Skocz do zawartości
IGNOROWANY

gwint a wahacze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słyszałem różne opinie co do gwintu i wachaczy:

-wahacze padają rzadziej bo na glebie jest mniejszy zakres ich pracy

-padają często bo jest sztywno

-bez różnicy gleba\seryjny zawias

Zastanawiam się nad gwintem i proszę o opinie

Opublikowano

Jeśli lubisz twardo i nisko to czemu nie. Dużą zaletą jest możliwość regulacji wysokości. Co do wahacza to lecą bo są kiepskie oraz lecą bo drogi mamy jakie mamy.

Opublikowano

Jeśli lubisz twardo i nisko to czemu nie. Dużą zaletą jest możliwość regulacji wysokości. Co do wahacza to lecą bo są kiepskie oraz lecą bo drogi mamy jakie mamy.

Dzięki kolego za odpowiedź.Miałem już gwint w innym samochodzie,zatęskniłem :) Tylko że tam wielowahaczu nie było...Zatem pomijam jakość dròg i wahaczy.Czy sportowe,twarde zawieszenie wpływa na życie wahaczy?

Opublikowano

Ja ci powiem tak jezdze na gwincie 2 rok wachacze przejechaly ponad 60k drogi różne i powoli zbliża się ich żywot do końca wiec moim zdaniem większej różnicy nie ma mówią ze niektórzy po 70k robią na zwykłym zawiasie

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ja jeżdżę od roku na gwincie i narazie nie ma żadnych oznak nadmiernego zużycia

Opublikowano (edytowane)

Jak masz teraz 1BE a chcesz gwint założyć to bym poluzował wahacze, zmienił zawias i potem dokręcił. Na pewno to pomoże aby dłużej posłużyły. Wg mnie jak tak zrobisz to nie zmieni się żywotność danego wahacza.

Edytowane przez tomaszstn
Opublikowano

Ja od roku jeżdże na gwincie i wymieniłem jeden, ten największy - banan, a teraz mam kolejne dwa do wymiany, dolne po drugiej stronie.

Mam wrażenie, że za bardzo gwint nie wpływa na zużycie wahaczy. Koleś w Pasku jeździ od 8 lat na spęzynach chyba Waiteca i dopiero teraz coś tam mu się odzywa. Ma na razie z pierwszego montaży wahacze. Można stąd wnioskować, że żywotnośc jest bardzo zbliżona :wink:

Opublikowano

To zależy bardziej od wachaczy jak lipne to czy gwint czy normalny zawias i tak się posypią i na odwrót jak dobre to i na gwincie potrzymają

Opublikowano

Dokładnie, też mi się tak wydaje. Gwint wpływa na wiele rzeczy negatywnie, ale akurat na wahaczy w minimalnym stopniu - chyba, choć gro mechaników twierdzi inaczej....

Opublikowano

Jak masz teraz 1BE a chcesz gwint założyć to bym poluzował wahacze, zmienił zawias i potem dokręcił. Na pewno to pomoże aby dłużej posłużyły. Wg mnie jak tak zrobisz to nie zmieni się żywotność danego wahacza.

x2. Na chłopski rozum mimo gwintu wahacze nie powinny padać w dużo szybszym tempie o ile dokręcisz je na glebie i będziesz to powtarzał przy każdej zmianie wysokości gwintem (nie można popadac w przesade 1cm różnicy nie robi).

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź,fajnie poznać opinie od ludzi użytkujących niż od mechanika właśnie :) W takim razie czekam na koniec zimy i wpadnie sportowe zawieszenie.Obecnie mam 1ba więc jest koza :/

Edytowane przez pawełrśl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...