Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mateuszowe A4 B6 - dążenie do ideału - felgi 18" R8


mateusz233

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualizacja postu marzec 2016

Witajcie
Chciałem wam przedstawić moje Audi. Poprzednio przez 5 lat jeździłem A3 8L, w które włożyłem mnóstwo pracy i pieniędzy.
Przyszedł czas na zmianę i zostałem przy Audi.
Szukałem A4 B6 w dieslu z bogatym wyposażeniem i w miarę pewnego. Udało się kupić mniej więcej to co chciałem.

AUDI A4 B6 Avant
Rok produkcji: 2004
Kolor srebrny LY7W
Silnik: 1.9 TDI AVF 130 KM przebieg aktualny 282 tys km.
Skrzynia maual 6 biegów

Wyposażenie poza standardem:
- reflektory bixenon czarne, spryski, dynamiczne poziomowanie
- dokładki i progi w kolorze
- czujniki parkowania tył
- dokładany ori hak
- 4 elektryczne szyby
- nawigacja RNS-E
- telefon, bluetooth
- kierownica multifunkcyjna
- podgrzewane fotele sport z lędźwiami
- kolorowy FIS
- tempomat
- dekory alu rybia łuska
- felgi 16

Auto miało być idealne wg sprzedającego. Oczywiście tak nie było :). Ale przynajmniej nie bite z oryginalnym lakierem, silnikiem w niezłym stanie, z jakąś tam historią serwisową, oryginalnym przebiegiem od osoby która jeździła tym w Niemczech.

Pierwsze zdjęcia po zakupie:
Zdjęcie jeszcze z A3 która się sprzedała za tydzień
20141015_080650%20%28Custom%29.jpg

Tu już po dokładnym wypucowaniu :)
20141123_140536.jpg
20141123_140523.jpg
20141123_140516.jpg

Co zostało zrobione:
- wymiana świec żarowych 4 szt Bosch
- wymiana filtrów, olejów
- wymiana akumulatora Bosch S5 (został po A3)
- zakup dywaników gumowych Petex
- wymiana kierownicy 4 ramiennej multifunkcyjnej na 3 ramienną bez przycisków
- wymiana gałki zmiany biegów na mniej wytartą

Przednie błotniki jak przystało na A4 miały trochę powierzchownej rdzy na wewnętrznych rantach błotników. Prawy błotnik miał lekką wgniotkę. Bez zastanowienia postanowiłem zdemontować oba błotniki do malowania (w celu dokładnego oczyszczenia i pomalowania od środka).
- lakierowanie dwóch przednich błotników
20141205_204517.jpg
A tu mały bałagan w pokoju :-)
20141206_141450.jpg
Lakier ogarnięty teraz woskowanie, glikowanie itp
20151108_214240_HDR.jpg
20151108_214650_HDR.jpg
20151108_214017_HDR.jpg
- uszczelnienie przednich reflektorów w miejscu regulacji (standardowa wada tych lamp)
- wymiana silniczka i ramienia tylnej wycieraczki
- naprawa lędźwi fotela
- pranie foteli(przy okazji pomalowałem miejsca gdzie szyna zaczynała rdzewieć ;))
20150515_205017.jpg
- zakup osłony podszybia
- żarówki Osram Blue H7 oraz kierunkowskazy Osram Chrome
- ledowe podświetlenie tablicy
- naprawa spryskiwaczy reflektorów, wymiana pompki
- wymiana przycisku podłokietnika na aluminiowy
- naprawa zawiasu schowka
- wymiana przełącznika świateł na oryginalny mniej wytarty
20160317_193349.jpg
- wymiana osłony dolnej silnika
- zakup rolety do bagażnika
- wymiana felg na 17" z oponami Toyo Proxes które zostały po A3
A4 na nowych felgach
20150503_162459.jpg
20150503_162423.jpg
Wnętrze aktualnie
20150503_162608.jpg
- wymiana tylnych klocków i tarcz Textar + dokładne malowanie zacisków
(4 godziny pracy na jedno koło ale efekt jest :))
20150518_145416~01~01.jpg
- dystanse 15 mm na tył
- wymiana tylnych łączników stabilizatora Lemforder
- wymiana odboja na tyle
- usunięcie chłodnicy spalin + czyszczenie EGR i kolektora + zaślepienie EGR
20150313_222842.jpg
20150313_223604.jpg
20150314_201637.jpg
20150318_190833.jpg
Wsłuch ując się w pracę silnika stwierdziłem że jest coś nie tak. Słychać było delikatne dudnienie na wolnych obrotach. Po doszkoleniu się na forach ściągnąłem pokrywę zaworów i diagnoza się potwierdziła - wytarty wałek rozrządu. Zacząłem więc szukać oryginalnego wałka. Trafił się używany oryginał w idealnym stanie. Przy okazji ściągania przodu zmieniłem jeszcze rozrząd i parę innych rzeczy.

- wymiana wałka rozrządu na oryginalny używany w idealnym stanie+ wymiana hydropopychaczy INA i półpanewek wałka Glyco
- wymiana rozrządu SKF + pompa wody + rolki i napinacz paska klinowego + wymiana uszczelniacza wału korbowego i wałka rozrządu
- wymiana termostatu i płynu chłodzącego G12
- obsługa klimatyzacji + wymiana osuszacza i filtra kabinowego
20150622_220445.jpg
20150623_223322.jpg
20150623_235942.jpg
Tu nowy(używany wałek)
20150514_155424.jpg
20150514_155444.jpg
Rozrząd + nowe rolki paska wielorowkowego + nowa poduszka przednia
20150625_181912.jpg
Przy okazji klima kompleksowo z osuszaczem który powinno się zmieniać co 2 lata, a nikt tego nie robi ;)
20150625_211052.jpg
I malowanie osłonek :)
20150625_182259.jpg
Testy po małym remoncie :)
20150626_203027.jpg
Od zakupu czułem że auto ma podwyższone drgania na postoju. Nie sądziłem że aż tyle rzeczy będzie do wymiany
- wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym Luk od 2.0 TDi 170 KM BRD + uszczelniacz wału
- wymiana dwóch oryginalnych gumowo - olejowych poduszek silnika
- wymiana poduszki skrzyni Lemforder
20150821_175614.jpg
20160227_202411.jpg
20160227_202421.jpg

Stukał przegub przy skręcaniu. Okazało się że ktoś założył półoś od 1.6 z mniejszym przegubem
- wymiana lewej półosi z przegubami
20151002_182630.jpg

- nowa uszczelka spływu oleju z turbo
- nowe przyciski pilota
- wyczyszczony silnik od spodu :)
20160227_202503.jpg

Jeśli chodzi o drobne naprawy to było ich mnóstwo. Niektórych już nawet nie pamiętam :). Aktualnie już coraz mniej rzeczy zostało do zrobienia.

Stan techniczny mniej więcej ogarnięty. Czas na mody;)
- felgi na sezon letni oryginalnie od Audi R8 18" 8,5J ET42 (takie felgi szły do R8 na zimę na przednią oś, dość rzadki model)
- nowe opony Uniroyal Rainsport 3 225/40 R18
Zdjęcie z zakładania opon
20160314_171502_HDR.jpg
20160319_165036_HDR.jpg
20160319_164912_HDR.jpg

Plany na mody:
Jak widać na zdjęciach auto jest bardzo wysokie więc rozglądam się za zawieszeniem obniżającym. Prawdopodobnie wpadnie Koni STR-T + Eibach Pro Kit -30 ewentualnie Vogtland -40.
Do wymiany mam maglownicę bo lekko już stuka.
Podniesienie mocy programem :D :D :D
Tarcze z przodu - rozważam zmianę na większe.
Naprawa lasera w RNS-E

Pozdrawiam

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klawa sztuka. moja w identycznych barwach. będę śledził i może wzorował sie na twoim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1.5 roku przerwy pierwsza strona zaktualizowana ze zdjęciami, opisem modów i napraw ;)

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczyłem opis tematu to miałem napisać coś złośliwego bo ciężko z diesla FWD zrobić ideał, ale czytając rozumiem co miałeś na myśli.

Poprzednie felgi lepiej wyglądały niz obecne ;)

Podziw i szacunen za włozoną pracę w auto. Poduszki olejowe taki jak mają być żeby nie było drgań itp. Wszystko wyczyszczone. Wzorowo.

Troche zazdrośnie napiszę, że chciałbym mieć tyle czasu na zabawy z autem ;)

Tak trzymaj!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełen podziwu za ogrom pracy i hajsu włożony w dopieszczenie wielu rzeczy :thumbup1: Teraz przynajmniej wiesz czym jeździsz :wink:

Felgi moim zdaniem też kiepsko siadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nazwę tematu to bardziej chodziło mi o doprowadzenie auta do idealnego stanu technicznego (a przynajmniej gdzieś w pobliżu :)), a nie o włożenie w auto całego możliwego wyposażenia jakie było dostępne.

Felgi kwestia gustu. Mi się podobają. Jakbym miał na nie 1 tys zł więcej to mógłbym wybierać we wzorach, ale brałem to co było w dobrej cenie. Kiepsko siadły bo auto mega koza i ginie w nadkolu :D

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem tego samego zdania z wyposazeniem :)

Doceniam :)

Kazdy ma swoje potrzeby i budżet.

A dlaczego zmieniłeś felgi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego zmieniłeś felgi?

- 1 cal za małe

- niemożliwe było dokupienie do nich dekielków

- znudził mi się ich wygląd :)

W poprzednie A3 władowałem też sporo kasy żeby wyglądało i jeździło jak nowe. Powiedziałem sobie że do następnego już nie dokładam, ale no nie da się. Nie potrafię jeździć autem i nie otwierać maski, aż nie zacznie coś kapać pod autem albo silnik nie zapali :).

Ogólnie nie rozumiem osób które kupują gwint za 3 tys a widać z daleka że rdza wychodzi spod drzwi.

Do zrobienia został mi jeszcze magiel bo lekko stuka na dziurach i wymiana hamulców z przodu.

Trochę żałuję że kupiłem diesla bo to jednak nie ten dźwięk co benzyna, ale rekompensuje mi to spalanie 6.6 l/100 km bez względu czy cisnę czy jadę spokojnie :). Wcześniej robiłem ponad 20 tys rocznie, a teraz auto praktycznie stoi cały czas.

Kiedyś kupie sobie coś mniejszego bardziej sportowego Audi TT, S3 lub BMW Z4.... ;)

Edytowane przez mateusz233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint za 3tys to ja rozumiem. Nie rozumiem gwintu za 600zł oby tylko była gleba, a potem trzeba wszedzie uwazać sie nie da przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko w identycznym kolorze jak moja :D Możesz napisać jakich preparatów używałeś po kolei żeby doprowadzić lakier do takiego stanu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło te co teraz zacne pomaluj je na czarno nabierze uroku mam takie w 17 i pomalowałem je na czarno i dopiero nabrały wyglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...