncernu EXIDE Technologies......... jest też Moll, którego co niektórzy z forumowiczów sobie chwalą. AKU jako Bosch, to najzwyczajniej Varta. Jedzie na innej taśmie produkcyjnej i jest innym logo oklejany.

Naj, naj, najważniejsze podszas zakupienia AKU jest jego data produkcji. Jest tak, że połaszczysz się na taki sklep, takiego sprzedawcę, który będzie miał 50zł taniej niż inny taki sam gdzie indziej. Ten tańszy może leżeć na półce rok i dłużej, np. 2lata. Kup więc taki, który będzie najświeższy. Przeważnie dostawa nowych AKU do sklepów występują na przełomie październik-grudzień. Pytaj więc, z którego roku i z którego miesiąca!

Link to comment
Share on other sites

Ok dzięki za podpowiedź. Nie będę więc kombinował tylko wezmę 95 Ah centrę lub vartę. Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrowienia Pabloss

Link to comment
Share on other sites


Naj, naj, najważniejsze podszas zakupienia AKU jest jego data produkcji. Jest tak, że połaszczysz się na taki sklep, takiego sprzedawcę, który będzie miał 50zł taniej niż inny taki sam gdzie indziej. Ten tańszy może leżeć na półce rok i dłużej, np. 2lata. Kup więc taki, który będzie najświeższy. Przeważnie dostawa nowych AKU do sklepów występują na przełomie październik-grudzień. Pytaj więc, z którego roku i z którego miesiąca!

Święte słowa

Link to comment
Share on other sites

Witam :hi: tez mam z tym problem, 0.75 A poboru :facepalm: nowy akumulator bosch s5 i po 2 nockach postoju auta nie da sie juz odpalic.

Jakis czas temu auto zostalo lekko udezone z boku w lewy blotnik i od tego czasu co jakis czas zapala sie kontrolka od ESP. Ostatnio zauwazylem ze jak na sliskiej drodze ESP sie wlaczy, to swiatla lekko przygasaja. Czy jest to normalne i czy moze to miec cos wspólnego z takim poborem?

Link to comment
Share on other sites

Pewnie, że podczas włączania się ESP lub czegoś tam innego (innych układów), będą Ci światła przygasać skoro piszesz, że AKU prawie trup. Prawie trup bo pisałeś, że Ci już przynajmniej raz padł prawie do zera. Do zera, bo piszesz, że wciąga 0.75A na postoju?, na zamkniętym samochodzie - tak to rozumiem z Twojego wpisu.

Reasumując. AKU jest cały czas rozładowywany przez usterkę (zapewne w zamku drzwiach lub przez inny moduł, np. navi w bagażniku w boczku). Skoro AKU jest rozładowywany, to jest niedoładowany i podczas normalnej jazdy i podczas poślizgu np. ABS lub załączania się ESP (antyboksowanie kół na śliskim), to wówczas dodatkowo jest potrzebny prąd z niego. Napięcie przysiada wówczas i dlatego światła mijają.

Zrób usterkę rozładowującego się AKU. Sam AKU wyciągnij z samochodu i wstaw do ciepłego pomieszczenia na nockę - naładuj go porządnie.

Jak tego nie zrobisz, to przy takich mrozach jak teraz, przy stanie głębokiego rozładowania, szlak go trafi. Jedyne co możesz zrobić, to udać u sprzedawcy, że ten nowy AKU jest klęknięty i nie trzyma zmagazynowanej energii. Może uda Ci się i sklep Ci go wymieni na nowy.


Nie przyznawaj się, że masz usterkę lub pierw zrób ten prąd upływu 0.75A do wartości 0.055A(55mA)....0.1A(100mA), a potem jedź na reklamację.

Link to comment
Share on other sites

I zmierz napięcie ładowania, żeby przy składaniu reklamacji nie było niespodzianki, że jest poniżej wymaganego poziomu.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, dzieki za podpwoiedzi. Problemem lewego poboru jest nie ori radio :facepalm: teraz pobór spadl na 0.06A. Podlaczylem prostownik na noc i zobacze czy aku bedzie trzymac prad. Gwarancji ma jeszcze prawie 2 lata wiec jak za tydzien albo dwa bedzie slaby to wtedy bede go reklamowal.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To co to za radio, co tyle wciąga?

Link to comment
Share on other sites

Alpine

Link to comment
Share on other sites

na przewodzie zasilania (czerwony) czy podtrzymania pamięci (żółty)? Przepnij w przejściówce :)

Link to comment
Share on other sites

tylko ze tam niema przewodu przez stacyjke. Jak bede mial czas to to ogarne a narazie mam wyciagniety bezpiecznik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...