Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcia silnika i przygasające światło w kabinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od zakupu auta borykam się z problemem pojawiającym się po rozgrzaniu silnika - mianowicie kiedy ma on 90*C a ja jadę sobie np. 60km/h i chcę lekko przyśpieszyć (multitronic pracuje na najniższych możliwych obrotach) pojawia się głośne dudnienie z silnika/układu wydechowego i poszarpnięcia. Jedno szarpnięcie na ok 3-5sek. Kiedy dodam odrobinę więcej gazu i multitronic "zaskoczy" na wyższe obroty np. 2000+ problem znika. Szarpnięcia te nie występują kiedy silnik jest zimny tj. poniżej 60*C. Wtedy auto przyśpiesza, wyczuwalna jest spora turbo dziura która stopniowo się zmniejsza w miarę wciskania gazu.

Co ciekawe, kiedy auto ma 90*C stoję na biegu jałowym silnik "zatelepie się" przez chwilę i w tym momencie kiedy światło kabinowe jest włączone zaczyna bardzo delikatnie przygasać, w momencie kiedy silnik zakuleje.

Podpowiedzcie coś bo już nie wiem gdzie szukać. Jedyny błąd to spalona świeca na 2-gim cylindrze. W żadnym innym module nie znaleziono innych błędów. :-(

Opublikowano (edytowane)

Poczytaj te wątki:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/

Jak Twoje objawy pasują do opisanych , to zamontuj kryzę, roboty nie dużo, a koszt wręcz śmieszny :naughty:

Jak nie pomoże , to szukaj usterki w skrzyni biegów, bo multi może też dawać takie objawy, tylko że to zazwyczaj droższa sprawa :decayed:

Jeżeli to telepanie silnikiem występuje rzadko i nie jest mocne, tylko ledwo wyczuwalne, to bym się na razie tym nie przejmował. Tak samo przygasającym światłem, w osprzęcie silnika jest sporo elektrycznych urządzeń , biorą one sporo prądu, a w momencie telepnięcia się pewnie uaktywniają, dając taki efekt :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Telepanie silnika na jałowym nie jest aż tak uporczywe, zdarza się na jakiś czas i ktoś mało wprawny nawet nie wyłapie że silnikiem delikatnie bujnie.

Bardzo upierdliwe są te szarpnięcia - wiadomo - multi pracuje trochę w innych zakresach obrotowych natomiast martwi mnie to że kiedy obroty silnika są mniej więcej wyrównane i skrzynia jest "na stałe" sprzęgnięta z silnikiem w momencie przyśpieszania tak do 30% mocy następuje kilka gwałtownych szarpnięć w odstępach kilku sekundowych(z głośnym dudnieniem z okolic silnika/układu wydechowego), po czym coś jakby się odblokowuje, skrzynia jakby się od sprzęglała od silnika i auto zaczyna się zwijać pełne wigoru.

Natomiast kiedy to ja wymuszę "redukcję" to w ogóle nie ma żadnych szarpnięć. W trybie sport też ich nie zaobserwowałem.

Jeszcze co do dwumasy - podobno poprzedni właściciel ją wymieniał. Ale nie mogłem się doprosić faktury więc sprawa staje się wątpliwa.

Dodatkowym odgłosem który zaobserwowałem to kiedy stoję na biegu jałowym i rozkręcę jednorazowo silnik do tych 3tys obr. to w momencie zdjęcia nogi z gazu i kiedy silnik przechodzi poniżej 1500-1200obr min występuje bardzo nietypowy dźwięk podobny do takiego tyrkotania ale w momencie kiedy obroty się wyrównają na 800-900 dźwięk ten w ogóle nie występuje.

Podobny odgłos słychać podczas jazdy kiedy pofaluję pedałem gazu w zakresie 1200-1500obr min i wtedy pojawia się odgłos jakby coś przez chwilę obijało się w katalizatorze/skrzyni. Natomiast kładąc dłoń na metalowym trzonku dźwigni skrzyni wyczuwalne są właśnie najbardziej te drgania.

Edytowane przez ChilliPalmer
Opublikowano (edytowane)

Tak jak napisałem wcześniej, dokładnie przeczytaj wątki , które Ci zalinkowałem i załóż kryzę z otworem fi 10mm.

Jest bardzo duża szansa, że poszarpywanie zniknie , był bym tego nieomal pewien , tylko że u Ciebie jest multi, a w takim układzie napędowym jeszcze chyba nikt kryzy nie zakładał. :):whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Tak jak napisałem wcześniej, dokładnie przeczytaj wątki , które Ci zalinkowałem i załóż kryzę z otworem fi 10mm.

Jest bardzo duża szansa, że poszarpywanie zniknie , był bym tego nieomal pewien , tylko że u Ciebie jest multi, a w takim układzie napędowym jeszcze chyba nikt kryzy nie zakładał. :):whistling:

Z wątkami się zapoznałem i faktycznie, generalnie wszystko pasuje jak ulał tylko to multi potrafi jeszcze figle płatać :-D

Dobra, trzeba coś dosztukować i będzie wtedy wszystko jasne. EGR and virgin Multitronic project in progress ! ;-)

Opublikowano (edytowane)

Jak by się daj bóg udało "blaszką z dziurką" opanować problem, to nie zapomnij nam o tym napisać :decayed::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jak by się daj bóg udało "blaszką z dziurką" opanować problem, to nie zapomnij nam o tym napisać :decayed::hi:

Sie wie ! ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...