Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napęd quatro. Różnica opon


Rincew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Audi a4 b6 quattro 1.8t.

Kupiłem go na felgach 19' VERMILION, dodam ze z tyłu felga jest szersza.

z przodu mam opony 235/35 a z tyłu 255/30.

I z tąd moje pytanie. Słyszałem gdzieś tam (ale to nie potwierdzona informacja) ze jak ma sie napęd quatro to wszystkie felgi jak i opony muszą byc takie same ?

zasłychnełem ze napęd szybciej będzie sie zuzywał czy jakos tak. Ja Nie czuje jakos zbytnio problemow z przyczepnością czy czegos co by sie działo dziwnego z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokość wszystkich kół ma być taka sama i tego ja się trzymam. Co do szerokości to nie wiem i nie experymentować nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica to niecale 2 % wiec w teorii mozesz jezdzic i nie powinno nic sie stac... aczkolwiek pomysl nad czyms węższym bo te opony oprocz samej masy b6 w q zabijaja jeszcze dodatkowo osiagi...

co do twoich opon jeszcze, roznica srednic wyglada tak samo jakbys mial wszystkie 4 jednakowe, ale z przodu powiedzmy zuzyte do 3mm a z tyłu nówki 8mm bieznika...

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze policzyłem ale wychodzi mi że różnica to 1, 8 % czyli profil 35 zrobi 492 obroty na kilometr a profil 30 zrobi tych obrotów 501

Masz różnicę 9 obrotów na kilometr 900 obrotów kola na 100 km.

Na pewno na dobre to nie wyjdzie mechanizmowi Quatro gdzie konstruktorzy przewidzieli te same rozmiary nie bez powodu...

Oczywiście nie musi Ci się rozsypać ale na pewno jest bardziej na to narażony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za trafne odpowiedzi.

No szczerze mowiąc kupiłem go na tych felach z takimi oponami, ktos na tym musiał troche jezdzić, nic sie narazie nie stało.

Szkoda mi zmieniać felgi bo na nich naprawde pieknie wygląda, podoba mi sie tez to ze felga z tyłu jest szersza przez wystający rant.

może będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj nie chodzi o Torsena bo on sobie poradzi

problem bedzie miec EDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bedzie tomciu, eds jest wybitnie ulomny a poza tym nie działa powyżej 40 czy tam 50kmh

robero torsen jest tak skonstruowany zeby minimalne roznice nic mu nie zrobily

prosty przyklad, wiesze ze zawsze przednia os w kazdym aucie robi wiekszy przebieg niz tylna? przejedz sie po parkingu na maks skrecie i zmierz o ile procent lewe kolo przednie lub prawe przednie zrobi wiekszy dystans niz odpowiadajace lewe lub prawe kolo tylne, wyjdzie ci wiecej niz 2 %

to samo jest ze zwyklym mechanizmem roznicowym - wewnetrzne kolo zawsze bedzie robilo krotszy dystans niz zewnetrzne a mimo to wszystko dziala

zresztą torseny montowane na tylnych osiach tez są podatne na różnice prędkości kół na zakrętach i tez nic im się nie dzieje

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzieki. Myśle ze moje wątpliwości zostały rozwiane.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem b6 quattro to niestety ale nawet jak miałem z przodu continentale a z tyłu micheliny to były walnięcia w napędzie, i nie jest to bzdrua bo waliło jakby się miało coś rozwalić, po zmianie na zimowe 4x takie same jak ręką odjął, więc na lato też poszły 4 takie same i temat się rozwiązał, znajomy w ponad 300 km b7 też ma to samo, napęd się nie rozwala od razu, ale denerwuje to podczas jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło na jednych i drugich zmierzyć naprawdę dokładnie odległość od środka piasty do podłoża na przodzie i tyle i wtedy by było jasne, może jedna opona uginala sie dużo bardziej niż druga

I tu jest w sumie kolejny argument, rozkład masy w audi nie jest równy, do tego dochodzi jakieś obciążenie, pasażerowie bagaże itp... Tył załadowany się bardziej ugina na oponie a tym samym kolo zmniejsza swój obwód i w takiej sytuacji tez się nic nie dzieje, ta sama sytuacja przy ostrym przyspieszeniu, tył się ugina przód wręcz przeciwnie się odciąża, różnica chwilowych średnic jest nawet znaczna i wsio gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazyłem, że u mnie tez czasami słychać jest takie głuche puknięcia.. ale jest to sporadycznie rzadko (chodź dziwne)

myślałem ze to moze którys przegub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystepuje to jak dodam sporo gazu(przy przyspieszaniu)

ogolnie groźne to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mam ostatnio,że jak przyspieszam ostro na 2i3 biegu to słychac jakby przegub tyle ze gdzies jakby na srodku podwozia,a nie w kołach.Niedawno zmuszony byłem zmienić opony z przodu na inny bierznik lecz taki sam rozmiar.Czy to moze powodować te tyrkotanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnik opon nie ma znaczenia. Możliwe że podpora wału a właściwie łożysko w niej się odzywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wymiana tego łożyska lub podpory to skomplikowana sprawa?jakie czesci nalezy kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze tak,ale pytam na zapas czy to droga impreza

ale najważniejsze to jak mam to sprawdzić samemu?czy konieczna jest wizyta u mechaniora?

Edytowane przez muszka76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...